Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-10-2011 om 11:16
Ik weet het, dit is een enorm luxeprobleem, maar mijn man heeft deze vakantie gezegd dat hij graag op zijn zestigste wil stoppen met werken. We zouden ervoor kunnen sparen dat ik dan ook op mijn zestigste zou kunnen stoppen met werken. Enig detail is dat hij 4 jaar ouder is. Dat zou dus betekenen dat ik nog een paar jaar werk terwijl hij elke dag lekker met leuke hobby's bezig is.
Ik heb daar wat moeite mee, maar rationeel gezien is het misschien niet terecht. Wat vinden jullie?
29-10-2011 om 02:00
Twee huizen - ik snap iets niet.
Ik kan je verhaal over de hypotheekrente niet helemaal volgen. Maar jullie verhuren het andere huis toch? Dan betaalt een ander je hypotheekrente dus wat is het probleem? Lijkt me heerlijk om over een afzienbare tijd een afbetaald huis te hebben dat extra inkomsten oplevert. Ideale pensioenvoorziening, ik zou ervoor tekenen!