Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Katia33

Katia33

08-09-2020 om 18:35

Nieuw vriendje houdt niet van bellen

Ik heb een nieuw vriendje sinds kort en eigenlijk niets te klagen: hij is lief, zoekt een tot meerdere keren per dag contact met mij via mail of whatsapp (meestal 1 a 2 keer een appje en 's avonds een mail). Ik ben meer een beller, vind het ook fijn om aan de telefoon te hangen en lieve dingen tegen elkaar te zeggen. Ik belde gisteravond met hem en na 5 mn waren we uitgepraat. Hij had het wel gezegd toen we elkaar leerde kennen: "ben niet zo'n prater". Het valt mee als we bij elkaar zijn dus eigenlijk is het misschien een non-probleem, en ik vraag me af of ik het zo moet laten en denken iedereen is anders. Ergens vind ik het een beetje gek om te mailen met iemand met wie ik al meerdere weekends in zijn of mijn huis doorgebracht heb en naar bed ben gegaan.
Wat denken jullie?
Katia

Maro

Maro

08-09-2020 om 18:41

wat wil je dan?

Als iemand er niet van houdt, of niet kan, of er niet voor kiest, kan je dat niet veranderen.
Het enige wat je kan doen is je afvragen of dit wel de man voor je is. Niet door dat niet kunnen bellen maar omdat de kans er is dat als de eerste spannende verkeringstijd over is, hij inderdaad irl ook niet 'zo'n prater is'. En hij je daar zelf voor gewaarschuwd heeft.
Voor mij zou het een red flag zijn. Maar dat komt omdat ik praten over van alles gezellig vind. Nogmaals: de red flag zou dan niet het telefoongedrag zijn maar dat iemand dat zo over zichzelf zegt.

Triva

Triva

08-09-2020 om 18:44

Waarom

willen vrouwen toch altijd dat mannen zich als kletsende vrouwen gedragen?

Doe dat nu eens gewoon niet en bel met je moeder, zus of vriendin en wees blij dat er WhatsApp bestaat!

Ga idd niet mailen, dan wacht je te lang op antwoord, maar WhatsApp lijkt meer op bellen dan mailen.

juf Ank

juf Ank

08-09-2020 om 19:01

just...

accepteer de man zoals hij is. Ik vind het al heel wat 5 min. voor 'niet zo'n prater'. Hou het lekker bij een appje. Dan schrijft hij toch lieve dingen!

Jesse_1

Jesse_1

08-09-2020 om 19:22

Wat leuk!

Appjes en mails kun je bewaren en teruglezen. Véél leuker dan bellen!

Ik moet zeggen dat ik bij de titel wel even dacht: over wie zou het gaan? Want bij 'nieuwe vriendje' denk ik dat iemand het over het nieuwe vriendje van de dochter heeft.

ElenaH

ElenaH

08-09-2020 om 19:23

Oef

Ik houd ook niet van telefoneren. En ik ben niet eens een man ...

Lou

Lou

08-09-2020 om 19:33

Niet iedereen kan bellen

Ik vind die waarschuwing van hemzelf dat hij niet zo'n prater is ook ergens wel positief hoor. Dan weet je dat maar. En het blijkt dus ook, aan de telefoon.

Ik heb ook zo'n man. Aan de telefoon zegt hij alleen maar ja en nee en hoe laat spreken we af. Vervolgens zegt en vraagt hij alles wat hij wil face to face. Hij kan gewoon niet bellen maar van mij hoeft dat ook niet.

Het is natuurlijk wel de vraag of je gelukkig bent met een zwijgzaam type. Maar dat weet je zelf denk ik ook nog niet. Kortom, probeer hem toch te accepteren hoe hij is.

Watervrouw

Watervrouw

08-09-2020 om 19:40

Interesse

Dat hij niet van lange telefoongesprekken houdt dat zou ik accepteren maar ik zou wel uitzoeken of het "niet zo'n prater zijn" te maken heeft met desinteresse. Je loopt tegen een muur op als je vol vuur je verhaal kwijt wil of ergens over wil praten en je krijgt een kort nietszeggend antwoord terug. Dat mailen dat vind ik wel bijzonder, kan heel romantisch zijn en je kan het teruglezen.

Saskia

Saskia

08-09-2020 om 19:52

ik zou er geen punt van maken

Ik bel veel met vriendinnen, maar ik heb met mijn vriend niet zo'n behoefte aan bellen. (we hebben een lat relatie) We appen wel veel kleine dingetjes de hele dag door, dat kan je namelijk veel makkelijker combineren met andere dagelijkse bezigheden, dat kan met bellen niet zo goed, vind ik.
In de avond kijk ik graag een serie en dat zou niet kunnen als ik de hele tijd aan de telefoon hang. En...als je elkaar niet de hele dag door spreekt is het ook weer leuk bijkletsen als je elkaar in het echt ziet.

@Emma

@Emma

08-09-2020 om 20:02

bellen

Ik bel nooit met mijn vriend (latrelatie). We appen ook niet zoveel. Mailen alleen voor belangrijke documenten/vakantiereserveringen.
We bellen alleen in noodgevallen. Maar hij is wel een prater hoor, ouwehoert met iedereen en kletst je soms de oren van je kop. Dus ja, echt "zo'n prater" maar dan niet aan de telefoon 🥰😆

Katia33

Katia33

08-09-2020 om 21:17

Wel interesse

Hij heeft zeker interesse in mij, hij schrijft lange mails vol vragen en als we samen zijn kletsen we ook veel over mij. Maar het telefoneren zelf vindt hij niet leuk. Ik laat het maar zo, ik ken hem nog niet zo lang. Voorlopig is het een lat relatie met eens in de week of zo een leuke afspraak, we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Katia

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-09-2020 om 21:23

Mijn man

Mijn man ‘kan’ ook niet bellen. Als het even kan schuift hij telefoontjes die gepleegd moeten worden op mij af.
Onze huistelefoon neemt hij ook nooit op.

Verder echt een leuke prater, maar niet door een telefoon.

Katia33

Katia33

08-09-2020 om 22:55

Zo zie je maar...

kreeg ik 30 mn geleden een appje "zullen we bellen? Ik mis je". Heel fijn.
Katia

Ook geen prater

Ik ben een vrouw en hou absoluut niet van telefoneren en kletspraat. Liever appjes en mailtjes.

Mijntje

Mijntje

09-09-2020 om 07:48

17 jaar geleden

Ik heb ooit 1x gebeld met mijn man, vlak voor we 'verkering' kregen. Dat was een heel lang gesprek. Hij moest tussendoor ook een paar keer naar de wc en legde dan gewoon de hoorn naast de telefoon en liet mij wachten tot hij terug was. Ik vond het merkwaardig, maar wel grappig. Ik denk dat hij zenuwachtig was.
Nu zijn we 17 jaar verder. We bellen nooit. We mailen wel en we praten ook veel en goed.
Het zegt dus niet zoveel. Hij hoeft niet hetzelfde te zijn als jij.

kende ooit zo iemand

Ik had vroeger zo iemand in mijn vriendenkring. Vriend van een vriendin van mij. Een leuke jongen, kon je mee lachen, hij schreef heel geestige ansichtkaarten (ik wist niet dat dat een vaardigheid was, maar dat is zo en hij had die), en je kon een leuk gesprek met een hem voeren. Behalve aan de telefoon. Hij zei alleen maar ja en nee en het was volslagen onmogelijk een telefoongesprek met hem gaande te houden.Het klamme zweet brak me bijkans uit.
Het kwam zover dat een gemeenschappelijke vriendin en ik die bewuste vriendin nauwelijks meer belden (dit was nog voor de mobiele telefoon) uit angst haar partner aan de lijn te krijgen.

Waarmee ik maar wil zeggen: sommige mensen zijn gewoon geen bellers. Wat niet hetzelfde hoeft te zijn als 'geen praters' . Zie ook de posting van Lou.

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

09-09-2020 om 21:16

Overigens

Mijn man is ook geen beller, hij heeft er een hekel aan.

Toen wij elkaar nog niet zolang kenden en ik hem met een slappe smoes belde, hingen wij ruim een half uur aan de telefoon. En toen vond hij mij interessant, omdat hij dus nóóit lang belde. Toen wij een week later (hij belde toen met min of meer een smoes) bijna een uur aan de telefoon hingen met elkaar (ja, toen hing je nog aan de telefoon) was het pleit beslecht.

Inmiddels ruim 20 jaar getrouwd. En hij heeft nog steeds een hekel aan bellen.

Miekemieke

Miekemieke

12-09-2020 om 18:20

ik bel ook niet

Vind het vreselijk, vooral het onverwachte en dan heb ik ook nog de neiging om zwaar te gaan ademen doordat ik toch even van slag ben. Gelukkig ken ik weinig mensen die graag bellen, we mailen, appen en spreken af.
De oudere generatie belt wel erg graag heb ik gemerkt.

zebra

zebra

14-09-2020 om 12:52

hier ook verschil

ik heb een hekel aan bellen maar mijn man belt liever dan dat hij me een appje stuurt. Met onze zoon app ik wel veel omdat dit gewoon handiger is maar ook hij belt liever.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.