Relaties Relaties

Relaties

eega

eega

17-05-2009 om 08:54

Omgaan met jaloezie

Ik ben al meer dan 20 jaar bij m'n partner, had altijd alle vertrouwen in hem, stak m'n hand voor hem in't vuur. Tot ik op z'n gsm berichtjes heen en weer zag naar een collega als 'dikke kus, schatje ,ik denk de hele dag aan je...' ik kon dat moeilijk rijmen. Ik heb het sinds ook moeilijk als hij zo verborgen met z'n GSM omgaat, als ik achteraf hoor dat hij uit eten of drinken is geweest met vrouwelijke collega's ed
We hebben het heel mooi samen, hebben wel een prima relatie op andere vlakken, maar toch is er nu die 'pijn' wat vertrouwen aangaat.
Wat zou ik daar best mee doen ? als ik er 'weer eens' over begin vindt hij dat vervelend, volgens hem heeft hij er alles over gezegd wat er over te zeggen was

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reactie

Hij smste dus "dikke kus, schatje ,ik denk de hele dag aan je". Aan een andere mevrouw. En wat zei hij daarover toen jij 'm daarmee confronteerde?
Wees niet naief, laat je niet intimideren door hem en ga vooral niet denken dat het jouw probleem is omdat het jouw jaloezie is: zo'n smsje wordt verstuurd door een enorm verliefde man aan een vrouw die heeft laten merken open te staan voor die verliefdheid. Misschien in dezelfde heftigheid beantwoordt.
En natuurlijk vindt hij het vervelend als jij er weer over begint! Hij wil zijn huwelijk met jou vast niet opbreken, maar hij wil zijn relatie met zijn schatje waar hij de hele dag aan denkt ook beslist niet kwijt. Probleem dus!
Sterkte,
Onyx

Rafelkap

Rafelkap

17-05-2009 om 09:59

Wat dan?

"..volgens hem heeft hij er alles over gezegd wat er over te zeggen was."
Wat heeft hij dan gezegd?

Terechte gevoelens

Hij smste dus "dikke kus, schatje ,ik denk de hele dag aan je".

duidelijk,dit is niet een gezellig sms je aan een collega,dat snap je zelf ook wel denk ik.

ik zou behalve jaloers ook boos zijn,en ik zou heb hiermee confronteren en willen weten,wat speelt hier.
ik zou net zo lang doorvragen tot ik duidelijk had wat er aan de hand is.
jouw gevoelens zijn terecht,laat niet over je lopen,eis duidelijkheid van hem!

eega

eega

17-05-2009 om 10:50

Naief

Hij zegt dat het voor hem totaal geen betekenis had in de zin wat ik ervan maak, hij geeft toe dat dat voor mij niet plezant is wat hij deed, en dat hij nu niet meer zulke sms-jes doet, hij zou niets bijzonders voor haar voelen (het was maar voor de grap ?!?)
toch blijf ik er wel een pijn rond voelen, ook heb ik er moeite mee dat hij zo stiekem met z'n telefoon omgaat, (ik laat bvb mijn telefoon steeds overal rond slingeren, dat is voor hem ondenkbaar)
Omdat die persoon een collega is blijft hij haar nog regelmatig zien,
Hij is altijd graag met vrouwen omgegaan, maar ik vertrouwde hem omdat ikzelf echt niets tekort kom, maar nu m'n vertrouwen zo'n deuk heeft gekregen rommelt dat toch vaak in m'n buik
Ik vertrouw het dus ook niet meer wanneer hij met andere vrouwen wat gaat drinken als hij deze 'toevallig' tegen komt , hij zegt daar achteraf dan niets van tegen mij (ik moet het dan weer van anderen horen)
ik vraag mij af hoe lang het duurt ik dat vertrouwen terug heb, zou dat de veelgenoemde 2 jaar zijn ?

Jade

Jade

17-05-2009 om 11:41

Eega,

het lijkt mij dat je het vertrouwen niet eerder terugkrijgt dan dat hij stopt met dit stiekeme gedoe.

eega

eega

17-05-2009 om 12:00

Watten

Hij legt mij wel helemaal in de watten, draagt mij op een bepaalde manier wel op handen (ik probeer de gedachte dat dat uit schuldgevoel zou kunnen zijn te ontwijken, ik wil m'n jaloezie wel overwinnen)

liora

liora

17-05-2009 om 12:51

Hoe omgaan met vreemdgaande man

Dat lijkt me hier de vraag Eega, en niet hoe jij omgaat met jaloerse gevoelens.

Iedereen is toch jaloers als haar man het met anderen doet?

Of willen jullie beiden graag een open relatie waarin dat kan? In dat geval is je vraag terecht maar zou ik niet weten hoe je dat moet doen.

Sterkte ermee!

Liora

Eega

jij hebt geen probleem,jij hoeft niet te leren omgaan met jaloerse gevoelens.
jouw man heeft een probleem,hij moet zorgen dat hij jou het vertrouwen geeft dat hij niet vreemd gaat.
zolang hij op deze manier handelt kan hij jou dat vertrouwen nooit geven.
dus praat met hem,zeg dat je dit gedoe niet wil en dat hij dat gedrag moet veranderen.Laat je niet aanpraten dat het aan jou ligt,want dat is niet zo.

Morgana Fata

Morgana Fata

17-05-2009 om 14:10

Geloven

Wees eens eerlijk, geloof je hem?
Ik denk nl. dat als je zijn verklaring oprecht geloofde, je geen jaloerse gevoelens meer zou ervaren.

Daarnaast denk ik dat je twijfel terecht is. En zou je eens goed voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat je wil.

Succes.

Rafelkap

Rafelkap

17-05-2009 om 17:13

Niet alles

Het was maar voor de grap? En jij moet dan gerustgesteld zijn? Ik denk dat hij niet alles heeft verteld. Als hij echt eerlijk is kan je hem vertrouwen, maar dat is hij m.i. niet. Hoe moet je dan je jaloezie overwinnen? Klote hoor.

eega

eega

17-05-2009 om 20:23

Willen horen

Dat ik bedrogen word is dus NIET wat ik graag WIL horen...
we hebben het fijn en goed samen, hij doet wel veel voor mij,is lief voor mij, maar ik blijf zitten met het rommelig soms zelfs een beetje pijnlijk gevoel in m'n buik...hij blijft stiekem doen met een aantal dingen
Ook heb ik nu vragen ivm dingen uit het verleden waar ik mij destijds geen vragen bij stelde
pffft, wat een midlife...we hebben samen kinderen, ik wil ook geen drukte erover rond hun oren maken...
ik wil morgen wakker worden en terug vol vertrouwen ertegen aan gaan, hij is goed voor mij, echt

MRI

MRI

17-05-2009 om 20:31

Maar eega

waarom ging je dan überhaupt in zijn sms-jes kijken? Was dat ook al niet omdat je toch iets vermoedde?

De reacties hierboven spreken boekdelen. Maar je die zou je natuurlijk kunnen negeren alsook je eigen rommelige en pijnlijke gevoel in je buik. Gewoon niet meer op internet komen en ook niet in zijn telefoon en hem verder op zijn woord geloven.
Maar.. kun je nog terug?

MariaRoda

Polly Shearman

Polly Shearman

17-05-2009 om 21:01

Als

Hij jou de waarheid vertelt. En als jij dat van hem eist. Dan moet je er iets mee. En zolang jullie er beide niet over praten blijft het gewoon bij die grote roze olifant in het midden van de kamer. Dus hou er maar over op doe maar net of je de olifant niet ziet. Dan kan je gewoon door met je leven gaan en net doen of er niks aan de hand is. Lijkt me heerlijk een man die echt heel goed voor me is en me op handen draagt. Dat hij ondertussen met het halve kantoor neukt en tegen je liegt is niet belangrijk joh. Geniet maar van je fijne relatie. En na een jaar of 5 zie je die olifant misschien zelf ook niet meer alles went.

eega

eega

17-05-2009 om 21:31

Waarheid

Ik heb hem er wel al enkele keren over aangesproken, maar hij ontkent bij hoog en bij laag, maar sommige ontkenningen bleken achteraf echte leugens te zijn, vandaar dat ik in zijn ontkenningen geen gemoedsrust kan vinden
Ergens wil ik wel de waarheid weten, maar ik wil hem niet op straat zetten, langs de andere kant wil ik ook geen seut zijn welke wel meer weet maar toch niets doet...ik wil met hem oud worden...maar in volle vertrouwen ...

koentje

koentje

17-05-2009 om 21:58

Voor de grap

ik zou ook een heel leuk gheintje kunnen bedenken. Zou hij dan ook zijn humor behouden?

Jesse_1

Jesse_1

17-05-2009 om 23:12

Gaat niet om dit sms-je

Het kan best dat dit SMS-je een grapje is geweest, maar aangezien het niet op zich staat en je man blijkbaar stelselmatig tegen je liegt (e/o dingen verzwijgt) zou ik me daar toch echt wel zorgen over maken. Confronteer je hem ook met deze leugens dan?
Jesse

Gianna

Gianna

17-05-2009 om 23:59

Waard!

Lieve eega! Je bent zoveel meer waard dan dit. Je eerste stap is dat je dat voor jezelf gaat ervaren. Je leeft nu vanuit angst. Daar kom je een eind mee, maar het leven kan ook zoveel leuker zijn als je de slechte dingen los durft te laten.

Weten

" Ergens wil ik wel de waarheid weten" schreef jij, eega.
Ho...Stop..! Dit klopt niet. Jij weet allang de waarheid. Jij weet allang dat jouw man jou bedriegt. Geef het nou maar toe.
Wat jij wil is 2 dingen: van ons horen dat het NIET waar is en manieren om met zijn bedrog toch je oude leventje vol te houden.
En dat begrijp ik volkomen. Jouw leven staat al op zijn kop en jouw kijk op jullie relatie is al aan het veranderen. Jouw man liegt en daarmee maakt hij jullie huwelijk tot 1 grote leugen. Dat geeft jou een verschrikkelijk pijnlijk gevoel. Logisch! Maar zo staat het er nu voor... En wat geweest is komt nooit meer terug...
Goed dat je hier steun zoekt bij deze vreselijke ramp in jouw leven.
Onyx

eega

eega

18-05-2009 om 08:06

Geen echte bewijzen

Het zijn geen echt zuivere bewijzen, de sms-jes waren er een 6-tal over 4 dagen, het ging dus zoals eerder geschreven over schatje, je bent lief, ik kijk uit naar je telefoontje straks, dikke kus, ik denk aan je...
daarbij komt dat hij steeds heel stiekem met z'n telefoon omgaat en dat hij ook 'stiekem' regelmatig wat gaat eten of drinken, volgens hem moet ik daar niet te veel achter zoeken, hij wil mij nooit kwijt, ik ben alles voor hem, snapt hij wel dat ik het er moeilijk mee heb etc..
Hij is naar mij toe de perfecte man, maar ik heb er toch een soort 'pijn' mee, ik voel mij dus toch niet gerust erin...Hijzelf zegt mij voor meer dan 100% te vertrouwen

Polly Shearman

Polly Shearman

18-05-2009 om 09:07

De perfecte man?

whahahahah nou mijn man is gelukkig niet perfect maar ik heb gelukkig geen verdachte smsjes bij hem gevonden en mijn onderbuik gevoel is heel goed...

geniet jij lekker verder van die perfecte man van je, en van die grote roze olifant die tussen jullie instaat.
Jij vind het prima dat hij vreemd gaat, blijkbaar, nou zeg dat dan maar tegen hem. Ga maar lekker vreemd als je er maar eerlijk over bent want ik wil je kunnen vertrouwen!
dat is ook een manier van omgang.

HS

HS

18-05-2009 om 09:19

Ik weet het niet hoor

Mijn man draagt mij niet echt op handen voor mijn gevoel, neemt bijna nooit een bloemetje mee, naar complimentjes moet ik vissen maar: is na 16 jaar huwelijk wel iedere avond thuis, laat z'n telefoon altijd in de gang liggen, is op z'n computer vooral bezig met cd'tjes en spelletjes downloaden en ik heb hem nog nooit z'n hoofd om zien draaien naar een andere vrouw.

Ik wil alleen maar zeggen dat dat op handen dragen niet wil zeggen dat er niets serieus aan de hand kan zijn.
Gebrek aan respect is er in ieder geval......

Morgana Fata

Morgana Fata

18-05-2009 om 09:37

Makkelijk

**volgens hem moet ik daar niet te veel achter zoeken, hij wil mij nooit kwijt, ik ben alles voor hem, snapt hij wel dat ik het er moeilijk mee heb etc.. **

Nee tuurlijk wil hij je nooit kwijt. Het is zo ook wel erg makkelijk voor hem. Kom op, wees eerlijk, geloof jij hem? Wij allemaal niet, zoals je leest.

Als hij inderdaad 'buiten de deur eet', wat wil je er dan mee?

Rafelkap

Rafelkap

18-05-2009 om 10:16

Vertrouwen terug

Ik snap heel goed dat je het allemaal liever niet wilt weten. Maar je bent nu eenmaal wantrouwig geworden, -met recht- en je zult toch hier wat mee moeten doen. Praten dus. Vraag hem maar hoe je hiermee om moet gaan, dat je hem niet 100 % vertrouwd en dat je dat heel erg vindt. Het wil toch allemaal niet zeggen dat hij écht vreemd is gegaan? En wat er ook speelt of heeft gespeeld, jullie kunnen heus weer nader tot elkaar komen en het vertrouwen kan terug komen. Als je er niks mee doet blijft het knagen. Sterkte!

eega

eega

18-05-2009 om 12:27

Goedgelovig zijn

neen, ik wil absoluut niet dat hij langs de pot piest ! maar ik wil hem wel geloven, ik wil geloven dat hij eerlijk is...achja, er klopt iets niet...

Eega wordt wakkerrrrrrrrrr

Je zegt:Het zijn geen echt zuivere bewijzen, de sms-jes waren er een 6-tal over 4 dagen, het ging dus zoals eerder geschreven over schatje, je bent lief, ik kijk uit naar je telefoontje straks, dikke kus, ik denk aan je...

dit zijn geen zuivere bewijzen?wat wil je nog meer als bewijs? dat je hem echt betrapt met 1 van zijn minnaressen?
kom op,haal je kop uit het zand ,wordt wakker ,lees alle postings nog eens door en trek je conclusie!
je kan er twee dingen mee doen,of je pikt het en houd verder je mond,(dan ook niet meer zeuren dat je zo,n last hebt van jaloezie) of je contfronteerd hem ermee en zegt dat hij moet stoppen anders kan hij vertrekken!
jeetje, sorry, hoe lullig ik het ook vind voor je,ik vind je zoooooooooo naief!

MRI

MRI

18-05-2009 om 13:50

Willen geloven

Ja ik had een vriendin, wier vriend ik ook al langere tijd verdacht van vreemdgaan.er waren allerlei tekens. Zij had bijvoorbeeld platjes gekregen. Nee dat zou dan wel van een wc in het ziekenhuis zijn??? Maar nee zij wilde hem blijven geloven. Toen was kwam ze terug van een weekend weg lagen er van die comdoompapiertjes naast het bed. En toen geloofde ze hem nog!!!! Dat ging me echt te ver, what more proof do you need.
Daar doet me dit dus een beetje aan denken.
Maar ik vind het wel heel lullig voor je. En oh ja, mannen die je op handen dragen: pas daar alsjeblieft voor op, er is meestal wel een negatieve tegenhanger in zijn karakter.

MR

eega

eega

18-05-2009 om 14:54

Als...dan...

Als ik dat onderbuik gevoel niet had..dan zou ik echt heel gelukkig zijn, met m'n kinderen en met m'n partner (waar ik dus al meer dan 20j bij ben). Als hij vraagt wat ik tekort kom, kan ik enkel mijn (terecht ??) vertrouwen zeggen
Er klopt iets niet, dat is waar, maar ik weet niet in welke 'mate'..., z'n sms-jes zijn erover, z'n afspraakjes zijn stiekem, maar verder is het blind voor mij...
als hij voor z'n werk enkele dagen weg gaat met z'n collega's (neen hier niet op roepen...) is hij volgens hem veel braver dan de rest en enkel met z'n mannelijke collega's

wendelien

wendelien

18-05-2009 om 15:25

Wat je tekort komt?

Wederzijds vertrouwen, bijvoorbeeld. Dat is toch de basis voor een goede relatie. Jij moet niets zoeken achter die sms-jes en telefoontjes - zegt hij. Maar zo te lezen houdt hij zijn telefoon angstvallig verborgen en jij legt je daar kennelijk bij neer. Op zakenreis is hij heel wat braver dan zijn collega's - zegt hij. Heb je de zaak wel eens op de spits gedreven? Er ongegeneerd herrie over geschopt? Durf je dat? Jij hebt je tot dusver met allerlei doorzichtige smoesjes laten afschepen en hem geen strobreed in de weg gelegd. Ooit houdt het natuurlijk op, natuurlijk. Denkbaar is dat jij het moet bekopen met een SOA (ik zou geslachtsverkeer zonder condoom voortaan weigeren, om maar iets te noemen) en vroeger of later barst de bom en jullie huwelijk. Twintig jaar gedeeld verleden is geen garantie voor de toekomst. Je moet hem aan zijn verstand gaan peuteren dat het zo niet verder kan: dat is beter voor je gevoel van eigenwaarde en mogelijk red je er uiteindelijk zelfs jullie relatie mee.

Je komt niets te kort?

je komt niets te kort,hij draagt je op handen,je mist alleen:vertrouwen.
ik weet niet hoe jij over een relatie denkt,maar voor mij is vertrouwen 1 van de allerbelangrijkste basis elementen voor een relatie.
indien ik in jouw schoenen zou staan zou ik dus zeggen: ik kom iets heel wezenlijks tekort,en daarom ga ik heel hard op zoek naar een oplossing,want een relatie zonder vertrouwen is voor mij geen relatie.

Primavera

Primavera

20-05-2009 om 09:39

En nu

Beste Eega,
Uit de ervaringen van mijn vrienden- en kennissenkrig kan ik je vertellen dat er in soort gelijke gevallen met vreemde sms-jes er na de eerste ontkenningsfase er uiteindelijk altijd wat aan de hand bleek of tenminste in gang gezet was.
Je houdt van je man, je wilt hem volledig kunnen vertrouwen en je zorgeloze leventje weer terug. Tja, dat argeloze vertrouwen zul je nu voorgoed kwijt zijn. Wordt je dan niet ontzettend kwaad om hem dat hij dat allemaal verwoest heeft? Dat hij jouw vertrouwen in hem niet op waarde heeft weten te schatten en er niet zuinig op geweest is?
Lees de draadjes van vreemdgangers maar eens, die willen ook (aanvankelijk) niet weg van hun partner en hebben vaak ook het excuus dat het bedriegen hun onwetende partner ten goede komt want nu kunnen ze veel liever, zorgzamer etc. zijn nu ze zichzelf voldaner (gelukkiger?) voelen. Eventueel in een later stadium als een minnaar/minares zich meer heeft weten te verankeren komen de verhalen van mijn relatie was toch al niet goed....
En dat was het slechte nieuws. Aan de andere kant als ik denk aan de ervaringen in mijn vrienden- en kennissenkring valt het me op dat die relaties die het uiteindelijk gered hebben meestal degenen zijn waarbij de bedrogen partner er bij toeval achterkwam en een enorme stennis heeft geschopt en de vreemdganger voor een keiharde keus hebben geplaatst. Een verschrikkelijke tijd van balanceren op het randje van de afgrond, maar uiteindelijk vonden ze toch de weg om weer bij elkaar te komen. Geen zorgeloos vertrouwen meer, maar wel de wetenschap van een zeer bewuste keus voor elkaar om samen door te willen op een basis van respect.
De relaties waarop het moment van opbiechten door de vreemdganger werd gekozen gingen vaker mis. Misschien omdat de vreemdganger op dat moment zijn keus allang gemaakt heeft en je er als partner niet meer zoveel aan kan doen. Nou zijn de ervaringen waarvan ik gehoord heb natuurlijk beslist niet statistisch relevant, maar ik heb daardoor de wel overtuiging gekregen dat je als bedrogen partner de beste kansen hebt als je het probleem aankaat en je niet laat sussen. Bovendien lijkt het me ook wel prettig om zelf weer de touwtjes in handen te nemen ipv af te wachten wat de vreemdganger voor jouw en jullie relatie beslist.
Sterkte!
Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.