Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mijn oude moeder bemoeit zich overal mee (en schopt drama als ik dat niet wil)


ik heb ook zo'n moeder. Het heeft er toe geleid dat ik in het buitenland ben gaan wonen. Ik ben inmiddels ook 45 en laat me niet meer voor haar karretje spannen. Het raakt me sinds kort niet meer. Ik denk ook steeds, zeker als ik dit soort verhalen lees:"waarom moeten wij dit soort gedrag van onze ouders pikken?". Mijn dochter ist ook net volwassen en wij gaan gelukkig heel anders met haar om. En juist dan denk ik vaak: " waarom kan mijn moeder dit niet?" 

Met haar gedrag zorgt zij er alleen maar voor dat wij er zo weinig mogelijk komen. Een leven bij haar in de buurt zou echt onmogelijk zijn geweest en op drama`s uitlopen. Ze ist emotioneel nooit een moederfiguur voor mij geweest en daarom laat ik mijn leven ook niet door haar verzieken. IK voel mij naar haar toe dan ook helemaal niets verplicht en heb ook weinig behoefte aan contact. Blijf niet je hele leven op een band hopen die er niet is, nooit was en nooit komen zal. Beperk het contact zoveel mogelijk.. je bent ws mijn leeftijd dus je hoeft je in niet maar dan ook niets te verantwoorden naar je moeder toe. Het feit dat ze al oud zijn doet daar niets aan af. Tenzij ze haar hele leven een lieve moeder was en door de ouderdom haar karakter veranderd zou zijn, dan zou ik het kunnen accepteren. Maar in jouw geval was ze nooit de leuke moeder en je vader is zoals ze het in het duits zouden zeggen een "Waschlappen" zonder ruggegraat.

Ik zou je moeder gewoon heel duidelijk op haar kinderachtige gedrag aanspreken en zeggen dat je daar niet van gediend bent en verder de bal bij haar laten. Neemt zij geen contact op? Haar probleem! Blijkbaar zit ze er zelf ook niet mee dat ze ws niet meer lang te leven heeft en daarom het contact met jou goed wil houden. Nee, integendeel, ze blijft lekker door gaan met dit gedrag. Zeg gewoon tegen je vader dat hij gezellig langs kan komen en kennis kan maken met je vriend en laat die lastpost maar thuis blijven (je moeder). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.