Relaties Relaties

Relaties

Lieke

Lieke

21-06-2009 om 13:44

Relatie en ik.ligt het aan mij?

Men man en ik zijn meer dan 20 jaar samen.We hebben zoals de meeste huwelijken zeker,hoogtes en laagtes gekent,maar momenteel voel ik me echt niet goed meer binnen ons huwelijk.Hij is iemand die werk en geld als de hoogste prioriteit ziet,waardoor we nauwelijks dingen samen doen.Ik ga zelf deeltijds werken,doe men huishouden.Het dagelijkse reilen en zeilen vraagt veel van mijn energie.Bij men man kan ik geen rust vinden,doordat hij zo'n druk persoon is die altijd maar bezig is.Maar,dat alleen is niet het probleem.Meer en meer krijg ik de indruk dat hij tamelijk egoistisch is.
Voor de zaak is geen cent teveel,want volgens hem brengt dat dan ook weer wat op.Toch ben ik van oordeel dat je in't leven ook wel eens wat voor je plezier mag spenderen of ben ik daar dan zo verkeerd in?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-06-2009 om 15:59

Vraagje

Heb je het al eens met hem besproken, en wat zei hij? Waarom steekt hij al zijn tijd in het werk, is daar een reden voor?
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je wat meer plezier wilt maken. Ik heb ook zo'n partner gehad, op een gegeven moment ging het alleen nog maar om wie het meeste bereikt had op zijn werk. Wie voor 19.30 thuis kwam na het werk was volgens hem een ambtenaar. We gingen 4 keer per week uit eten, anders sprak ik hem helemaal nooit. Wat een leeg leven was dat!

Lieke

Lieke

22-06-2009 om 09:11

Spreken heeft geen zin...

Geloof me,hoe vaak hebben we hier al geen discussies over gehad,want een deftig gesprek wordt het nooit omdat hij altijd wel zijn gelijk wil halen.De reden waarom hij al zijn tijd in't werk steekt is volgens mij heel eenvoudig...geld!Tijd is kostbaar voor hem als't op geld aankomt,want dat wil hij zoveel mogelijk verdienen.Pas op,ik heb daar op zich niet echt een probleem mee,want hij is iemand die vooruit wil in't leven en dat vind ik wel positief.Alleen gaat hij der verkeerd mee om.Hij beseft gewoon niet dat er meer bestaat in't leven dan enkel voor een goed spaarpotje zorgen.Geld betekend voor hem,nog meer geld verdienen door te investeren enz...Genieten van de centen kan hij niet!
Vakantie ziet hij daarom zeker al niet zitten,want dat zijn centen die onnuttig worden gebruikt.Onze keuken is aan vervanging toe,maar hij wil de oude opknappen...
Momenteel ben ik zo moe van het proberen om hem tot ander inzicht te brengen he.Eigenlijk voel ik me eenzaam,want we doen nauwelijks leuke dingen samen.

Tinus_p

Tinus_p

22-06-2009 om 09:21

Ach ja

Wat gebeurt er als je begint over scheiden en uitlegt hoeveel alimentatie hij dan moet betalen........

Lita

Lita

22-06-2009 om 09:45

Lol tinus

maar zou zo'n gierigerd niet al lang een buitenlandse rekening hebben?

Tinus_p

Tinus_p

22-06-2009 om 11:59

Ietsje serieuzer

Lieke:
"Geld betekend voor hem,nog meer geld verdienen door te investeren enz...Genieten van de centen kan hij niet!"
Heb je wel eens geprobeerd er over te praten WAAROM dat geld zo belangrijk is??

Rafelkap

Rafelkap

22-06-2009 om 12:22

Misschien

eerst maar eens elke dag een half uur tijd voor elkaar maken om te praten wat je bezig houdt (ieder), zo klinkt het of je hard uit elkaar aan het groeien bent, jullie snappen elkaar niet meer lijkt het wel.

lieke

lieke

24-06-2009 om 15:26

Opvoeding....?

Soms denk ik dat het aan zijn opvoeding ligt.Bij hem thuis draaide ook altijd alles rond centen.Misschien weet hij niet beter en denkt hij werkelijk dat dit het allerbelangrijkste is binnen een mensenleven he.
Ik heb nu inderdaad echt het gevoel alsof we uit elkaar groeien,alsof we opeens in twee verschillende werelden leven en elkaar niet meer begrijpen...dat hij mij niet begrijpt,want daar knijpt het schoentje.

Paula B

Paula B

24-06-2009 om 15:47

Schoentje

Lieke schrijft "elkaar niet meer begrijpen...dat hij mij niet begrijpt,want daar knijpt het schoentje"

Hm, kijk uit met je beweringen. Uit jouw postings blijkt overduidelijk dat jij hém ook niet begrijpt. Je ziet hem leven voor en met zijn geld, je staat erbij en je kijkt ernaar, maar begrijpen doe je het niet.

Ik ook niet, hoor. Kan me niet voorstellen hoe iemand zijn levensgeluk uit z'n banksaldo kan halen, zeker als hij dat geld alleen maar op die bank laat staan of gebruikt als investering voor nog meer geld.
Maar voor hém is het kennelijk een hoge waarde. Hij begrijpt jou niet. Maar jij kunt hém ook niet volgen in zijn levenswaarden. En de enige manier om elkaar nog te bereiken is de ander echt te zien in wat hij/zij essentieel vindt, en dat van elkaar te accepteren. Als je met hem verder wilt of dat in elk geval een kans wilt geven, begin dan om te proberen in te voelen wat geld voor hem vertegenwoordigt. Welk gevoel het in hem oproept. Is het zijn (enige?) vorm van veiligheid? De manier die hij kent om zijn liefde voor zijn vrouw en kinderen te uiten? Geeft geld hem een gevoel van overvloed, of van zekerheid, of van maatschappelijke betekenis? Ik geef maar een schot voor de boeg. Maar ik weet vrij zeker dat zijn houding van 'geld is de essentie van mijn leven' wel degelijk uit voor jou herkenbare emoties voortkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.