Relaties Relaties

Relaties

sentima

sentima

09-03-2015 om 14:03

moedergevoel

Kennen jullie dat? Je kind vraagt of het bij X mag spelen, maar je hebt er een vreemd gevoel bij. Je kunt het niet precies duiden wat het nou precies is wat je niet aanstaat want concrete aanwijzingen zijn er niet. Het is dat vreemde, nare onderbuikgevoel wat je niet kunt verklaren. En 9 van de 10 keer blijkt dat gevoel te kloppen.

Zo bracht ik een keer mijn zoon naar een feestje van een klasgenoot. Ik had er een vreemd gevoel bij, maar ach, wat kan er nou mis zijn, er is toch een volwassene in de buurt? Ik bracht mijn kind en wilde nog zeggen dat hij altijd naar huis kon komen (maar ik liet dat na, want ach…wat kon er nou gebeuren). Oma was er immers ook. Maar die vertelde mij dat zodra de vader thuis zou zijn, dat zij dan weg zou gaan. Uhh, oke. Ik bleef dat vreemde gevoel houden. Ging weg.
Later bleek mijn zoon opgesloten te zijn geweest in een kelder door de andere kinderen. Op mijn vraag waar die vader dan was, zei mijn zoon dat die thuis kwam, oma ging weg, en vader ging zijn kantoor in om er na een uur of 2 weer uit te komen. In de tussentijd had de rest van de kinderen zich vermaakt met…..het pesten van mijn zoon. Die had een rottijd gehad. Hij snapte totaal niet waarom hij uitgenodigd was.
Achteraf kon ik mezelf voor mijn hoofd slaan, want ik had moeten luisteren naar dat onbekende moedergevoel.

Hanne.

Hanne.

09-03-2015 om 14:11

Ja en Nee

Ja ik herken het gevoel, maar als ik heel kritisch kijk is het vooral een selffulfilling profecy. Maw ik onthoud vooral de momenten dat ik het wél goed aanvoelde en vergeet de momenten dat ik het niet goed aanvoelde.

Half a twin

Half a twin

09-03-2015 om 14:26

Niet "pluis" gevoel

Had dat ook wel eens bij gewone speelafspraakjes (nog niet gehad bij partijtjes) kinderen die dongen mogen waar mijn kind nog niet aan toe is en zo. Sinds een nare ervaring luister ik naar , ijn moedergevoel, kinderen mogen nog wel met elkaar spelen maar het liefst bij mij thuis dan.
En echt, kinderen regelen dit zelf ook wel. Dochter wilde na 3 keer niet meer bij x spelen, omdat ze daar teveel chips kreeg. Op een woensdag middag gerust 3 zakjes. Zoon wil niet meer bij y spelen, omdat er dan na iets drinken met wat lekkers altijd buiten gespeeld MOET worden, ook als bet regent dat het giet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2015 om 15:06

Ben altijd wel kritisch

En inderdaad: vooral de keren dat ik gelijk had blijven me bij.

Wat ik wel merk is dat ik een soort sixth sense heb voor tussen de regels doorlezen bij mensen. Door de manier waarop sommige dingen wel of niet opgelost worden, of wat kinderen vertellen kan ik wel bepalen waar ik mijn kinderen graag over de vloer laat en waar niet. Ik doe verder niet heel moeilijk, maar ik kan denk ik nagenoeg feilloos vertellen waar de wietplantages hier in de wijk te verwachten zijn, om het maar eens kort en krachtig samen te vatten.

caton

caton

09-03-2015 om 16:31

half a twin

Die chips zou voor mijn dochter nou nooit een reden zijn om daar niet meer te spelen. Vindt ze veel te lekker!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.