Relaties Relaties

Relaties

Ruzie over mijn ‘introvert’ zijn


dan

dan

26-04-2022 om 11:24

juryaan schreef op 25-04-2022 om 14:01:

ik vind het vervelendste aan introvert zijn {in mijn situatie dan } dat je continue moet uitleggen aan je naasten waarom je iets niet wil ,of waarom je ergens niet heen wil.
heb ooit eens aan mijn vrouw , inmiddels ex , gevraagd of we de feestdagen niet gewoon met zijn drieen konden doorbrengen , zij , onze dochter en ik , ze keek me aan of dat ze water zag branden .
heb de feestdagen dus alleen doorstaan .
heb sinds een paar jaar een nieuwe vriendin en het gaat nu dezelfde kant op , begrijpen mensen het nou niet of willen ze het niet begrijpen , vind dit echt heel moeilijk .

Erg lastig maar ik zou dan eerder voorstellen om niet alle feestdagen met anderen door te brengen maar ook een dag(deel) alleen als gezin. Dus de gulden middenweg hierin proberen zoeken. 

Zelf kan ik slecht tegen lawaai en een verjaardag met veel mensen (en soms ook kinderen) vind ik erg vermoeiend. Toch wil ik het niet laten om erheen te gaan maar ik blijf hooguit een paar uurtjes. De dag erna uiteraard wel lekker thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.