Relaties Relaties

Relaties

Partner iets te dol op schoondochter


MRI

MRI

02-12-2021 om 11:31

Zebra04 schreef op 02-12-2021 om 11:19:

Nou ja, oké, niet flirten, maar het ging me er even om dat het leeftijdsverschil er eigenlijk niet eens zoveel toe doet, dat het gedrag sowieso storend is. Ten minste, dat vind ik. Kwetsend voor TO en vervelend voor zoon en partner, toch?

ja ik zou me ook storen aan het gedrag, juist dat adorerende brrr

Ik stoor me sowieso aan mannen van middelbaar en plus leeftijd die denken dat jonge vrouwen in ze geïnteresseerd zijn. Mijn moeder werkte vroeger bij een bejaard stel, ver in de tachtig en die man zei ook gewoon doodleuk tegen haar waar zijn vrouw bij was dat hij droomde dat hij met haar in bed lag. Mijn moeder zag dat ook nog als compliment. Zelf werd ik spontaan onpasselijk van bij alleen al de gedachte.
Toen ik mijn coronaspuit ging halen zei ik tegen die man bij de ingang 'hoi ik kom voor de vaccinatie' waarop die kerel (obese 70+-er) 'oh ik dacht dat je voor mij kwam'. Nou nog niet al was het de laatste kerel op aarde.

Dit topic samenvattend in 1 woord+1 emoji 

mannen 🙄

Het is heel normaal dat je deze situatie niet aangenaam vindt. Ik zou er toch eens open proberen over te praten met je partner. Dat je hebt gemerkt dat er erg veel aandacht van hem naar dat meisje toe gaat en dat er bij jou alarmbelletjes zijn gaan rinkelen.
Ik vind bijvoorbeeld het feit dat hij opmerkt welke kleding ze draagt en of het haar staat of niet nogal bizar in een relatie schoonvader- schoondochter.

MamaE schreef op 02-12-2021 om 11:36:

Ik stoor me sowieso aan mannen van middelbaar en plus leeftijd die denken dat jonge vrouwen in ze geïnteresseerd zijn. Mijn moeder werkte vroeger bij een bejaard stel, ver in de tachtig en die man zei ook gewoon doodleuk tegen haar waar zijn vrouw bij was dat hij droomde dat hij met haar in bed lag. Mijn moeder zag dat ook nog als compliment. Zelf werd ik spontaan onpasselijk van bij alleen al de gedachte.
Toen ik mijn coronaspuit ging halen zei ik tegen die man bij de ingang 'hoi ik kom voor de vaccinatie' waarop die kerel (obese 70+-er) 'oh ik dacht dat je voor mij kwam'. Nou nog niet al was het de laatste kerel op aarde.

Verschrikkelijk inderdaad.

Mijn zusje werkte in een restaurant. Verschrikkelijk hoeveel "heren" denken dat een begin-twintiger geïnteresseerd is in 'n veel te zware man van middelbare leeftijd, omdat 'ie zich in een duur pak heeft gehesen. Ook echt dingen als een wat hogere fooi dan gebruikelijk geven en dan vragen om haar telefoonnummer en zo. 

Echt. Gebruik je gezonde verstand en kijk in de spiegel. 

MRI

MRI

02-12-2021 om 12:25

A12345 schreef op 02-12-2021 om 12:12:

[..]

Verschrikkelijk inderdaad.

Mijn zusje werkte in een restaurant. Verschrikkelijk hoeveel "heren" denken dat een begin-twintiger geïnteresseerd is in 'n veel te zware man van middelbare leeftijd, omdat 'ie zich in een duur pak heeft gehesen. Ook echt dingen als een wat hogere fooi dan gebruikelijk geven en dan vragen om haar telefoonnummer en zo.

Echt. Gebruik je gezonde verstand en kijk in de spiegel.

Vriendin van mij heeft een latrelatie met een man van  70. Ze staat hem uit te zwaaien bij de deur maar hij kijkt niet om, hij kijkt uitgebreid naar binnen bij de buurvrouw verderop, een vrouw  van 30. een vrouw waarvan hij tegen vriendin gezegd heeft dat 'ze zo intrigerend is'. Hij kijkt sowieso naar elke jonge meid en als hij alleen gaat wandelen knoopt hij gesprekken met ze aan.  Vriendin is zwaar gekwetst en voelt zich onzeker. 

Andere vriendin heeft iets met een gepensioneerde leraar van over de zestig. Elke keer als ze bij de albert heijn oid afrekenen zegt hij "heb ik jou niet in de klas gehad?" tegen het meisje achter de kassa dat hem verbaasd en geërgerd aankijkt. 

Derde vriendin ook over de zestig heeft ook een vriend van over de 70 die altijd naar jonge meisjes kijkt. Zijn (en haar) tekst: ja ze heeft zo'n mooi figuur en jij (ik) ben(t) te dik. Zelf is hij een grumpy old man met een buik die zichzelf verwaarloosd heeft door te veel alcohol en geen 30 meter kan lopen zonder buiten adem te zijn.

Die vrouwen balen ervan en spreken hun grieven uit in gesprekken met mij. Maar hun gemeenschappelijke deler is dat ze het nooit met die man aangaan. Waarom niet? Om hetzelfde wat hier in het draadje gebeurt imho: bang zijn onzeker en jaloers genoemd te worden, bang zijn dat het ontkend wordt en bang zijn dat er wordt gerefereerd aan een mannelijk privilege 'maar alle mannen doen het toch?" Laatste is voor een groot deel waar, ik zie het veel oudere mannen doen, maar ik zie ook heel veel vrouwen hun mond erover houden. Toch maar doen, want dit kan toch zo niet langer?

TP; je hebt hem zelf eigenlijk in het begin 'toestemming' gegeven door te zeggen: 'Ach iedereen is eigenlijk een beetje verliefd op haar, ze is ook zo lief /leuk/aardig/mooi'.
Nu is het tijd om een volwassen gesprek met hem aan te gaan en hem te vertellen wat het met je doet dat hij zo constant over haar praat. En vraag hem eens zich voor te stellen hoe hij het zou vinden als jij dat zou doen over een willekeurige jonge man.
Dus...leg hem fijntjes uit hoe belachelijk hij zich maakt.

Ik heb mijn man ooit eens heel vilein en zeer effectief op zijn plek gezet. Ik vroeg de jongedame in kwestie naar haar leeftijd. En tegen mijn man "Oh, wat grappig, dan ben jij precies 2 keer zo oud!". Hij keek nogal beteuterd, maar de jongedame en ik hebben er hartelijk om gelachen. Voortaan laat hij het wel om praatjes aan te knopen met meiskes die zijn dochter hadden kunnen zijn 

Mmmh, ik vind dat er wel erg snel in de vieze hoek gezocht wordt. 
Ben zelf ook niet meer de jongste dus weet genoeg van vieze mannen, leeftijd maakt daarbij niet uit. 
Maar zelf ben ik ook wel een beetje verliefd op de vriend van mijn dochter. En daar zit geen enkel seksueel aspect aan. 
Het lijkt meer op de verliefdheid die ik ook voor mijn kinderen voel en soms voor mensen die een heel bijzonder plekje in mijn hart hebben waarbij ook geen erotiek komt kijken. 
Ik vind het gewoon heel vertederend, de ontluikende liefde tussen dochter en haar vriendje. En dochter is natuurlijk mijn alles dus haar liefde raakt mij ook, net als heel dierbare vrienden van haar. 
De relatie is ook serieus dus vriend voelt wel een beetje als zoon-to-be. 
Daarbij is hij ook nog eens erg leuk dus het plaatje is wel aardig compleet om warme gevoelens voor hem te krijgen. 
Dit kan voor mannen natuurlijk ook zo werken en wie weet hebben zijn gevoelens meer met zijn zoon te maken dan met de vrouw. 
Niet alle mannen zijn vieszakken en niet alle vrouwen zijn dat niet. 
Nu praat ik niet veel over vriend van dochter en ben er ook niet veel mee bezig maar dat is ook mijn aard. 
Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat ts het wat zorgelijk vindt. 

Verder mis ik het gen voor leeftijdsdiscriminatie. Ik val niet snel voor iemand maar leeftijd is daar geen criterium in. Ik kan oudere mensen erg mooi en charmant vinden. 
Ik vind ook niet alle geflirt vervelend. 
We hebben wat weinig vocabulaire in deze want het ene geflirt is het andere niet, er zitten zoveel verschillende nuances in en vaak komt het nauw, het is ook een wisselwerking. 
De keer bijv dat een oudere man spontaan zijn hoed voor mij afzwaaide maakte hij mijn dag goed. 
Ik zou het een enorme verschraling vinden als een hele hoop gedrag onder de noemer fout komt te vallen. 

Pinokkio schreef op 02-12-2021 om 13:14:

Verder mis ik het gen voor leeftijdsdiscriminatie. Ik val niet snel voor iemand maar leeftijd is daar geen criterium in. Ik kan oudere mensen erg mooi en charmant vinden.
Ik vind ook niet alle geflirt vervelend.
We hebben wat weinig vocabulaire in deze want het ene geflirt is het andere niet, er zitten zoveel verschillende nuances in en vaak komt het nauw, het is ook een wisselwerking.
De keer bijv dat een oudere man spontaan zijn hoed voor mij afzwaaide maakte hij mijn dag goed.
Ik zou het een enorme verschraling vinden als een hele hoop gedrag onder de noemer fout komt te vallen.

Oh, dat ben ik wel met je eens ja, dat er ook best een hoop echt onschuldig geflirt is en dat er veel nuances zijn. En dat zulk geflirt ook zeker moet kunnen. Zo zat er op mijn werk in het verpleeghuis regelmatig een stel heren gezellig samen te eten en te kletsen. Op een dag zaten ze op een rijtje met elkaar te smiespelen en te lachen. Ik vroeg wat ze aan het doen waren. Grote hilariteit onder de heren, want 'ze zaten te kijken en te genieten'. Eentje vertrouwde mij toe dat ik hoog op de lijst stond van 'fijn om naar te kijken'. Mijn dag kon ook niet meer stuk! Heerlijk dat die mannen van 80+ nog zoveel lol hebben samen, en dat ik daar op wat voor manier dan ook aan bij kan dragen.

Maar... de situatie van TO vind ik anders. Haar vriend heeft wel heel veel oog en aandacht voor zijn schoondochter. Dat is toch wel over de grens van ongemakkelijk. In ieder geval voor TO, maar ik kan me voorstellen ook voor zoon en zijn vriendin.

En ja, dat is een hele onduidelijke en arbitraire grens. Maar hij is er wel, en dit geval is hij voor mij duidelijk overschreden.

MRI

MRI

02-12-2021 om 13:40

Pinokkio schreef op 02-12-2021 om 13:08:

Mmmh, ik vind dat er wel erg snel in de vieze hoek gezocht wordt.
Ben zelf ook niet meer de jongste dus weet genoeg van vieze mannen, leeftijd maakt daarbij niet uit.
Maar zelf ben ik ook wel een beetje verliefd op de vriend van mijn dochter. En daar zit geen enkel seksueel aspect aan.
Het lijkt meer op de verliefdheid die ik ook voor mijn kinderen voel en soms voor mensen die een heel bijzonder plekje in mijn hart hebben waarbij ook geen erotiek komt kijken.
Ik vind het gewoon heel vertederend, de ontluikende liefde tussen dochter en haar vriendje. En dochter is natuurlijk mijn alles dus haar liefde raakt mij ook, net als heel dierbare vrienden van haar.
De relatie is ook serieus dus vriend voelt wel een beetje als zoon-to-be.
Daarbij is hij ook nog eens erg leuk dus het plaatje is wel aardig compleet om warme gevoelens voor hem te krijgen.
Dit kan voor mannen natuurlijk ook zo werken en wie weet hebben zijn gevoelens meer met zijn zoon te maken dan met de vrouw.
Niet alle mannen zijn vieszakken en niet alle vrouwen zijn dat niet.
Nu praat ik niet veel over vriend van dochter en ben er ook niet veel mee bezig maar dat is ook mijn aard.
Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat ts het wat zorgelijk vindt.

Hoezo vieze hoek? Het gaat om mensen die zich niet afstemmen op de ander, op het jonge meisje en/of hun partner. Die heb jij wel door niet veel over je ' verliefdheid' te praten en er zo doorzichtig mee om te gaan als de partner van ts doet. Blijkbaar voel je aan dat dat ook een beetje not done zou zijn

Ik denk dat als partner van ts (en de mannen waarover hierboven gesproken wordt) ook die houding zouden hebben dat er geen draadje over zou zijn gekomen. 

Overigens had ik een moeder die altijd erg gecharmeerd van mijn verkeringen was en ineens heel koket werd. Dat vond ik ook heel ergerlijk en grensoverschrijdend. 

Pinokkio, het woord verliefdheid gebruik je dan verkeerd: wat overigens wel vaker gebeurt. Bij verliefdheid is per definitie een sexueel aspect. Maar waar het hier ook om gaat is dat deze man tot vervelens toe ook met zijn partner praat over dat meisje en hoe leuk ze wel niet is. DAT is het punt.

Pippeltje schreef op 02-12-2021 om 15:41:

Pinokkio, het woord verliefdheid gebruik je dan verkeerd: wat overigens wel vaker gebeurt. Bij verliefdheid is per definitie een sexueel aspect. Maar waar het hier ook om gaat is dat deze man tot vervelens toe ook met zijn partner praat over dat meisje en hoe leuk ze wel niet is. DAT is het punt.

Obsessie dan?

GinnyTwijfelvuur schreef op 02-12-2021 om 20:07:

[..]

Obsessie dan?

Of gewoon te klef. Het is in elk geval irritant als iemand op deze manier overdrijft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.