Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Respectloos gedrag partner. Jullie mening graag.


Wenzy

Wenzy

27-08-2023 om 13:54 Topicstarter

je hebt gelijk MRI. Ik zou ook wel eens willen weten waarom ik dat doe. Het is niet dat ik geen zelfliefde heb. En ook ben ik niet grenzeloos. Ik zie en voel dat dit moet stoppen. Maar op ern of andere manier durf ik er maar geen punt achter te zetten. Ik wil wel gaan kijken naar die therapie bij Trübendorffer. Ook is er op mijn werk een fijne bedrijfspsycholoog die mij misschien kan helpen.

Wenzy schreef op 27-08-2023 om 13:54:

je hebt gelijk MRI. Ik zou ook wel eens willen weten waarom ik dat doe. Het is niet dat ik geen zelfliefde heb. En ook ben ik niet grenzeloos. Ik zie en voel dat dit moet stoppen. Maar op ern of andere manier durf ik er maar geen punt achter te zetten. Ik wil wel gaan kijken naar die therapie bij Trübendorffer. Ook is er op mijn werk een fijne bedrijfspsycholoog die mij misschien kan helpen.

Dat gevoel krijg ik ook als ik je berichten zo lees, dat je écht wel serieus in de gaten hebt dat deze relatie niet goed voor jou is! En misschien is het niet ‘durven’ loslaten vd relatie, maar ‘durven’ loslaten van het idee hoe jij ‘hoopte’ dat deze relatie kon zijn. Geeft ook niets, iedereen heeft daar zijn/haar eigen tijd voor nodig, er is geen standaard handleiding zeg maar.

Verder eens met MRI en goed dat je met een professional gaat praten.

Succes!

Wenzy schreef op 27-08-2023 om 13:54:

je hebt gelijk MRI. Ik zou ook wel eens willen weten waarom ik dat doe. Het is niet dat ik geen zelfliefde heb. En ook ben ik niet grenzeloos. Ik zie en voel dat dit moet stoppen. Maar op ern of andere manier durf ik er maar geen punt achter te zetten. Ik wil wel gaan kijken naar die therapie bij Trübendorffer. Ook is er op mijn werk een fijne bedrijfspsycholoog die mij misschien kan helpen.

Heel goed, Wenzy! En in de tussentijd, pak dat dagboek en schrijf 10 redenen op waarom je er geen punt achter durft te zetten (of ze helemaal kloppen doet er niet toe, gok maar een beetje, blijf gewoon doorschrijven). Ik durf er geen punt achter te zetten, omdat.....). Alles wat je voor jezelf ondoorzichtig maakt 'op een of andere manier', blijft plakken. 

MRI

MRI

27-08-2023 om 20:25

Wenzy schreef op 27-08-2023 om 13:54:

je hebt gelijk MRI. Ik zou ook wel eens willen weten waarom ik dat doe. Het is niet dat ik geen zelfliefde heb. En ook ben ik niet grenzeloos. Ik zie en voel dat dit moet stoppen. Maar op ern of andere manier durf ik er maar geen punt achter te zetten. Ik wil wel gaan kijken naar die therapie bij Trübendorffer. Ook is er op mijn werk een fijne bedrijfspsycholoog die mij misschien kan helpen.

Ik kan niet voor jou spreken maar alleen voor mijzelf.  Misschien heb je daar iets aan. Als je dat wilt weten, kun je me een pb sturen

MRI

MRI

27-08-2023 om 20:41

dubbel

Wenzy

Wenzy

27-08-2023 om 21:59 Topicstarter

MRI schreef op 27-08-2023 om 20:25:

[..]

Ik kan niet voor jou spreken maar alleen voor mijzelf. Misschien heb je daar iets aan. Als je dat wilt weten, kun je me een pb sturen

Gedaan!

Lang geleden had ik ook een relatie met een aan wiet verslaafde (jonge)man. Ik woonde er ook mee samen en het resulteerde erin dat ik, inmiddels ook verslaafd en er dolgraag vanaf willend, er niet mee kon stoppen. 
Wanneer hij stoned was had hij grote plannen en beloofde hij me dat hij er na deze ècht mee zou gaan stoppen. Als ik hem er vervolgens de dag erop aan herinnerde, kon hij de hele boel kort en klein slaan. Gerust ook waar anderen bij waren.
Zo erg is het in jullie relatie gelukkig niet, maar hetgeen wat jij beschrijft, brengt me terug naar het akelige gevoel wat ik had gedurende deze relatie. Het heeft lang geduurd voordat ik er echt een punt achter kon zetten voor mezelf, pas nadat de buurman hem van mij af moest trekken, maar oh wat was dat een bevrijding zeg!

En wat ik er zo'n 15 jaar later over hoor, is ie nog geen steek verder gekomen in zijn miserabele leven. Dat is voor mij heel kenmerkend voor dit soort wietverslaafden, ze blijven hangen in hun kinderlijkheid, komen en willen er niet uit en trekken hun naasten erin mee.

Hoi Wenzy, het klinkt alsof je vindt dat je een goede, rationele, uitlegbare reden moet hebben om het uit te maken, eentje die hij ook wel zal begrijpen. Dat hoeft niet.  

MRI

MRI

07-09-2023 om 20:33

Mirte schreef op 07-09-2023 om 14:45:

Hoi Wenzy, het klinkt alsof je vindt dat je een goede, rationele, uitlegbare reden moet hebben om het uit te maken, eentje die hij ook wel zal begrijpen. Dat hoeft niet.

Ik denk dat Wenzy  dit niet meer leest hoor. Ik had haar een uitgebreide persoonlijke mail gestuurd op haar verzoek. Daar heb ik niets op gehoord. Ik heb nog een keer gevraagd of ze er iets aan had. Ook niets. 

Ik vind dat wel jammer. Al zeg je maar dat je het een beetje moet laten bezinken

MRI schreef op 07-09-2023 om 20:33:

[..]

Ik denk dat Wenzy dit niet meer leest hoor. Ik had haar een uitgebreide persoonlijke mail gestuurd op haar verzoek. Daar heb ik niets op gehoord. Ik heb nog een keer gevraagd of ze er iets aan had. Ook niets.

Ik vind dat wel jammer. Al zeg je maar dat je het een beetje moet laten bezinken

Misschien is ze erg druk of is er van alles gebeurd. Dat kan.
Dus wie weet komt ze toch terug of reageert ze nog op jouw mail.
We kunnen mensen die niet snel reageren beter het voordeel van de twijfel geven. 
Maar hopelijk komt ze nog terug. Altijd leuker voor degenen die moeite doen om te reageren.

Wenzy

Wenzy

08-09-2023 om 18:24 Topicstarter

Mirte schreef op 07-09-2023 om 14:45:

Hoi Wenzy, het klinkt alsof je vindt dat je een goede, rationele, uitlegbare reden moet hebben om het uit te maken, eentje die hij ook wel zal begrijpen. Dat hoeft niet.

Dat weet ik. Dat is ook niet waarom ik blijf. Het is mijn liefde, het houden van, t er nog zit waarom ik er niet uit kom. Want ik weet wel: eens het uit is blijft het dat ook! Daar kom ik dan niet meer op terug. Het lukt hem steeds weer mij zover te krijgen dat ik hem zielig vind. En daar baal ik stevig van.

Wenzy

Wenzy

08-09-2023 om 18:26 Topicstarter

ArianneH schreef op 07-09-2023 om 21:58:

[..]

Misschien is ze erg druk of is er van alles gebeurd. Dat kan.
Dus wie weet komt ze toch terug of reageert ze nog op jouw mail.
We kunnen mensen die niet snel reageren beter het voordeel van de twijfel geven.
Maar hopelijk komt ze nog terug. Altijd leuker voor degenen die moeite doen om te reageren.

Sorry mensen en Arianne,

Er is nogal wat aan de hand hier en ik had geen tijd en puf meer om te reageren. Nu wel. Dank voor jullie bijdragen. Het helpt mij heel veel. Ik zal een stuk in mezelf moeten gaan aanpakken dat het moeilijk vindt om anderen pijn te doen. 

Wenzy schreef op 08-09-2023 om 18:26:

[..]

Sorry mensen en Arianne,

Er is nogal wat aan de hand hier en ik had geen tijd en puf meer om te reageren. Nu wel. Dank voor jullie bijdragen. Het helpt mij heel veel. Ik zal een stuk in mezelf moeten gaan aanpakken dat het moeilijk vindt om anderen pijn te doen.

Ja, ingewikkeld. Maar anders blijf je jezelf pijn doen.

En jouw eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt bij jouw eigen levensgeluk en niet bij het levensgeluk van je partner.


Uiteindelijk moet je voor jezelf zorgen, dat doet niemand anders (goed genoeg) en zeker niet je partner.


Heel veel sterkte, ik snap dat je het moeilijk vindt. Maar wat moet, dat moet.

'Als hij maar gelukkig is', Robin Norwood. Boek is al heel oud, maar op marktplaats voor 6 euro te koop. Gaat je helpen.

MRI

MRI

08-09-2023 om 21:16

Labyrinth schreef op 08-09-2023 om 20:22:

'Als hij maar gelukkig is', Robin Norwood. Boek is al heel oud, maar op marktplaats voor 6 euro te koop. Gaat je helpen.

ja hele goede tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.