Relaties Relaties

Relaties

eega

eega

17-05-2009 om 08:54

Omgaan met jaloezie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk nu ook dat alleen shocktherapie helpt

Het moet heel duidelijk voor jouw man zijn dat je dit niet pikt en dat als hij met je verder wil hij onmiddellijk moet ophouden met het geflikflooi of je wilt een echtscheiding.

Rafelkap

Rafelkap

20-05-2009 om 10:34

Liat -o.t.-

haha moet meteen denken aan die apparaten waar ze psychiatrie-patiënten vroeger electrische hocken toebrachten in de hoop te genezen van depressie e.d.

Zo'n stroomstoot verdient zo'n l*l

anders ook wel.

En ...

als je het op een bepaalde plaats toebrengt kan hij ook niet meer vreemdgaan.

Wiske

Wiske

20-05-2009 om 22:07

Primavera

Ik ben het 200% eens met je!

Doe je ogen open, Eega! En sterkte, want makkelijk is het niet.

Wiske

Wiske

20-05-2009 om 22:13

En nog iets

Tuurlijk WIL je hem geloven, dat snap ik heel goed. Op het moment dat je dat niet meer doet moet je namelijk actie ondernemen en wat de uitkomst daarvan zal zijn, weet je nu niet.
Maar je weet ook donders goed dat er iets bepaald niet klopt, en leven met dat idee sloopt je uiteindelijk ook (en de relatie erbij, vrees ik).
Kortom zoals anderen al schreven: haal je kop uit het zand en ga die confrontatie aan! Bewijzen genoeg inmiddels...

eega

eega

25-05-2009 om 13:58

Om mij te sparen

Dat hij z'n GSM zo 'verbergt' is om mij te sparen, soms staan er berichtjes in van vrouwen, maar hij wil voorkomen dat ik die te zien krijg om mij niet onnodig ongerust te maken, ook dat hij soms ermee uit eten gaat zegt hij niet omdat het eigenlijk niets uitmaakt voor hem, omdat het eigenlijk niets betekent
Hij doet dus juist stiekem om mij niet nodeloos ongerust te maken,
hij zelf is een heel over gevoelige man

Wiske

Wiske

25-05-2009 om 16:25

Yeah, right

Mijn moeder zei altijd: het smoesje is leuk, maar het praatje deugt niet.

MRI

MRI

25-05-2009 om 18:15

Maar dan doet hij dus iets wat je eigenlijk kwetst...

anders zou hij het toch gewoon kunnen vertellen?

Het is 'the oldest excuse in the book' trouwens. Pfff dat je hem daarmee weg laat komen zeg.

Eega, je wordt geplayed waar je bij staat. Wordt wakker! Het enige wat hij beschermt is zichzelf hoor, zodat jij niet kwaad wordt en hem aan de dijk zet en hij niet langer van twee of weet ik hoeveel walletjes kan eten.

MariaRosa

Morgana Fata

Morgana Fata

25-05-2009 om 22:57

Middenin

Eega, je zit er nu middenin, dan lijken dingen logisch die eigenlijk niet zo logisch zijn. Overdenk je situatie eens goed, en bedenk je, wat je een goede vriendin zou adviseren die je dat verhaal zou vertellen. Dat kan soms wat nieuwe inzichten geven.

Mobieltjes en sms-en

Gut ik zit me ineens af te vragen of het hebben van mobieltjes van de moderne mens een statistisch hogere kans op overspel kan veroorzaken. Denk je eens in, vroeger had je gewoon een vaste lijn, thuis en op je werk. De telefoon werd opgenomen en als die ging en niet perse door de eigenaar van die telefoon. Nu is zo'n telefoon iets wat verborgen in je broekzak zit en is een groot deel van de communicatie ook verborgen. Dat geld natuurlijk ook voor e-mailen. BTW Eega: heb je z'n e-mail al gecheckt?
Over mobiel telefoon gebruik: hier in huis ligt dat ding rond te slingeren. Het ding is zeker niet privé, al was het maar omdat ik er gratis op kan bellen (van de zaak)
Als mijn vent ineens zijn mobiel ging verbergen en ergens achteraf ging sms-en zouden bij mij de alarmbellen af gaan.
Ik zou die mobiel zonder meer gaan confisqeren en als ik er iets vreemds in zou zien staan zonder meer uitleg eisen. Is dat dan vreemd van mij?
Ik vind dat je je man wel erg vrij laat daarin Eega.
Ik vind het heerlijk om me met het leven van mijn man te bemoeien (daarom leef ik ook met hem samen) en bemoei me dus ook met zijn mobiel.
Ben ik daar abnormaal in?
Hoe doen anderen (jullie?) dat? Ik vraag het me af...

Helemaal niet

hoi,
ik bemoei me helemaal niet met sms-en van man. als hij een sms ontvangt en hij zit bijv. in de douche of hij is hem vergeten als hij gaat sporten,kijk ik niet. ik zeg hem als hij thuiskomt dat er een sms is en klaar.

als je elkaar vertrouwt, hoeft dat niet. pas als er tekenen zijn van vreemde zaken ga je dat eens bekijken.

zorra, ook al woon je samen, je hebt nog steeds je eigen identiteit en prive hoor. daar moet je vanaf blijven

eega

eega

26-05-2009 om 14:18

Graag advies

Ik laat mijn gsm ook rondslingeren, hij nooit, en ik ken zijn toestel ook niet, maar ik krijg het ook niet vast om het uit te zoeken...
weet je, hoe meer ik hier opschrijf ,hoe moeilijker ik het krijg, straks is dat nog de oorzaak van trobbels...
wat zouden jullie in mijn plaats doen? hem zeggen dat hij pas binnen mag als hij mij alles duidelijk uitlegt (maar uitleggen kan hij wel heel mooi) en dat hij pas hier mag komen wanneer hij echt eerlijk naar mij toe is ?
Hoe zouden jullie het aanpakken ? graag advies !!!

Massi Nissa

Massi Nissa

26-05-2009 om 16:07

Zorra

Ik vind sms-jes aan je man lezen zonder dat eerst met hem te overleggen net zoiets als het briefgeheim schenden. Of lees je zijn post ook? Mijn man vraagt het ook altijd als hij iets uit mijn tas nodig heeft. Niet omdat er iets geheims in zou kunnen zitten, of omdat ik hem ooit iets uit mijn tas zou weigeren, maar omdat het *mijn* tas is. Grappig he, hoe mensen over dit soort dingen totaal anders kunnen denken?
Groetjes
Massi

Holiday

Holiday

26-05-2009 om 16:14

Privacy vs samen alles delen

Nee ik bemoei me niet met de mobiel van mijn man, zoals Zorra doet. Andersom ook niet. Maar het is ook weer niet zo dat de mobiels verborgen blijven.

Ik kan me best voorstellen dat sommige stellen het heerlijk vinden om dat allemaal te delen. Het klinkt in ieder geval best oke hoor, als je dat tenminste allebei leuk vindt.

Maar zelf heb ik wel behoefte aan wat privacy. Mail, brieven en smsen aan mij gericht zijn eerst voor mij om te lezen en daarna deel ik desgewenst de info met mijn man.

Maar dat met mobieltjes (en mail etc.) het kontakt tussen vreemdgangers een stuk eenvoudiger is, dat is vast en zeker waar!

Eega

Wat in jouw plaats zou doen? Als hij alles gaat uitleggen, dan...?
In jouw plaats zou ik eventjes stoppen met me zo op mijn man te richten. Jij moet in gesprek met jezelf, Eega. Aan jezelf uitleggen hoe je nou werkelijk tegen jullie huwelijk, zijn gedrag en jezelf aankijkt. En dat zonder alle angsten die daarbij een rol kunnen spelen. Moeilijk, maar hoogste tijd! En als je merkt dat je dat niet lukt, roep er dan een neutrale meedenker bij, bijvoorbeeld iemand van het maatschappelijk werk of desnoods de huisarts.
Sterkte, Onyx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.