Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Plopje

Plopje

22-10-2017 om 20:42

Overspel of verkeerd gezien

Hallo ik zit met mezelf te worstelen en weet me even geen raad meer

Mijn vrouw is een jaar geleden vreemd gegaan met de buurman
We zijn toch verder gegaan en ze had het contact verbroken met hem
Nu een jaar later hebben ze weer contact maar nu is het zo danig veel
Dat ze elke dag appen bijna elke avond daar zit tot in de late uurtjes
Als ik haar bel op ap neemt ze niet op en als ze thuis komt vraag ik aan haar
Of er wat is ze antwoord dan heel chagerijnig hou je me in de gaten!
Ze zegt dat het nu vriendschap is maar ik heb er me twijfels over omdat ze vaak daar is en geen aandacht meer aan mij geeft
Iemand advies want ik wordt stapel dol ik wil haar niet kwijt
Maar besef wel als ze weer aanpakt dat ik wegga wat ik wil voorkomen
Dus hoe kan ik me het beste gedragen tegenover haar

Is ze eerlijk?

Heb je haar gevraagd of ze (weer) vreemdgaat met de buurman?
Haar antwoord:"Hou je me in de gaten?" is ontwijkend en niet eerlijk, het is geen antwoord.

Natuurlijk is het niet normaal dat ze iedere avond bij de buurman zit en midden in de nacht weer thuiskomt. Jou gedrag is als een struisvogel. Je maakt je zorgen maar wil ook de waarheid niet horen?

Dus praten en vragen, alleen je vrouw heeft de antwoorden.

Plopje

Plopje

22-10-2017 om 21:02

Reactie

Ja dat heb ik ook gevraagd maar ze zegt we zijn nu goede vrienden en meer ook niet maar ze gaan wel elke dag op pad en als ik vraag zou ik met je mee gaan zegt ze nee dat hoeft niet dus ik weet nog steeds niet heel erg veel ..We gaan ook appart wonen want ze wil werken aan onze relatie geregistreerd partner schap hebben we opgezegd omdat zij dat wou vanwege haar toeslagen ik stemde toe maar ik begin steeds meer te twijfelen

Marga

Marga

22-10-2017 om 21:11

klinkt niet goed

Ze hebben al wat gehad. Dat was stiekem dus spannend. Het lijkt me niet dat ze nu ineens alleen maar goede vrienden zijn. Ik zou haar vragen of ze eerlijk is.

Plopje

Plopje

22-10-2017 om 21:11

Verkeerde gedachten

Maar misschien ben ik wel te snel aangebrand en zie ik dingen verkeerd
Als ik vraag of ze hier wil blijven in plaats van naar de buurman te gaan wordt ze woedend en zegt ze ik doe wat ik wil het is mijn leven je vertrouwt me of je vertrouwd me niet dus ja misschien loop ik te hard van stapel en maak ik het zelf al erger dan het is

Plopje

Plopje

22-10-2017 om 21:13

Reactie marga

Marga .. dat heb ik al meerdere malen geprobeerd maar ze wil er niks van weten als ik erover begint loop ze kwaad weg en gaat ze daar zitten

Marga

Marga

22-10-2017 om 21:25

hmm

Nou het klinkt nogal intimiderend allemaal, van haar kant dan. Ik zou het niet pikken. Ik bedoel: jullie gaan al uit elkaar wonen dus dat is al een soort van minder relatie hebben, of zie ik dat niet goed? Het klinkt of ze aan het afbouwen is. Nou kan ze daar natuurlijk voor kiezen maar ze moet het wel eerlijk doen. Ik zou met mijn vuist op tafel slaan hoor. Ze behandelt je beslist niet netjes.
Kijk als ze vaak naar een buurvrouw zou gaan (terwijl ze niet op vrouwen valt) vind ik het een ander verhaal. Dan nog zou ik er samen aan willen werken om het gezelliger te maken. Maar een buurman? Waar ze al wat mee gehad heeft? En ze wil ook ineens apart gaan wonen? Ik bedoel... hoeveel meer signalen heb je nodig?

Plopje

Plopje

22-10-2017 om 21:33

Reactie marga

Marga..

Ja ik snap je heel goed en ik weet ook dat de bellen rinkelen
Maar de ene keer is ze poeslief en dan weer niet dus ja conclusie ze speelt met me gevoelens of ze is aan het uitzoeken waar ze liever bij is
Misschien is het dan voor mij verstandig om afstand te gaan doen om te laten zien dat ik er niet mee eens ben want praten helpt niet want dan loopt ze toch weg maar goed ik weet ook niet alles hoe ik het moet doen dus daarom heb ik me verhaal hier gestort om te kijken wat ik het beste kan doen ..Ja het wordt dan latten relatie .
Gezellig maken probeer ik elke dag maar zodra hij apt of belt ben ik weer buiten het zichtveld en ik heb hem ook al aangesproken maar ja ik weet ook dat hij niet eerlijk is want de eerste keer had ik hem dat ook gevraagd en dat ontkende hij ben erachter gekomen toen mevrouw de telefoon boven had liggen en ik werdt wakker van alle geluiden van haar telefoon en daar stond alles in dus ja eerlijkheid is hier ver gezocht

Marga

Marga

22-10-2017 om 22:03

zelfrespect

Nou ja, het is ook een kwestie van zelfrespect van jouw kant: wil je zo behandeld worden? Als je dat niet wilt zul je het risico moeten lopen dat ze wil stoppen. Maar dan is het maar duidelijk. Ik bedoel je kan jouw grens aangeven door te zeggen "moet je luisteren, ik houd van je en wil er samen iets van maken, maar niet koste wat kost. Ik wil eerlijkheid en duidelijkheid"

Over je grenzen

Het klinkt alsof ze al ver over je grenzen heen gegaan is. Je gaat al apart wonen. Zorg goed voor jezelf en kijk goed uit dat ze niet van twee walletjes wil eten en jou aan het lijntje houdt om er nog even voordeel uit te halen.

Lijkt me niet verkeerd om even geen contact in te stellen en goed voor je zelf te zorgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2017 om 01:06

Plopje

Iemand advies want ik wordt stapel dol ik wil haar niet kwijt===

En daar heeft ze jou mee in de tang.

Ik ken jullie allebei niet. Ik ken haar dus ook niet. Maar het beeld wat je schetst is dat van een vrouw die pakt wat ze nodig heeft, daaruit haalt wat ze nodig heeft en weer aan de kant zet als ze het (even) niet meer nodig heeft. Blijkbaar heeft ze besloten dat ze de buurman nu meer nodig heeft dan jou, dus word jij aan de kant gezet, tot ze je weer nodig heeft. En dat blijft zich herhalen als jij dat blijft accepteren.

Als ik dus vasthoud aan jouw kant van het verhaal, is het echt belachelijk dat ze elke avond opnieuw bij de buurman zit, terwijl jij jezelf aan de andere kant aan de muur zit op te vreten. Dat moet je jezelf echt niet meer aandoen. Je hebt kennelijk een erg laag zelfbeeld, zo laag dat ze met gemak over je gevoelens heen denkt te kunnen walsen. Het lijkt me goed om vandaag te beginnen met de gedachte dat je meer waard bent dan dat.

Toch ook even de advocaat van de duivel spelen: is het ook mogelijk dat ze al meerdere signalen heeft afgegeven dat ze inderdaad niet langer een relatie met jou wil, maar dat je dat negeert, omdat je je liever vastklampt aan de hoop dat het nog goed gaat komen tussen jullie? Dat ze dus een soort stappenplan heeft gemaakt waarmee ze zich langzaam maar zeker van je aan het losweken is? Partnerschapsregistratie is ongedaan gemaakt, vanwege toeslagen, apart wonen, maar nog wel in de lat-vorm... Zo lijkt het nog niet zo definitief. Tot jullie inderdaad apart wónen.

Kijk er eens eerlijk naar, wat zou je tegen een vriend zeggen die in hetzelfde schuitje zit als jij nu? Ik denk dat ik tegen die vriend zou zeggen "wordt wakker man, dit kan zo niet langer!"

Plopje

Plopje

23-10-2017 om 12:35

Kaaskopje

Je hebt helemaal gelijk

Verantwoordelijkheid

Ik ben van mening dat als je vreemd gaat, je ook daar alle consequenties van moet dragen. Een daarvan is constante onzekerheid en wantrouwen van je partner als de relatie wordt voortgezet. En begrip als de bedrogene deze gevoelens uit. Men kan gewoon niet van hem/haar verwachten dat als het uitgekomen is, op welke manier dan ook, hij/zij er nooit meer over begint of vragen stelt in geval van twijfel. Vooral niet als het contact met degene nog of weer plaatsvindt.

Ik zeg dit trouwens niet als partner van een vreemdganger, maar als de dader zelf. Van beide partijen is veel geduld nodig om hier uit te komen, niet in de laatste plaats van de vreemdganger zelf.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-10-2017 om 14:17

en fely

wat je daarmee wil zeggen is dat de vrouw van Plopje, als ze verder wil met hem en/of respectvol met hem zou gaan, wat meer begrip aan de dag legt voor zijn verdenkingen en hem niet zou verwijten haar niet te vertrouwen? En dat zij iets meer haar best zou doen om hem gerust te stellen over hun relatie?

Ja, precies. Want dat is nu een van de signalen, Plopje dat zij jou blijkbaar niet de moeite waard vindt om voor te vechten. Dat zou, hoe hard ook, jou genoeg moeten zeggen.

Tante Sidonia

Inderdaad. Boos worden als er gecontroleerd wordt, geërgerd reageren op vragen of verwijten.... beste Plopje, je vrouw doet of jij iets verkeerds hebt gedaan of doet! Uit respect voor jou en jullie relatie zou zij eigenlijk alle contact met de buurman voor eens en altijd moeten verbreken en zich concentreren op hoe jullie hier samen uit gaan komen. En zo niet, heb jij alle recht kwaad te zijn.

Plopje

Plopje

24-10-2017 om 05:50

Reactie op geluk en tante sidonia

Daar hebben jullie groot gelijk in maar contact verbreken met hem zou denk ik niet doorgaan dat heb ik der al gezegdt ze wil het wel minderen
Dus ja wat is wijsheid ik heb haar gisteren nog even aan de tand gevoeld en gezegdt als dit zo doorgaat dan ben ik weg waarop ze zei nee der is niks aan de hand maar ik zal het contact minderen ze wil het nog niet verbreken

tante Sidonia

tante Sidonia

24-10-2017 om 14:11

plopje

Je zult duidelijk moeten zijn. Je accepteert nu min of meer dat ze het contact gaat minderen. Maarwat betekent dat concreet? Dat ze dagelijks nog maar 1 uurtje bij hem is i.p.v. 2? Of dat ze alleen op de oneven dagen 2 uurtjes bij hem mag zijn? Of een keer per week?
Laat je toch niet zo in de luren leggen en stel eisen! Kijk ze heeft al heel weinig respect voor je, dat is helder. Als je op deze manier doorgaat, gaat ze ook geen respect voor je krijgen. En je kunt wel laf om gaan met de eisen die je stelt aan haar, maar dat betekent dat ze uiteindelijk toch bij je weggaat, alleen heeft ze dan nog even heerlijk de kans om je voor wat hand en span diensten in te schakelen.
Dus: vertel haar dat ze binnen een week het hele contact heeft stil gezet, want anders is jullie relatie voorbij. (dat is sie anders toch)

Ik zou bijna zeggen: wees een vent!

Trix

Trix

24-10-2017 om 15:25

Ik zie het anders

De buurman zou me een worst wezen. Ik zou zeggen dat ik er niet van overtuigd ben dat zij jullie relatie wil laten slagen. Ik zou met haar naar het geheel willen kijken om te zien of jullie samen een toekomst hebben, of beter apart van elkaar verder kunnen gaan. Wat heeft ze van jou nodig en wat heeft ze voor je over? En andersom?

Hebben jullie kinderen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.