Relaties Relaties

Relaties

Sandra

Sandra

29-06-2017 om 20:17

Moeder vriendin van mijn dochter werkt als prostitue

Mijn dochter heeft een hele goede vriendin, helaas is dat meisje pas in een pleeggezin geplaatst. En is het contact nu nihul. Via haar moeder sturen ze nog wel brieven.

Ze komt uit de stad, mijn moeder werkt in die stad en ze kwam er achter dat haar collega een moeder was van een ex klasgenootje van dat meisje. Er ging daar in de ronde dat die moeder werkte als prostitue tijdens schooltijd. Ik had zoiets van, roddels zijn roddels.

Toevallig sprak ik vandaag een moeder van school. Ik heb haar niets over die roddels verteld. Maar ze vertelde dat er mensen in dit dorpje zijn die de moeder van de kinderen elke avond met sexuele kleren in de auto ziet stappen en in de ochtend komt ze terug. Ook toen de kinderen van haar nog thuiswoonde (5 en 8 jaar oud) en op bed lagen. Ze waren dus helemaal alleen terwijl moeder dit werk doet.

Ik steun die moeder heel erg toen de kinderen pas uit huis geplaatst waren, ik haar ogen is het onterecht, maar ik weet zo niet wat ik hier mee aan moet.

Misschien komen de kinderen wel weer thuiswonen, dat meisje is wel de beste vriendin van mijn dochter, hoe zal ik dan hier om mee moeten gaan.
Zal ik die moeder dit moeten vertellen?

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

29-06-2017 om 22:11

Het gaat je niks aan

De een is tandarts, de ander is prostituee. Zolang er mannen zijn die hun piemel bij onbekende vrouwen naar binnen willen stoppen zijn er prostituees.
Wat wil je die moeder eigenlijk vertellen? Dat ze als prostituee werkt of dat er gezegd wordt dat ze dat werk doet?
Als ze het echt doet, wat dan? Moet ze toch zelf weten? En als ze het niet doet, wat dan? Dan weet ze dat er over haar geroddeld wordt. Nou leuk hoor dat je haar dat vertelt. Ze kan toch niks tegen roddels doen, dus kan ze t maar beter niet weten. Als ze niet al weet.,..

vlinder72

vlinder72

29-06-2017 om 22:22

Niet thuis

Zolang ze geen klanten mee naar huis neemt terwijl haar kinderen thuis zijn, vind ik het geen probleem.

Ze verdient haar eigrn inkomen. Hoe ze dat doet, is haar probleem

Anoniem

Anoniem

29-06-2017 om 22:35

soort werk

Als ik het goed begrepen heb, dan blijven haar kinderen s'nachts alleen thuis.
Dit heeft niets met het soort werk te maken, maar dat kan natuurlijk niet.
Schoonzus heeft jarenlang als prostitue gewerkt, terwijl haar kind dan bij haar moeder was.
Kind is prima terecht gekomen, zonder dat instanties zich met hem bemoeid hebben.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

16-07-2017 om 11:00

Ook zoiets meegemaakt

Via via stond de moeder oo internet waar ze zich aanbood als prostituee..zolang ze dat buitenshuis doet maakt dat niet uit. Toen ik later hoorde van eenmoeder van een ander vriendje dat er drugs of benodigheden voor drugs op de salontafel te vinden waren, heb ik gezegd dat de kinderen daar niet meer binnen mogen spelen...

Marina

Marina

16-07-2017 om 12:35

Ja en hoe zouden jullie nou reageren

als je wist dat de vader van een vriendje of vriendinnetje van je kind naar de hoeren ging?

ANO

ANO

16-07-2017 om 13:15

Hear say

Allereerst: pas erg op met het verspreiden van dit soort 'hear say' verhalen die buitengewoon schadelijk zijn voor moeder en kind.

Verder: laten we niet doen alsof een baan in de prostitutie een beroep is als alle andere beroepen want dat is niet zo. Hoewel niet meer illegaal in Nederland, is (te) vaak sprake van dwang, noodzaak en wantoestanden. Het is geen 'veilig' beroep zoals kapster, administratief medewerker of verpleegkundige. Het is geen beroep waarvan je hoopt dat je dochter daarin later carrière zal gaan maken. Een werkloze kan ook (terecht) niet verplicht worden als prostitué aan de slag te gaan om in zijn of haar bestaan te voorzien.

In Zweden is hoerenlopen illegaal, daar lopen de klanten het risico op hoge boetes en niet de prostituées.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

16-07-2017 om 17:06

Marina

Als ik over iemand hoor dat hij naar de hoeren gaat, dan haal ik mijn schouders op, want ik heb er niets mee te maken of een vader van een ander kind naar de hoeren gaat. Het enige dat mij interesseert is of mijn man niet naar de hoeren gaat.
Zou jij je kind niet meer laten spelen bij iemand over wie je gehoord hebt, en het dus niet zeker weet, dat hij hoeren bezoekt? Misschien moet je eerst aan de bron van de roddel vragen hoe ze aan dit verhaal komt. Was het misschien een klant van haar?

Marina

Marina

17-07-2017 om 01:50

Sfera

ja okay je haalt je schouders erover op, en doe je dat ook als je hoort dat iemand de hoer speelt?
Het gaat mij erom dat die moeder erg er op aangekeken wordt, terwijl er echt meer vaders zijn die hoerenloper zijn dan moeders die prostituees zijn.
Als jij zowel de klant als de prostituee er niet op aan kijkt, dan zitten we op de zelfde lijn.

Jaina

Jaina

17-07-2017 om 02:07

Moeite

Ik zou meer moeite hebben met een hoerenloper dan een hoer. Zeker een uiteenlopende die straatprostituees en drugsverslaafde prostituees zou frequenteren. Daar zou ik mijn kinderen niet graag op bezoek zien als ik het zou weten.
In dit geval zou ik me overigens nergens mee bemoeien. Je weet het niet precies en zelfs als je het wel zou weten dan is het alsnog niet iets wat van haarzelf is.

Marina

Marina

17-07-2017 om 02:56

Jaina, je hebt gelijk, ik herzie mijn mening

Ik zei tegen Sfera "Als jij zowel de klant als de prostituee er niet op aan kijkt, dan zitten we op de zelfde lijn." maar nu ik jouw posting lees, denk ik "nee ik zou het geloof ik naarder vinden om met een hoerenloper dan met een prostitiuee te maken te hebben als ouder van een vriendje van mijn kind. De mannelijke partij act out, legt de ander zijn seksualiteit op tegen betaling weliswaar maar evengoed. De vrouwelijke partij van de zakelijke deal ondergaat. Dat voelt of daar minder bedreiging voor kids vanuit gaat. Een onderbuik gevoel, dat wel maar toch, dat zou spelen.

ANO

ANO

17-07-2017 om 10:58

Rob Oudkerk

PvdA politicus en ex-wethouder onderwijs van Amsterdam is sinds een jaar voorzitter van osvo, de vereniging van schoolbesturen in Amsterdam. Hij is bekend als hoerenloper op de voormalige afwerkplek in het westelijk havengebied van Amsterdam waar de meest ellende was en wanhopige heroïne hoertjes tippelen. De afwerkplek is om die reden ook gesloten. Oudkerk gaf de hoeren die hij bezocht ook ratings op een openbare website. Dit werd bekend via schrijfster Heleen van Rooyen die er een column aan weidde. Dat kostte Oudkerk zijn kop als onderwijswethouder. Zijn nieuwe functie, jaren later als voorzitter van de schoolbesturen wordt gezien als een rehabilitatie.

Wat vinden jullie ervan dat zo'n man, een bekende hoerenloper, die daar ook niets verkeerds in ziet, nu als voorzitter o.a. verantwoordelijk is voor de overstap van groep 8 naar de brugklas? O ja, hii kwam ook in opspraak vanwege zijn uitspraken over 'kutmarokkaantjes' en cocaïnegebruik.

Vesta

Vesta

17-07-2017 om 11:03

gescheiden

Voor mij zijn dat twee gescheiden dingen ANO.

Hoerenlopen is niet strafbaar, het is moreel misschien verwerpelijk, maar niet strafbaar. Zolang hij zich niet met kinderprostitutie bezig houd/hield zie ik geen probleem met hem in zijn huidige positie.

Jaina

Jaina

17-07-2017 om 11:27

ANO

Ik vertrouw die man absoluut niet. Ik minacht hem.als hij nou chique callgirl bezocht was dat één ding. Niet acceptabel maar goed dat is privé. Maar het soort prostituees wat hij bezocht zegt me alles over zijn karakter. En dat is niet veel goeds. Ik vind het idioot dat zoiets weinig maatschappelijke repercussies heeft en dat zo iemand nog een publieke carrière kan hebben. En dat zegt weer heel veel over hoe w hoeveel waarde we als maatschappij hechten aan vrouwen en mensen die aan de rand van de samenleving zitten.

Marina

Marina

17-07-2017 om 13:07

eens met Jaina

ja gebruik maken van sociaal zwakke vrouwen (en pvda zijn he?) en nog ratings geven ook brrrr

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.