Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Na verdriet: spullen


Ysenda schreef op 07-11-2023 om 07:00:

[..]

Dat denk ik zeker want dat is de verantwoordelijkheid van de contractant en dat is de ex in dit geval niet. Die ex heeft geen huurovereenkomst afgesloten, zijn handtekening staat niet op het contract.

Dat snap ik. Maar A kan wel van tevoren navragen of en zo ja welke kosten er verbonden zijn aan het weggooien van de spullen.

IMI-x2 schreef op 07-11-2023 om 07:02:

[..]

Dat snap ik. Maar A kan wel van tevoren navragen of en zo ja welke kosten er verbonden zijn aan het weggooien van de spullen.

Reken maar dat dat duurder is dan het zelf naar de stort brengen want dan is het ineens industrieel afval wat duurder is, je moet ook alle personeelskosten en de administratieve kosten op hoesten, denk dat het al snel € 1000 of meer gaat kosten. Dat zijn de spullen waarschijnlijk niet waard.

Ysenda schreef op 07-11-2023 om 07:11:

[..]

Reken maar dat dat duurder is dan het zelf naar de stort brengen want dan is het ineens industrieel afval wat duurder is, je moet ook alle personeelskosten en de administratieve kosten op hoesten, denk dat het al snel € 1000 of meer gaat kosten. Dat zijn de spullen waarschijnlijk niet waard.

Ik lees dat je 50 euro per maand voor anderhalve vierkante meter betaald, ik vind het nogal, zou eerder zoeken naar een oplossing die verder niks kost.

Ysenda schreef op 07-11-2023 om 07:11:

[..]

Reken maar dat dat duurder is dan het zelf naar de stort brengen want dan is het ineens industrieel afval wat duurder is, je moet ook alle personeelskosten en de administratieve kosten op hoesten, denk dat het al snel € 1000 of meer gaat kosten. Dat zijn de spullen waarschijnlijk niet waard.

Denk je dat of weet je dat?

Ik blijf erbij: vraag het na A, dan weet je of het een realistische optie is.

Je kunt zelf ook nog de spullen naar het containerpark brengen op de laatste dag. Vertel dan aan je ex dat hij tot laatste dag -2 dagen tijd heeft om zijn spullen op te halen, daarna "worden ze vernietigd".

Hopelijk is dat allemaal niet nodig, en komt hij ze gewoon zelf halen of kun jij ze brengen. 

Als je het zo zacht mogelijk wil laten landen dan zou ik niet voor de Shurgard oid kiezen als eerste optie, maar dan nog moet de boodschap denk ik zijn: ik heb je spullen in dozen gedaan, laten we afspreken wanneer je het op komt halen. Geen discussie, gewoon meedelen. En vooral niet zelf dingen laten uitzoeken, zoals iedereen hier al heeft gezegd. 

Koop maar alvast een zootje verhuisdozen en begin maar vast met dingen daarin te doen, zou ik zeggen. Doe overigens geen zware spullen in goedkope verhuisdozen (die van de Action bijvoorbeeld), ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dat niet goed afloopt.

Anienom

Anienom

07-11-2023 om 09:03 Topicstarter

Dank weer voor de reacties 🙂
De kousevoetjes zijn voor mij nodig omdat ik eerder wel een relatie (huwelijk) resoluut heb beëindigd en dat is helaas fataal afgelopen. Ik houd rekening met alles en wil echt zo voorzichtig mogelijk zijn. Buiten het feit dat hoewel het zo niet verder kan, er wel nog genoeg gevoel zit om iemand niet te willen kwetsen.

Als je het echt voorzichtig wilt doen, dan zou ik aangeven dat je echt nog niet weet of jullie relatie nog voor te zetten is, misschien wel, misschien niet, dat weet je nog niet (zeg je) maar voor dit moment wil je even je hoofd en je huis leegmaken (verzin een smoes over iets in de trant van ontspullen,opruimen a la marie kondo, of dat je de vloer wilt boenen/veranderen/verven) iets waardoor het handig is als je minder spullen in huis hebt. Je bent aan het opruimen, je eigen spullen en dus ook die van hem. 
Het laten ophalen zou ik nog steeds doen zoals ik eerder schreef, laat het hem ophalen terwijl je meerdere mensen in je huis hebt (geef een etentje ofzo) dan durft hij hopelijk geen stennis te schoppen.

Fataal afgelopen, is je ex-man overleden? Dan snap ik dat je bang bent voor de gevolgen van een break-up, maar je hebt daar toch hopelijk wel psychologische hulp voor gekregen? Je weet toch dat jij niet verantwoordelijk kunt zijn voor de daden van een ander? (mishandeling door jou daargelaten)

Heb je nu weer zo'n emotioneel zwakke man gekozen? Interessant. Het kan lonen omdat eens uit te zoeken. Waarom kies je dat type man?

Ik vind jouw gedachten niet helemaal gezond. Wie zegt dat je iemand kwetst wanneer je niet op kousenvoetjes om hem heen trippelt? Eigenlijk begandel je gem dan niet als volwaardige partner, niet als volwassene, en eigenlijk is dat een gigantische belediging. Hetzelfde geldt voor niet duidelijk zijn. Zo houdt hij hoop en dat is niet eerlijk van jou. Zo behandel je hem weer niet als volwaardige partner of volwassene. Begrijp je dat?

 Als hij dreigt met zelfmoord omdat jij de relatie verbreekt, heeft hij dingend professionele hulp nodig, en zeker niet van jou.

Anienom schreef op 07-11-2023 om 09:03:

Dank weer voor de reacties 🙂
De kousevoetjes zijn voor mij nodig omdat ik eerder wel een relatie (huwelijk) resoluut heb beëindigd en dat is helaas fataal afgelopen. Ik houd rekening met alles en wil echt zo voorzichtig mogelijk zijn. Buiten het feit dat hoewel het zo niet verder kan, er wel nog genoeg gevoel zit om iemand niet te willen kwetsen.

Je bent niet verantwoordelijk voor de daden van een ander maar ik snap wel dat zoiets binnenkomt als een bom en dat je dat niet nog een keer wil meemaken. 

Ik vraag me af of iemand zijn spullen terug geven op kousenvoetjes kan want dat is vrij duidelijk. Of je moet het subtiel doen maar je wilt eigenlijk afstand bewaren. De enige keer dat ik het subtiel heb zien doen is een vriendin die stilletjes elke keer wat mee nam naar haar eigen huis en op het laatst alleen nog kind en haar fiets meenam. Toen was het (pas) duidelijk voor (ex) partner. Dat deed ze ook niet voor niets en het is vrij uitzonderlijk als je het zo kan doen en als het lukt.

Als je volhardt dat je de landing zo zacht mogelijk wil maken dan heb je eigenlijk alleen tussen nu en ‚een Shurgard-optie‘ (en dus echt geen gebruik maken van vrienden, kennissen of familie maar neutraal terrein) om die beslissing in stapjes mee te delen: elke keer een tikje meer teleurstelling meedelen. Maar ja dat kent zijn eigen wreedheid.  Een hele lange stilte van een paar maanden zegt misschien ook op een gegeven moment wat. Hij zal sowieso een moment van “redden wat er te redden valt” kennen en contact zoeken, lijkt mij.

En de schakel de politie in voor jouw eigen veiligheid en de zijne door ze alvast op de hoogte te brengen. Want als iemand bereid is zichzelf wat aan te doen zal de eerste gedacht waarschijnlijk eerst zijn om jou iets aan te doen. En jouw eerste beschrijving van deze man deed mij denken aan iemand die in staat is je te mishandelen (en dat misschien ook wel heeft gedaan?). En misschien heeft de (wijk)agent nog wat tips (die komen dat soort zaken met regelmaat tegen). 

1968 schreef op 07-11-2023 om 09:35:

Als je het echt voorzichtig wilt doen, dan zou ik aangeven dat je echt nog niet weet of jullie relatie nog voor te zetten is, misschien wel, misschien niet, dat weet je nog niet (zeg je) maar voor dit moment wil je even je hoofd en je huis leegmaken (verzin een smoes over iets in de trant van ontspullen,opruimen a la marie kondo, of dat je de vloer wilt boenen/veranderen/verven) iets waardoor het handig is als je minder spullen in huis hebt. Je bent aan het opruimen, je eigen spullen en dus ook die van hem.
Het laten ophalen zou ik nog steeds doen zoals ik eerder schreef, laat het hem ophalen terwijl je meerdere mensen in je huis hebt (geef een etentje ofzo) dan durft hij hopelijk geen stennis te schoppen.

Dit zou ik dus echt niet doen, tenzij je zo erg vreest voor je eigen veiligheid dat het niet anders kan. Maar dat lees ik niet, ik lees dat je je ex niet te bot wil behandelen. Dan vind ik aan het lijntje houden zoals 1968 beschrijft minder netjes dan gewoon meedelen dat het over en uit is. Die mededeling kan je proberen op een empathische manier te doen, maar als er voor jou geen twijfel is, moet je die twijfel ook niet bij hem opwekken, vind ik zelf. 

En hou in gedachten: meedelen, geen discussie. Het is uit, ik begrijp dat het rot voor je is, maar het is niet anders. Het is niet een beetje uit, het is niet misschien uit, het is niet uit voor nu en dan in de toekomst misschien toch weer aan. Het is uit, volledig en definitief, en laat even weten wanneer je de dozen komt (laten) ophalen. 

Anienom

Anienom

07-11-2023 om 17:31 Topicstarter

Poeh. Eerst een paar dingen. Nee, ik val niet op een type man en de zelfmoord van mijn vorige man was geen rechtstreeks gevolg van de wens tot scheiding, maar een ingewikkelde situatie waarin dit wel een rol heeft gespeeld. Nee, voor die keuze ben ik niet verantwoordelijk maar om onderdeel te zijn van zo'n chain of events is ook niet zomaar iets. Hij en de huidige man zijn een verschil van dag en nacht.
Dan. Ja, ik heb zorgen voor mijn eigen veiligheid en die van de mensen om mee heen. En ook ja, ik wil het zo vriendelijk mogelijk doen. Wat niet wil zeggen dat ik het niet met jullie eens ben. 
En toen. Heb ik vandaag gevraagd of hij nog spullen nodig had. Hij belde en ik heb hem gezegd dat we naar nul gaan en dat dat alleen kan als hij zijn spullen komt halen. Hij heeft dus vandaag de helft van zijn spullen gehaald (kofferbak al vol). Hij geeft aan dat hij mij niet wil opgeven en de hoop heeft dat het weer goed gaat komen, ik heb aangegeven dat als we bij nul zijn het ook de andere kant kan opgaan en het niet meer goed komt. Geaccepteerd. Ik ben dus halverwege. Nu even mijn rust pakken.

Nou, ik geloof onmiddellijk dat je nu doodop bent, maar ik vind dit eerlijk gezegd best een positief verhaal: hij heeft al de helft van zijn spullen meegenomen en kennelijk zonder slaande ruzie of vergelijkbaar drama. Die winst heb je alvast maar binnen.

Anienom

Anienom

07-11-2023 om 21:26 Topicstarter

Ik ben er ook heel blij mee 🙂

Wat fijn A. Misschien valt het uiteindelijk allemaal enorm mee.

Anienom schreef op 07-11-2023 om 17:31:

Poeh. Eerst een paar dingen. Nee, ik val niet op een type man en de zelfmoord van mijn vorige man was geen rechtstreeks gevolg van de wens tot scheiding, maar een ingewikkelde situatie waarin dit wel een rol heeft gespeeld. Nee, voor die keuze ben ik niet verantwoordelijk maar om onderdeel te zijn van zo'n chain of events is ook niet zomaar iets. Hij en de huidige man zijn een verschil van dag en nacht.
Dan. Ja, ik heb zorgen voor mijn eigen veiligheid en die van de mensen om mee heen. En ook ja, ik wil het zo vriendelijk mogelijk doen. Wat niet wil zeggen dat ik het niet met jullie eens ben.
En toen. Heb ik vandaag gevraagd of hij nog spullen nodig had. Hij belde en ik heb hem gezegd dat we naar nul gaan en dat dat alleen kan als hij zijn spullen komt halen. Hij heeft dus vandaag de helft van zijn spullen gehaald (kofferbak al vol). Hij geeft aan dat hij mij niet wil opgeven en de hoop heeft dat het weer goed gaat komen, ik heb aangegeven dat als we bij nul zijn het ook de andere kant kan opgaan en het niet meer goed komt. Geaccepteerd. Ik ben dus halverwege. Nu even mijn rust pakken.

Pff, vreselijk die angst voor jezelf en de mensen om je heen. Ik leef met je mee.
Heb je wel zijn spullen ingepakt en in de hal klaargezet?
En er was niemand bij toen hij ze ophaalde? Erg fijn dat het goed ging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.