Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Anienom

Anienom

10-03-2013 om 22:20

Over de grens gegaan


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anienom

Anienom

13-03-2013 om 17:25

Judith

Jij bent wel goed zeg . Hoewel ik echt netjes wil zijn (dat is wel hoe ik ben en graag wil zijn) zit er ook wel stiekem een vleugje ' beter dan jij' in. Opzadelen met een schuldgevoel? Nou, als ze dat zou krijgen lijkt me niet verkeerd, maar ik wil vooral mijn eigen gevoel overbrengen en hoef haar niet per se op te voeden. In dat geval zou je ook kunnen zeggen dat ik haar wil laten weten dat ze niet met mij had moeten spotten. En als ze dan denkt dat zij zo belangrijk voor mij is en daar een vreemd soort eergevoel uit haalt, dan zegt dat meer over haar dan over mij. Ik kan alleen mijn eigen gedrag sturen en mijn eigen grenzen bewaken. Als ik haar maar duidelijk kan maken dat ik haar in de smiezen heb en ze dus niets meer hoeft te proberen (ongeacht de reactie van mijn man).
Leuk wel, de vergelijking met het stadion. Ik heb inderdaad ook de neiging erg correct te zijn. Vooral als ik boos ben

Niet alles gelezen dus...

Ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien dubbelop: wat ik zou doen tav de begrafenisonderneming is bellen voordat je erheen moet ivm de urn van je vader en aangeven dat je bij die gelegenheid gezien 'het gebeurde' geen contact met het betreffende meisje wil. Dan komt wellicht vanzelf de vraag naar het hoe en wat en kun je aangeven dat je niet precies van de hoed en de rand weet maar dat er pikante berichtjes gestuurd zijn naar jouw man. En dat je geen zin hebt om de nagedachtenis aan je vader verder te laten bezoedelen.
En als er geen wedervraag komt, lekker laten gaan. Je zult dan in ieder geval niet met haar geconfronteerd worden. En je hebt een soort van wraak.

Volgens mij kan dit allemaal, onafhankelijk van de rol die je man al dan niet in het gebeuren heeft gehad. Jij de eer aan jezelf en je wraak. Aan haar om eea bij haar werkgever uit te leggen. Zelfs al zou je man haar aangemoedigd hebben, dan nog is ze over de schreef gegaan. Nogal onprofessioneel en onzorgvuldig. Blijft de kwestie tussen jou en je man, maar goed daar wordt aan gewerkt en daar gaat je vraag niet over.

Sterkte! Ook nog met het verlies van je vader. Geen fijne nasleep dit.

Anneke

Anneke

18-03-2013 om 15:36

Ook niet alles gelezen...

Aninom zegt dat ZIJ (dat meisje dus) JOUW vertrouwen heeft beschaad. Er is er maar een die jouw vertrouwen heeft geschaad en dat is je man. Niemand anders. Het is misschien heel makkelijk om naar iemand anders te wijzen maar jij en je man hebben een vertrouwensrelatie. En nu een flinke deuk in die relatie. Daar is vooral je man debet aan.

Ik denk dat je man zijn rol heel wat kleiner heeft gemaakt. Ik geloof er geen barst van dat hij alles vertelt. Hij heeft wel degelijk een aandeel in het geheel. Bovendien is hij ook nog meer volwassen dan zij.

Anienom

Anienom

18-03-2013 om 21:45

Anneke

Wat ben jij fel en nog wel in drievoud .
Het feit dat mijn man mijn vertrouwen heeft geschaad staat los van het feit dat de vrouw van de uitvaartonderneming dat heeft gedaan. Ik had haar namelijk het vertrouwen gegeven de uitvaart van mijn vader te regelen. Dat heeft zij geschaad.
Het vertrouwen dat mijn man heeft geschaad is weer van andere orde en staat hier ook niet ter discussie.
Ik begrijp niet dat ik kennelijk maar boos mag zijn op een persoon. Wat mijn man wel of niet heeft gedaan vlakt haar daden niet uit.

Bellefleur

Bellefleur

19-03-2013 om 13:19

Dat heb je mooi verwoord!

Je mag best boos zijn op meer personen. Dat je boos bent op je man staat los (nou ja) van het feit dat je boos bent op de juffrouw van het mortuarium.
Vraag, je zegt dat ze het ook geprobeerd heeft bij een kennis. Kan het zijn dat deze dame niet helemaal in orde is? En wat gebeurt er dan als jij haar onder vier ogen duidelijk maakt wat jij van haar daden vindt? Komt dat goed? Misschien is het slim om iemand mee te nemen. Niet jouw man, en niet haar baas. Maar iemand die wat meer op afstand staat van alles.

Anienom

Anienom

20-03-2013 om 10:06

Dankje bellefleur

En inderdaad, een lieve vriendin heeft al aangeboden mee te gaan, mocht het zover komen dat ik haar ga confronteren. Ik weet niet of ik dat inderdaad op die manier ga doen, ik wil alleen mijn zegje doen, niet intimideren.

Else

Else

25-03-2013 om 15:44

En?

Heb je al een afspraak en als je al geweest bent, hoe is het gegaan?

Anienom

Anienom

26-03-2013 om 08:55

Nog niet

Ik heb geprobeerd haar persoonlijk te bereiken maar het telefoonnummer dat ik had werkte niet.
Ik wil graag een afspraak maken om vooraf een vertrouwelijk gesprek te hebben, zodat we niet in een vervelende situatie terecht komen als we de urn gaan halen. Mijn moeder gaat graag mee naar dit gesprek, maar die was eerst op vakantie. Dus dat moet nog geregeld worden.

ppc

ppc

26-03-2013 om 21:05

Weet je zeker

dat je je moeder meeneemt naar het gesprek? Stel nou dat je man de waarheid een pietsie verdraaid heeft in zijn voordeel. En dat meisje/die vrouw gaat dat allemaal haarfijn laten zien in dat gesprek omdat zij de bewijzen niet heeft gewist. Wil je dan dat daar je moeder bij is? Ik zou dat niet willen, maar ik weet natuulijk niet hoe jouw band met je moeder is!

Anienom

Anienom

27-03-2013 om 08:47

Ppc

Nee, dat is niet de bedoeling, ik wil een vertrouwelijk gesprek met een medewerker zonder dat deze mevrouw erbij is. Waarin ik ook niet alles uit de doeken ga doen, maar wil melden dat ze zich onbehoorlijk heeft gedragen en ik haar, als wij de urn gaan ophalen, niet wil tegen komen. Nu heb ik via via gehoord dat ze er misschien wel niet meer werkt, maar goed, dat weet ik niet zeker, dus daar kom ik dan meteen achter. Dan komen we haar sowieso niet meer tegen daar.
Mijn band met mijn moeder is trouwens heel goed, die kan wel wat hebben. Niet dat dat betekent dat ik alles met haar bespreek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.