Relaties Relaties

Relaties

Nieuw partner voor moeder.

Ik en mijn ex zijn nu 3/4 jaar uit elkaar en hij heeft vanaf het begin een nieuwe partner en mijn dochter accepteert haar moeiteloos. Nu heb ik sinds december een nieuwe vriend wat aanvankelijk goed leek te gaan tussen hem en mijn dochter (4jaar) is nu het tegenover gestelde. Ze vind hem niet leuk, wil hem niet meer zien. Nu dacht ik dat het een sport jaloezie van haar was omdat ze mij ineens moet delen. Maar nu is mijn ex kwaad (eerder woest. Kreeg weer stortvloed aan kritiek over me heen) op me omdat onze dochter veel verdriet daar heeft van mijn nieuwe vriend. Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaat. Even een time out wat betreft mijn dochter en mijn vriend?

Het is een vreemde voor haar.

Als ik dit zo lees is je ex-man met zijn nieuwe partner op een andere locatie opnieuw begonnen.
En ben jij in het ouderlijk huis gebleven van je dochter.
Zij zag de veranderde situatie bij je ex niet als bedreiging.
Nu er iets verandert in haar eigen huis, ziet zij dit wel als bedreiging.
Denk dat dit meer geduld voor aanpassing vraagt.
Overleg over het hoe en wat. Behandel haar met respect.
Hebben jullie het er met haar over gehad wat zij ervan vindt en hebben jullie om haar toestemming en medewerking gevraagd?
Het is haar huis ook, waar ineens een vreemde voor haar, bij intrekt.
Ze is nog maar vier, maar haar gevoel zet zich met hand en tand af tegen de nieuwe situatie, eentje waar zij niet om heeft gevraagd.

Katniss

Katniss

25-02-2014 om 18:38

Beetje snel

Je hebt je nieuwe vriend sinds december en je dochter kent hem nu al. Ik zou even een paar stappen terug doen en je vriend alleen zien als je dochter er niet is. Daarna kun je heel voorzichtig (na een half jaar ofzo) het contact rustig uitbouwen. Kopje koffie, samen weg, en pas nog veel later hem ook bij je laten slapen als je dochter er is.
Kinderen willen hun ouders bij elkaar hebben en zullen ook heel lang hoop houden dat dat weer gaat gebeuren. Het komt voor je dochter hard aan dat jij en je ex niet meer bij elkaar komen. Met twee nieuwe partners is die kans alleen nog maar kleiner geworden.

amk

amk

25-02-2014 om 22:24

erg erg snel

het meiske is net aan het bekomen van de scheiding van haar ouders en dan deze verandering er weer bovenop.
Ik heb ook een relatie gekregen toen mijn dochter bijna 4 was, maar die hebben elkaar pas na een aantal maanden toevallig bij de supermarkt ontmoet (ik woon naast de supermarkt die fungeert als kantine van mijn werk, en (inmiddels ex)vriend is een collega) niet meer dan dat. Pas na een half jaar zijn we samen iets gaan doen, even naar de kinderboerderij en pas weken later zijn we met z'n drieen bij 1 van ons thuis geweest.

Hoe heb je de introductie van je vriend aangepakt?

Annie

Annie

27-02-2014 om 14:32

Gewoon vragen

Heb je al eens gewoon gevraagd aan je dochter waarom ze je vriend niet meer leuk vindt? En waarom ze zo'n verdriet heeft? Dat zou je als uitgangspunt kunnen gebruiken om tot een oplossing te komen.

En dit is jouw probleem, niet van je ex. Ik neem aan dat hij het ook niet op prijs stelt, als jij over iets van hem compleet uit je dak gaat. Dat zou ik hem dus vertellen, als hij nog eens met zijn kritiek op de proppen komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.