Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

valeska

valeska

26-01-2009 om 09:38

Mannen en opruimen en verandering


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
valeska

valeska

04-02-2009 om 16:16

En nu verder...

toch nog even een vervolg.
Hier wat gesprekken gehad en gedoe, over het huishouden en andere dingen. Want er zijn natuurlijk ook de andere Dingen...zoals iemand al opmerkte, gaat het ook over computerspelletjes....World of warcraft in dit geval. Ik heb het idee dat ik wel erg vaak tegen een rug aankijk. Als ik iets vraag, moet ik altijd eerst wachten ( wacht, ik ben even een quest aan het doen...we zijn samen dit of dat aan het doen, over een kwartiertje, goed?)

Man blijft erbij dat hij het niet belangrijk vindt hoe het huis eruit ziet. Hij wil wel iets doen maar dan moet ik het vragen. Verder na een gesprek over andere dingen, ook het gamen, stelde hij voor overdag niet meer te gamen.Vond ik een heel goed plan! Maar dat lukte niet, want de volgende dag mocht ik uitslapen en zat hij toch achter de computer toen ik beneden kwam. En smiddags om vier uur had hij een afspraak met wat andere wow mensen. Omdat vier uur nog erg ver weg was, moest hij toch om halfdrie vast beginnen. Dus tja. Hij weet niet wat hij anders moet denk ik. Toch was het minder dan anders die dag en het was fijn zijn gezicht wat vaker te zien.
blijf het moeilijk vinden! Ik werd er heel vrolijk van dat hij voorstelde minder te gamen maar toen dat voor hem niet haalbaar bleek zakte die blijdschap wel.

Ik blijf het lastig vinden om hem te 'dwingen'dingen te doen of laten, het is zijn keus, alleen bij bepaalde keuzes voel ik van hem vervreemden. je kan een mens niet veranderen denk ik, dus er aan wennen?

Voorlopig ga ik het er met hem in elk geval niet meer over hebben want ben helemaal moe van de discussies die uitmonden in ruzies en een beurs verdrietig gevoel. Misschien is er nog een andere manier.
trouwens, therapie hebben we al gehad! Hielp een tijdje heel goed, vooral omdat we ons herinnerden hoe leuk we elkaar vonden. Misschien nog een keer....
groetjes, Valeska

Eefje

Eefje

06-02-2009 om 10:02

Goed verdelen

Hoi,
Heel herkenbaar, wow is hier internetschaken, maar de overeenkomst is dat er altijd even iets afgemaakt moet worden waardoor meneer niet aanspreekbaar is. Ook hier is het zo dat hij een heel andere smaak van schoon heeft en de meeste dingen niet ziet. Alles wat gebruikt wordt blijft staan etc. Ook heb ik een man die niet kan klussen, zelfs geen spijker in de muur slaan, dus op dat punt maakt hij het ook niet goed. Ik doe dus bijna alle huishoudelijke klussen en hang boekenplanken op, verf een muur en fix dingen die kapot zijn gegaan (zoals fietsen)etc. Dit terwijl hij zogenaamd op de kinderen past, zodat ik de kinderen soms het hele weekend niet zie omdat het tuinhuis geverfd moet worden en hij lekker met ze in een speeltuin hangt. Dit gebeurt niet zo vaak gelukkig....
Wat hier goed werkt is toch bepaalde vaste klussen, die hij ook belangrijk vindt en waar hij niet omheen kan, naar hem toeschuiven (boodschappen, vuilnisbak, kattenbak, vaatwasser, bepaalde klussen in de tuin, de administratie, hij kookt vaak). Verder doe ik de hele was en het schoonmaken, maar dan vraag ik hem te stofzuigen. Ik doe vooral veel dagelijkse dingen die je moet "zien" om ze te gaan doen, en opruimen. Al met al doe ik veel meer (maar werk ook een dag minder) maar er is een balans die niet continu onvrede wekt. En daar gaat het om.
Ik denk dat wow een groot probleem is. Ik zou me ook doodergeren aan een partner die continu in een virtuele wereld rondrent, alsof er in de echte niet genoeg te doen is. Het is heel irritant als iemand er wel zit, maar er eigenlijk niet is. Dan zit hij al heel snel in de weg. Gaat het verder wel goed met hem, dat hij zo'n "escape" nodig heeft?
Eefje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.