Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

LOL

LOL

22-10-2017 om 11:14

Naam van de partner

Ik ben 19jaar ik ben al 8maanden samen met mijn vriendin en soms zeggen we per ongeluk de naam zelf ipv schat,... En gisteren heeft mijn vriendin gezegt da het is bewezen dat lesbisch dat minder seks hebben meer hartsbriendinnen worden of zelfs zussen en dat ze wel da gevoel heeft pffff deed wel effe pijn maar is dat wel waar want ik weet het allemaal nieuwer kzie haar graag en kwik der echt niet kwijt pffff --

tante Sidonia

tante Sidonia

03-11-2017 om 20:14

lol

Dus, je bent vrouw en hebt een relatie met een vrouw, begrijp ik. Binnen lesbische relaties kunnen net zo goed sleur en verminderd libido zijn intrede doen.
Het schijnt inderdaad vaak zo te werken dat, omdat het binnen heterorelaties vaak voorkomt dat de man /die vaak een groter libido heeft, dat de sex vaak óp gang houdt' en de vrouw vaker een laag libido heeft niet zo 'nodig hoeft'.
Dat kan er voor zorgen dat het binnen lesbische relaties vaker voorkomt dat, als beide vrouwen niet zo'n hoog libido hebben, er minder sex plaats vindt.

Toch hoef je geen genoegen te nemen met een relatie die niet brengt wat je ervan verwacht. Niet dat je eisen kan stellen maar je kunt natuurlijk wel e.e.a. verzinnen om je sexleven levendig te houden.

Maar als jouw vriendin het heeft over hartsvriendinnen of zussen heeft, dan ziet het er niet naar uit dat ze van je af wil, vind je wel?
Dus, geen zorgen, maar wel proberen je sexleven levendig te houden.

Lente

Lente

04-11-2017 om 12:42

Wat is er mis met het gebruiken van haar naam?

Dat snap ik niet.

tante Sidonia

tante Sidonia

04-11-2017 om 15:11

blijkbaar

vat zij dat op als teken dat het minder wordt met de liefde, Lente

mijk

mijk

04-11-2017 om 16:40

Oh ik vind schat

of liefje altijd een beetje klinken alsof je zo vaak van vriendin wisselt dat je geen zin hebt haar naam te onthouden Maar dat komt misschien doordat mijn broertje dat vroeger deed....

Tijd voor een romantische liefdesbrief?

Mijk

Anke

Anke

07-11-2017 om 12:09

Eigen invulling en nieuwe fase

Mijn partner vind het juist afschuwelijk als ik hem liefje of schat noem, hij wil alleen maar bij zijn voornaam genoemd worden. Het is maar net welke invulling je er zelf aan geeft. Echt, een naam noemen is GEEN teken van afnemende liefde, hoor! Je hebt je naam toch niet voor niets, zo heet je toch? Je kunt een naam juist heel liefdevol gebruiken. Net zoals je schat of liefje ook heel bits of boos kunt gebruiken.

Het feit dat de eerste, hevige verliefdheid voorbij schijnt te zijn, betekent niet het einde van je relatie. Alle verliefdheden gaan namelijk voorbij. Als de relatie goed zit, komt er een warm, rustig gevoel van liefde voor in de plaats. Inderdaad, zoals hartsvriendinnen of zussen, maar als het goed is mét lichamelijke aantrekkingskracht en seks. Dat is juist mooi en goed. Het betekent wel dat jullie je relatie nu moeten onderhouden, het vuurtje brandend moeten houden. Samen dingen doen, dingen beleven, en ook dingen apart doen zodat je elkaar wat te vertellen hebt.

Marga

Marga

07-11-2017 om 13:21

nee bah

Ik houd er helemaal niet van als mijn partner mij schatje noemt. Maar hij blijft het maar doen. ik hem zelfs wel eens dit gestuurd:


https://www.youtube.com/watch?v=R2FR7SxMe-M

Ik vind het juist geen teken van verliefdheid maar eerder iets van bezitsdrang. Vooral bij mannen.

Plet

Plet

07-11-2017 om 15:55

Dat ligt er maar aan

Welke ervaring je zelf hebt en wat je voorkeuren zijn. Drang tot bezitten zou bv bij mij niet in mijn gedachten opkomen als mijn partner me zo noemt. Klinkt als een slechte ervaring met de verkeerde persoon?
Ik vind schat, schatje van mijn partner leuk, graag zelfs, maar als hij mijn naam niet meer weet of elke vrouw schat noemt ben ik er snel klaar mee.
Elkaar altihd stijf bij de naam noemen komt bij mij weer over alsof er geen gevoel bij zit.
Zo zie je maar, het is nooit goed

Hangkous

Hangkous

07-11-2017 om 16:33

koosnaam (pje)

Elkaar altijd schat noemen, yek dat vindt ik klef. Doet mij denken aan een stel dat ik op dinsdag vaak tegenkom tijdens mijn rondje boodschappen. Soms zelfs meerdere keren.
• Zeg schat zullen we boerenkool of zuurkool eten?
• Nou schat ik heb liever rode kool
• Kijk eens schat, deze riblappen of liever die?
• Schat kom eens hier, is dit de shampoo die je bedoelt?
• Nee schat die daarnaast voor pluizig haar.

Dan dnk ik echt: hebben jullie geen naam gekregen van je ouders?
Wat wij dan thuis wel doen is een koosnaam gebruiken. Een verbastering van de eigen naam die niemand anders gebruikt. Voor mij dan de eerste lettergreep van mijn naam met de uitgang ie erachter. Voor man gebruik ik de laatste 2 lettergrepen van zijn doopnaam. Iets speciaals maar niet zo klef als schat.

Plet

Plet

07-11-2017 om 18:43

Maar wat

Maar wat is er mis met "klef" als je gewoon gek op elkaar bent?

En waarom is een koosnaam dan wel geoorloofd? Toch de voorkeur denk ik.

Pirata

Pirata

07-11-2017 om 19:47

Haha

Ik heb een collega die mij "lieverd" noemt. Als ie me nodig heeft.
Mijn man noem ik Dinges of Hoe-heet-je-ook-al-weer. 3 Mannen in huis, kan ze niet uit elkaar houden. De zonen noem ik ook zo.

mirreke

mirreke

09-11-2017 om 00:48

Piet

Schat is zó anoniem en standaard.bah, dat kun je tegen iedereen wel zeggen. Zit niks persoonlIjks bij. Bovendien vind ik het ook iets bezitterigs hebben. Ik zou me kapot schrikken als mijn partner me de hele tijd schat zou noemen. Zo heet ik niet.

Raffie

Raffie

09-11-2017 om 10:04

lieve schat

Heb ik ook nooit gedaan, gewoon bij de naam. Ik heb wel een vriendin met partner die elkaar steeds schat noemen, komt op mij wat geforceerd over.

Overigens noemt mijn man mij alleen "lieve schat" als hij geïrriteerd is, daar heb ik helemaal een hekel aan

Hangkous

Hangkous

09-11-2017 om 10:12

geforceerd ja

Van die stellen, al 40 jaar bij mekaar en dan steeds schat dit en schat dat, alsof ze aan iedereen willen laten zien dat hun huwelijk nog geen slijtplekken vertoont. Kijk ons eens! 40 jaar bij mekaar en nog steeds gek op mekaar.

Plet

Plet

09-11-2017 om 19:36

Tja

Anoniem en bezitterig...serieus?
Ik ben hier op het forum wel wat gewend aan vrouwen die wat afstandelijker zijn, niet van knuffelen e.d. houden, maar bezitterig? Natuurlijk was er al te lezen geweest dat ik zei: als hij naast schat mijn naam niet meer weet ben ik er snel klaar mee en: als hij elke vrouw schat noemt betekent het niets.
Daarnaast ben ik met een autistische getrouwd geweest die mij noch bij mijn naam noemde, noch enig iets liefkozends uit zijn keel geproduceerd kreeg, dus voor mij is schat erg bijzonder.

Het uitleggen van het gebruik van schat om te laten zien hoe perfect de relatie na 40 jaar nog is vind ik ietwat jaloers of venijnig overkomen, of iemand toch iets tekort komt en daardoor de kift op een ander heeft.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-11-2017 om 19:55

Ach nee Hangkous

Dat is dan gewoon de aanspreektitel...

Kim

Kim

09-11-2017 om 20:00

Oh jee

Oh jee, dan ben ik in jullie ogen een 'erge'. Ik noem mijn vriend van alles, maar meestal niet zijn naam. Meestal liefje, lief, mop, schat. Ik vind het wel gezellig klinken en doe het zeker niet met een of andere bijbedoeling van 'kijk eens hoe leuk wij nog samen zijn', ik vind dat zelf inderdaad ook nogal jaloers en venijnig klinken.
En hoe anderen elkaar noemen? Daar ben ik eigenlijk nooit mee bezig.

mirreke

mirreke

10-11-2017 om 14:35

Hmmm, en ik vind dit nou weer niet zo aardig overkomen

"Daarnaast ben ik met een autistische getrouwd geweest die mij noch bij mijn naam noemde, noch enig iets liefkozends uit zijn keel geproduceerd kreeg, dus voor mij is schat erg bijzonder."

Tip voor elke relatie: praat over je wensen en verlangens. Of je nou wel of niet schat genoemd wil worden, leg uit wat je erbij voelt en hoe je het anders zou willen...

Plet

Plet

10-11-2017 om 17:32

Mirreke

Het woordje man blijkt weggevallen, het woord autistische staat er nu een beetje raar.

Het stadium van praten en wensen, voorbeelden en uitleg was ik voorbij, anders was ik nog getrouwd geweest, ik ben geen wegrennend of vermijdend persoon; ik weet wanneer ik moet zwijgen, hoe ik iets moet brengen of hoe iemand te laten vertellen. Ik communiceer vrij makkelijk, het is mijn kracht, ook op het werk. Maar dat kan een mens niet alleen.

Plet

Plet

10-11-2017 om 17:35

Aardig

Dat mag je onaardig vinden, maar ik was de aardige in de relatie en hij degene die heel ernstig onjuist is geweest. Dat weten alleen hij en ik. Maar voor de buitenwereld ben ik de tang die haar man in de steek liet. Het zij zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.