Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ruziënde vriendinnen en facebook

Ik heb twee goede vriendinnen, die vroeger ook erg dik bevriend waren met elkaar. Helaas kreeg vriendin A op een gegeven moment serieuse problemen en praatte daar veel over met vriendin B. Ik heb veel minder vrije tijd, vandaar dat A mij daar niet zo vaak over belde.

Vriendin B heeft ook wel eens sores en kon op een gegeven moment er niet meer tegen de verhalen van A en heeft gezegd dat ze even geen contact meer wilde. Aan de ene kant kan ik B wel een beetje begrijpen, maar ik vond ook dat ze eerder signalen had kunnen geven dat ze al die verhalen niet wilde horen en dat ze het contact wel erg abrupt heeft afgekapt. Ik begrijp goed dat A zich heel erg gekwetst voelt, vooral omdat B een heel goede vriendin van haar was.

Maar ik wil hier liever niet tussen zitten. Ik mag A en B allebei erg graag. A heeft B gedefriend op facebook omdat ze het te pijnlijk vond haar naam telkens voorbij te zien komen. Maar B reageert altijd gelijk op elke post die ik zet op facebook, waardoor A nog steeds met haar geconfronteerd wordt.

Ik post niet zo vaak op facebook, maar ik vraag me af of ik niet een wat duidelijkere positie moet innemen. Aparte groepen vormen zodat A en B niet meer elkaars reacties zien? B vragen niet meer in het openbaar op mijn berichten te reageren? Wat vinden jullie?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-09-2013 om 09:33

Niks doen!

Dat vind ik. Wat je ook doet, je gaat het niet goed doen. Overigens vind ik dat beide dames zich erg kinderachtig gedragen. Hebben we het hier wel over volwassenen?

Ely

Ely

08-09-2013 om 09:36

Misschien heb ik een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen maar ik zou niks doen van de dingen die je zelf voorstelt. Ik snap dat À zich gekwetst voelt maar jij kan B niet van de aardkloot vagen omdat zij gekwetst is. Lijkt me ook niet reëel. Als jij vraagt niet meer publiekelijk te reageren, wat is dan de volgende stap? Bepaalde winkelcentra mijden? Feestjes? Moet jij dan gaan organiseren dat zij elkaar niet tegenkomen? Volgens mij ben jij dan straks de grote verliezer, je op die manier mee bemoeien kan alleen maar fout gaan.
Ik zou me echt neutraal opstellen als ik jou was, begrip voor beiden tonen zonder ertussen te gaan zitten. Zeggen dat je begrip hebt maar het niet voor ze kan oplossen/ goedpraten omdat je er niet bij bent geweest.

hortensia

hortensia

08-09-2013 om 16:11

niet jouw probleem

Heel jammer voor hen, maar het is jouw probleem niet. Post gewoon jouw berichten en hou de mensen in je "vrienden" die jij wilt. Jij hoeft, vind ik, geen rekening te houden met de verhouding tussen die mensen onderling.

Als A werkelijk de confrontatie via jou met B niet aan kan, ben jij daar niet verantwoordelijk voor. Mocht zij besluiten jou te "ontvrienden" vanwege B, dan is dat haar keuze.

Jij kan niks doen. Het is haar probleem en haar verantwoordelijkheid.

Sofi

Sofi

18-09-2013 om 09:09

keuze van vriendin

Als vriendin het zo moeilijk vindt om reacties van andere vriendin op jouw posts te zien, dan kan ze er zelf toch voor kiezen om even niet op facebook te komen?
Dat is echt niet jouw verantwoordelijkheid of probleem.

Berber

Berber

18-09-2013 om 09:39

Als

vriendin A de reacties van vriendin B echt niet meer wil zien dan kan ze haar blokkeren. Dan verdwijnt vriendin B in z'n geheel van de Facebookbodem. Jij hoeft hier verder niets mee. Typisch vrouwendingetje dit

als zoveelste in de rij, ik sluit me bij bovenstaanden aan! Niet jouw probleem, ook niet jouw probleem laten maken!!!

snap best dat het niet fijn voelt, zo, maar echt, dit kunnen ze toch wel zelf oplossen?

+ Brunette +

+ Brunette +

20-09-2013 om 15:30

Eens met Berber

Inderdaad, die vriendin kan die andere vriendin blokkeren. Als ze zelf niet op het idee komt en bij jou gaat klagen dat ze telkens met die reacties wordt geconfronteerd, dan kun je haar altijd nog die tip geven. Niet mee bemoeien verder, straks lig je zelf ook nog uit de gratie.

Kees

Kees

27-09-2013 om 15:30

Vrouwenvrienschappen

Fascinerend

Als je problemen hebt, dan helpen je vrienden je die op te lossen. Zijn ze niet op te lossen, dan helpen ze je de problemen even in perspectief te plaatsen door over voetbal en vrouwen te lullen met een pot bier in de hand.

En als er problemen zijn, dan scheld je elkaar uit, deelt een tik uit, of verslaat de ander met een potje basketbal.

Wat je niet, never, nooit, gaat doen, is tegen elkaar zeuren, over elkaar zeuren bij een derde vriend, met andere mensen zeuren over het gezeur van de zeurende vrienden over elkaar.

Maar ja, dat zijn dan ook de mannenvriendschappen (en ja, de term "zeuren" klinkt wat onaardig, maar ik vermoed dat de meeste mannen die hier toch wel van toepassing zouden vinden)

krin

krin

28-09-2013 om 09:04

Kees

Heb je Ventoux gelezen, van Bert Wagendorp? Over mannenvriendschap. Tenminste, dat stond op de achterkant.
Ik las het en dacht vrij vaak: Het zijn net wijven, die kerels. Niks uitspreken, alla, maar wel van alles aannemen, en naar die aannames handelen. En dan met anderen praten over de aannames die ze niet uitspreken. Heel ingewikkeld.
En vanmorgen vertelde man over zijn avondje met vrienden gisteren, waar ze het zoal over hadden gehad. Niet over voetbal. Wel over het huwelijk van een afwezige vriend. En of die weduwe van een oude vriend eigenlijk wel een goede moeder was. En wat zij zouden doen als ze de vader van die ene ontspoorde jongen waren. Roddelen, kortom. Nu zou je kunnen tegenwerpen dat ze dan vast geen echte mannen zijn. Wie weet, maar daar heb ik verder geen aanwijzingen voor. Ik denk zelf eerder dat mannen toch gewoon mensen zijn.

Mona

Mona

29-09-2013 om 10:23

precies, net vrouwen, met als dit verschil

dat ik in mijn harde mannenwereld op het werk merk dat mannen er sneller overheen LIJKEN te stappen in die zin: ze noemen iemand een eikel en gaan vervolgens neutraal weer verder; maar vinden die persoon daarna echt nog wel een eikel. Vrouwen blijven daar (imho)wat langer/duidelijker in hangen. En mannen doen dus net alsof ze dat niet doen.

En vrouwen gebruiken wat meer woorden.
Vorige week op het werk kwam een langdurig zieke man terug.
Collega Man stapt op zieke man af: hoi, gaat ie?
zieke man: best.
Collega man: mooi.
Einde gesprek.
Details, ze zien het niet, het boeit ze niet, maar roddelen en zeuren kunnen ze als vrouwen. Hoe vaak ik niet vraag: koekje erbij dames?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.