Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ziana

Ziana

28-09-2018 om 11:38

Mijn vriend zijn ex heeft borderline

Hoi iedereen,
Ik heb dringend raad nodig wat te doen met de ex van mijn huidige vriend.
Ik heb sinds 1 jaar een relatie met mijn vriend , we wonen samen met mijn zoontje van 5 uit mijn vorige relatie. Mijn vriend heeft ook een dochter van bijna 3 uit zijn vorige relatie.

Toen ik kennismaakte mijn vriend was hij al 1 jaar vrijgezel , hij heeft zijn ex verlaten omdat zij bewezen bordeliner heeft. Zijn leven was een hel en haar moodswings drijfde hem tot waanzin voor zijn eigen gezondheid is hij toen weg gegaan toen zijn dochter 6 maanden was.
Toen zij erachter kwam dat hij een relatie met mij had gekregen werd ze gek, ze pakte onze profiel foto van whatsapp en plaatste dat op haar eigen profiel allemaal hele rare dingen.

We zijn nu een jaar verder , mijn vriend heeft zijn dochter in dit ene jaar nog maar 2x mogen zien op haar voorwaarde dat zij er bij was ,via mediation die hij heeft ingeschakeld omdat hij graag een omgangsregeling wil, maar dit houdt zij op alle fronten tegen , het tegen strijdige is ook dat zij hun dochter manupileert , en constant vanaf dat zijn dochter 1 is laat bellen via telefoon terwijl hij zijn dochter niet mag zien. Meditation heeft niet geholpen op het punt dat hij haar alleen mocht zien paar uurtjes is zij niet komen opdagen. Hij wilt het nu via de advocaat spelen.
Zij stalkt mijn vriend , ze belt wel eens 10 keer acht elkaar ze is geblokkeerd via whatsapp en via de telefoon maar dan belt ze prive. Mijn vriend geeft elke keer aan dat hij mail contact wil ( dit ook deels omdat hij dan bewijs heeft mocht het een zaak worden ) hier heeft zij totaal maling aan.

Als ze belt en ze krijgt een soms te pakken en dan verwijt ze hem voor alles en nog wat. Ik het het meeste moeite mee dat zij ook heel erg slecht over mij praat over hoe lelijk ik wel niet bent etc etc het gaat niet eens meer over hun dochter maar ze praat alleen maar slecht over ons. Mijn vriend heeft ook heel vaak aangegeven dat ze moet stoppen hiermee. Ik weet dat ze stik en stik jarloers is en mijn vriend het liefste terug wilt en ik trek me niks van haar aan. Maar laatst heeft ze me wel een berichtje via instagram gestuurd dus zij begint mij ook lastig te vallen ik heb toen netjes terug geantwoord met ik hoop dat jullie eruit komen.
Maar ze blijft maar constant slecht over mij praten ze blijft ons constant lastig vallen als mijn vriend dan aangeeft mag ik me dochter ophalen dan zegt ze ik laat haar niet achter bij jullie maar ondertussen ook slecht praten over hoe slechte vader hij wel niet is dat hij er nooit voor zijn dochter is , gisteren was het weer raak belde ze weer ik merk aan me zelf dat ik me niet meer kan inhouden doe ik er goed aan om haar een email te sturen ? wat moet ik dan sturen ? ze heeft maling en lak aan alles maar ik wordt echt gek van haar of moet ik het gewoon laten gaan ze is dol op aandacht en negatieve aandacht is natuurlijk ook aandacht.

Mari

Mari

28-09-2018 om 11:53

Ziana

De term voor haar stoornis is 'borderline'. Ja je moet het gewoon laten gaan. Niet antwoorden, niet reageren. Het zou handig zijn als je vriend dat ook niet deed en zaken over zijn dochter via de rechter regelt.

cursussen

toevallig wordt in mijn omgeving binnenkort een cursus 'omgaan met borderline' georganiseerd. Wellicht is er zoiets ook in jouw buurt en kun je daar samen met je vriend naartoe gaan. Het is geen sinecure, zoals je vriend al gemerkt heeft.

Tsjor

Wat ik niet snap

... is waarom jij je zo druk maakt over de ex van je vriend. Laat hem het verder oplossen. Alles wat jij doet, is olie op het vuur. Jij hebt niks met haar te maken. Het drama wordt alleen maar groter als jij je er ook in gaat mengen. Dat is zeker niet in het belang van de dochter van je vriend.

en volgens mij hebben zo goed als alle ex-en borderline, als ik dit forum zo lees, al dan niet 'bewezen'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.