Relaties Relaties

Relaties

Zandstra

Zandstra

08-05-2023 om 21:28

Mannen en mooie vrouwen


Zandstra

Zandstra

09-05-2023 om 10:11

Ik denk ook zeker niet dat hij zomaar met iemand het bed induikt. Het is meer dat ik me dan ga vergelijken, wat natuurlijk voortkomt uit een bepaalde onzekerheid die in mijn vorige relatie is ontstaan. Misschien moet ik hem zeggen dat hij het niet elke keer hoeft te benoemen, dat scheelt al erg veel denk ik. 😉

Ik kan ook wel eens iemand mooi vinden, zowel mannen als vrouwen, wel op een andere manier. En andersom kan mijn man andere vrouwen ook mooi vinden. Toch is dat geen concurrentie hoor. Wij weten wat we aan elkaar hebben en hebben voor elkaar gekozen op basis van meer dan alleen elkaar aantrekkelijk vinden. Dat zit ook in veel meer dan uiterlijk alleen. Aantrekkelijk vind ik bijvoorbeeld ook onafhankelijk zijn, verantwoordelijkheid nemen, elkaar steunen, dat soort dingen. 
Ik durf best te stellen dat mijn man en ik elkaar zeker niet de mooiste man/vrouw ter wereld vinden. Dat hoeft ook niet. Onze liefde en verbintenis zit in zoveel meer dingen dan alleen dat. 

Zandstra

Zandstra

09-05-2023 om 11:00

MamaE schreef op 09-05-2023 om 10:54:

Ik kan ook wel eens iemand mooi vinden, zowel mannen als vrouwen, wel op een andere manier. En andersom kan mijn man andere vrouwen ook mooi vinden. Toch is dat geen concurrentie hoor. Wij weten wat we aan elkaar hebben en hebben voor elkaar gekozen op basis van meer dan alleen elkaar aantrekkelijk vinden. Dat zit ook in veel meer dan uiterlijk alleen. Aantrekkelijk vind ik bijvoorbeeld ook onafhankelijk zijn, verantwoordelijkheid nemen, elkaar steunen, dat soort dingen.
Ik durf best te stellen dat mijn man en ik elkaar zeker niet de mooiste man/vrouw ter wereld vinden. Dat hoeft ook niet. Onze liefde en verbintenis zit in zoveel meer dingen dan alleen dat.

Dat laatste denk ik ook. Elkaar de mooiste vinden is natuurlik een mooie en romantische gedachte, maar niet heel realistisch. Ik merk alleen wel dat ik gewoon minder naar mannen kijk, die behoefte is minder. Wat niet wil zeggen dat ik heus wel eens een mooie of mooiere man voorbij zie komen. Bij mannen werkt dat dan toch anders, en dat is denk ik ook prima. Fijn om deze berichten in elk geval te lezen. 

het zijn niet enkel mannen die mooie vrouwen zien, wij vrouwen zien ook vaak genoeg mooie mannen, maar om dat hardop te zeggen waar je geliefde bij is vind ik echt een stommiteit. Je wekt dan wantrouwen op vind ik. Tuurlijk zien we allemaal wel s mooie mensen, op straat, op tv, maar na 3 seconden zijn we die ook gwn weer vergeten. Ik zou er niet tegen kunnen als mijn man dat gewoon zou zeggen ook al weet ik dat hij vast af en toe kijkt naar een mooie vrouw. Ik hoef dat niet te horen en hij ook niet van mij. Ik zou er iets van zeggen van hey prima als je een mooie vrouw ziet is ook helemaal oke maar je hoeft dat echt niet tegen mij te zeggen, bewaar dat maar voor je vrienden.

Zandstra schreef op 09-05-2023 om 11:00:

[..]

Dat laatste denk ik ook. Elkaar de mooiste vinden is natuurlik een mooie en romantische gedachte, maar niet heel realistisch. Ik merk alleen wel dat ik gewoon minder naar mannen kijk, die behoefte is minder. Wat niet wil zeggen dat ik heus wel eens een mooie of mooiere man voorbij zie komen. Bij mannen werkt dat dan toch anders, en dat is denk ik ook prima. Fijn om deze berichten in elk geval te lezen.

Als je op straat om je heen kijkt is 90% van de mensen niet superknap en ook niet lelijk, maar tussen 'kan ermee door' en 'ziet er leuk uit' in. En veel van die mensen hebben gewoon een relatie. Dus de meeste mensen hebben hun verwachtingen echt niet op niveau 'filmster' liggen. Tuurlijk kun je filmsterren knap vinden, dat mag ook.
Dat uitspreken bij elke knappe persoon die je ziet is wat anders. Ik denk dat mannen daar gemiddeld gezien misschien ook net wat meer mee bezig zijn dan vrouwen, zeker op volwassen leeftijd. 

Titiv schreef op 09-05-2023 om 11:23:

het zijn niet enkel mannen die mooie vrouwen zien, wij vrouwen zien ook vaak genoeg mooie mannen, maar om dat hardop te zeggen waar je geliefde bij is vind ik echt een stommiteit. Je wekt dan wantrouwen op vind ik. Tuurlijk zien we allemaal wel s mooie mensen, op straat, op tv, maar na 3 seconden zijn we die ook gwn weer vergeten. Ik zou er niet tegen kunnen als mijn man dat gewoon zou zeggen ook al weet ik dat hij vast af en toe kijkt naar een mooie vrouw. Ik hoef dat niet te horen en hij ook niet van mij. Ik zou er iets van zeggen van hey prima als je een mooie vrouw ziet is ook helemaal oke maar je hoeft dat echt niet tegen mij te zeggen, bewaar dat maar voor je vrienden.

Ik kon het juist waarderen dat mijn partner dat hardop tegen mij zei, had daar ook totaal geen moeite mee. Als wij soms samen op een terras zaten en ik zag een mooie vrouw vroeg ik hem ook weleens of hij dat ook vond, vind dat zelf helemaal niet stom ofzo.

Ik heb niet de illusie dat mijn partner de mooiste van de wereld vindt. De vrouwen die hij zegt mooi te vinden, zelden irl zo verstandig is hij wel, lijken in de algemene beschrijving op mij (donker haar, niet zo groot). Andersom heb ik het waarschijnlijk vaker over mooie mannen, maar ook vooral op tv. In het echt kom je zelden echt mooie mensen tegen.

Hoi, man hier. Laat ik je eerst maar gerust stellen:
"en gaf aan dat het voor mannen een soort moeite kost om verleidingen van een vrouw te kunnen weerstaan.."

Dat is de grootst mogelijke bullshit die er is. Dus maak je daar niet al te druk over: Niet elke man valt compleet in katzwijm als er ook maar een vrouw zijn kant op kijkt.

Dat gezegd hebbende: Je zou het best bespreekbaar kunnen maken, als het je zo dwars zit. Dat je door gebeurtenissen uit je verleden je je daar een beetje opgelaten bij voelt ofzo. Maak dat soort zaken bespreekbaar, mannen kunnen dingen niet ruiken. 

Zandstra

Zandstra

10-05-2023 om 10:56

Elpisto schreef op 10-05-2023 om 09:44:

Hoi, man hier. Laat ik je eerst maar gerust stellen:
"en gaf aan dat het voor mannen een soort moeite kost om verleidingen van een vrouw te kunnen weerstaan.."

Dat is de grootst mogelijke bullshit die er is. Dus maak je daar niet al te druk over: Niet elke man valt compleet in katzwijm als er ook maar een vrouw zijn kant op kijkt.

Dat gezegd hebbende: Je zou het best bespreekbaar kunnen maken, als het je zo dwars zit. Dat je door gebeurtenissen uit je verleden je je daar een beetje opgelaten bij voelt ofzo. Maak dat soort zaken bespreekbaar, mannen kunnen dingen niet ruiken.

Thanks voor je reactie. En heb het zeker bespreekbaar gemaakt en hij zei al hetzelfde als jij. Dat dit complete onzin is. Daarbij vind ik dat hij om deze reden niet nooit meer iets over een vrouw zou mogen zeggen. Ik moet ook het vertrouwen hebben dat dus niet elke man zo in elkaar zit. En als hij eens een opmerking over een knappe vrouw maakt, dit verder geen betekenis heeft enkel dat hij haar een mooie vrouw vind. Wat natuurlijk gewoon kan, óók als je in een relatie zit. Denk dat het ook tijd nodig heeft. Maar bedankt voor je reactie!

Zandstra schreef op 10-05-2023 om 10:56:

[..]

Thanks voor je reactie. En heb het zeker bespreekbaar gemaakt en hij zei al hetzelfde als jij. Dat dit complete onzin is. Daarbij vind ik dat hij om deze reden niet nooit meer iets over een vrouw zou mogen zeggen. Ik moet ook het vertrouwen hebben dat dus niet elke man zo in elkaar zit. En als hij eens een opmerking over een knappe vrouw maakt, dit verder geen betekenis heeft enkel dat hij haar een mooie vrouw vind. Wat natuurlijk gewoon kan, óók als je in een relatie zit. Denk dat het ook tijd nodig heeft. Maar bedankt voor je reactie!

En toch, uit ervaring, kan het alsnog vervelend voor je overkomen. Mijn vrouw vond dat in het begin van onze relatie ook niet leuk. Dat ik met vrienden een avond bij elkaar zat, zij met de vrouwen bij elkaar en dat het dan ging over die mooie meid en die. En dat mijn vrouw daar echt iets had van: En ik dan? Dat is best een dingetje geworden en als ze daar gewoon direct mee gekomen was, was ik er direct mee gestopt. 

Elpisto schreef op 10-05-2023 om 11:55:

[..]

En toch, uit ervaring, kan het alsnog vervelend voor je overkomen. Mijn vrouw vond dat in het begin van onze relatie ook niet leuk. Dat ik met vrienden een avond bij elkaar zat, zij met de vrouwen bij elkaar en dat het dan ging over die mooie meid en die. En dat mijn vrouw daar echt iets had van: En ik dan? Dat is best een dingetje geworden en als ze daar gewoon direct mee gekomen was, was ik er direct mee gestopt.

Mooi dat je dat zo zegt Elpisto. Ik heb het gevoel dat het vaak een automatisme is maar dat als partners het zouden aangeven, men best genegen is een beetje rekening met de ander te houden. 

Zandstra

Zandstra

10-05-2023 om 12:44

Elpisto schreef op 10-05-2023 om 11:55:

[..]

En toch, uit ervaring, kan het alsnog vervelend voor je overkomen. Mijn vrouw vond dat in het begin van onze relatie ook niet leuk. Dat ik met vrienden een avond bij elkaar zat, zij met de vrouwen bij elkaar en dat het dan ging over die mooie meid en die. En dat mijn vrouw daar echt iets had van: En ik dan? Dat is best een dingetje geworden en als ze daar gewoon direct mee gekomen was, was ik er direct mee gestopt.

Toen hij dit de eerste keer over een vrouw zei voelde het zeker vervelend. Het gevoel wat ik in de vorige relatie had kwam weer heel erg naar boven. Ik hang er blijkbaar heel veel waarde aan, terwijl mijn vriend dat waarschijnlijk helemaal niet doet. Hij merkt een mooie vrouw op en zegt dit hardop. Verstandelijk gezien weet ik dat dit op zich niet erg is, ik zie ook wel eens een knappe man maar benoem dit niet. Misschien is het inderdaad goed om aan te geven dat hij het niet hardop zegt als ik erbij ben... want dat gevoel van ´en ik dan´ herken ik heel erg. Terwijl hij vaak genoeg zegt dat hij mij een mooie vrouw vind, aantrekkelijk etc.

Uiteraard kijkt iedereen naar andere mannen/vrouwen, maar het getuigt van gebrek aan respect voor de partner door (steeds) luidop te zeggen dat je de ene of de andere persoon 'mooi' vindt; dat is nergens voor nodig en smakeloos.
Anders is het wanneer je partner vraagt of je die persoon mooi vindt, maar daar gaat het niet over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.