Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Relatie met een weduwnaar


Oeps, woordje weggevallen.
Maar een tussentijd van 3 maanden is m.i. te snel.

Het feit dat ze nu voor de tweede keer hun moeder hebben verloren, maakt het voor hun extra verdrietig. Logisch dat ze wat afstandelijk zijn. En ook logisch dat je partner nog lang geen 100% voor je gaat. 

tsjor schreef op 02-10-2022 om 13:42:

'ja zoiets zei een therapeut ook tegen hem: Je hebt een bepaald pad te volgen, maar je gaat door de struiken ahw.' Is er dan een pad dat gevolgd moet worden?
Tsjor

Kennelijk vindt "men" van wel ja, of vindt in elk geval deze therapeut dat. Ook rottig als jouw gevoelens zich niet willen houden aan het handboek van je therapeut ...

Nu is het heel goed mogelijk dat deze weduwnaar een heel ander eigen pad volgt dan de therapeut in zijn boekje heeft staan, en dan gewoon echt uit zichzelf en zonder dat er iets overhaast of verdrongen wordt. Ik vind het wel een tikje onnozel van hem dat hij niet zelf inziet dat het voor de kinderen wel heel erg snel is als je 3 maanden na het overlijden van hun moeder al een nieuwe vlam hebt. 

Het lijkt me dan aan de andere kant weer bloedirritant als je kort na een overlijden of een scheiding een nieuwe partner hebt en dan van buitenstaanders te horen krijgt dat die relatie eigenlijk niet echt is, en dat je eerst dat rouwpad moet afleggen voordat je aan een relatie begint omdat je er anders last van krijgt. En jij maar uitleggen dat dat wel meevalt, en die anderen dat dan maar niet geloven...

Temet schreef op 03-10-2022 om 17:02:

[..]

Kennelijk vindt "men" van wel ja, of vindt in elk geval deze therapeut dat. Ook rottig als jouw gevoelens zich niet willen houden aan het handboek van je therapeut ...

Nu is het heel goed mogelijk dat deze weduwnaar een heel ander eigen pad volgt dan de therapeut in zijn boekje heeft staan, en dan gewoon echt uit zichzelf en zonder dat er iets overhaast of verdrongen wordt. Ik vind het wel een tikje onnozel van hem dat hij niet zelf inziet dat het voor de kinderen wel heel erg snel is als je 3 maanden na het overlijden van hun moeder al een nieuwe vlam hebt.

Het lijkt me dan aan de andere kant weer bloedirritant als je kort na een overlijden of een scheiding een nieuwe partner hebt en dan van buitenstaanders te horen krijgt dat die relatie eigenlijk niet echt is, en dat je eerst dat rouwpad moet afleggen voordat je aan een relatie begint omdat je er anders last van krijgt. En jij maar uitleggen dat dat wel meevalt, en die anderen dat dan maar niet geloven...

Dat geeft de partner in deze toch ook aan? En de therapeut zal dat toch ook niet na 1 keer praten opmerken? En wat hij vindt of voelt kan voor de kinderen toch de weg niet zijn? Het is al winst dat de kinderen niet heel afwijzend tegenover TS staan, dat komt vast uiteindelijk goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.