Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mijn vrouw heeft me bedrogen, en nu heftige liefdesverdriet


4 maanden geleden had ik dit ook soort van opgeschreven. Ik kreeg daarop best reacties. Nu geef ik deze woorden door aan jou.

Waar ben JIJ in dit verhaal?
Wat heb JIJ van haar nodig?
Waar voel JIJ je niet meer prettig bij als ze meer ruimte wil. 
Kan er nog meer opschrijven maar denk hier maar eens over na.
Zij wil haar gedrag op jou projecteren zodat zij geen schuld heeft. Je wordt haar hondje en als er binnenkort iemand weer in haar leven komt dan word je weggegooid. 
Echt Shin hoop het voor je maar dit heeft geen kans. Je hebt nog geen kinderen dus voor hun hoef JIJ jezelf niet op te offeren. Sterkte.

Shin

Shin

16-11-2022 om 15:54 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 16-11-2022 om 15:12:

4 maanden geleden had ik dit ook soort van opgeschreven. Ik kreeg daarop best reacties. Nu geef ik deze woorden door aan jou.

Waar ben JIJ in dit verhaal?
Wat heb JIJ van haar nodig?
Waar voel JIJ je niet meer prettig bij als ze meer ruimte wil.
Kan er nog meer opschrijven maar denk hier maar eens over na.
Zij wil haar gedrag op jou projecteren zodat zij geen schuld heeft. Je wordt haar hondje en als er binnenkort iemand weer in haar leven komt dan word je weggegooid.
Echt Shin hoop het voor je maar dit heeft geen kans. Je hebt nog geen kinderen dus voor hun hoef JIJ jezelf niet op te offeren. Sterkte.

Ha Ruud, ik begrijp je zorg goed hoor. Ik kan wel leven met deze eisen, want ik denk namelijk dat dat voor mij ook beter is. In het verleden zaten we echt veel te vaak op elkaars lip, wat een ongezonde dynamiek opleverde. Dat zie ik ook wel, en was voor mij ook niet prettig. Het is dus niet zo dat ik haar tegemoet kom, ik formuleer een situatie waar ik zelf ook baat bij heb en achter sta.

Voor mij is uiteindelijk helderheid wel een verwachting die ik heb. Ik heb gezegd dat ik prima nog de maand in het vakantiehuisje kan afmaken, zonder appcontact. Wel heb ik gezegd dat ik perspectief wil, en niet maanden elders in een soort limbo wil zitten. Dus op de vraag: waar ben ik in het verhaal? Nou daar dus.

Ik waardeer overigens je steun heel erg. Dank. Ik probeer er ook echt naar te luisteren, want ik heb er veel aan. Dus voor mij is de grens wel bereikt, en dat heb ik ook gezegd. Zeker wat betreft het gescheiden wonen; dat kan niet heel veel langer doorgaan na deze maand.

Ik hoop ook dat het met jou goed gaat. Je klinkt in ieder geval sterk en vastberaden.

Ruud1971! schreef op 16-11-2022 om 15:12:

4 maanden geleden had ik dit ook soort van opgeschreven. Ik kreeg daarop best reacties. Nu geef ik deze woorden door aan jou.

Waar ben JIJ in dit verhaal?
Wat heb JIJ van haar nodig?
Waar voel JIJ je niet meer prettig bij als ze meer ruimte wil.
Kan er nog meer opschrijven maar denk hier maar eens over na.
Zij wil haar gedrag op jou projecteren zodat zij geen schuld heeft. Je wordt haar hondje en als er binnenkort iemand weer in haar leven komt dan word je weggegooid.
Echt Shin hoop het voor je maar dit heeft geen kans. Je hebt nog geen kinderen dus voor hun hoef JIJ jezelf niet op te offeren. Sterkte.

Maar ik lees wel een aanzienlijk verschil tussen jou,Ruud, en Shin. Zeker na je laatste bijdrages in andere topics en dat kan een wereld van verschil maken!

Zo ben jij bijv al aan het nadenken over een nieuwe relatie/vrouw in je leven, terwijl jullie nog niet eens gescheiden zijn! Dat vind ik ook vallen onder zelfstandig zijn en verantwoordelijkheid nemen binnen een relatie. Hetgeen ik bij Shin wel lees, althans de erkenning daarvan, maar bij jou niet. Het is dus onmogelijk je eigen situatie te projecteren op Shin, maar dat zie je zelf (nog steeds) niet!

Shin

Shin

01-12-2022 om 10:50 Topicstarter

Inmiddels woon ik weer thuis, met mijn vrouw. Hoewel ik me nog gekwetst voel, hebben we goede gesprekken gehad. De komende maand gaan we rustig opbouwen. Dat is fijn. Dank iedereen!

onbegrijpelijk dat dit allemaal gebeurde tijdens jullie bruiloft....! Ik ben er stil van pfff... hier zelf ook bedrogen door mijn man, is nu een jaar geleden en zijn affaire duurde 4 a 5 maanden... hoe de situatie ook was, 20 jaar getrouwd of net getrouwd het doet allemaal even veel pijn, je dacht je partner te kunnen vertrouwen en dat vertrouwen is stuk nu, hier ook nog steeds en t raakt me nog elke dag, doe igg wat je hart je ingeeft, wil jij hiervoor vechten doe dat dan, dan heb je er igg alles aangedaan, zolang zij ook blijft vechten is er hoop.
Ik wens je heel veel kracht toe!

Shin schreef op 01-12-2022 om 10:50:

Inmiddels woon ik weer thuis, met mijn vrouw. Hoewel ik me nog gekwetst voel, hebben we goede gesprekken gehad. De komende maand gaan we rustig opbouwen. Dat is fijn. Dank iedereen!

Dat is snel als ik naar je tijdlijn kijk; 6 weken geleden zat je er doorheen en kon je vrouw niet uit het liefdesverdriet van de ander komen.

Ik gun het je wel, maar doe rustig aan, dit soort situaties hebben vaak een grote impact, sudderen lang na en kosten meer dan een paar maanden. 

Shin schreef op 01-12-2022 om 10:50:

Inmiddels woon ik weer thuis, met mijn vrouw. Hoewel ik me nog gekwetst voel, hebben we goede gesprekken gehad. De komende maand gaan we rustig opbouwen. Dat is fijn. Dank iedereen!

Dat is goed nieuws Shin! Inderdaad, doe rustig aan. Hebben jullie hulp (relatietherapie of zo) hierbij? Heb jij hulp voor jezelf? En hoe is het met het liefdesverdriet van je vrouw?

Nog wat tips van mij: neem vooral ook ruimte voor jezelf, voor afspraken met vrienden, een leuke cursus of wat dan ook, bouw aan je eigen leven. En investeer de komende maanden ook extra in elkaar. Ga regelmatig wat samen doen, wat voor jullie allebei nieuw is, avontuurlijk. En spreek een vast moment af iedere week waarop jullie met elkaar praten over hoe het gaat. Spaar vooral negatieve emoties op voor die momenten. Dat dwingt jullie om van tevoren goed na te denken over hoe je dingen naar elkaar kunt verwoorden, en de heftigste emotie is dan al flink gezakt zodat je ook echt tot een goed gesprek kunt komen. Stel ook spelregels op, zoals dat je elkaar uit laat praten, dat je na het luisteren naar elkaar samenvat wat je denkt dat de ander zegt en laat daar de ander weer op reageren. En NIVEA, niet invullen voor een ander. Vaak blijkt bij zulke gesprekken dat een emotie die jij hebt bij iets dat zij doet (of andersom) niet klopt. Omdat wat ze zegt of doet bij jou heel anders binnenkomt dan het bedoeld is. Dat bleek bij ons echt heel vaak te zorgen voor misverstanden.

Kom je nog eens een update doen zo af en toe?

Shin

Shin

01-12-2022 om 16:39 Topicstarter

Ja, ik ga zeker rustig aan doen. Ook met haar. De situatie is zeker niet allemaal koek en ei, dat kan ook niet. Ik ben al lang blij niet meer in een soort limbo te zitten. Wie weet loopt het niet goed af, maar ik wil wel het gevoel hebben er alles aan gedaan te hebben. Ik zal zeker af en toe nog dit forum opzoeken, want daar heb ik veel aan

fijne update Shin, ben blij voor jou/jullie! Volgens mij zien, doorvoelen jullie beiden elkaar (en jezelf!) en dat is belangrijk. Goeie tips ook van Pennestreek en ook ik lees graag af en toe een update 😉

Succes samen!

Ik las hier onlangs een ongelofelijk interessant boek, namelijk Eerste hulp bij ontrouw van Kaat Bollen en Lore Eerlings. Misschien kan dit je wel op weg helpen? Bij mij heeft het in elk geval voor een paar goeie tips gezorgd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.