Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Samengesteld gezin werkt niet door 19 jarige dochter.


Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 15:20:

[..]

Dat weet je dus niet. Vader en moeder kunnen net zo goed al jaren geleden gescheiden geweest zijn. Dat lijkt me met deze tijdlijn zelfs veel logischer.

Dat zou goed kunnen, maar ik weet niet of dat voor de kinderen in kwestie zo’n groot verschil zou maken? Voor de vader wellicht wél, maar niet voor de kinderen. Stel dat vader en moeder al niet meer samen waren, dan alsnog verliezen kinderen de helft van hun leven op zeer jonge leeftijd en is het juist nóg belangrijker samen met de andere  ouder te kunnen rouwen. Op z’n minst daar voldoende tijd voor te krijgen binnen een veilige omgeving en juist dát is er sowieso niet geweest in deze situatie.


Of vader en moeder nu wel/niet waren gescheiden, binnen 2 jaar was daar een nieuwe vrouw met haar 2 kleine kinderen waar zij maar mee móesten dealen. Ieder normaal weldenkend mens kan dan toch wel bedenken dat dit geen goed idee zou zijn??

Pubergedrag, rouwverwerking, verzet tegen nieuwe partner vader, we kunnen van alles speculeren over de oorzaak van haar gedrag. Het kan ook zijn dat het al langer speelt, dat het iets eigens is van het meisje zelf. Ik zou benieuwd zijn hoe het met haar bij opa en oma is gegaan, of bij het vriendje. en blij zijn dat ze in elk geval terugkomt bij vader als het ergens anders (weer?) is spaak gelopen. Ik zou vader ondersteunen in zijn hoop dat het nu allemaal goed gaat, maar ook bedenken dat die kans klein is en dat het wellicht voorlopig nog even blijft stormen rondom dit meisje. Als volwassene moet je daarmee om kunnen gaan. En je kinderen kunnen ervan leren: leven gaat niet altijd harmonieus en gezellig. Hoe je daarmee omgaat kun jij laten zien als volwassene.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.