Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Jolientjeuh

Jolientjeuh

03-09-2014 om 08:24

Mode in trouwringen??

Hello

Ik heb een vraagje! Ik ben nu al even verloofd en ik ben nu samen met mijn vriend volop bezig met de voorbereidingen voor onze trouw! Super leuk dus Nu ben ik aan het kijken naar een trouwring en de juweliers waarbij ik ging geven compleet andere adviezen... De meeste zeggen dat ik klassiek moet gaan, maar er was er ook eentje die zei dat ik wat meer richting de 'mode van trouwringen' moet gaan. Ik vond dit vreemd en ging online (uiteraard ) wat opzoekingswerk doen. (Verwijderd door forumbeheer) Hier spreken ze van gouden ringen, diamanten etc... Maar bestaat er zoiets als mode in trouwringen? En wat zou ik moeten kiezen? Iets klassiek of iets meer gewaagd?

Lucerna

Lucerna

03-09-2014 om 08:27

Simpel

Ja, er is mode in trouwringen en nee, daar hoef je niet in mee te gaan. Kies vooral een ring die jullie mooi vinden, mode of niet. Als alles meezit, moet hij heel wat jaren mee.
Veel geluk samen!

Duurzaam

Prins Jaime de Bourbon de Parma heeft in lijn met zijn baan in duurzaamheid gouden trouwringen gekocht van goud uit een mijn in Peru waar ze de mijnwerkers niet uitbuiten. Helaas werd niet vermeld waar ze die dan geregeld hadden.

Evanlyn

Evanlyn

03-09-2014 om 09:18

Is dit geen spam, met die link?

vlinder72

vlinder72

03-09-2014 om 09:47

Vast

Toen wij gingen trouwen waren van die wit gouden ringen met meerdere lagen in de mode. Helaas voor de juwelier kozen wij voor een standaard gouden trouwring. Geen diamanten en dergelijke.

Ilva

Ilva

03-09-2014 om 10:09

Gladde ring

Toen wij trouwde was het in om bij de vrouwen er een steentje in te hebben en op beide ringen niet glad (ik weet even niet hoe uit te leggen). Wij hebben echt moeten zoeken naar een gewone gladde ring. Uiteindelijk zijn we bij een bekende juwelier in Amsterdam terecht gekomen die de ringen voor ons gemaakt heeft. Hij had wel als voorbeeld een tweehandsring. Die konden we ook kopen maar dat leek me toch niets. Ik wilde juist een gewone gladde ring, zoiets wordt je volgens mij ook nooit zat.

tonny

tonny

03-09-2014 om 13:20

tijdloos

Wij kozen voor tijdloos en dat vind ik eigenlijk de beste keus voor trouwringen. Als het goed is, draag je ze vele jaren, en over zoveel tijd bezien is mode totaal onbelangrijk. En inderdaad, een gewone gladde ring word je nooit zat.

Ik draag hem al 33 jaar. Eigenlijk moet-ie wat groter, hij kan niet meer af - en dat is een ander verhaal.

Mijntje

Mijntje

03-09-2014 om 13:50

geen

Wij trouwden zonder trouwringen. Man dacht dat hij die van hem toch snel zou kwijtraken en ik ben een allergisch type. Wij kochten een mooi naambordje met Familie Huppeldepup Huppeldepup erop (uiteraard andere namen )

Tijgeroog

Tijgeroog

03-09-2014 om 14:18

Nee

Toen wij tien jaar geleden trouwden had ik geen idee van de mode in trouwringen. We wisten wel dat we alleen geelgoud wilden, geen stenen erin en geen klassieke, gladde ring, maar ook niet allemaal frutsels. Uiteindelijk is het iets geworden wat hier op lijkt: http://tinyurl.com/l226kf8 . Maar dan dus zonder de stenen, en de breedte ongeveer die van de achterste ring. En de rest is ook wel anders. wel bij deze goudsmid.
Ik ben er nog steeds erg blij mee, en ik ben er ook nog lang niet op uitgekeken. Deze ringen passen echt bij ons.

Evanlyn

Evanlyn

03-09-2014 om 14:29

Mijntje

Gelukkig maar...

Tuurlijk Evanlyn

Natuurlijk is dit spam.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 01:34

Geen speciale trouwringen

Wij hadden vriendschapsringen en daar hebben we de trouwdatum in laten graveren. Ik hou helemaal niet van geel of rood goud. Witgoud zou ik nog wel mooi vinden, maar ik vind de prijzen ook nogal stevig.

De ringen van de website van de link vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi. Een trouwring moet naar mijn smaak een beetje bescheiden blijven, van voor naar achter bezet met diamantjes vind ik een beetje overdadig. Los van de trouwring kun je met sierringen zo uitbundig doen als bij je past.

Esmee

Esmee

06-09-2014 om 11:22

Blijf bij jezelf

Blijf bij jullie zelf zou ik zeggen. Wat past bij jullie. Jullie zullen de ringen immers voor heel lange tijd dragen.

In ieder geval niet met de 'mode' meegaan omdat dat nu eenmaal mode is, tenzij jullie jezelf helemaal daarin herkennen. Voor hetzelfde geld vinden jullie het na een paar jaar helemaal niets meer, maar dan zijn het WEL jullie trouwringen die je niet zomaar even afdoet, snap je?

Natuurlijk is er een verschil

Je post dateert van enkele jaren terug. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden. Ook of je de trouwring nog draagt of niet. Las net een andere blog waarin de schrijfster aangeeft dat ze het niet meer draagt, omdat het als lastig wordt ervaren. Ze zit er dan de hele dag aan te frunniken. Ook las ik nog een andere post over bewegende trouwringen.... Oeh! Daar ging het meer om de onderhoud daarvan. De link in je post over (verwijderd door forumbeheer) heb ik ook doorgenomen. De informatie kan ik zeker goed gebruiken Nou ben nog steeds benieuwd wat het bij jou is geworden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.