Relaties Relaties

Relaties

Seventies

Seventies

12-02-2018 om 15:04

Overgang en seks

Mijn vrouw en ik hebben een relatie van 15 jaar en hebben het fijn met elkaar. We schelen een aantal jaren in leeftijd. Ik ben jonger en mijn vrouw is eind 40. In het begin van onze relatie was ons seksleven geweldig, zoals dat bij anderen ook vaak is. We deden het vaak en het was heerlijk, allebei vol overgave. Laatste jaren werd het steeds minder en minder. Soms maanden niet, tot grote frustratie van mijn kant. Het leek alsof mijn vrouw nooit meer zin had. Ik ging daardoor twijfelen of het nog wel oke was tussen ons. Als ik erover begon, verzekerde zij mij dat het niet aan mij lag of haar gevoelens voor mij. Tijdje terug vertelde mijn vrouw dat ze het idee heeft dat ze in de voorfase van de overgang zit, want ze is erover gaan lezen en herkende een aantal verschijnselen die daar op duiden (bijv. slecht slapen, transpireren in de nacht, stress en geen zin in seks). We hebben erover gepraat en ik weet nu dat het een fase is waar mijn vrouw doorheen moet en dat het is zoals het is. Ik weet nu ook dat dat betekent dat seks op een laag pitje zal staan. Ik heb daar nu wel begrip voor, maar vind het soms wel moeilijk. Ik heb ook zo mijn behoeftes en seks is voor mij ook een manier om connectie te voelen met mijn vrouw. Nu draait niet alles om seks, we zijn ook op andere manieren intiem en doen soms leuke dingen samen om het gevoel van samen zijn vast te houden. Maar toch... ik kan de seks wel missen.
Herkennen mensen dit? Hoe gaan mensen die ook in die fase zitten er mee om? En mensen die deze fase al achter de rug hebben, hoe zijn zij hiermee omgegaan?
Zijn er mensen die een manier hebben gevonden die voor zowel man als vrouw bevredigend is op het gebied van seks?

Fifties

Fifties

12-02-2018 om 16:46

Nee

Nee, ik herken het niet en de overgang is bij mij zelfs al langer dan een jaar achter de rug. Ik heb juist meer zin gekregen zelfs. Het is alleen jammer dat manlief nu niet meer zo'n zin heeft... En een goede oplossing voor ons samen is er helaas ook (nog) niet.

40er

40er

12-02-2018 om 17:16

Klachten

Hier ook bekend met de opvliegers ed. Maar ik kan niet zeggen dat ik minder zin heb. Ook niet dat ik al droger word zeg maar. Gebruik 3x per week kegels voor mijn bekkenbodem en dat schijnt stimulerend te werken (maar of het dat doet weet ik niet)
Als ze echt veel last heeft van de overgang zou ik zeggen, zoek een overgangsconsulent.

Heel herkenbaar

Mijn vrouw is al (te) jong in de overgang gegaan, wat vooral vervelend voor haar is, gezien alle lichamelijke ongemakken en doktersbezoek e.d.

Bij haar is de zin in seks volkomen weg, waardoor wij nagenoeg geen seks meer hebben, de laatste keer is ondertussen een jaar geleden.
Nu draait inderdaad niet alles om seks en hebben we het goed, maar dat neemt niet weg dat ik de seks ontzettend mis.

Heb dus helaas geen tips, ik hoop met jou dat het overgaat en de zin weer terugkomt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.