Relaties Relaties

Relaties

Partner iets te dol op schoondochter

Mijn partner is dol op de vriendin van zijn zoon. Iedereen die haar ontmoet is dol op haar. Ikzelf ook. En terecht, ze is heel aardig, lief, gezellig, grappig, makkelijk in de omgang en heel erg mooi om te zien. 
Tot zover niets aan de hand, maar sinds de verkering echt serieus is lijkt het wel of mijn partner zijn hoofd vol heeft van haar. Niets onbetamelijks, maar hij heeft het voortdurend over haar. Er gaat geen dag voorbij of haar naam wordt genoemd en dan vertelt hij iets over wat zij heeft meegemaakt of van plan is te gaan doen. 
Of over welke kleding ze draagt en of dat haar staat of niet, of ze er moe uitzag of juist fit. Over haar prestaties en of ze haar werk wel of niet aan kan. Nu ja, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar jullie hebben het plaatje nu wel ongeveer. 
Ik kan het niet helpen dat ik me er in toenemende mate aan erger. Tegelijkertijd vind ik dat dan weer flauw van mezelf. Er over praten met mijn partner lijkt me genant. Het is fijn dat hij zo’n lieve schoondochter heeft en ik wil de verdenking niet op me laden dat ik jaloers ben. Wat vinden jullie ? Is dit nu normaal gedrag tov schoonkinderen of is mijn partner gewoon een beetje verliefd ? 


MRI

MRI

30-11-2021 om 17:28



Ja ik denk wel dat dit verliefd gedrag is.

Tja lastig, ik zou hetzelfde reageren als jij: ietwat geërgerd maar het dan ook weer flauw vinden er iets van te zeggen. Kan je het niet met een grapje oplossen terwijl je toch laat doorschemeren dat je het nu wel welletjes vindt?  

Zo van "joh hoe denk je dat Liesje dit zal vinden, hoe zou het met liesje gaan vandaag?'

En die verdenking van jaloezie: nou en? Ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd 'oh je bent jaloers'. Een dooddoener en net of jij iets fout doet. terwijl de tekst eigenlijk zou moeten zijn "sorry, het moet voor jou als partner niet zo leuk zijn als je middelbare man zo vaak en uitgebreid het over zijn jonge schoondochter heeft, ik zal er op letten'. 

dan

dan

30-11-2021 om 17:50

Of het ook zo is, dat weet ik niet, maar het komt bij mij wel over als verliefd gedrag. Hoe ik erop zou reageren, geen idee, misschien eerst een luchtige opmerking maken en zien hoe hij reageert? 

Gedraagt hij zich wel in haar bijzijn? Ik bedoel trekt hij dan steeds haar aandacht, naar haar staren, veel complimentjes geven etc. Als dat allemaal niet aan de orde is dan valt het waarschijnlijk wel mee allemaal.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

30-11-2021 om 20:10 Topicstarter

Ik heb wel geprobeerd het met humor te benaderen. Zo van : je bent een beetje verliefd op Liesje geloof ik, maar dat zijn we allemaal. Helaas dringen subtiliteiten niet tot mijn partner door.

De schoondochter verblijft minstens 4 dagen per week in het huis van mijn partner samen met haar vriend, zijn zoon. Door thuiswerken brengen ze veel tijd door met z’n drieën, wat de ‘natuurlijke’ afstand misschien ook verkleint. Het feit dat mijn partner haar dus ook ziet net uit de douche of net uit bed, in haar pyjama, haar spulletjes in de badkamer, maakt het allemaal net een beetje extra …. tja …. Ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar door de reactie van mijn partner op haar voelt het voor mij niet fijn.
ik vind dat jammer want zonder die reactie zou ik er totaal geen probleem mee hebben.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

30-11-2021 om 20:18 Topicstarter

Bolmieke schreef op 30-11-2021 om 20:03:

Gedraagt hij zich wel in haar bijzijn? Ik bedoel trekt hij dan steeds haar aandacht, naar haar staren, veel complimentjes geven etc. Als dat allemaal niet aan de orde is dan valt het waarschijnlijk wel mee allemaal.

Hij doet wel zijn best om vaak in hun/haar buurt te zijn. Lekkere dingen kopen, voor ze koken. Als wij geen afspraken hebben zorgt hij dat hij soms in het weekend ook thuis is om voor hen te koken. 

Oei, ik vind het ook soort van verliefd gedrag eerlijk gezegd, lastig! Merk je ook veranderingen in jullie relatie?

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

30-11-2021 om 22:42 Topicstarter

Kersje schreef op 30-11-2021 om 21:01:

Oei, ik vind het ook soort van verliefd gedrag eerlijk gezegd, lastig! Merk je ook veranderingen in jullie relatie?

Nee, nou ja, het gaat goed maar we zijn een beetje ingedut. Het is wel saai geworden tov voorheen. De crisis helpt natuurlijk ook niet. 

Het klinkt niet leuk en dat is het ook niet voor jou. Waarom zou je er luchtig over doen en het brengen als een grapje? Wat vindt zijn zoon er eigenlijk van?
Ik zou het niet bagatelliseren en je man zo snel mogelijk laten weten hoe jij je voelt ('Je klinkt als een verliefde puber, ik ken jou niet zo en ik erger me daaraan') Als hij dat bagatelliseert of jou verwijt dat je overgevoelig doet weet je meteen hoe hij er in staat.

Ik zou hier ook niet grappig over doen maar het gedrag benoemen en zeggen dat je het pijnlijk en ongepast vindt. Want hij gedraagt zich inderdaad als een verliefde puber. Ik betwijfel ook of de vriendin er op zit te wachten. Toen ik nog jong en aantrekkelijk was (das war einmal) vond ik het altijd vreselijk als mannen van de leeftijd van mijn ouders me zo behandelden. 

Het klinkt inderdaad best wel verliefd. Ik zou dat ook niet fijn vinden. Ik had het als jonge vrouw ook vreselijk gevonden als mijn moeder op mijn (toen nog) vriend verliefd was geworden. Of als de vader van mijn (inmiddels) man verliefd was geworden op mij. Zelfs al woonde ik toen niet meer thuis. Ik denk dat dit voor zijn zoon ook niet fijn is. Ja, dat er lekker gekookt wordt wel, maar verder lijkt het me vreselijk.
Ik denk dat je best met je partner hierover kunt praten. Dat het verliefd overkomt en dat dat voor jou vervelend is, en voor zoon en schoondochter zelf misschien ook wel. 

MRI

MRI

01-12-2021 om 10:56

AlisonH schreef op 01-12-2021 om 09:27:

Ik betwijfel ook of de vriendin er op zit te wachten. Toen ik nog jong en aantrekkelijk was (das war einmal) vond ik het altijd vreselijk als mannen van de leeftijd van mijn ouders me zo behandelden.

Oh dat herken ik zo! Ooit was ik ook jong en aantrekkelijk en ik geneerde me net zo als mannen zo deden, soms deden ze het zelfs  waar hun vrouw bij was. Dat vond ik dan echt beschamend voor haar. En nog maak ik het mee, dat mannen van mijn leeftijd (over de zestig) flemerig en flirterig naar een jonge serveerster gaan zitten doen. Vaak meisjes die hun dochter of zelfs kleindochter hadden kunnen zijn. Ik heb zelf geen partner nu maar dan zie ik hun partner maar de andere kant uit kijken, en de serveerster maar gegeneerd beleefd proberen te blijven terwijl ze er duidelijk geen trek in heeft. Man in kwestie merkt daar allemaal niets van en is nog steeds 'the man' die denkt dat dat zijn privilege is en dat de vrouwtjes dat leuk vinden cq geen punt vinden. 

Maar goed, dit kan een andere kwestie zijn. We weten niet hoe hij doet als het meisje er is en dit lijkt meer op een verliefdheid (evengoed wat ongepast en onafgestemd t.o.v. zijn partner) dan op een flirt voor een egoboost. 

Vrij gênante situatie inderdaad. 

Hij zal haar een "lekker ding" vinden. Niks aan de hand, dat vinden veertigers en vijftigers wel vaker van vrouwelijke tieners. 

Maar hij moet zich wel gedragen. Lijkt me niet dat zij hier op zit te wachten en zijn zoon ook niet. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

01-12-2021 om 16:53 Topicstarter

Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige die dit verdacht veel op een verliefdheid vind lijken. Ik dacht al dat het aan mij lag. Bij haar in de buurt gedraagt hij zich gewoon vaderlijk. Het is meer dat hij het heel vaak over haar heeft als wij samen zijn. Hij wil wel veel contact, zoals wanneer hij voor hen kookt of hij wil bijvoorbeeld afspreken om samen te eten of te borrelen. Ik vind dat al te ver gaan eigenlijk, laat die jongeren met rust denk ik dan. Ze komen vanzelf wel met een voorstel naar ons als ze dat willen. Maar goed, misschien ben ik wel te gereserveerd daarin. 

Eerlijk gezegd vind ik het ook ontzettend kinderachtig dat je je als ouwe sok zó laat gaan, als ik zo de ervaringen hierboven lees dan is hij niet de enige. Echt vreselijk genant voor iedereen. Wat bezield die mannen ? Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om verliefd te worden op zo’n jonge gup. Op onze leeftijd heb je toch wel geleerd om zulke gevoelens meteen de kop in te drukken, als ze er al zijn. Het doet mijn beeld van hem ook niet echt goed moet ik zeggen. Ik heb trouwens geen idee van wat de zoon ervan vindt en of hij het ook merkt. 

Zonne2017 schreef op 01-12-2021 om 16:53:


 Op onze leeftijd heb je toch wel geleerd om zulke gevoelens meteen de kop in te drukken, als ze er al zijn. 

Ja. Je beste vriend is de spiegel. Een eind-veertiger/begin-vijftiger, maakt normaal gesproken natuurlijk nul kans bij een tiener. Helemaal niet als het de vriendin van zijn zoon is.

Laten we hopen dat hij gewoon een beetje te enthousiast is dat zijn zoon een leuke vriendin heeft. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

01-12-2021 om 19:08 Topicstarter

Ik geloof dat ik even iets moet bijsturen. Het gaat niet om tieners, de zoon en zijn vriendin zijn 24

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.