Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

IMD

IMD

20-06-2021 om 20:04

Moeizaam contact schoonouders sinds corona


Mensen in de rouw kunnen inderdaad vaak minder hebben en anders reageren dan normaal. Toen mijn opa en oma net overleden waren werd mijn zus en mij verweten dat we misbruik maakten van de situatie zodra we onenigheid hadden, vervelend deden of teveel lawaai maakten. We waren gewoon kinderen en bij kinderen komt verdriet vaak in vlagen en daartussen zijn ze gewoon kind. Mijn moeder ervoer dat als bewust misbruik maken van de situatie, wat dus absoluut niet het geval was. Ik kon daar als kind wel heel boos van worden omdat ik me beschuldigd voelde van iets wat niet zo was. 
Geef het tijd en praat er later over. Of laat het erbij en wacht tot het contact vanzelf weer normaliseert, nu corona ingedamd wordt.

IMD schreef op 20-06-2021 om 21:28:

[...]Na haar vaccinatie was voor mijn schoonmoeder misschien het gevaar geweken, maar voor mijn schoonvader niet- en ik was me meer dan ooit bewust van het verdriet die het verlies van een (schoon)ouder met zich meebrengt. Dus haar aandringen dan zsm weer te komen voelde voor mij heel ongepast

Maar als zij besluiten om ongevaccineerde schoonvader aan een eventuele besmetting te laten blootstellen, hoef jij daar niks van te vinden en je hoeft je er al helemaal niet boos om te maken.

Jullie leggen elkaar allemaal regels op - alleen buiten afspreken, geen verkouden kinderen, geen bijna-verkouden kinderen (onmogelijk), moet gevaccineerd, et cetera - en gaan dan boos op elkaar zijn als de ander zich aan een regel houdt waarvan de een vindt dat je je nu juist niet aan die regel hoeft te houden.

Ik zou zeggen: voorwaarts kijken, zand erover, het was een vervelende tijd waar iedereen zich naar beste weten doorheen geschipperd heeft (zoals AnneJ volgens mij hierboven zo mooi schreef), maar niemand weet tot op de dag van vandaag wat je nu het beste kan doen bij dit virus. Later blijkt misschien dat anderhalve meter ook net zo goed één meter had kunnen zijn, of juist twee meter had moeten zijn en dat mondkapjes niet of wel helpen, dat handen wassen onzin is of juist nog meer had gemoeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.