Relaties Relaties

Relaties

Marjolijn

Marjolijn

02-10-2017 om 10:17

Nieuwe hobby samen

Hele gekke vraag maar misschien komen er wat ideetjes waar we nog niet aan gedacht hebben. Onze kinderen komen al zo'n beetje aan het eind van hun puberteit en man en ik zoeken een hobby en nee we gaan niet naar Geer en Goor.

Iets om samen naar toe te gaan, we hebben niet veel vrienden in de buurt en ook familie woont ver weg en we hebben dus tijd over, tot nu toe brachten we dat al netflixxend door maar we hoeven niet meer thuis te blijven voor de kinderen. Oja, we zijn niet super sportief dus iets heel intensiefs hoeft niet.

Roep eens wat?

specht

specht

02-10-2017 om 10:18

Dansles

Dansles

Mijntje

Mijntje

02-10-2017 om 10:22

bioscoop

Allebei een cinevillepas voor de bioscoop.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

02-10-2017 om 10:38

nou eh....

ik heb hier op OO iemand leren kennen die samen met haar man een fanatiek duikster is geworden! Ik vond vroeger de verplichte 7 meter onder water bij het zwemdiploma al vreselijk, maar ieder mens is anders. Zij kan er in elk geval aanstekelijk over communiceren. Dus wie weet!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2017 om 11:11

Fietsen

Afhankelijk van jullie wensen kan dat recreatief fietsen zijn, of echt racefietsen. Mijn zus en zwager zijn daar zeer fanatiek mee geworden op hun 'ouwe' dag. Bergje op bergje af in het buitenland.

Voordelige hotelovernachtingen zoeken en zo het land doortrekken in de loop van de tijd.

Line-dance. Dat is zelfstandig dansen, dus als eentje eens geen zin heeft kan de ander toch gaan. Ik ben er niet handig in, maar ik heb wel het idee dat het leuk is (ondanks dat ik niet zo'n country en western-liefhebber ben).

Museumjaarkaart kopen en musea bezoeken.

Als je van klassieke muziek houdt, kijken of er matinees in een theater of concertzaal zijn.

Samen taarten bakken (1 keer in de maand of zo ).

tante Sidonia

tante Sidonia

02-10-2017 om 11:44

wij

hebben sinds kort elektrische fietsen aangeschaftwat een nieuwe opleving geeft van onze hbby, samen fietsen. We wandelen trouwens ook.

Lou

Lou

02-10-2017 om 11:44

Wat deed je vroeger

Wat deed je vroeger samen, is daar nog iets van over wat je allebei nog steeds leuk vindt? Ik vind het overigens helemaal geen gekke vraag, zit er zelf binnenkort ook mee Wij zijn ook niet sportief maar fietsen zou ik wel weer zien zitten. Langzaam opbouwen, kijken tot hoe sportief we het nog leuk vinden.

Je kunt natuurlijk ook af en toe naar die familie en vrienden die ver weg wonen. Ik denk dat wij dat zouden doen, we hebben een paar vrienden in het buitenland die we nu alleen maar zien als ze hier komen. Of andere uitjes: concerten, cabaret, toeristische trekpleisters waarvan je je altijd afvroeg of ze nou leuk zijn of niet (hunebedden, vestingstadjes, musea). Een paar uur samen in de auto zitten zonder op tijd thuis te hoeven zijn vind ik persoonlijk al heerlijk.

Thursday Next

Thursday Next

02-10-2017 om 12:30

of geocaching

kan mooi gecombineerd worden met wandelen, fietsen, rijden, en thuis puzzeltjes oplossen.
https://www.geocaching.com/

Bloempot

Bloempot

02-10-2017 om 13:08

LAW

Lange wandel afstand paden lopen, zoals het Pieterpad, Zuiderzeepad etc. Lekker een weekendje weg. Je hoeft per dag geen grote afstanden te lopen, ' s nachts in een B&B en inderdaad wat geocaches onderweg. BIjkomend voordeel , je komt op de mooiste plekjes van Nederland.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-10-2017 om 13:19

Wandelen inderdaad

Of naar de sauna. Bordspellen spelen.

Golf

Golfen, samen wandeld langs de holes met een wedstrijdelement in de activiteit, maar ook anderen ontmoeten op de driving range.

Deze

Happen en trappen, uitgezette route fietsen van kilometertje of veertig, vijftig fietsen van taart naar voorgerecht en dan via soep en hoofdgerecht naar dessert. Voor de prijs van een etentje ben je de hele dag onder de pannen en de aangevroten kcaloriien trap je er meteen weer af. Vierentwintig uur van te voren te boeken, en als het regent kun je het kostenloos uitstellen.

Zelf worst maken. Is ontzettend leuk, levert aparte combinaties op, en je hebt er eigenlijk drie handen voor nodig. En het spreekt de meeste mannen misschien meer aan dan cup cakes bakken.

En wat bij mij bij een goed voornemen blijft: de jaaragenda van het theater bekijken en daar wat tickets boeken voor door het jaar heen.

Of gewoon je netflixavonden meer aankleden met lekkere kaasjes, nootjes en een tapasachtig plankje en een betere borrel erbij.

Marjolijn

Marjolijn

02-10-2017 om 19:51

leuk

Leuk al die verschillende reacties en ideeën. Het gaat ons meer om de avonden overigens maar die ideeën voor een hele dag zijn ook leuk. We zochten dus iets terugkerends zodat je ook mensen ontmoet en vaker ziet.

We zitten nu te denken aan een cursus bridge, een taal leren samen bij de LOI (die is dus niet met andere mensen omdat de taal die we willen niet in groepsverband wordt aangeboden), vrijwilligers worden om met mensen uit het buitenland de taal te spreken en naar instanties toe te gaan, naar georganiseerde spelletjesavonden, die bioscooppas, die is 20 euro per persoon per maand hier, ze verdienen natuurlijk op die lege stoelen, die vol raken met mensen die toch ook iets bij de bar bestellen. Vaker samen een taart bakken is ook wel leuk, fietsen bewaren we tot de kinderen echt het huis uit zijn, de schuur staat nu al vol met fietsen, daar kunnen geen dure fietsen van ons nu meer bij, te veel kans op schade.

@Emma

@Emma

02-10-2017 om 21:54

Keuken

Taarten en koekjes bakken, recepten googelen, maken wat je lekker lijkt, eindeloos proberen ook maaltijden.

Jesse_1

Jesse_1

03-10-2017 om 13:15

bridge

Bridge was net de suggestie die ik wilde doen

Paperclip

Paperclip

03-10-2017 om 14:05

Kookworkshops/vrijwilligerswerk/musea

Als je van koken/bakken houdt is een kookworkshop volgen, of in jullie geval misschien liever een hele cursus, ook een leuk idee. Ik heb ooit met mijn zus samen een cursus Surinaams koken gevolgd in een lokaal buurthuis. Erg leuk en erg lekker! En we hebben er nog steeds profijt van!
En hebben jullie al vrijwilligerswerk overwogen? Ik deed laatst een cursus als taalvrijwilliger, daar zat ook een echtpaar. Ik vond dat heel erg leuk!

Ben wel even nieuwsgierig naar die taal, wat voor exotisch buitenland hebben we het dan over??

Paperclip

Paperclip

03-10-2017 om 14:06

Vergeet nog de musea

Schaf een jaarkaart aan en ga op ontdekkingsreis! Is trouwens ook leuk met de kinderen. Je hebt hem er met een paar museumbezoekjes al uit, en je komt via die musea nog eens in steden die je niet dagelijks bezoekt. Kun je er een dagje weg van maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.