Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Andie

Andie

21-08-2011 om 13:08

Pauze in een relatie...goed of slecht?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Serwe

Serwe

08-09-2011 om 21:19

Andie

Ik kan me voorstellen dat ex het moeilijk heeft met de situatie. Denk je echt dat het zo erg kan zijn dat hij wat gaat doen? Dat is wel beangstigend. In dat geval zou ik heel rustig aan wat meer afstand nemen. Niet gelijk van de ene dag op de ander maar op de lange termijn. Hoewel aan de andere kant het misschien juist goed is dat jullie hem nog vaak spreken want dan merk je ook wat meer wat er in hem omgaat...

Zich afreageren op anderen is natuurlijk nooit goed. Mijn man had voor mij een andere relatie. Met deze vrouw heeft hij ook een kind. Toen deze vrouw een ander er op na bleek te houden is mijn man ook heel boos geworden en heeft met deze rivaal gevochten. Niet goed te praten natuurlijk en het is lang geleden maar dat soort dingen gebeuren. Hij was ook heel boos op deze vrouw maar hij zou haar nooit wat gedaan hebben. Het was puur op die man dat hij zijn woede richtte. Zij is toen wel bij die man gebleven hoewel hij haar uiteindelijk ook weer heeft verlaten. Triest verhaal. Zij is een paar jaar daarna overleden.

In elk geval was mijn man's initiele reactie ook een van woede maar dat is daarna weggezakt en hij heeft nooit meer wat gedaan.

Ik zou eigenlijk als jullie je zo'n zorgen maakt over zijn reactie wel met hem in gesprek blijven. Dan kan je in elk geval beter op de hoogte zijn van hoe hij zich voelt.

Andie

Andie

09-09-2011 om 08:54

Nou,ik denk niet dat hij bewust iets zou gaan doen hoor,want voor zover ik weet is ex niet agressief.Maar ja,uit woede of jaloezie kan er veel teweeg gebracht worden.Hij is zeer wispelturig,de ene moment is hij boos op haar en dreigt hij ermee spullen mee te nemen,de andere moment heeft hij daar dan weer spijt van en zegt dat dan ook.
Hopelijk gaan we een rustig weekend tegemoet,want dat hebben we allemaal wel nodig.

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 09:38

Dochter

Wat ik eigenlijk mis in het hele draadje: wat wil je dochter?

Het is "ik wil" en "ex wil", maar ik krijg steeds meer het gevoel dat "dochter wil" een heel ondergeschikte rol heeft...

En wat ex betreft: mijn oude schoolmeester zei altijd "Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen. Zo krijgt hij meer te dragen dan God te dragen geeft." (en de atheïsten kunnen voor "God" natuurlijk ook een ander woord gebruiken, zoals "het lot").

Lieve Andie, het toverwoord is, ook hier, L O S L A T E N, en je dochter een mooi geschenk geven, namelijk de mogelijkheid haar eigen leven te leiden, inclusief de kans om zelf te leren dealen met tegenslagen en verdriet. WOrdt ze sterk van.

Geldt trouwens ook voor haar ex.

Andie, je kan niet iedereen redden. Sterker nog: jouw ongetwijfeld liefdevolle bemoeienissen zijn schadelijk! Omdat het jou energie kost en dochter en ex te afhankelijk van jou worden.

Laat lós, voor het alleen maar erger wordt!!!!!!!!

Andie

Andie

09-09-2011 om 15:05

Keerpunt

Wat mijn dochter wil?
Ik weet best wat zij wil...haar vrijheid terug,zelf haar leven bepalen,vrienden maken,toffe job...en dat gun ik haar van harte.
Loslaten dat zal wel lukken,voel dat dit deels al zo is.Alles wat er zich nu afspeelt een plaats geven in ons leven en verder gaan.En nee,ik kan inderdaad niet iedereen redden,maar hoe ik daarmee om ga ligt wellicht ook een beetje aan mijn karakter.Ik kan moeilijk neen zeggen,omdat ik niemand wil kwetsen.Ik weet dat dit in mijn nadeel (en soms ook in dat van anderen)speelt,maar ik probeer eraan te werken.
Wat ex betreft begint mijn bezorgdheid over te hevelen naar ergernis.Hij begint een vervelende houding aan te nemen naar dochter toe.Hij laat duidelijk merken dat hij hier niet weg 'wil' en haar niet 'wil' loslaten.Hij wil nog een kans,maar voor dochter is de beslissing genomen.Tussen de regeltjes in laat hij duidelijk merken dat hij gefrustreerd is.

amk

amk

09-09-2011 om 15:27

Dan nu voor je dochter kiezen

Ik lees tot nog toe alleen maar mee, maar nu heb ik toch de neiging om te zeggen: dan moet je nu ook echt voor je dochter kiezen. Hij is je EX-schoonzoon, en die hoef je niet langer te voederen en in jouw huis te entertainen. Hij heeft een huis. Jouw dochter moet in jouw huis haar veilige haven kunnen vinden, niet andersom.

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 15:44

Andie

Je lijkt me een lief mens. Misschien te lief

Je schrijft: "Ik weet best wat zij wil...haar vrijheid terug,zelf haar leven bepalen,vrienden maken,toffe job...en dat gun ik haar van harte."

Precies. En dat is NU het enige dat telt. Hoe sneu ook voor ex, jij bent niet zijn redder, maar de moeder van ZIJN ex, en jij kiest voor je kind, ook al vind je het nog zo zielig (wat ik me ook best kan voorstellen, ik ben ook zo'n "watje" ).
Zie dit als een prachtig stukje oefenmateriaal voor iets waar je al aan werkt, zoals je zegt. Geen idee of je daar therapie of zo voor krijgt, of dat je in "toeval bestaat niet" gelooft, maar sommige dingen komen niet voor niks op je pad.
En dan heb ik er nog eentje uit de oude doos: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Bedankt ook dat wat je dat, wat ik schreef, niet als aanval ziet. Ik ben namelijk waarschijnlijk geen haar beter en ben ook het type van kool en geit willen sparen

Andie

Andie

09-09-2011 om 17:08

Watje

Haha(kan toch tss alle misérie door weer lachen)..."watje"...ja,das misschien wel het juiste woord,want ik weet van mezelf dat ik veel te 'zacht' ben in vele opzichten.Zou es niet slecht zijn als ik eens zou durven "neen" roepen en meer voor mezelf opkomen.Ik zet braafjes ex zijn eten klaar elke dag,omdat ik hem ook niet wil kwetsen of't gevoel geven dat we hem aan de kant schuiven.Velen hebben me al gezegt dat ik dit niet verplicht ben,weet het wel.
Ik wil echt wel het beste voor mijn eigen kind.Zij komt nog altijd op de eerste plaats.Vandaar ook mijn bezorgdheid over zijn bezitterig gedrag.
Hoop echt dat hij er overheen geraakt en de hele situatie niet uit de hand loopt,want als ik haar hoor vertellen,zijn er toch bepaalde dingen die er eerder op wijzen,dat hij haar nu probeert onder druk te zetten.
Zij ziet er geen graten in,blijft tamelijk rustig,wil met hem bevriend blijven enz...ben bang dat ze beetje naief is of ben ik te dramatisch aangelegd?

Ely

Ely

10-09-2011 om 13:42

Vrienden blijven

Kan in mijn ervaring pas na een periode van geen (of alleen groeten) contact. Niet vloeiend door na een relatie. Zeker niet als die relatie eenzijdig is beëindigd.

Gewoon even niks, dan kan ieder voor zich weer in balans komen als persoon en is ruimte voor een (eventuele) vriendschap. Ze moeten toch even uit elkaars systeem kunnen komen, dat lukt niet zo.

En ik snap het idee van watje zijn en die jongen niet de deur in zijn gezicht willen dichtgooien maar ik wil je meegeven dat ík je juist hard (te hard) vind naar je dochter. Juist omdat je hem nog verwend en haar adviseert niet teveel uit te gaan enzo. Ik heb het eerder geschreven maar ik word echt een beetje plaatsvervangend verdrietig ervan. Dus daarin vind ik je dan weer geen watje maar te hard voor je dochter, sorry ....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Andie

Andie

10-09-2011 om 14:37

Aan ely

Ik wil helemaal niet te hard zijn voor mijn dochter en geloof me,ze weet ondertussen echt wel dat ik het beste voor haar wil.Ze mag van mij uitgaan,dat heb ik nooit gezegt,maar momenteel vind ik persoonlijk (zal daar wel verkeerd in zijn zeker),dat ze niks mag forceren naar die bepaalde jongen toe,waar ze't goed kan mee vinden.
Ik zeg niet,dàt mag niet,dit mag niet en doe het zo...ik geef mijn mening,hoe ik het zie en over denk op dit moment.Ik geef haar de kans om erover na te denken en hoe zij hiermee omgaat is uiteraard haar keuze,maar er is toch niks mis mee om je kind het ook eens te laten bekijken van een andere kant.Dat hoeft daarom niet percé een negatieve uitstraling te hebben.
Ik ben echt niet van plan hem te blijven verwennen,want dat vraagt veel van mijn eigen energie en die staat nu op een laag standje.Hij zal zelf moeten leren om op eigen benen te staan,dat besef ik zelf ook wel.
Dochter vindt het vervelend worden dat hij constant om nog een kans vraagt,terwijl ze toch wel duidelijk is in haar antwoord.Het schijnt niet tot hem door te dringen en dat vind ik wel een beetje eng worden.
Mijn man is hierin niet echt een steun,want die vindt het zelf allemaal vrij normaal.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-09-2011 om 20:08

Andie

"Dochter vindt het vervelend worden dat hij constant om nog een kans vraagt,terwijl ze toch wel duidelijk is in haar antwoord.Het schijnt niet tot hem door te dringen en dat vind ik wel een beetje eng worden."

Maar doordat jullie deur voor hem nog open staat en er zelfs elke dag eten op 'm staat te wachten is de boodschap die jij afgeeft niet duidelijk. Die is nu "je hoort er nog bij"
Hij gaat echt niet uit zichzelf z'n eigen eten koken, dit is veel makkelijker. Maar als je stopt met koken voor hem verhongert hij echt niet hoor, dat lost ie echt wel op.
En voor je dochter is het ook veel fijner als je duidelijk partij voor haar kiest en het contact met hem verbreekt. Lijkt me ook verstandig als je zegt dat je z'n gedrag wat eng gaat vinden.
Dus ik zou duidelijk voor 'm zijn: "Je bent een aardig jongen en ik vind het jammer dat het over is maar zo gaat het in het leven. Jij moet nu door met jouw leven en wij met ons leven dus vanaf nu beperken we het contact tot een groet op straat. Succes met je verdere leven."

Andie

Andie

10-09-2011 om 20:38

Loslaten

Het loslaten is voor mijn man veel moeilijker dan voor mij en dàt zorgt ervoor dat iedereen hier op de ene of andere manier toch bij de ex betrokken blijft.Ik ben op het punt gekomen (en ik trek geen partij,hoeft niet) dat dochter wellicht een wijze beslissing heeft genomen en verder wil met haar eigen leven nu.Zij heeft het loslaten van ex al veel langer verwerkt omdat ze er ook al een tijdje mee bezig was,maar de stap niet durfde te zetten.Volgens mijn man is ze helemaal niet slim bezig,maar ja,dat is zijn mening en daar ga ik dus niet mee akkoord.Hij is ook nog altijd blijven hopen dat het weer goed zou komen.Hij moet die jongen zelf nog leren loslaten.Hij was heel close met hem,zag hem haast als een eigen zoon,vandaar dat het voor hem dus ook wel ietsjes moeilijker zal liggen.
Het hele gedoe en verschillende meningen hierover,zorgt ook wel voor wat spanningen tussen ons.Ik probeer vaak niet altijd te reageren op datgene wat hij zegt,maar kan hem toch ook niet in de waan laten dat dochter en ex misschien toch weer bij elkaar komen.Niemand kan dit voorspellen natuurlijk,maar zoals de zaken er nu voorstaan,zit dit er niet direct in.Zij voelt zich veel te goed momenteel,is verlost van een zware last die ze al maanden met zich mee draagt.Het feit dat ze met die ene goed kan opschieten,is niet naar de zin van mijn man.Hij is er vast van overtuigd dat er meer aan de hand is.

Andie

Andie

11-09-2011 om 17:22

Aan single lady

Sorry,maar je blijft eenzijdig hoor.Als je leest wat ik hiervoor allemaal schreef,dan zal je ook beseffen dat wij het er beiden moeilijk mee hebben,dat ik al een zekere afstand heb genomen,maar dat het (of je dit nu graag hoort of niet) wél mijn man is die het allemaal nog ingewikkelder maakt,doordat hij niet wil inzien dat dochter haar keuze is gemaakt.Hij blijft er maar over doordrammen dat ze niet zo snel mag opgeven,nog es proberen enz...terwijl het voor haar een uitgemaakte zaak is.
Dochter is gisteren en vandaag op stap geweest,maar man ziet dit als een regelrechte aanval op ex,want ze zal hem wel gedumpt hebben voor die vriend.
Ach,telkens wanneer ik me er op de ene of andere manier wat heb overgezet komt man met zijn aanvallende argumenten af.

Ely

Ely

11-09-2011 om 22:24

Andie

Maar Andie,
Hij moet niet léren op eigen benen te gaan staan, hij moet gewoon op eigen benen gaan staan. En als hij daar niet toe in staat is (wat ik echt niet geloof) moet iemand anders hem helpen dan jij. Écht, er kan niets goeds komen uit deze situatie. Voor geen van jullie.
Laat hem los, het is niet zo bestemd, je krijgt (ooit) een andere schoonzoon en wie weet hoe leuk die zal zijn. Maar het is niet aan jou óf je man om te bepalen hoe of wat.

En je verwacht het misschien al, maar ik vind het raadgeven aan je dochter niet overkomen alsof je haar losjes vertelt dat jij het een goed idee zou vinden als... Ik zie je dan maar me dat je haar vertelt dat vriendschap met die andere kerel geen goed plan is terwijl je in de pan roert met eten voor ex.... Je woorden zijn misschien adviserend maar je daden spreken boekdelen: die schreeuwen: neem ex terug want je vader en ik kunnen niet zonder!

Het gedrag van je man kun je niet veranderen, enkel beïnvloeden. Niet zozeer door de woorden die je tegen hem zegt maar door wat jij doet en tegen dochter zegt. Want daarmee geef je hem eigenlijk gelijk.

Wederom allemaal in mijn bescheiden mening..

Laat die ex toch gaan, ik snap dat hij een leegte achterlaat maar misschien moet je die even proberen anders te vullen..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Andie

Andie

12-09-2011 om 16:44

Verkeerde indruk

Wellicht geef ik een verkeerde indruk,want dochter moet ex helemaal niet terug nemen.Dat heb ik trouwens nooit gezegd.Ik ga er mee akkoord dat wanneer het niet lukt tussen hen,het beter is dat ze elkaar loslaten.
"ik denk dat het voor je man ook een stuk duidelijker is als jij een stap terug doet."
Dat zien jullie helemaal verkeerd.Het feit dat ik niet meer zou gaan koken voor ex,zal net ergernis en kwaadheid teweeg brengen bij hem,geloof me.
In tegenstelling tot wat sommigen onder jullie denken,ben ik wel degene die mijn man net probeer op andere gedachten te brengen,maar hij wil geen ruzie met ex,wil de goede vrede bewaren...Hij is eigenlijk een beetje blind voor datgene wat er fout is gelopen tussen dochter en ex.Zo is hij eigenlijk er nu ook vast van overtuigd dat dochter ex heeft laten staan voor die vriend,terwijl ik dat helemaal anders zie.

Ely

Ely

12-09-2011 om 18:45

Accoord

Kies je nou per ongeluk je woorden ongelukkig of vind je echt dat jij wel of niet accoord kan gaan met het verbreken van relatie door je dochter (en je man met de reden erachter?).
Ik weet dat veel mensen dit net zo gewoon vinden als dat ik het niet vind maar dan kan ik eea beter plaatsen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Petra Kappers

Petra Kappers

12-09-2011 om 21:10

Manipulatie

'het feit dat ik niet meer zou gaan koken voor ex, zal ent ergernis en kwaadheid teweeg brengen'

Je laat je manipuleren. Wat vind je dochter daarvan?

Primavera

Primavera

13-09-2011 om 02:40

Je hebt meer te verliezen dan een 'ideale' schoonzoon

Beste Andie, besef je wel dat jullie veel meer hebt te verliezen dan een zogenaamd ideale schoonzoon? Op deze manier riskeer je je dochter te verliezen.
Het doet er helemaal niet toe waarom je dochter het uit heeft gemaakt. Al was het omdat ze gevoelens kreeg voor een ander, wat dan nog? Of het nou dat was of dat ex zijn bezitterige manier van doen haar de keel uitkwam of nog een andere reden. Zij houdt niet meer van ex, punt uit en exit ex.
Ik vindt de houding van jullie als ouders absurd. Je man die denkt dat hij beter weet wie goed voor jullie dochter is, hij respecteert haar gevoelens niet  en haar niet eens de eigen keus voor een partner wil laten maken. Das gewoon middeleeuws en bijzonder dominant. 
En jij lijkt je doen en laten op angst voor mannen te hebben gebaseerd, angst voor ex dat hij gekke dingen gaat doen, angst voor je eigen man dat hij niet kwaad wordt en zich zal ergeren. Erger vindt ik nog dat je deze omzichtige tenenloperij voor de lieve vrede ook nog je dochter op wil leggen.
Ex en je man moeten maar eens lekker in hun sop gaarkoken. Dan wordt hij maar kwaad, leert hij ook eens dat hij niet in zijn eentje de dienst uit maakt. Als je bang bent voor de reactie van je echtgenoot en je daardoor steefs voorzichtiger en naar zijn wens gaat gedragen om hem niet te ergeren dan is er iets heel fundamenteels grondig mis in jullie huwelijk. Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb.
Groeten Primavera

Andie

Andie

13-09-2011 om 09:06

Man begrijpt het niet?

Ik ga ook niet helemaal akkoord met de manier van doen van mijn man.Zijn houding is,vrees ik,gebaseerd op zijn eigen jeugd (gescheiden ouders met véééél ellende voor het kind zelf),hij wil altijd alles goed doen voor zijn kinderen,hen een gelukkige toekomst geven,maar beseft niet dat hij door zijn manier van doen,net het tegenovergestelde verkrijgt.Hij kan en mag inderdaad niet kiezen in de plaats van zijn dochter.
Er zit ook een andere zijde aan de medaille en dat is dat hij niet wil dat 'mensen' of 'familie ex' gaan denken dat wij hem zomaar aan zijn lot overlaten of in't zak zetten bij wijze van spreken.Ik vind dit ook onzin,want of je ex nu blijft steunen of niet,er zal toch geroddeld worden.
Man en ik hebben hierover al meerdere discussies gehad en ik heb hem ook al vaker onder de neus gevreven dat hij velen het gevoel geeft ex de hand boven't hoofd te houden en dochter een schuldgevoel geeft op die manier.
Luister,ik probeer gewoon een beeld te geven van wat er zich hier afspeelt en hoe iedereen zich hierbij voelt.Er wordt echt wel geluisterd naar dochter hoor en we proberen alles een plaats te geven.
Toch kan ik het niet ontkennen,dat ik vaak het gevoel krijg bij haar dat ze soms wat té impulsief reageerd.En het is ook zo dat ze achteraf dan zelf wel eens durft toe te geven dat het ook zo was.

Eens met primavera

Als jullie niet oppassen kost dit jullie relatie met dochter.
Had op die leeftijd zelf ook het gevoel dat ouders niet achter me stonden en nee het is nooit meer helemaal goed gekomen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

13-09-2011 om 09:46

Loslaten

'Toch kan ik het niet ontkennen,dat ik vaak het gevoel krijg bij haar dat ze soms wat té impulsief reageerd.En het is ook zo dat ze achteraf dan zelf wel eens durft toe te geven dat het ook zo was.'
Laat haar toch lekker haar eigen fouten maken, daar leer je van. Loslaten.

Petra Kappers

Petra Kappers

13-09-2011 om 09:54

Te impulsief?

'ik vaak het gevoel krijg bij haar dat ze soms te impulsief reageert.' Jezus! wat voor gevoel zou docher krijgen bij jullie houding?
'soms iets te bang voor veranderingen'
'dat ze alles te veel onder controle willen houden'
'dat ze soms niet helemaal goed door hebben waar de grens ligt tussen hun leven en dat van hun volwassen dochter'
' dat mijn moeder iets te bang is voor confliteuse situaties'
'dat mijn vader zijn eigen jeugd toch niet helemaal goed heeft verwerkt lijkt hebben'
' dat mijn moeder iets te veel bezig is het mannen naar hun zin te maken'
' ...'

'En ze zullen niet snel toe geven dat dit inderdaad zo is.'
Andy: 'Get a life' en gun je dochter haar eigen leven. Het lijkt erop dat zij beter voor zichzelf kan zorgen dan jij, je man en ex.
Ik verwacht dan ook dat ze binnen korte tijd jullie huis (en de straat/wijk,) verlaat.

Ely

Ely

13-09-2011 om 10:57

Andie

Wil je mijn vraag ajb beantwoorden? Die uit mijn vorige posting?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Andie

Andie

14-09-2011 om 08:42

Aan ely

Voor de laatste keer...ik ben zelf van mening dat wanneer de relatie van dochter en ex niet meer goed zit en er toch geen toekomst meer inzit,beter kan verbroken worden,punt uit.
Mijn man heeft het hier moeilijk mee,ja...maar dat is zijn probleem.Alleen projecteerd hij zijn gevoelens en onbegrip ook op mij,dat er enkel voor zorgt dat ik me in de war voel en verdrietig,want ik zou willen dat ook hij de hele situatie een beetje tracht te begrijpen en aanvaarden.Maar,dan is er nog de vraag...is hij in staat dit te begrijpen?
Momenteel is het tamelijk rustig.Als je't mij vraagt,een beetje beangstigend rustig.Ik weet niet,kan totaal verkeerd zijn en misschien spoken zien bij wijze van spreken,maar het lijkt wel even stilte voor de storm.
Heb er een raar gevoel bij,maar we zullen wel zien zeker.

Ely

Ely

14-09-2011 om 14:16

Sorry andie

Het lukt me niet duidelijk te maken wat ik bedoel en ik geloof dat het op jou overkomt als herhaling dus ik hou erover op

Succes met alles, ik hoop dat jullie allemaal gauw weer gelukkig zijn
Groet,
Ely

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Andie

Andie

14-09-2011 om 17:44

Misschien begrijpen we "elkaar" niet?
Ik snap het eigenlijk niet goed wat je wil duidelijk maken,maar ik zou het erg op prijs stellen mocht je het toch nog eens proberen.Misschien leer ik er wel iets uit.

Tirza G.

Tirza G.

14-09-2011 om 19:23

Ik probeer het anders

Ik denk dat ik begrijp wat Ely bedoelt. Je schrijft in een eerdere posting, dat je 'accoord' gaat met het verbreken van de relatie door je dochter.
Ik dénk dat je een Vlaamse bent, aan je woordgebruik af te leiden, en daar heeft dit woord een iets andere lading. Ik denk dat Ely, als Nederlandse, leest dat je dochter om toestemming zou moeten vragen voordat ze haar relatie verbreekt en dat je pas als jij/jullie er mee accoord gaan (= het goed vinden) ze het daadwerkelijk mag doen.

En dat isse.......een beetje vreemd

Tirza

Ely

Ely

14-09-2011 om 23:23

Dank je tirza

Scherp van je, het Vlaams - Nl verschil, ik voel me heel dom want werk geregeld in het belgse en had er niet aan gedacht...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Andie

Andie

15-09-2011 om 08:29

Accoord?

Neenee...ik bedoel dus niet dat dochter om de toestemming moet komen VRAGEN he.Dàt zou er inderdaad geheel over zijn.
Wat ik bedoel is...dat ik het oké vind dat ze zelf de keuze maakt om een punt achter de relatie te zetten.Daar hoeft ze eerst niet mijn goedkeuring om te vragen.

Tirza G.

Tirza G.

15-09-2011 om 17:06

Precies andie

Ik dacht wel dat je dat bedoelde en ik dacht dus ook te snappen wat Ely niet snapte
Goed. Kunnen we weer verder Hoe is het nu? Je schreef dat je gespannen werd van de stilte, was dat terecht of is het nog steeds rustig?

Tirza

Andie

Andie

16-09-2011 om 13:51

Rustig

Ja,er hing een soort van enge stilte over alles.Alsof iedereen is stilgevallen op de ene of andere manier.
Ex is bijna elke avond binnengesprongen en dochter had hier blijkbaar geen probleem mee.In tegendeel,ze kwam er zelf bijzitten,deed heel gewoontjes tegen hem.
Bij ex merkte ik toch wel wat spanning,ongemakkelijk gevoel misschien,weet niet...in ieder geval,voelde ik me wat beter.Wellicht ook wel voor een groot deel omdat ik kan gaan werken,onder de mensen komen,mijn gedachten wat verzetten.Misschien probeer ik het onbewust ook wel wat te verdringen?
Er blijft toch wel een zekere onzekerheid en spanning
bij me hangen.Zeker nu het weekend eraan komt.
Maar,ik doe mijn best om niet teveel negatieve gedachten naar boven te laten komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.