Relaties

Leanne
14-09-2011 om 09:16
Pril vriendje -> hoe doe je dat met z'n verjaardag?
Ik heb een zééééér prille relatie geloof ik. Om precies te zijn twee-en-halve week. Maar het is wel heel leuk en ik heb goeie hoop dat het serieus gaat worden. Tot mijn schrik liet hij gisteravond vallen dat hij eind-volgende maand jarig is. Ik dacht meteen: o help, wat doe je dan in deze fase? Groots uitpakken is overdreven en misschien zelfs geñant. Maar het is ook een kans om indruk te maken met een schot in de roos of iets leuks, liefs, romantisch... Ik vind het moeilijk. Natuurlijk wacht ik het gewoon allemaal af (ook zijn initiatief hierin, of hij me uitnodigt bijvoorbeeld!), maar ik hoop dat hier forummers zijn die met zo'n zelfde dilemma zaten en tips kunnen geven!

margje van dijk
14-09-2011 om 09:58
Kan je nog lang blijven achtervolgen
Ik maakte ook een keer kennis met een vriendje, ongeveer 2 weken voor mijn verjaardag. Ik was net begonnen met mijn studie en had een feest gepland met mijn hele nieuwe klas.
Ik dacht: moet ik hem nou uitnodigen of niet? Hij is wel heel leuk, maar ja, dan zit hij daar tussen al die mensen die hij niet kent. Bovendien wilde ik niet overkomen alsof ik nu al na 2 weken niet zonder hem kon. Ik had tenslotte best een eigen leven.
Dus ik nodigde hem niet uit.
Inmiddels is het 23 jaar later, ik ben weer bijna jarig, en elk jaar vertelt manlief het weer: dat hij toen niét op mijn verjaardag mocht komen (en nog erger: Ellen ten Damme was er ook nog, want die zat destijds in mijn klas, en die had hij nu voor eeuwig gemist).
Als ik geweten had dat ik dit nog later driehonderd keer moest aanhoren, dan had ik hem zeker uitgenodigd, 23 jaar geleden.
Ik had het dan trouwens wel op prijs gesteld als hij zich enigszins neutraal had gedragen, en niet de show ging stelen met iets uberromantisch of zo. Gewoon een aardigheidje, en zich prettig positief gemengd in het feestgedruis.
Maar goed, ik was waarschijnlijk toen een stuk jonger dan jij (?).
Succes!
Margje

Sancy
14-09-2011 om 11:51
Kan heel aardig uitpakken
Ik had een vrijwel even prille relatie als jij, Leanne, toen bleek dat vriend snel jarig zou zijn. Ik wist al dat hij zijn verjaardag bij voorkeur niet vierde, maar hij vond het wel leuk als ik er zou zijn.
Ik heb me kostelijk vermaakt met het kopen van kleine huishoudzaken voor zijn verjaardag, gebaseerd op wat ik zoal miste in zijn appartement of waarvan ik wist dat hij het telkens vergat aan te schaffen. Dus kreeg hij eierdopjes en eierlepeltjes bij zijn ontbijt, een kaasschaaf en broodplank bij de lunch, een magnetronschaal bij het avondeten en 's avonds bij de koffie een 'echt' cadeau voor in zijn woonkamer.
Normaal gesproken weet ik nooit waarmee ik iemand kan blij maken maar dit was een schot in de roos. En jaarlijks hoor ik nog hoe blij verrast hij was dat ik zo attent was

Pennetje
14-09-2011 om 17:20
Haha, hier ook
Mijn zus had vlak voor mijn veertigste verjaardag ook een nieuw vriendje opgeduikeld. Ik had een groot feest georganiseerd in het plaatselijke park (ik woonde toen nog in een flatje) en er waren heel veel mensen en nog meer kinderen, die allemaal heerlijk in het park konden spelen. Een ontzettend gezellige boel, tot mijn zus kwam opdagen met haar prille liefde. Hij wist zich geen houding te geven en begon eigenwijs en bijdehand te doen. Ging bijvoorbeeld bij een groepje van mijn vriendinnen staan die de grootste lol hadden en riep dan na een halve minuut "wijvengeleuter" en liep naar het volgende groepje. Om daar weer net zo irritant te zijn.
De relatie duurde al met al nog twee jaar, maar tussen hem en mij is het nooit goed gekomen.
Wees gewoon je gezellige zelf en probeer niet extra veel indruk te maken.

Vic
14-09-2011 om 17:36
Een beetje afgezaagd
Ik heb mijn destijds prille vriendje voor zijn verjaardag een luchtje gegeven (Between the sheets van Van Gils, hoewel we nog niet in dat stadium waren haha). En ik heb hem gebeld om 00.01 uur.