Relaties

Daniek
26-07-2011 om 14:05
Mijn man en relatieplanet
Hallo allemaal, ik probeer kort te omschrijven wat er speelt:
Mijn man en ik zijn drie jaar samen en in het eerste jaar van onze relatie kwam ik er bij toeval achter dat hij stond ingeschreven op een datingsite en heb een chatsessie van een uur van hem en een vrouw gelezen. Hierin zijn tlefoonnummers uitgewisseld. Ik kwam erachter, confronteere hem ermee, antw: hij was nieuwsgierg, naief en heeft nooit telefonisch contact gehad met de vrouw. Ik heb het hier moeilijk mee gehad en omdat ik nog zo verliefd was op hem kon ik het niet begrijpen.
Hij heeft stellig beloofd dit nooit meer te doen, ik heb er 2 jaar overgedaan hem te geloven, het heeft al die tijd veel ruzies opgeleverd. 2 jaar lang gooide ik het zo nu en dan voor zijn voeten. Hij werd er gestoord van dat ik het niet kon verwerken en dat hij het zolang te horen kreeg van mij. Hij was na een lange tijd toe aan vertrouwen in hem en anders kon hij niet verder. Er moest een streep onder, en daar was ik het mee eens, ik leed er ook teveel onder en onze relatie is me veel waard, er is immmers zoveel meer. En het is nu eenmaal geen fysiek vreemdgaan geweest, ik vond dat ik er ook maar eens overheen moest stappen en vooruit moest denken.
Nu heb ik het vetrouwen wer redelijk terug in hem, maar niet helemaal
Zo kwam ik erachter dat in de zoekmachine van Bing , in de geschieding ervan, relatieplanet.nl stond. Ik hoopte dat dit oud zou zijn maar na even zoeken blijkt dat deze geschiedenis 28 dagen wordt bewaard. Dit zou dus betekenen dat het niet oud is en dus heel recent.
Net nu we een aantal weken hadden afgesproken aan het vertrouwen te werken en het verleden achter ons te laten.
Als ik er nu over begin wordt ie boos, omdat hij en ik hadden afgesproken dat dat boek gelsoten is.
Maarja, ik zit nu wel weer met de twijfel, is hij er geweest of niet. ALs ik hem vraag zal hij nee zeggen om de vrede te bewaren, en ik wil geen ruzie.
Toch laat het me nit met rust, wat kan ik hier aan doen?
Op mn gevoel afgaan en geloven dat hij in de laatste 28 dagen hier dus weer is geweest of het zo laten want het kan ook oud zijn?
Bah, ik baal zo dat ik dit heb gezien maarja ergens wil ik ook allert blijven
Liefs,
Daniek

Rita
26-07-2011 om 15:28
Op je gevoel afgaan
is denk ik het beste, zou ik zeggen, maar ja, dan?
Het zal wel aan mij liggen (ik heb niet zo veel vertrouwen) maar als een man al op relatieplanet heeft gezeten en je vindt weer relatieplanet in de zoekmachine, waarom zou hij je dan de waarheid zeggen.
En boos worden: tja, mensen worden toch ook altijd boos als je een briefje van degene waarmee ze vreemd gaan in de was vindt: "zit jij @#$%^ in mijn zakken?" Net een roofovervaller die na een wilde achtervolging tegen de politie zegt: "maar jullie reden door rood".

Merel
26-07-2011 om 19:19
Account
Je kan misschien eens een account aanmaken (bij een vriendin thuis, niet thuis op relatieplanet gaan) en kijken of je hem kan vinden? Als hij nog een account heeft op relatieplanet dan is hij echt verkeerd bezig.
Je kunt ook nu de geschiedenis wissen en nog eens kijken of hij erop gaat? Heel erg vervelend als je partner tegen je liegt, wat moet je daar nu mee, wees dan eerlijk in je relatie. Stop met je relatie en biecht op dat je meer spanning in je leven wilt ofzo, nu eet hij van twee walletjes.
Vriendin van mij had dat ook met haar ex/niet-ex. Ja hij wilde kijken of er nog wat leukers was. (dan had ik dus mijn koffers gepakt, zij is na 10 jaar nog bij hem en nog steeds gaat het niet super, maar goed, dat is een ander verhaal) zij kwam er wel achter door zelf dus ook eens op relatieplanet naar haar man te gaan zoeken.

Emine
26-07-2011 om 19:45
Ook wel eens zo'n figuur gehad....
....hem erop aangesproken, ik begreep het allemaal verkeerd....hij zou zoiets nooit doen....ik kon het niet laten om daarna toch geregeld de pc te checken, maar nadat ik hem had aangesproken was telkens de geschiedenis helemaal gewist. Ik ben echt niet gek. Toch heb ik er nog lang over gedaan een punt achter deze relatie te zetten. Niet eens om deze reden trouwens. Maar achteraf vraag ik me wel af waarom ik het gepikt heb.

storm
27-07-2011 om 08:44
Afspraken maken
in een soort gelijke situatie gezeten en wij hebben duidelijke afspraken hierover gemaakt. Je moet niet in het slachtofferrol blijven zitten en denken dat jij alles mag en hij totaal niets meer.Hij voelt dat als een bedreiging en juist dan zetten ze zich nog meer af en komt er nog meer afstand. Mannen gaan dan juist weer terug om te bewijzen dat ze niet "onder de plak" zitten. Laat hem weten dat je het niet leuk vind met de ontdekking, maar of jullie dan niet eens samen naar die site kunnen. Als hij niks te verbergen heeft, kan hij zijn ww geven en kan jij het bekijken/lezen. Als hij wil dat jij vertrouwen in hem hebt, moet hij niet de dingen verstoppen maar open en bloot op tafel leggen. Want als er niets te verbergen valt, hoef je toch ook niets te verbergen?? Maar ook jij moet bereid zijn om open te zijn voor zijn dingen. Waarom gaat hij naar die site? Is het indd de spanning? Is het indd voor de gein?? Probeer je in hem te plaatsen, in te leven ook al zit je nog zo met die boosheid, zet dat even aan de kant en probeer zonder frustratie er achter te komen wat er nog speelt. Probeer dan duidelijke afspraken te maken, wat wil jij in je relatie en wat wil hij. Zet dit op papier.
Wij hebben internetafspraken gemaakt (niet chatten met anderen en wil je dit wel dan samen of in overleg) als hier niet aan wordt gehouden dan zitten er gewoon gevolgen aan. Woorden zijn niet genoeg, wij hebben alles op papier gezet, wachtwoorden zijn er niet meer en anders zijn er de gezamelijke accounts.Ik wil zien wat hij doet en we moeten van elkaar weten wat we wel en niet goed vinden. Niet alleen internetafspraken maar ook telefoonafspraken, omgang met anderen en met elkaar zijn allemaal op papier gezet. Wat verwachten we van elkaar, wat is er nodig om weer vertrouwen inelkaar te krijgen. Kortom praten en praten en nog eens praten.
Maar de 1e vraag is natuurlijk: houden jullie nog van elkaar? en willen jullie nog voor elkaar kiezen??

storm
27-07-2011 om 16:48
Stom of echt duidelijk?
ik vind het niet stom. Als je man niet aan afspraken kan houden, woordelijk dan maar op papier met gevolgen er aan vast. Niks stoms aan, duidelijk voor beide partijen. Als het vertrouwen geschaadt is dan zullen er duidelijke afspraken moeten gemaakt worden, wat je in een relatie verwacht en wilt en mijn man kan ze blijkbaar niet onthouden (is meteen na 2 dagen weer op de chat geweest, nadat we in woorden afspraken hadden gemaakt) nu is het duidelijk zijn er dingen geregeld en wordt er in overleg bepaalde dingen gedaan, dus het klinkt misschien stom maar werken doet het bij onze relatie. Als je gaat scheiden of gaat trouwen zet je toch ook belangrijke dingen op papier, dus waarom niet over internetzaken en mobiele zaken?? Ik zie het vreemde er niet van in.
Mijn man is fout gegaan in zijn gedrag, dus ik verwacht dat hij zijn fouten inziet en wil dat we samen kijken wat wel respectabel is...woorden zijn soms niet genoeg

Vic
27-07-2011 om 23:10
Nieuwsgierigheid?
Niet dat ik iets wil 'goedpraten', maar zou hij niet gewoon uit nieuwsgierigheid op die site kunnen hebben gekeken? Ik heb dat ook wel eens gedaan, en dan zoekopdrachtjes invoeren om te kijken wat voor types je krijgt. Of is dat heel puberaal?

Merel
27-07-2011 om 23:32
Ook wel
Ja ik heb ook wel eens op dat soort sites gekeken, maar dat deed ik dan niet stiekem, maar samen met mijn man, of hij zat tv te kijken en dan liet ik 'm wat 'scores' zien. Ook hebben we samen gezocht of we onze flierenfluitende vrijgezelle vriend konden terug vinden op relatieplanet. (kan me alleen niet meer herinneren of we hem nou gevonden hadden.
Maar goed, je moet zoiets niet stiekem doen, dan weet je dat dat vragen om problemen is, en als ik lees dat de man dan Daniek ook werkelijk gechat heeft, blijkt dat hij waarschijnlijk meer dan gewoon nieuwschierig was.
Wel merk ik dat dit soort dingen vaker gebeuren bij mannen rond de midlife leeftijd. Tenminste... in mijn kennissenkring ken ik meer verhalen, van mannen die ineens heftig gaan flirten in het cafe, relatiesites bezoeken, of ineens toch echt vreemd gaan. Gelukkig dat laatste niet zo vaak ,maar het lijkt er op dat sommige mannen (en soms ook vrouwen) echt de kriebels krijgen rond middelbare leeftijd.
Misschien toch tijd voor een paar goede gesprekken, en wellicht zijn er ook veel relaties rond die leeftijd behoorlijk ingedut en moet het allemaal eens opgefrist en geschud worden. (het beste natuurlijk is dat te doen zonder vreemd te gaan, maar door met elkaar te praten en wat nieuwe dingen desnoods te ondernemen)

storm
28-07-2011 om 11:43
Tja
of jullie zien er een ander beeld bij of ik was niet duidelijk en anders is het maar eng?
Als je samen bent dan spreek je toch ook dingen af in je relatie? Wat vind je wel en niet kunnen??
Dit is precies hetzelfde alleen mijn man is vreemd geweest en daar zitten dus gevolgen aan vast. Hij geeft duidelijk aan dat hij regelmatig de afspraken vergeet dus tja dan zetten we ze toch op papier? Jullie moeten nu niet denken dat ik bladzijden vol regelementen heb. En deze zullen ook niet voor altijd zijn, het is nu voor tijdelijk om alles op een rijtje te krijgen.
Hij heeft foute dingen gedaan op de computer dus hij zal open en bloot alles op tafel moeten gooien. Tja dus ik wil geen geheime acconts meer op de comp, geen chatgebeuren enz. Wil hij chatten dan moet dit in overleg en samen met mij. Is dat dan zo eng?? ik zie het enge er niet van in. Ik eis dat hij zijn fouten inziet en dat hij er wat voor doet.
Maar nu weer ff naar Daniek. Ik ben het eens met Joyyeux. Als dat het enige is en je er al 2 jaar wantrouwen over hebt...hoe moet dat dan verder.
Met mijn situatie was het nog een tikkeltje verder, afspreken, chatten enz dus helaas niet alleen maar leuk chatten.
sterkte dr mee

koentje
28-07-2011 om 13:29
Storm,
ik vind het best goed dat je die afspraken op papier hebt gezet, als overbruggingsperiode neem ik aan. Je hebt even wat meer helderheid en structuur nodig in hoe er met elkaar omgegaan wordt, tot het vertrouwen weer vanzelfsprekend wordt. Ik snap dat wel.

Vic
28-07-2011 om 15:18
Afspraken op papier
Dat lijkt me een goede methode om bij pubers toe te passen. Mijn 12-jarige dochter 'vergeet' ook nog wel eens afspraken die we gemaakt hebben, dus ik houd het in gedachten. Bij een partner die zulke belangrijke afspraken 'vergeet' lijkt me eerder sprake van het verleggen van grenzen en kijken hoever je kunt gaan om toch de benodigde portie spanning te krijgen.

Tirza G.
28-07-2011 om 19:29
Vergeten?
Dat vind ik nou toch weer wonderlijk. Je vergeet toch ook niet om te eten? Je vergeet toch ook niet dat je niet mag jatten in winkels? Ooooo sorry, vergeten te betalen.......Volgens mij heeft het te maken met een soort persoonlijke integriteit - ik weet niet hoe ik dat anders moet verwoorden. Een kennis van mij heeft een vriend die altijd nét iets te veel belangstelling heeft voor het andere geslacht. Dan gaat ze hem uitleggen dat dat niet mag in een relatie en dan gaat het weer een poosje goed. Jaaaaa, zegt ze dan, hij ziet dat niet in, maar gelukkig kan ik goed praten en kan ik hem dus wel overtuigen. Eeeeeh.......volgens mij, als dat niet uit jezelf komt, als je zelf niet voelt dat je de grenzen overschrijdt, kun je dat gesprek blijven voeren. En dat blijkt (na een aantal jaren) dus ook wel bij hen. Hij doet het niet omdat het van haar niet mag. Niet omdat hij zelf aanvoelt dat het ongepast is.
Tirza

Chippie
28-07-2011 om 23:32
Storm
'Hij geeft duidelijk aan dat hij regelmatig de afspraken vergeet dus tja dan zetten we ze toch op papier?'
Ik weet niet of ik hier nu vreselijk om moet lachen of jullie vreselijk zielig moet vinden. Wat staat er dan 'op papier'? Ik ben werkelijk zo benieuwd!
Als mijn man zoveel moeite heeft met het onthouden van een paar afspraken, dan mag hij zijn eigen afspraken (afspraakjes) gaan maken maar niet met mij.
Volgens mij is er maar één afspraak belangrijk (altijd en overal): respect (voor een ander, voor jezelf en voor je omgeving).
Oh ja, ik heb ook wel eens op relatieplanet rond te snuffelen uit pure nieuwgierigheid. Ik zit ook wel eens mensen van 'vroeger' te googlen. Ook uit nieuwsgierigheid.

Swinger
28-07-2011 om 23:48
Storm
Ik snap het gedeeltelijk...maar wat ik zo jammer vind is dat het lijkt alsof je nog steeds in een enorme strijd verwikkeld bent. Je lijkt verschrikkelijk boos en ookal zeg je dat je geinteresseerd bent in zijn beweegredenen..dat geloof ik niet echt. Als je nou eens echt je vedriet naar hem uit en echt probeert te luisteren? Dan zijn die regels denk ik niet nodig.
En Daniek...sterkte!
Swinger