Relaties

toch een ring
20-01-2012 om 11:10
Ritueel om samen liefde te bezegelen
Man en ik zijn jaren geleden vooral uit praktische overwegingen getrouwd. Geen ringen, geen feest en dat was toen prima. Veel mensen weten niet eens dat we getrouwd zijn. Nu hebben we de wens om onze liefde te bezegelen en met onze geliefden te gaan vieren. We hebben deze week ringen gekocht en zijn bezig een feest te plannen in de lente. Helemaal leuk dus.
Nu willen we de ringen vast gaan dragen. Maar.. Niet zomaar. We zijn op zoek naar een ritueel of ceremonieel iets om samen (dus zonder anderen erbij) stil te staan bij het moment, en vanaf dan de ringen te gaan dragen. Ik heb al op internet gezocht maar kom eigenlijk niets tegen. Heeft iemand een tip voor ons? Het mag wat alternatief en/of spiritueel zijn. We denken aan ons favoriete plekje in het bos maar verder komen we niet.

dihanne
20-01-2012 om 11:27
Is dat wat?
Hoi 'toch een ring',
wat fijn dat de liefde groeit en bloeit bij jullie!
ik kwam laatst de website weceremonie.nl tegen.
heb je die ook gezien?
misschien vind je daar inspiratie?
Dihanne

toch een ring
20-01-2012 om 12:02
Dihanne
Mooie inspirerende site maar inderdaad niet wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar het / een ritueel zelf. Dus praktisch wat te doen, zodat we het zelf met zijn tweeën uit kunnen voeren. Niet op zoek naar een bedrijf die ceremonies en rituelen verzorgt.
Wel bedankt voor het meedenken!

mijk
20-01-2012 om 14:26
Geloftes
Wij hebben ons huwelijk kerkelijk (protestant)ingezegend en hebben onze ringen in die dienst utigewisseld met eigen geschreven geloftes.
Dat lijkt me ook heel mooi om samen te doen. ALlebei iets op papier zetten over wat je mooi lief bijzonder aan elkaar vindt wat je voor de ander wilt betekenen en waar je van droomt voor de toekomst.....
Mijk

toch een ring
21-01-2012 om 14:41
Dank julllie wel
Dank je wel voor de reacties. Ik zie een combi voor me van alle suggesties: eigen geloftes met handfasting en foto voor uitnodiging feest. En op bol.com kwam ik nog een rituelenboekje tegen. Misschien dat we die nog kopen voor meer ideeen.