Relaties Relaties

Relaties

Midlifecrisis?


Hope83 schreef op 25-04-2024 Hij gaf ook aan wel heel veel spijt te hebben maar dat hij t echt niet durfde op te biechten, waarom? Schaamte, zijn leeftijd, omdat hij een vader is… tja kan ik ergens ook wel begrijpen maar eerlijkheid vind ik enorm belangrijk en zeker over zoiets groot, mss is t voor sommige niet groot maar voor mij wel.

Ik vind het ook groot hoor. Zéker omdat jouw man het wéér stiekem deed ná jullie gesprek. Ik hoop dat er geen stiekeme dingen meer volgen. 

Xxx

Hope83 schreef op 25-04-2024 om 12:49:

bedankt voor al jullie (verschillende) reacties! Wel fijn om t van andere te horen wat ze ervan vinden. We hebben gisteren nog eens een gesprek hierover gehad en hij beloofd t nu eerlijk te zeggen als hij de behoefte heeft om te dansen in een club. Daar heb ik vrede mee. Hij gaf ook aan wel heel veel spijt te hebben maar dat hij t echt niet durfde op te biechten, waarom? Schaamte, zijn leeftijd, omdat hij een vader is… tja kan ik ergens ook wel begrijpen maar eerlijkheid vind ik enorm belangrijk en zeker over zoiets groot, mss is t voor sommige niet groot maar voor mij wel.

Als jij je hier niet prettig bij voelt, is dat oké. Het is jullie huwelijk, niet dat van anderen. En je mag daarin je eigen grenzen en afspraken hebben. Wel kun je misschien met elkaar onderzoeken waarom het niet goed voelt voor jou, bijvoorbeeld doormiddel van relatietherapie.

Ik heb mijn man lange tijd heel vrij gelaten. Omdat ik wist dat het gezinsleven hem heel zwaar viel en hij het nodig had hier af en toe aan te ontsnappen. Helaas werd het uitgaan steeds frequenter, ging hij alleen naar feesten voor aandacht van vrouwen en kreeg hij een affaire. Signalen wuifde ik weg omdat ik hem wilde vertrouwen. En intussen was er ook geen normaal gesprek meer te voeren want hij loog alles bij elkaar (maar ik had helaas lange tijd nergens bewijs van). Inmiddels hangt ons huwelijk aan een zijden draadje en is het nog de vraag of wij elkaar weer terug gaan vinden. 

Terugkijkend zou ik willen dat wij eerder oog hadden gehad voor de verbinding tussen ons. Om te ontdekken welke behoeften we beiden hebben en hoe we deze met of zonder elkaar konden invullen maar de verbinding daarbij met elkaar in stand houden. 

Ik denk dat jouw openingspost al een beetje aangeeft hoe jij erin staat. Dansen en uitgaan in clubs is voor jou iets van vroeger. Voor jongeren en jij bent daar nu te oud en volwassen voor. Wellicht hecht je meer waarde aan huiselijkheid en het ouderschap. Daar is niets mis mee. Maar hij heeft deze uitlaatklep wel nodig. En voelt jouw oordeel waarschijnlijk wel. 

Liegen over zoiets onnozels is gewoon foute boel. Niet durven uit schrik voor de reactie? Zijn we kleine kinderen? Wees toch gewoon eerlijk. Wees een man.  Dat is voor iedereen het duidelijkst en het gemakkelijkst. En minder egoïstisch.
Ruzie maken, dat mag he, dan weet elkeen van de ander hoe er over bepaalde zaken gedacht wordt. 
”Nee ze , mama, ik heb dat eeeeecht niet gedaan, ik heb geen koekje gepakt” (terwijl de chocolade nog rond de mond hangt..) … hoe kinderachtig. Ik zou mij daar meer over opwinden dan over al de rest. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.