Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Met vriend is close met zijn ex

Hi allen, 

Mijn vriend heeft 3 jaar geleden (2020) met een meisje gehad (we noemen haar even Naomi). 
Naomi heeft het uitgemaakt met hem en hij was er kapot van.. een jaar later heeft hij haar weer gezien en ze zijn toen vrienden geworden. 

Naomi houdt van reizen en is veel op reis geweest, maar ze hebben veel aan videobellen gedaan en contact gehouden. Zelfs een beetje flirten erbij. 

In de tussentijd is hij op mij verliefd geworden (een jaar geleden) (we waren daarvoor al 3 jaar bevriend). We hebben nu ruim een jaar een relatie en de vriendschap met Naomi is gebleven. Niet heel fijn, maar acceptabel. Tenminste... 

Ik merk dat ze erg close zijn met elkaar en sinds ze nu weer veel in Nederland is lijkt het erger te worden. 
Hij heeft één keer met haar koffie gedronken bij hem thuis en heeft dit niet aan mij verteld (Hij zag dit niet als iets ernstigs, want ze kwam alleen wat brengen en toen hebben ze 10min gekletst). 

Nu praten ze ruim 1 á 2 keer per week over de app en belt (voornamelijk) zei ook wel 1 keer per week. Vorige belde ze zelfs om uit te huilen omdat ze haar rij-examen niet had gehaald. Hij houdt helemaal niet van bellen, maar met haar lijkt hij het toch wel erg leuk te vinden.

Daarnaast las ik in zijn dagboek (ik weet het dat hoor ik niet lezen), dat hij het gek vondt om Naomi weer de zien maar wel heel fijn vondt. 

Ook stond erbij op een andere dag dat toen ik haar ontmoette hij heel blij was dat het ongemakkelijke een beetje weg was (om ook even iets goeds te vertellen).

In het begin toen hij haar omschreef had/heeft ze eigen alles wat mijn vriend in een vrouw zoekt. (ik ook, dus naomi en ik lijken ook nog best wel op elkaar).

Dit maakt mij echt ontzettend onzeker en ik voel me niet heel speciaal meer. Hij doet veel dingen met haar die hij alleen met haar doet en met mij. Videobellen doet hij verder niet met andere vrienden.  

Hij probeert heel open erover te zijn en wordt ook niet boos als ik het met hem erover wil hebben.. 

Ben ik nou jaloers of zit hier meer achter?  Het lijkt alsof hij haar nog erg leuk vindt en mij ook, maar één van ons niet los kan laten. Dus het dan maar zo doet. 

Ik vind het heel lastig. 

Ben benieuwd naar jullie reacties hierop. 

De enige die antwoord kan geven op je vraag is je vriend. Praat eens met hem over jouw onzekerheid. Denk er van tevoren over na wat hij zou kunnen doen om jou gerust te stellen en vraag hem dat te doen. Daden zeggen overigens meer dan woorden. Als hij bereid is om jou tegemoet te komen en te helpen dat zegt dat in ieder geval dat hij om je geeft. 
Als hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn zit  er niets anders op dan hem gewoon te vertrouwen op zijn woord en je achterdocht opzij te zetten. Dat óf je maakt het uit. Anders verpest je met deze nutteloze gedachten alleen maar je eigen leven en jullie relatie. 
Onthoud dat niets wat jij doet of laat kan voorkomen dat hij ergens over liegt. Controleren niet, achterdochtig zijn niet, dingen eisen niet. Als hij besluit om niet de waarheid te vertellen dan kun jij daar helemaal niets aan veranderen en vroeger of later kom je er dan wel achter dat er toch iets niet klopt. Vertrouw hem ondertussen gewoon en heb het gezellig met elkaar. 

ik vraag mij af wat Naomi wil.. was zij toen niet klaar voor een relatie, ze maakte het uit, en nu ze uitgereist en gefeest is misschien wel.. Dan is ze een serieuze bedreiging als jouw vriend nog zo te merken een zwak voor haar heeft. Ik zou daar eens achter zien te komen. Wat is haar motief of vind ze de aandacht alleen leuk. 

Verder zou ik dat dagboek niet vertrouwen. Misschien is het een dekmantel met een schijnwerkelijkheid. Mensen kunnen best ver gaan om dingen te verdoezelen. Maar dit is maar een suggestie. 

priss0308

priss0308

02-11-2023 om 19:16 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 02-11-2023 om 16:00:

De enige die antwoord kan geven op je vraag is je vriend. Praat eens met hem over jouw onzekerheid. Denk er van tevoren over na wat hij zou kunnen doen om jou gerust te stellen en vraag hem dat te doen. Daden zeggen overigens meer dan woorden. Als hij bereid is om jou te.. 

Wat een goed advies zeg! 

Dankjewel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.