Relaties Relaties

Relaties

Vicky

Vicky

01-07-2011 om 14:21

Man wil zoon niet mee hebben op vakantie

Hoe ik dit precies in een verhaal neer moet zetten weet ik niet zo goed, maar ga het proberen. We vormen een gezin van vader, moeder, zoon van 19 jaar en dochter van bijna 16. Dochter heeft een vriendje en heeft familie wonen in een vakantieland. Zij (dochter en vriend)gaan samen eerst 1 week en daarna sluiten wij nog 1,5 week aan. In de afgelopen jaren hebben we veel meegemaakt, dus een goeie vakantie vieren met ons gezin lijkt mij een goed idee. Dus geboekt: vakantieverblijf en tickets. Nu heeft mijn man te kennen gegeven dat hij liever niet onze oudste zoon mee wil hebben. Auw, dat heft me gekwetst. Die moeilijke periode was vooral aan manlief te danken. (alhoewel hij er ook niet helemaal zelf schuldig aan was, maar had een keuze). Daar hebben wij alle drie (zoon, dochter en vrouw) behoorlijk onder geleden. Ook zijn we al jaren niet met elkaar op vakantie geweest. Man gooit het nu op dat zoon dan moet werken. Ja lekker 't kind werkt al vanaf zijn 13e ieder zomervakantie. Dus gaan wij met z'n vieren op vakantie en zoon moet dan maar gaan werken! Trouwens die laatste 1,5 week sluit precies aan tot aan het nieuwe studie jaar. Ik weet niet hoe ik dit moet bespreken. Wie heeft er een goed idee? Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

01-07-2011 om 16:13

Tja...

Ten eerste zou ik wel eens willen weten waarom je man hem niet mee wilt hebben en in hoeverre dat met zoons gedrag te maken heeft.
Hoe bedoel je dat man het érop gooit dat zoon moet werken'? Bedoel je dat man vind dat zoon gestimuleerd moet worden in dioe periode te gaan werken, of om te vakantie zo te plannen dat zoon al werkafspraken heeft?

En, wat kwetst jou precies in het verhaal?
Feit dat zoon door je man, zijn vader, wordt afgewezen? Of feit dat je zoon dan alleen staat en dat misschien niet wil/ goed aankan?

Als je man zich ergert aan je zoon.... is er dan een compromi te bedenken waardoor zoon niet zo op jullie lip zit? Is het niet zo'n contactzoekende figuur?

korto,m, om je te adviseren en/of meni9ng te geven heb ik meer info nodig!☺

Eens met koentje

we missen veel info om mee te kunnen denken.

Wil je zoon trouwens mee?

Dochter heeft vriendje als gezelschap, wat gaat zoon daar op vakantie doen als vader/zoon geen gezellig vakantieduo blijkt te zijn, zoals je schetst?

Ik snap er helemaal de ballen van

Sorry hoor. Vader en moeder gaan op vakantie, dochter neemt vriendje mee en dochter heeft familie in buitenland? Dan is dat toch ook familie van vader en moeder?
En vader wil zoon niet mee?
Dan is het toch geen gezinsvakantie? Als de afspraak was dat er een gezinsvakantie gehouden zou worden, dan zou je toch zeggen dat het hele gezin meegaat.

En anders, waarom zou zoon moeten werken? Kun je toch ook over vader zeggen?

Ik zou niets bespreken. Ik zou gewoon zeggen: zoon mee, of gewoon geen vakantie.

Tirza G.

Tirza G.

02-07-2011 om 12:40

Vicky maakt zich een voorstelling van een gezellige gezinsvakantie die alle ellende van de afgelopen jaren goed moet maken en man heeft geen sjoege van de romantisch ideaal. Hij vond wellicht de vakantie al jaren wel best en zit er gewoon niet zo op te wachten. Kan ook.

Tirza

Jaymza

Jaymza

02-07-2011 om 17:52

Snap een hoop niet

Heb je dan niet gelijk verbaasd gereageerd dat zoon niet mee mag? Je had wel al tickets ook voor hem gekocht?
Is je man soms niet de vader van je zoon?
Heel vreemd, zeker als de oorzaak van probleen bij je an ligt en niet bij je zoon. Iemand uitsluiten is ook niet bepaald een goede nieuwe start.

Jaymza

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 19:15

En...

Ik hoop toch werkelijk nooit te hoeven zeggen tegen een van mijn kinderen: Jij mag niet mee.

Klaartje

Klaartje

03-07-2011 om 17:17

Vicky

Waarom wilt je man je zoon niet meenemen? Geeft hij hem misschien de schuld van de problemen? Een vakantie met z'n allen is net de mogelijkheid om samen weer wat bij te tanken.
Als mijn man zo stellig zou zijn, zou ik de hele vakantie afblazen. Geboekt of niet.

Fianna

Fianna

04-07-2011 om 11:47

Dirksmama

Volgens mij bedoelt Vicky dat het vriendje van haar dochter familie in het buitenland heeft.

Als vader zoon niet om zich heen wil......

.....blijft hij zelf maar lekker thuis, kan hij geen problemen schoppen ook.

Jade

Jade

04-07-2011 om 16:38

Idee:

man thuislaten

Dat je niet eens weet hoe je dit met je man moet bespreken......kom op, met z'n allen om tafel en als man echt niet wil dat jullie oudste zoon meegaat dan mocht hij wat mij betreft thuisblijven.

Tja

eens met fio, het moet toch ver gaan dat iemand tegen mij zegt dat mijn kind niet mee mag met iets, ja ook als dat mijn eigen man is.

koentje

koentje

05-07-2011 om 12:07

Vicky

houdt het voor gezien........

tonny

tonny

05-07-2011 om 14:05

Nou vicky?

Waar blijf je?

Vicky

Vicky

08-07-2011 om 13:53

Tja

Beste Koentje,
Zal wat aanvullende informatie geven. Het gedrag van mijn zoon is de laatste tijd niet zo leuk geweest, omdat hij adhd heeft. Maar neemt hij medicijnen en gaat het goed. Wel met een kanttekening wil ik duidelijk maken, dat mijn man zelf adhd heeft maar dan in een ergere vorm. Dus wie heeft nou last van wie?

Ja dat werken, daar heeft mij man het op gegooid, zo van j en dan krijg je ontslag ! Voor vakantie? aansluitend gat ie toch starten met een studie, dus dat is geen punt als ie dan 2 weken vrij zo zijn. (of daawerkelijk om op vkantie te gaan ontslag krijgt) (dit geloof ik niet zo als ie het nejes vraagt komt het wel goed.

Wat mij precies kwetst in dit verhaal is, dat mijn man zich ergert aan het gedrag wat voorheen was bij onze zoon. Maar zelf doet ie niks aan de adhd en wie hebben er nu van wie zijn gedrag last? Man heeft 2 jaar werkeloos thuis gezeten en zegt zoon nu zat te zijn. Maar voor mij was 't ookniet makkelijk zo'n man chagrijnig thuis en boos op iedereen!

De vakantie heb ik zo geboekt dat dochter bij vriend en zijn familie logeert. Puur omdat man zo chagrijnig is dat ie liever niemand in de buurt heeft. En zoon verblijft in een gebouw bij de buren. Wij zitten met z'n tweeen in een apartement. Eerlijk zie ik eer nu zo tegenop. Idere ochtend een ochtendhumeur to 15.00 uur 's-middags (een van de eigenschappen van adhd).

Hes@

Hes@

08-07-2011 om 14:08

Ochtendhumeur?

Hier twee adhd ers maar echt geen ochtendhumeur hoor. Jullie hebben zo te lezen een flink relatieprobleem. jij wilt zo niet verder en gelijk heb je! Zorg dat jij en de kinderen genieten van deze vakantie en stuur je man naar de huisarts. Iemand moet zich om zijn geestelijke gezondheid gaan bekommeren. Kan je man niet thuisblijven? Dan heeft hij rust.

Tssss!

Schandalig wat er in jouw gezin gebeurt zeg! Vind het ook niet echt ADHD, die woede die je omschrijft......is er naast die ADHD van hem niet meer aan de hand, burn-out ofzo?

Anyway, zoon kan natuurlijk niet op deze manier gestrft worden voor de tik van vader. Trouwens, zelf zou ik ook niet op deze manier op vakantie gaan....Dat is toch geen doen, met een man die boos is op de hele wereld in een appartement zitten en niemand erbij omdat hij dat niet kan velen? En jij dan?

Belle Époque

Belle Époque

10-07-2011 om 15:00

Hm...

Jouw man wil jullie zoon niet mee. Maar als ik het zo lees zou ik je willen aanraden eens goed na te denken of je je man wel mee wil hebben op vakantie!

En dan na de vakantie eens goed praten of jullie op deze manier verder willen gaan.

En nu?

Weet je het al?

koentje

koentje

21-07-2011 om 12:21

Nou vickey..............

ik ben benieuwd hoe je dit hebt opgelost. Het lijkt mij helemaal niet leuk met zo'n man op vakantie. En, ik heb ook een zoon met ADHD en neven en broers en ze hebben geen van allen last van een ochtendhumeur! Integendeel. Bij zoonlief valt juist op dat hij direct in volle vaart op de dag afgaat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.