Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Torenstra

Torenstra

10-11-2023 om 11:06

Relaties en whatsapp

Ergens vind ik dat ik overdreven denk, maar toch even benieuwd hoe dit in andere relaties gaat.

Ik heb een lat-relatie. En nu gebeurt het wel eens dat mijn vriend bijv. bij een concert is óf iets anders leuks/geks meemaakt en dit vervolgens deelt in de familie-app maar niet naar mij. Ik zit wel in de familie-app, maar toch kan ik me dan soms gepasseerd voelen ofzo. Vind het eigenlijk heel vervelend van mijzelf en ik uit dit ook niet aan hem. Benieuwd hoe andere hiermee omgaan. 

Huh, waarom zou hij het én in de familieapp moeten zetten én naar jou? Als ik iets in de familieapp zet, dan stuur ik het niet ook nog naar iemand persoonlijk die ook gewoon in de groepsapp zit. 

Ik snap wel dat je je dan gepasseerd kunt voelen. Je hoopt als je een relatie hebt met iemand toch een beetje dat je nummer 1 bent voor die persoon, of op zijn minst speciaal bent en je de eerste bent die het hoort als er wat aan de hand is ? Dus dat als hij wat leuks niet eerst met jou deelt, kun je je misschien niet belangrijk genoeg voelen voor je partner. Zoiets? Misschien ouderwets, maar ik zou dat ook wel zo voelen denk ik, tenminste wel als mijn man zoiets zou doen.

Met de kanttekening dat het denk ik uitmaakt hoe lang je al bij elkaar bent, of je een lat-relatie hebt of niet waarschijnlijk, daar heb ik dan weer geen ervaring mee. En het ligt er ook maar net aan wat hij deelt en op welk moment. Als hij foto's deelt van het concert op het moment dat hij er is, snap ik dat hij dat met iedereen deelt (ook iets wat sommige mensen -ik niet trouwens- op sociale media zetten). Maar als jij tegelijk met de familie pas 3 dagen later hoort dat hij ergens is geweest, zou ik het pijnlijk vinden als dit keer op keer zo gebeurt. 

Wat je er aan kunt doen.... hem alsnog een persoonlijk berichtje sturen of bellen hoe het was geweest? Ik vind het een beetje lastig inschatten zo.

Index224 schreef op 10-11-2023 om 11:09:

Huh, waarom zou hij het én in de familieapp moeten zetten én naar jou? Als ik iets in de familieapp zet, dan stuur ik het niet ook nog naar iemand persoonlijk die ook gewoon in de groepsapp zit.

Ja dit dus. Ik zou het zelfs irritant vinden om dingen dubbel te ontvangen. Als iets in een groepsapp staat, ga ik dat niet nog apart naar mensen sturen, tenzij ze niet in die groepsapp zitten.

Blijkbaar heb je erg veel behoefte aan bevestiging dat jíj de belangrijkste bent en op de eerste plaats staat. Dat lijkt me niet gezond. Je mag ook met mij ruilen; ik heb én geen relatie én een dooie familieapp. 

Ik zou juist blij zijn dat ik het niet ook nog apart geappt krijg. Niks zo hinderlijk als dubbele berichten. Dus nee sorry, ik herken je probleem niet. 

Ik herken dit wel vanuit eerder; is de fase dat ik nogal onzeker was. En die heeft lang geduurd bij mij. Je twijfelt of je wel nummer 1 bent; de allerbelangrijkste. Werk daar aan. Vraag hem waar je staat en vooral: probeer hem dan ook te vertrouwen en te geloven. Echt! Je wereld wordt zoveel leuker en rustiger als je dat vertrouwen hebt. Je bent goed zoals je bent. En hij heeft voor jou gekozen!

Misschien een beetje afhankelijk van de leeftijd van je partner en hoe actief hij is met zijn telefoon. Maar ik krijg en stuur toch echt wel individuele berichtjes hoor. Zeker als iemand op een evenement is of een bijzondere gebeurtenis. Je deelt met je familie toch andere berichten dan met je partner neem ik aan. Duur van de relatie maakte weinig uit. Meer in de trant van "ik denk aan je en wil dit met jou delen". Ipv "kijk eens familie waar ik ben". 

ik vind het een hele eer dat jij in zijn familie app mag. Ik mag na het baren van onze kroost er nog niet eens in. Verder neem ik aan dat hij jou ook berichten stuurt die ongepast zullen zijn voor de familie app

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.