Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Fransien

Fransien

05-03-2013 om 11:08

Man heeft vreselijke schoenen gekocht


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-03-2013 om 08:28

Casual

Het is een wat casual schoen en ik vind ze inderdaad ook lelijk. Toch zie ik liever een man op deze schoenen dan op sneakers. Mijn man heeft een klassieke smaak en heeft maar twee paar schoenen, beiden hetzelfde model alleen de kleur is anders. Kan overal bij, alleen in de zomer als hij vrij is is het lastig. Daar heeft hij geen schoenen voor en ik zou ook niet weten wat voor schoen dan zou kunnen. Hij is niet iemand voor gympen of sandalen.

Rosa van der Zanden

Angela67

Angela67

06-03-2013 om 09:16

Tip voor casual

hoi Rosa,
mijn man heeft ook nette schoenen voor z'n werk, maar in z'n vrije tijd etc draagt hij lage wandelschoenen in 'gedempte' kleur (beetje bruinig enzo). sportief maar niet te hip en je kunt er alles mee doen, buiten voetballen met kids en mee naar de albert heijn of autorijden. Doordat ze laag zijn valt het verder niet zo op maar er is best veel keus in dat genre volgens mij.
groet,
Angela

Ach

Ik vind ze foeilelijk, die schoenen van Fransien haar man. Maar da's een kwestie van smaak, ongeschikt om naar zijn werk te dragen vind ik ze niet, kan best.

Mijn man koopt ook meestal lelijke schoenen. Voor naar zijn werk wel gewone zwarte (maar saaie, suffe exemplaren terwijl er zulke mooie te krijgen zijn), maar voor zijn vrije tijd meestal afzichtelijke dingen. Hij weet dat het mijn smaak niet is maar ik zal nooit uit mezelf zeggen dat ik ze lelijk vind, alleen als hij mijn mening vraagt. En verder moet hij vooral zelf weten wat hij aantrekt. Dat ik het niet mooi vind vind ik zelf niet van belang. Ook met lelijke schoenen vind ik hem nog de leukste.

skik

Over advocaten en it-ers

Ik vind het best leuke schoenen, inderdaad niet voor onder een pak (en ik zou ze ook niet onder een zwarte broek doen). Of een advocaat zoiets kan dragen hangt maar geheel van het advocatenkantoor in kwestie af. Niet als hij geacht wordt in strak pak te komen. Maar ik ken een advocaat die dit soort schoenen zonder problemen naar de rechtbank aan zou trekken - in plaats van de cowboylaarzen die hij gewoonlijk draagt als hij niet naar een zitting hoeft

En ik zou het best leuk vinden als mijn partner, ook IT-er, deze zou kopen. Maar zo hip is-ie niet: hij wordt nooit anders gezien dan in spijkerbroek, geruit overhemd en bruine Clarks oid (geen sneakers, gelukkig). De enige variatie is in de kleur ruit. Maar goed, hij werkt in de binnendienst.
Overigens, toen ik nog alleenstaand was riep ik altijd "als ik een relatie krijg ga ik niet zijn kleren kopen" en daar heb ik me keurig aan gehouden. Iets hipper zou ik wel leuk vinden, maar het is verder zijn zaak. Alleen als de rafels erbij hangen zeg ik dat dat niet kan, maar dat komt niet zo vaak voor

Groeten,

Temet

Suede

Bij mij lukt het nooit om suede erg lang mooi te houden. Misschien kun je het daar op gooien: dat hij om praktische redenen gewoon leren schoenen moet kopen.

Niet vreselijk, maar...

wel kwetsbaar, zeker voor schoenen van deze prijs .Lichtgrijs en suede. Dat blijft niet zo lang mooi, vrees ik. Dus om die reden zou ik hem voorstellen ze te ruilen.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

06-03-2013 om 14:00

Krin...

wie zegt nou, dat ik het af zou kraken? Ik ben gewoon verbaasd dat het hier een item is hoe je dat moet zeggen. Misschien dat het er mee te maken heeft dat mijn man er geen seconde van wakker ligt als ik hem vertel dat ik ze niet leuk vind. En andersom; ach, ik vind het leuker dat hij mijn gekochte spulletjes waardeert, maar als ik echt iets leuk vind en hij niet, voelt het niet minder.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-03-2013 om 16:14

Angela

Die van mij doet gewoon zijn Bommeltjes aan onder een korte broek. Niet charmant, maar hij zit er niet mee. Als alternatief, voor de Albert Heijn enzo heeft hij klompen. Van die echte gele boerenklompen. Ik denk dat hij een lage bruine casual schoen niets vindt. Ik heb een bijzonder exemplaar .

Rosa van der Zanden

Yaron

Yaron

06-03-2013 om 18:23

Bootschoenen

Mijn man draagt onder zijn pak brogues (weet niet hoe je het schrijft) van Van Bommel en in zijn vrije tijd de bootschoenen van Van Bommel. Ze zijn duur, maar hij heeft de afgelopen 10 jaar maar 3 paar schoenen gekocht en hij loopt ook nog op oudere schoenen, dus dan valt de prijs nog wel mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Leuke schoen!

ik vind het ook leuke schoenen (wel wat duur), maar goed, heb een man met een uitgebreide smaak qua schoenen en ikzelf ben ook niet vies van een collectie.. (en ook wel wat out of the box )

Beiden een redelijke collectie dus met als voordeel dat bijna niets echt slijt zodat we heel lang genieten van al dat leuks..

Laat gaan

er zijn vast ook wel aankopen van jou die hij niet geweldig vindt, zoals dat 5e paar zwarte laarzen en dat rare truitje van laatst.

Maar bovenal, het is een volwassen man.

Overigens heeft mijn man zijn laatste zelf gekochte broeken direct terug gebracht nadat ik direct zei "jezus wat een vreselijk slecht zittende suffe broeken".

Dus tip 2, als je ze echt zo erg vindt, gewoon zeggen, mag hij lekker zelf weten wat hij dan doet.

Oh en erger

mijn man loopt in een vreselijk slecht zittend uitgezakte winterjas die hij al 2 jaar geleden had moeten dumpen, maar dat doet hij dan niet.

DAT vind ik dus erg. Echt die jas ziet er zo erg zielig uit. Maar goed, dan zeg ik dat gewoon en blijkbaar vindt hij het zelf niet zo'n punt want een andere jas heeft hij nog steeds niet gekocht (vorige keer in de stad wou hij alleen nieuwe schoenen en 1 nieuwe broek en een paar sokken...)

Margriet*

Margriet*

06-03-2013 om 23:08

Rosa

"Kan overal bij, alleen in de zomer als hij vrij is is het lastig. Daar heeft hij geen schoenen voor en ik zou ook niet weten wat voor schoen dan zou kunnen. Hij is niet iemand voor gympen of sandalen."

Dus wat draagt hij dan?

Margriet*

Margriet*

06-03-2013 om 23:12

sorry iklees het al. Wel grappig die extremen klompen of van Bommels.

Ik vind een wat meer casual schoen zoals die van de man van Fransien dan wel wat leuker staan desnoods onder een korte broek . Maar sneakers of bootschoenen vind ik het leukst. (en op de camping mag mijn man Birki's aan). Verder heeft mijn man wel een goede smaak gelukkig.

Margriet*

Margriet*

06-03-2013 om 23:14

Soms samen winkelen

doen jullie dat niet. Man klaagt altijd dat hij nooit iets kan vinden in zijn maat. Ik vind het wel leuk om te zoeken. Pas bij de outlet van G star weer helemaal geslaagd.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2013 om 01:10

Niet iemand voor gympen of sandalen...

Mijn man wilde ook nooit sandalen. Hij liep toen ik hem net kende altijd op muilen. Na wat overredingskracht van mijn kant heeft hij zich aan normale schoenen gewaagd. Dat vond hij eigenlijk wel lekker lopen. Na een poosje vond ik ook dat hij zijn tenen eens lekker moest laten wapperen in sandalen en ook daar heb ik hem van weten te overtuigen. En hij loopt daar nu graag op in de zomer. Soms heb ik goede ideeën. Dat vindt mijn man achteraf gezien vaak toch ook wel.

Fransien

Fransien

07-03-2013 om 09:11

Schoenen

Mijn man koopt meestal behoorlijk dure schoenen, juist omdat hij een hele smalle voet heeft en een niet te grote maat, hij is erg tenger (lees gratenpakhuis met zijn 1.95 en 65 kg en schoenmaat 42) en dat is niet makkelijk winkelen. Meestal is hij blij dat hij iets gevonden heeft en 3 verzolingen voor een schoen zijn echt niet ongebruikelijk, de schoenlapper hier vindt het wel leuk, iemand die z´n schoenen niet zo snel wegdoet, alleen soms zijn ze gewoon af. Hij had hele mooie goed poetsbare zwarte schoenen, niet met zo´n dikke rand, niet met allerlei frutsels, gewoon simpel en mooi. Wat betreft smaak zal iedereen zijn eigen mening hebben, ik vind ze niet mooi. Om dit nou als relatieprobleem te zien, gaat me te ver, ik vroeg tips om hem zover te krijgen dat hij een stel schoenen gaat kopen die wel bij de rest van zijn garderobe past, of een complete set nieuwe broeken (en dat is niet makkelijk met zijn figuur, hij gaat niet voor zijn plezier winkelen). Ik heb een paar tips gekregen (die van een stel nieuwe broeken erbij is echt een goede, was ik niet zo snel opgekomen en heeft hij wel nodig), maar om nou te stellen dat ik geen gelijkwaardige relatie heb alleen omdat ik even op mijn tong bijt om hem niet te kwetsen gaat me te ver.

Annie

Annie

07-03-2013 om 12:50

Ik vind die schoenen ook niet je-van-het. Eerlijk gezegd, zou ik behoorlijk gaan stuiteren als mijn man zo'n bedrag voor zulke schoenen zou uitgeven. Ons budget voor schoenen is beperkt, dus dan moet het wel een goede investering zijn, wil één van ons een dergelijk bedrag uitgeven.
Ik zou man duidelijk maken dat deze schoenen niet passen bij minstens de helft van zijn garderobe. En hem voorstellen om in het vervolg, als hij eenmaal een paar schoenen heeft gevonden, samen terug te gaan naar die winkel om te kijken of die schoenen bij de rest van zijn garderobe passen, voordat hij ze aanschaft. In de zin van, twee zien er meer dan één, het is een behoorlijke investering en hij zit bovendien nog eens jaren met die schoenen opgescheept.

ppc

ppc

07-03-2013 om 14:37

O help

'Ik zou man duidelijk maken dat deze schoenen niet passen bij minstens de helft van zijn garderobe. En hem voorstellen om in het vervolg, als hij eenmaal een paar schoenen heeft gevonden, samen terug te gaan naar die winkel om te kijken of die schoenen bij de rest van zijn garderobe passen, voordat hij ze aanschaft. In de zin van, twee zien er meer dan één, het is een behoorlijke investering en hij zit bovendien nog eens jaren met die schoenen opgescheept.'
Ik probeer me voor te stellen hoe het zou zijn als mijn man op deze manier op een aanschaf van mij zou reageren. Ik zou er op z'n zachst gezegd niet vrolijk van worden. Kom op, het is toch een volwassen kerel, laat hem toch zelf beslissen op welke schoenen hij loopt! Ik vind ze niet lelijk trouwens.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-03-2013 om 17:07

Nou echt niet

Samen terug naar de winkel, hij is toch niet handelingsonbekwaam ofzo....

En bovendien: hij vindt ze mooi. Dus dit gaat blijkbaar zijn nieuwe stijl worden. Dat mag een volwassen man doen. Wat Fransien kan doen is idd aangeven dat er wat kleren zijn die niet zo mooi bij deze schoenen staan (in haar ogen dan) en op zoek naar kleren die wel bij die schoenen passen en schoenen die wel bij de rest van de kleren passen. Als man dat tenminste nodig vindt.

Alles binnen het beschikbare budget.

mijk

mijk

07-03-2013 om 20:59

Deze heeft mijn lief ook

In knalblauw suède. ik vind ze geweldig! En als ie van die suffe zwarte trouwschoenen had gekoc dan had ik ook pech gehad. Ik moet zeggen ik vind het wel komisch hoe je het als een soort opvoedvraag bracht! maar die gelijkwaardigheidsvraag snap ik daardoor ook..

mijk

typen op mijn i-pad is lastig!p

Ely

Ely

07-03-2013 om 22:35

Hahaha

Wat een grappig draadje!
Persoonlijk verbleek ik ook meer van een oranje curduroy overhemd (valt niet binnen mijn definitie van respresentatief, ook niet een beetje) dan van de schoenen. Dus mijn tip zo zijn om de garderobe aan te passen aan de schoenen en niet andersom. Gelukkig maar dat smaken verschillen.

Enne... Qua wat je tegen hem kunt zeggen als 'tjeee wat leeluk' niet binnen jullie relatie past; ik zou dan misschien zeggen: 'hee wat een stijlswitch, hoe dat zo?'. Brengt wellicht een leuk gesprek

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lou

Lou

08-03-2013 om 10:55

Stijlswitch

"Hee, wat een stijlswitch zo ineens?" Dat vind ik een goeie van Ely. Ik vind de schoenen trouwens ook lelijk hoor. Mijn man gelukkig ook, ik heb ze even laten zien.

Of: "Wat een eh.... vreemde schoenen? Waar draag je zoiets nou onder? Oh, onder een pak? Hmmm, ik weet het niet." Zou bij ons ook werken. "Getver wat lelijk" zou mijn man niet leuk vinden en ik ook niet.

une femme

une femme

08-03-2013 om 19:54

Grappig draadje

ik moet hier erg om lachen. Wat zijn mensen toch verschillend. Ik vind het helemaal geen dure schoenen. Mijn man koopt nooit schoenen die goedkoper zijn, mooie schoenen zijn nu eenmaal duur. ik vind de schoenen ook niet heel lelijk. Een stuk leuker in ieder geval dat degelijke zwarte schoenen. Maar echt mooi, vind ik ze ook niet. Het komt wat mij betreft heel precies qua schoenen, zeker voor mannen. Sneakers vind ik echt afgrijselijk (vooral die pantoffolo d'oro achtigen) behalve adidassen. Tegenwoordig ben ik gek op de ouderwetse clarks met spekzool, die zijn nu hip.
Une femme

Hombre

Hombre

11-03-2013 om 15:43

Oranje shirt, dirksmama

"Dat loop je eerder met een oranje shirt als het geen WK is, vind ik."

Ik vind dat je pas echt voor gek loopt in een oranje shirt als het *wel* WK is.

mirreke

mirreke

12-03-2013 om 00:07

Jeetje une femme

" Tegenwoordig ben ik gek op de ouderwetse clarks met spekzool, die zijn nu hip."

Bedoel je nou echt dat je van bepaalde schoenen houdt, omdat ze 'hip' zijn?

une femme

une femme

13-03-2013 om 19:47

Mirreke

Ik bedoelde eigenlijk dat ik ze altijd al leuk vond, maar dat ze als kakschoenen te boek stonden, en dat het dus mooi is meegenomen dat ze nu opeens hip zijn.

Une femme

Clark

Die Clark schoenen kocht ik een jaar of veertig geleden (ben bijna 60), toen waren ze ook voor meisjes erg hip. Van die halfhoge suede bedoel je toch ? Grappig dat je die schoenen 'kak' vind, dat waren ze toen juist helemaal niet !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.