Relaties Relaties

Relaties

Annn

Annn

29-11-2019 om 00:41

Partner vreemdgegaan met nichtje

Hoi..

Mijn titel zegt het al.
Mijn man en ik hebben vorig jaar aardig wat problemen gehad. Om het even kort uit te leggen:

Begin van het jaar ben ik vreemdgegaan met een man.. kende hem verder niet en het was een eenmalige actie.

Paar maanden later bleef mijn nichtje (ook goeie vriendin van mij) bij ons slapen. Ik moest die dag gewoon werken en zij is die middag weggegaan.
2 dagen later (avonds gingen we op vakantie) vertelde mijn man dat ze per ongeluk gezoend hadden in ons bed...
Vond het erg moeilijk maar kon hem er niet voor straffen aangezien ik hetzelfde had gedaan.

Ik had hem en mijn nichtje er voor vergeven en alles was weer normaal.
Half jaar later kom ik erachter dat zij samen toen de tijd al weken app contact hadden met nogal schunnige en liefdevolle appjes. Bleek ook dat er veel meer gebeurd was dan alleen zoenen.

Doordat het mn nichtje is voel ik mij gepusht haar te vergeven en te doen alsof alles normaal is.

Maar de laatste tijd heb ik weer vreselijke nachtmerries en heb ik alleen maar flashbacks wat er in mijn bed gebeurd is...

Iemand een idee hoe ik mezelf rustig kan krijgen? Zal het immers toch nooit 100 procent weten en ik hou wel echt van mijn man

Groetjes Annn

Annn

Annn

29-11-2019 om 00:44

Ps. Ik vind het heel moeilijk te bevatten dat hij verliefd kon zijn op iemand anders.. en dan vooral mijn nichtje..

Ik heb dit nooit ervaren bij mezelf!

vlinder72

vlinder72

29-11-2019 om 07:47

Open relatie

Jij gaat vreemd
Hij gaat vreemd

Als jullie relatie verder goed is, is het dan geen idee om jullie relatie open te gooien?. In dat geval kunnen jullie afspraken maken wat wel en niet acceptabel is. Zoals geen bekenden, niet in eigen bed, niet meer dan x aantal keer.

Dit kan overigens alleen als jullie elkaar door en door kunnen vertrouwen.

En verder. Tja, jij ging vreemd en hij ook. Wie zegt dat hij verliefd is? Jij had op het moment supreme ook gevoelens voor een totaal onbekende man. Het is mogelijk dat je man dat ook helemaal niet begrijpt.

@Emma

@Emma

29-11-2019 om 08:03

open relatie

Klinkt erg mooi maar is een valkuil als je je relatie wil redden nadat er eigenlijk al dingen zijn gebeurd die je niet prettig vindt. Allebei een keer vreemdgaan betekent niet dat het nu 1-1 staat en je gewoon weer verder gaat. Was het maar zo simpel.
Zoek goed uit met je partner wat jullie nou eigenlijk samen hebben en willen.
Dat het jouw nichtje is lijkt me een nare bijkomstigheid. "Vergeef" je haar omdat het jouw nichtje is of bagatelliseer je het juist omdat zij je nichtje is?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 08:51

Emma

Zoals ik het lees is het bagatelliseren.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:04

Annn

Waarom ben jij vreemdgegaan? Omdat het kon?, of omdat de liefde wat jou betreft niet meer is wat het zou moeten zijn?

Annn

Annn

29-11-2019 om 09:21

Antwoord

Wat leden van de familie weten het dus vandaar dat ik eigenlijk een kant op ben gestuurd door haar te vergeven. Achteraf heb ik er meer over nagedacht en wil ik het liefst gewoon helemaal geen contact met haar en haar niet zien.. helaas moeten we de schijn ophouden voor de rest van de familie.

Ik vond mijn relatie op dat moment niet slecht eigenlijk.. Ik was wat met een vriendin aan het drinken en het was een vriend van haar. Soort in een gekke bui vreemdgegaan. Achteraf voelde ik me echt een slet aangezien ik hem niet ken.. Mijn man is de enige waar ik tot toen seksuele ervaringen mee heb
Ben aardig van mezelf geschrokken..

Open relatie zou echt niks voor ons zijn want ik ben hierdoor echt jaloers geworden.. Mijn man is aardig amicaal met vrouwen en dat vind ik verschrikkelijk..

Miekemieke

Miekemieke

29-11-2019 om 09:24

nichtje

Is het nichtje een kind van je broer of zus of is het een kind van een broer of zus van je moeder of vader. Weten de ouders van het nichtje hier van?

Je vind het moeilijk te bevatten dat hij verliefd op een onder kan zijn. Af en toe verliefd worden op een ander is niet zo gek maar daar wil men meestal niet de relatie voor op het spel zetten.

Als het alleen bij een zoen gebleven is dan kun je moeilijk praten over vreemd gaan. Maar gepraat moet er wel worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:28

Miekemieke

Het bleef niet bij een zoen.

Annn

Annn

29-11-2019 om 09:31

Antwoord

Het is de dochter van mijn tante (zus van mijn moeder) mijn oom en tante weten ervan en mijn ouders ook..
Het eerste verhaal was alleen spontaan gezoend en later bleek het ook met geslachtsdelen spelen..

Doordat ik een half jaar het eerste verhaal heb geloofd voel ik me ontzettend dom dat ik daarin geloofde.. (wilde geloven). Ik snap niet dat ik over het hoofd heb gezien dat hij met haar appte. Daardoor ben ik nu zooo oplettend geworden dat ik er helemaal gek van word

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:32

Annn

Jouw familie mag je niet dwingen om een situatie te accepteren.

Dit is iets wat jou en je man aangaat, maar het nichtje, haar ouders en de rest totaal niet. Het nichtje is wel iemand die eraan meegedaan heeft, maar als puntje bij paaltje komt heeft ze verder geen inspraak over hoe dit verder moet gaan.

Praat met je man. Kan hij beloven dat dit eens maar nooit weer was. Kan jij dat? Kunnen jullie sámen leven met deze 'incidenten'? Zo nee... dan moeten jullie daar over praten en misschien wel de consequentie trekken dat jullie relatie niet is wat jullie ervan hoopten.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:33

Het nichtje

vergeet ik nog: ik zou haar even in de koelkast zetten. Figuurlijk uiteraard . Je hoeft haar niet te zien als je niet wilt. Dat hoort men te snappen, vind ik.

Annn

Annn

29-11-2019 om 09:36

Kaaskopje

Het liefst zet ik haar inderdaad in de koelkast.. maar ze heeft een nieuw huis met haar man en vroeg of ik kwam kijken.. zijn van die lastige dingen omdat ik gek word als ze samen in 1 ruimte zijn.
Mijn man mag haar ook geen 3 zoenen geven van mij als ze elkaar zien, zij en haar man vinden dit raar omdat hun er wel overheen zijn.
Dan voel ik me echt vreselijk omdat ik blijkbaar de enige ben die er mee zit..

Annn

Annn

29-11-2019 om 09:39

Praten

Mijn man is heel duidelijk en zegt dat hij het absoluut niet nog eens zou doen en zegt echt geleerd te hebben van zijn fouten.
Ik heb deze gedachten van mezelf ook..
Alleen blijft dat half jaar liegen van hem dat een soort knagen...

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:53

Annn

Ik heb makkelijk praten, maar waarom zou je gaan? Ik vind, misschien best streng voor je man en familie, dat het helemaal niet raar is dat dit je teveel is allemaal en je daar niet vrolijk rond kunt lopen. Het idee!!

Jullie zijn allebei dom bezig geweest. Ik heb de indruk dat jij je dat voldoende gerealiseerd hebt en misschien dat het vreemdgaan van je man daar wel flink in heeft bijgedragen. Je zou dat dus als 'leermoment' kunnen zien en van daaruit je mán vergeven. Maar ik kan me héél goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een gezellig samenzijn met je man, je nichtje en jou zelf. Ik zou denk ik constant naar ze kijken met de gedachte dat ze 'het' met elkaar hebben gedaan. Zelfs als dat niet 100 procent alles geweest zou zijn.

Je kunt er inderdaad niet omheen dat je nichtje wel in beeld blijft, maar zolang jij haar aanblik niet kunt verdragen, mag je daaraan toegeven. Wie weet slijt het ooit dusdanig dat je het van je af kunt zetten.

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2019 om 09:57

gesprek

Misschien is het mogelijk om een keer een gesprek te hebben met jullie vieren. Je man, nichtje en haar man kunnen niet voor jou gaan bepalen dat je er maar overheen moet zijn. Misschien kan je een mediator/relatietherapeut vragen om met jullie een groepsgesprek te houden, als iedereen dan zijn zegje kan doen, dan kan je het misschien daarna achter je laten.
Je zou het natuurlijk ook zonder mediator kunnen proberen, maar dan kan het voor jou voelen als 3 tegen 1, en dat werkt denk ik niet goed.

Heb je al eens gezegd dat je het liegen over de feiten (een half jaar lang) eigenlijk nog het allerergste vindt? En zo ja, hoe reageerden hij/zij hier dan op? (ik vind het doorgaan met schunnige appjes, ook eigenlijk wel not done hoor)

Annn

Annn

29-11-2019 om 10:03

Advies

Bedankt voor jullie adviezen.

Ik weet dat als ik nu met ze zou praten ik haar helemaal verrot scheld.... Ik kan dat gewoon niet aan..
Als ik weet dat ik haar ga zien heb ik een week buikpijn..

Ja hij weet dat ik dat het ergste vind, en hij weet zelf niet zo goed waarom hij het nooit helemaal verteld heeft.. bang om mij kwijt te raken waarschijnlijk.

De appjes waren van voor het hele voorval hoor.. hij had per ongeluk een screenshot van een bericht gemaakt waarin aardig heftige dingen stonden die ik wel erg ver vond gaan. Nadat hij het mij verteld heeft de eerste keer hebben we haar geblokkeerd via zijn telefoon en heeft hij geen contact meer gehad.

Ik schrok meer heel erg van de appjes omdat het dingen zijn die je met mij hoort te bespreken, hij deed alsof alles goed ging tussen ons maar achteraf kon hij met haar beter praten..

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2019 om 10:18

even geen contact

En wat als je het contact voorlopig maar even verbreekt? Het hoeft niet voor altijd te zijn, maar het voelt zo niet goed voor jou, je bent toch niet verplicht om met haar om te gaan? Laat haar voorlopig maar even in die figuurlijke koelkast zitten, totdat jij er aantoe bent haar weer te zien.

In hemelsnaam

Je bent toch geen klein kind meer, dat je familie je kan dwingen om dingen te doen dat jij zelf niet wil doen? Jij bent ook geen schaap op zo dat je achter een kudde aan moet lopen. Als je niet wil gaan, dan ga je niet, punt uit.
Neem afstand van je nichtje en werk aan je huwelijk als je dat de moeite waard vind. Maar een nichtje die het bed deel met minn echtgenoot zou ik echt niet meer willen zien. En ook een echtgenoot die het bed zou delen met mijn nicht overigens....
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.