Relaties Relaties

Relaties

(On)mogelijke liefde?

Ik weet niet of dit nou onder relatie of echtscheiding valt. Maar ik wil graag mijn verhaal delen. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren en of steunen. 

Ik ben verliefd op een getrouwde man en deze man is ook verliefd op mij. Hij is altijd al verliefd op me geweest en heeft voor zijn huwelijk getwijfeld om contact met mij op te nemen. Dit heeft hij niet gedaan en hij is getrouwd. Nu een paar jaar later hebben we toch weer contact, en is er gebeurt wat ik niet had zien aankomen, ik ben ook verliefd op hem geworden. 

Hij en zijn vrouw zijn tijdelijk uit elkaar. Gelukkig ben ik hier niet de reden van. Wel zegt hij dat hij alleen bij mij de liefde voelt. Door mijn eerdere afwijzing heeft hij het bij haar willen vinden, dit is niet gelukt en hij voelt het nu toch wel bij mij. 

We zien elkaar een paar keer in de week. Maar binnenkort zal zijn vrouw weer thuis komen. Hij wilt mij niet loslaten, maar wilt het ook nog een keer met zijn vrouw proberen, zodat hij later niet kan zeggen dat hij er niet alles aan heeft gedaan. 

Tot dat zijn vrouw terugkomt, wil hij mij in ieder blijven zien. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Ik wil dit aan de ene kant ook, omdat we het heel fijn hebben. Maar aan de andere kant wil ik het niet, omdat hij nog in een huwelijk zit. Als we elkaar straks niet kunnen zien, dan wil ik het nu ook niet. Ik maak het mezelf er alleen maar moeilijker mee.  
Moet ik niet meer op hem reageren? Moet ik afwachten tot hij zijn keuze heeft gemaakt of hem nu voor de keuze zetten? Ik moet toch ook door met mijn leven? Ik weet ook dat hij niet gelukkig zal worden in zijn huidige huwelijk en door mijn liefde voor hem voel ik mij ook verantwoordelijk voor zijn geluk. 

Wat vind ik het rot dat deze man nu zoveel met mij doet...
   


Zolang je genoegen neemt met een tweede plaats zal dit voortduren. En dat gaat ver. Realiseer je dat je niet welkom zult zijn bij zijn "life-events", want je mag er niet zijn (zelfs niet op zijn begrafenis of crematie). Als dat niet is wat jij wil zul je aan jezelf moeten werken. Het heeft geen zin als ik zeg dat jij niet verantwoordelijk bent voor zijn geluk (want natuurlijk ben je dat niet). Het gaat erom dat jij dat zo voelt.

Simpel kan het zijn: hij mag je bellen als hij vrijgezel is. En dan zien jullie verder.

gr Angela

Angela1967 schreef op 27-05-2021 om 10:52:

Simpel kan het zijn: hij mag je bellen als hij vrijgezel is. En dan zien jullie verder.

gr Angela

Ben ik mee eens.

Je zal jezelf pijn doen als je toch meegaat in het contact. 

MRI

MRI

27-05-2021 om 11:25

Angela1967 schreef op 27-05-2021 om 10:52:

Simpel kan het zijn: hij mag je bellen als hij vrijgezel is. En dan zien jullie verder.

gr Angela

Ja dit. 

"Ik weet ook dat hij niet gelukkig zal worden in zijn huidige huwelijk"

Maar ondertussen wil hij het wel nog een keer gaan proberen met zijn vrouw. Dus blijkbaar is hij daar zelf niet helemaal van overtuigd. 

Om dat een eerlijke kans te geven moeten jullie wel alle contact verbreken. Dat is sowieso beter, ook als er toch een toekomst voor jullie samen is. Die toekomst gaat er echt rooskleuriger uitzien als hij eerst de boel netjes afhandelt, zonder alvast jou op de achtergrond te hebben.

Dus linksom of rechtsom: het enige eerlijke en verstandige om nu te doen is het contact verbreken en aan te geven dat hij pas weer contact mag zoeken als hij helemaal vrij is. Respecteert hij dat niet, dan weet je ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.... 

En intussen zou ik vooral met je eigen leven verder gaan en niet gaan zitten wachten.

Lieveder,

Ik begon te lezen en eerlijk gezegd werd ik er een beetje verdrietig. Je schrijft dat jij verliefd bent geworden en dat deze getrouwde man dat al was op jou. En dat zijn vrouw nu weg is bij hem. Zo ver prima en ik was benieuwd naar de vraag die zou volgen. Maar dan schrijf je dat mijnheer zijn vrouw wel bij hem terugkomt en hij er alles aan wil doen om deze relatie te redden. Waarom? 
Wat ik nu ga schrijven komt misschien hard over: maar het klopt niet.

Misschien moet je de draadjes over verder na ontrouw eens gaan lezen. Talloze getrouwde mannen die (even) verliefd zijn op een ander. Het zo fijn vinden met jou, zelfs praten over toekomst samen. Maar vrijwel allemaal hun huwelijk willen redden of kort naar de andere vrouw gaan en weer terugkeren als de roze bril af is. Plat gezegd: je wordt aan het lijntje gehouden. Echt, deze man wil jou niet. Niet echt. Nou ja wel als vlucht uit de werkelijkheid. Maar blijkbaar ben jij geen relatiemateriaal. Want echt, dan kiest deze man echt wel voor jou. Zijn vrouw is al weg, dus wat houdt hem tegen?  Hij wil zijn vrouw terug. Dat is wat hij wil. Dat is waar hij voor kiest. Niet voor jou.

Je schrijft dat hij jou wil blijven zien tot zij terug is. Lees eens goed terug wat je schrijft: hij wil met jou lekker verder knutselen TOT zijn vrouw terugkomt. Wat maakt jou dat, een leuk tussenfeestje voor hem?

Vraagje: weet zijn vrouw het van jou? Als hij zijn relatie wil redden én jou stiekem erbij wil houden (is hij dan wel gelukkig?) wat ben jij dan? Is dat wat je wil? Geen kerst. Geen vakanties. Geen relatie voor jou. Hoe oud wil je zo worden? Los van wat het haar zal doen als het uitkomt. En echt, dan kijk jij ook niet met trots terug op deze periode. Of wil hij jou in de stand-by voor als het niet gaat werken met zijn vrouw? Ik weet het niet hoor. Maar ik zou zeggen: geef jezelf een schop onder je kont en doe de deur dicht. Wil je hem de komende weken echt nog 3x in de week bij je in bed om daarna afgedankt te worden? Hij is jou niet waard. Je bent verliefd maar je bent toch niet dom?

Blijf niet in deze situatie hangen en denk na wat jij wil met je leven. Een man die twee vrouwen aan het lijntje houdt, is waarschijnlijk niet wat jij wil. Hij zet je in een onzekere situatie maar ook in een situatie die moreel niet ok is voor jou. 

Ga verder met jouw leven, laat je leven niet 'on hold' zetten door zijn getwijfel. Ofwel kiest hij op een volledige en correcte manier voor jou. Ofwel kiest hij niet voor jou. Er is geen tussensituatie mogelijk. Indien hij ervoor kiest om in de toekomst toch volledig met zijn vrouw te breken, kan hij jou contacteren en dan kan jij op dat ogenblik voor jezelf uitmaken of jij nog een relatie met hem wil.

Veel sterkte maar blijf nu vooral dicht bij wat jouw waarden in het leven zijn.

Lieveder

Lieveder

27-05-2021 om 12:19 Topicstarter

Anna Cara schreef op 27-05-2021 om 11:59:

Lieveder,

Ik begon te lezen en eerlijk gezegd werd ik er een beetje verdrietig. Je schrijft dat jij verliefd bent geworden en dat deze getrouwde man dat al was op jou. En dat zijn vrouw nu weg is bij hem. Zo ver prima en ik was benieuwd naar de vraag die zou volgen. Maar dan schrijf je dat mijnheer zijn vrouw wel bij hem terugkomt en hij er alles aan wil doen om deze relatie te redden. Waarom?
Wat ik nu ga schrijven komt misschien hard over: maar het klopt niet.

Misschien moet je de draadjes over verder na ontrouw eens gaan lezen. Talloze getrouwde mannen die (even) verliefd zijn op een ander. Het zo fijn vinden met jou, zelfs praten over toekomst samen. Maar vrijwel allemaal hun huwelijk willen redden of kort naar de andere vrouw gaan en weer terugkeren als de roze bril af is. Plat gezegd: je wordt aan het lijntje gehouden. Echt, deze man wil jou niet. Niet echt. Nou ja wel als vlucht uit de werkelijkheid. Maar blijkbaar ben jij geen relatiemateriaal. Want echt, dan kiest deze man echt wel voor jou. Zijn vrouw is al weg, dus wat houdt hem tegen? Hij wil zijn vrouw terug. Dat is wat hij wil. Dat is waar hij voor kiest. Niet voor jou.

Je schrijft dat hij jou wil blijven zien tot zij terug is. Lees eens goed terug wat je schrijft: hij wil met jou lekker verder knutselen TOT zijn vrouw terugkomt. Wat maakt jou dat, een leuk tussenfeestje voor hem?

Vraagje: weet zijn vrouw het van jou? Als hij zijn relatie wil redden én jou stiekem erbij wil houden (is hij dan wel gelukkig?) wat ben jij dan? Is dat wat je wil? Geen kerst. Geen vakanties. Geen relatie voor jou. Hoe oud wil je zo worden? Los van wat het haar zal doen als het uitkomt. En echt, dan kijk jij ook niet met trots terug op deze periode. Of wil hij jou in de stand-by voor als het niet gaat werken met zijn vrouw? Ik weet het niet hoor. Maar ik zou zeggen: geef jezelf een schop onder je kont en doe de deur dicht. Wil je hem de komende weken echt nog 3x in de week bij je in bed om daarna afgedankt te worden? Hij is jou niet waard. Je bent verliefd maar je bent toch niet dom?

Dank je wel dat je reageert.

Hij geeft aan dat hij het nog een keer wilt proberen omdat hij er dan voor zijn kind alles aan heeft gedaan. 

Hoe hard de waarheid ook is, ik kan me vinden in wat je zegt. Ik moet dit niet willen. Zijn vrouw weet dat we wel eens berichten naar elkaar stuurden maar verder niet. 

Ik vind het moeilijk om deze knoop door te hakken. Op dit moment stuurt hij ook weer dat hij van niemand de liefde heeft gevoeld zoals van mij.. 

Lieveder

Lieveder

27-05-2021 om 12:20 Topicstarter

AliceC schreef op 27-05-2021 om 12:11:

Blijf niet in deze situatie hangen en denk na wat jij wil met je leven. Een man die twee vrouwen aan het lijntje houdt, is waarschijnlijk niet wat jij wil. Hij zet je in een onzekere situatie maar ook in een situatie die moreel niet ok is voor jou.

Ga verder met jouw leven, laat je leven niet 'on hold' zetten door zijn getwijfel. Ofwel kiest hij op een volledige en correcte manier voor jou. Ofwel kiest hij niet voor jou. Er is geen tussensituatie mogelijk. Indien hij ervoor kiest om in de toekomst toch volledig met zijn vrouw te breken, kan hij jou contacteren en dan kan jij op dat ogenblik voor jezelf uitmaken of jij nog een relatie met hem wil.

Veel sterkte maar blijf nu vooral dicht bij wat jouw waarden in het leven zijn.

Dankjewel. Het beste idd om aan mijn eigen waardes vast te blijven houden.

Als hij zijn huwelijk echt een kans wil geven, van verbreekt hij NU alle contact met jou. Doet hij dat niet, dan is hij gewoon een slapjanus en weet jij meteen wat voor persoon jij een relatie mee meent te willen hebben.

Je schrijft: " Ik vind het moeilijk om deze knoop door te hakken. Op dit moment stuurt hij ook weer dat hij van niemand de liefde heeft gevoeld zoals van mij." 

Tja, onzin dus. Hij kiest niet voor jou dus hij moet ophouden slachtoffertje spelen. Dat is wat hij doet. Boehoe wat ben ik zielig. Ik voel zó veel liefde voor jou. Maar ga toch voor de ander. Ik word vast niet gelukkig maar doe het toch. Ik kies voor mijn huwelijk. (Maar wil jou eigenlijk ook houden). 

Wie wil jij zijn in dit toneelspel? Zijn toneelstuk want jij staat niet op het podium. Je bent soort van de stand-in. 


MRI

MRI

27-05-2021 om 13:07

'Op dit moment stuurt hij ook weer dat hij van niemand de liefde heeft gevoeld zoals van mij"  

Ja daar zal hij niet over liegen maar is het eerlijk een nieuwe spannende affaire te vergelijken met een huwelijk waarin ups and downs, sleur  en alledaagse dingen toch tot een jarenlange band hebben geleid? 

Verliefdheid is een lastig ding: het laat je geloven dat dit het helemaal is, je ziet mogelijkheden die je nog nooit hebt gezien: dit gaat het helemaal worden. Maar we weten allen dat dat niet blijft, alleen ben je daar op het moment van verliefdheid blind voor. 

Ja, zoals het nu ligt, is het onmogelijk omdat het op onwaarheid (tov zijn vrouw) en ongelijkheid (jij helemaal alleen voor hem gaan, hij er twee vrouwen op na houden, wat hij ook zegt over 'dat het voor zijn kind is') 

Maar ook: wat weten jullie nou van elkaar? Zoals een vriend van mij zei "als je vreemdgaat is het altijd zondag' 

Als je een vrijgezel leert kennen kijk je het toch ook eens aan totdat je langere tijd met zo iemand hebt doorgebracht? Zonder vuile sokken, ochtendhumeur, raar stilzwijgen etc is het makkelijk al het mooie in de ander te zien. 

Zolang hij niet gescheiden is, en er niet volslagen openheid tov zijn vrouw is (waarom eigenlijk niet, als hij zo van je houdt/) zitten jij en zijn vrouw in de positie dat jullie tegen elkaar uitgespeeld worden en hij van twee walletjes kan eten. Dat hoeft hij helemaal niet zo bewust gearrangeerd te hebben maar het werkt in de praktijk wel zo, gewoon door het simpele feit dat hij niet kiest en opties open houdt naar beiden. 

Mijn two cents: laat dat niet gebeuren. Daar ben jij, is iedere vrouw, te goed voor. En: if they do it with you, they will do it to you

'Hij geeft aan dat hij het nog een keer wilt proberen omdat hij er dan voor zijn kind alles aan heeft gedaan.'

Kom, dat is een smoes. Je gaat ervoor of niet. Als je iets gaat proberen terwijl je al iemand op de reserveplaats hebt zitten, kun je nu al vaststellen dat dat niet werkt. Hij heeft een vrouw en een kind, die hebben prioriteit. Dat jullie nu vlinders voelen, tja  - laat die vliegen en blijf de verliefdheid niet voeren.

Hij is verantwoordelijk voor zijn vrouw, zijn kind en zichzelf. 

En jij bent dat voor jezelf. Zet jezelf niet in de wachtstand. Nergens goed voor.

In je verliefdheid denk je misschien dat bij jullie alles anders is en dat hij straks echt voor jou gaat kiezen, maar in het overgrote deel van dit soort gevallen blijft de man gewoon bij zijn vrouw, ondanks zijn mooie woorden (die voor een buitenstaander best wel doorzichtig zijn). Hij kiest nu niet voor jou, dus doe jezelf (en zijn vrouw) een plezier, en stop met het contact. Als hij na verloop van tijd de relatie met zijn vrouw echt heeft beëindigt, kun je altijd nog kijken of je met hem verder wil.

Lieveder, dit zei mijn man ook tegen één minnares dat hij zo hoteldebotel op haar was.... Alles om maar sex en aandacht te krijgen, ondertussen hield hij er nog een paar minnaressen op na, en mij.

Neem deze woorden goed in je op. Want misschien ben jij ook wel nummer?

En zoals hij met zijn vrouw omgaat kan hij dat ook met jou doen.

Die les heb ik inmiddels wel geleerd na jaren mee te lezen bij het draadje wat benoemt word.

Sterkte met je hartenpijn. Xx

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.