Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Scheiden?

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.. het gaat erg warrig worden denk ik.

Mijn man en ik zijn al 14 jaar samen, 2 kinderen. Mijn man heeft vaker tegen me gelogen.. nooit vreemd gegaan (althans, dat denk ik niet). Maar liegen dus wel..
Bijvoorbeeld;
Ik had een postnatale depressie, voelde me ontzettend naar en zat huilend op de bank tot mijn man thuis kwam. Hij moest 1 dag voor zijn werk naar een grote stad (ruim 1.5 uur rijden) en zijn zus woont daar. Ik vroeg hem niet ook nog naar haar te gaan maar zsm naar huis te komen omdat ik me zo ellendig voelde.
Pas na 1? Jaar hoor ik toevallig dat hij toen toch bij zijn zus zat, terwijl hij zei dat hij extra lang moest wachten op een collega.
Dit liegen is natuurlijk niet het ergste, maar zo zijn er meer dingen geweest.
Hij is erg vaak respectloos naar mij geweest. Recht in mijn gezicht liegen, pas na meerdere keren vanuit mijn kant zeggen dat iets gewoon niet mogelijk is, (een vorm van) de waarheid horen. En altijd maar doen alsof ik spoken zie, alsof ik gek ben.
Een tijd geleden ontdekte ik toevallig dat hij het geluid van de camera op de kamer van mijn dochter weleens uit zette als hij alleen was en ik aan het werk ben. Dit icm een keer een berichtje dat snel werd weg geswiped, ineens melding van een aanmaak van snapchat en bij thuiskomt bij hoog en laag beweren dat het niet van hem is en zijn telefoon laten zien.. etc etc.

Nu zijn we een best open stel en proberen we wat dingen uit.
Zo hebben we een bevriend stel waar we af en toe spelletjes als 'truth or dare' mee doen of bierpong met opdrachten.
Deze opdrachten zijn sexueel getint. 
Altijd zegt hij mij dat hij eigenlijk niets bij haar wilt doen, van hem hoeft t echt niet.. hij roept Bah nee. Hij gaat liever met zn 3e (ik, man en vriend).
Tot afgelopen weekend, hij op t idee van een opdracht kwam en die bij haar uitvoerde.. wat bij mij nu in t verkeerde keelgat geschoten is. 
Waarom zeggen "Nee, dat wil ik niet. Nee, bah.. Ik doe het liever met z'n 3e."
Terwijl je het blijkbaar dus wel wilt? Want hij ging er VOL voor. Waar ik erg terughoudend was en liever op deze manier bij eigen partner hou en dat weet hij.. Dit doet mij ontzettend pijn.
Dezelfde avond toen we weer alleen waren is er uit gekomen dat hij dus loog over de camera.. Omdat ik er wéér over begon. Hij is niet vreemd gegaan zegt hij maar wel sex cam met andere mannen. Hij is geen homo, vind het blijkbaar gewoon leuk.

Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen. Voor de kinderen wil ik niet uit elkaar, voor mezelf eigenlijk wel.
Mijn vertrouwen in hem is nu 0. Echt 0. En het vertrouwen was al lang slecht.. doordat hij dus vaker liegt. 
Maar ik vind deze dingen toch echt een probleem. Ik heb zovaak gevraagd waarom hij het geluid uit zet als hij alleen is, was allemaal niet waar. Ene excuus na het andere, recht in mijn gezicht. En niet 1 keer.. en dat terwijl hij altijd zegt "alles is goed, zolang je maar eerlijk bent want dat vind ik ontzettend belangrijk."

Zo zijn er meer dingen gebeurd, dingen waarbij ik eigenlijk gewoon bijna 100% wéét dat hij niet eerlijk is.. Maar ik heb geen bewijs en hij ontkent.

Ik heb gezegd dat er iets in mij is geknapt het weekend en dat ik niet weet of ik verder wil.
Hij doet extra lief, wilt mij niet kwijt.. weet niet wat hem bezielt door te liegen etc. Maar er zijn nog steeds dus dingen waar wij niet uitkomen. Ik kan die dingen ook niet los laten. Sommige zijn al jaren geleden, maar ze spoken nog steeds door mijn hoofd en nu stapelt alles zich op.

Ik denk eigenlijk niet dat ik verder wil dus. Maar ik wil het de kinderen niet aan doen. Ik heb zelf gescheiden ouders en ik zei altijd tegen mezelf dat ik nooit zou scheiden tenzij ernstige mishandeling oid.

Ik heb dus lang niet alles opgeschreven natuurlijk, maar ik vind hem écht vaak respectloos naar mij toe. Nooit ligt het aan hem.. Nee IK ben gek.

Hoe maak je nou de juiste keuze? Bij elkaar blijven voor de kinderen of uit elkaar gaan?
Daarbij komt dat onze jongste wat moeilijk gedrag vertoont (ik vermoed autisme), wat het allemaal extra lastig maakt.

wat deed hij dan bij jullie vriendin.?
Ja, hij klinkt als een persoon die niet te vertrouwen is en alsof er wel meer dingen gebeurd kunnen zijn. Waarom zet hij het geluid uit?
Lastig om zo te oordelen over een scheiding of niet, als hij erg vaak liegt is dit natuurlijk niet bevorderlijk voor jullie huwelijk.

Waarom niet eerst eens beginnen met relatietherapie?

Je hebt liegen en liegen. 
Als je het heel strikt definieert, heb jij ook ‘gelogen’, tegen jezelf. Je wilde nooit scheiden (tenzij…) en nu wil je het toch.
Nuja, zo gaan die dingen dus, gewoon. Je neemt je vanalles voor, praat erover met anderen, zoals je partner. En dan…veranderen dingen.

Zo’n spelletjes met vrienden, dat lijkt me bij jullie niet zo’n goed idee. Het loopt al snel uit de hand, lijkt me niet zo vreemd, en dat moet je als stel ook net maar willen en aankunnen.
Veel van je verhalen is me niet zo goed duidelijk trouwens. Maar wb het voorval met zijn zus: was hij zo onbetrouwbaar of jij zo claimend dat hij niet eerlijk durfde zijn? 

Nee, het klinkt allemaal niet erg leuk. Wat is sex cam met mannen, soort homo-erotiek? Maar hij heeft niks met mannen? Waarom doe je sexspelletjes met een ander stel als je hém al niet vertrouwt? Ik begrijp niet wat daar leuk aan is en waarom je jullie een 'open stel' noemt. Hoe oud zijn de kinderen dat daar camera's in de kamer hangen, of is het gewoon een babyfoon? 
Ik zou precies willen weten waarom hij zich zo gedraagt en helemaal stoppen met die sexspelletjes. Dat lijkt me echt ver over de grens. 

als je zelf eigenlijk niet meer bij je partner wil blijven en steeds meer nare gevoelens krijgt lijkt het mij helemaal niet goed om bij elkaar te blijven voor de kinderen. Niks zo naar als ruzie of een nare sfeer thuis chronisch. Mijn ouders zijn vroeger veel te laat uit elkaar gegaan en hebben elkaar letterlijk de tent uitgevochten op een gegeven moment omdat de irritatie bleef groeien. Dat moet je niet willen. Dan beter gelukkig apart. Ga naar een relatietherapeut, ontdek hoeveel jij nog wil inzetten op de relatie en zo niks ga een proefscheiding aan 

MRI

MRI

16-11-2023 om 10:58

Man is een grote rode vlag. Liegen, gaslighten, manipulatieve spelletjes spelen. En wat is dat met het geluid uitzetten? Wat voor camera? Op haar laptop? Of op haar? Waarom?
Ennuh: je kan niet geen homo of bi zijn,  seks met mannen hebben als man en dan niet homo of bi zijn. 
Eerlijk gezegd klinkt hij als een seksverslaafde leugenaar. Bescherm je kinderen voor zo'n  invloed.

Waarom vond je hem ooit léuk vraag ik me af als ik dit zo lees. 

Ik heb ervaring met relaties die meer openheid bieden. Maar dan niet op deze manier. Je relatie moet juist sterk en zeer communicatief zijn om dat aan te kunnen. Dus open en eerlijk naar elkaar in contacten met anderen. Daar lijkt hier geen sprake van. Hij is op andere vlakken al niet eerlijk naar jou. 

Daarnaast lijkt hij zich te schamen voor zijn aantrekkingskracht voor mannen. Daar hoef je absoluut geen homo voor te zijn. Er is zoveel meer. Waarschijnlijk is hij bi of hetroflex. Iemand die volledig hetro is doet niet wat hij doet. 

Het belangrijkste is wat wil jij. Je kent hem 14 jaar en weet hoe hij is. Iemand gaat niet opeens veranderen. Je hebt geen respect meer voor hem en dat is de basis voor iedere relatie. 

ben je er nog?

Bigbang

Bigbang

17-11-2023 om 20:09 Topicstarter

Sorry, hele drukke tijd hier..
Ik kan ook niet reageren als hij er is..
Waarom "open relatie" als het al slecht gaat was geloof ik ergens de vraag?
Ik weet het eigenlijk niet zo goed.. Spanning die we missen? Kijk, we zijn erg lang bij elkaar. Eigenlijk was ik toen we bij elkaar kwamen helemaal niet toe om samen te wonen en te stoppen met het uitgaan etc. Maar ik wilde thuis weg (was geen fijne sfeer), en hij ook. Het is gewoon zo gelopen. Ik heb daardoor het gevoel vanalles gemist te hebben. Mijn vriendin heeft een volledig open relatie, gaat hartstikke goed. Misschien zijn we (of ik iig) daar een beetje jaloers op. Misschien is het ergens ook al afstand nemen? Voor mij? Ik kan het even niet anders verwoorden.. ik weet het niet.

We hebben op de kamers van de kinderen een nest camera hangen. Diende als babyfoon. Nu is t af en toe nog makkelijk om even iets tegen ze te zeggen, of kijken wat er gebeurt als ze ruzie hebben oid. Nouja, ze hangen er iig nog steeds.
Ik weet niet eens meer waarom ik keek, maar ik hoorde niets en normaal hoor je wat ruis. Dus toen zag ik dat de microfoon uit stond.
Er is natuurlijk veel meer gebeurd wat ik zo niet allemaal kan typen.

Wat betreft zijn zus.. Ik denk niet dat ik erg klemerig was. Het ging in die tijd gewoon niet goed met mij.
Dit is natuurlijk 1 voorbeeld van vele, die me eigenlijk nog steeds wel raakt omdát het dus zo slecht met me ging. 

Ik ben mijn respect inderdaad inmiddels voor hem verloren. Ik vraag me af hoeveel respect hij ooit voor mij heeft gehad. Ik was nogal onzeker, ontwetend.. goed gelovig.. Veel te naïef.

Intussen hebben we niet echt meer gepraat. Hij probeert elke keer te knuffelen, ik hou dat af. Praten probeert hij niet, maar ik wil dat het eens van hem afkomt. Waarschijnlijk ijdele hoop.
Hij heeft een bos bloemen gekocht met een kaart dat hij me niet kwijt wilt, het deed me niets eigenlijk. 

Wat betreft het cammen.. ik geloof ook wel dat je het leuk kan vinden zonder homo te zijn. Maar ik moet hem maar op zijn woord geloven dat het (alleen) mannen waren.

Je kunt het blijven ontkennen en zeggen dat hij het 'gewoon leuk' vindt maar je man is dus op zijn minst bi. En dat is niets om je voor te schamen.
Feit dat hij tegen je loog toen je zo stuk zat tijdens je depressie vind ik eigenlijk ook wel getuigen van een gebrek aan medeleven en begrip als hij dan gewoon doodleuk bij zijn zus langsgaat. Had je verder wel steun aan hem in die periode?

Eerlijk gezegd heb ik er ook wel moeite mee dat hij op de kamer van je dochter seksueel getinte filmpjes zit te kijken. Heb jij dat niet?
Wat ik ook een naar idee vind voor jouw kinderen is die camera op hun kamers. Kinderen hebben op een bepaald moment ook recht op privacy en het lijkt mij geen goede zaak dat je dus altijd op je kamer bent met het idee dat papa of mama kan zien wat je doet.

MRI

MRI

18-11-2023 om 11:29

Intussen hebben we niet echt meer gepraat. Hij probeert elke keer te knuffelen, ik hou dat af. Praten probeert hij niet, maar ik wil dat het eens van hem afkomt. Waarschijnlijk ijdele hoop.
Hij heeft een bos bloemen gekocht met een kaart dat hij me niet kwijt wilt, het deed me niets eigenlijk.

Wat betreft het cammen.. ik geloof ook wel dat je het leuk kan vinden zonder homo te zijn. Maar ik moet hem maar op zijn woord geloven dat het (alleen) mannen waren.

Maar als het je niets doet, je geen respect meer voor hem hebt, de hele tijd ziet gebeuren dat hij wel een bloemetje koopt op je terug te winnen (maar als je je gewonnen zou geven ws in de kussens terugzakt)... wat hebben jullie samen dan nog? Wat doe je dan nog samen? Wil je zo tot je 80e door?

Ennuh gewoon uit nieuwsgierigheid: a. wat zou er zo erg zijn aan het feit dat hij bi is? b. waarom maak je een verschil in buitenechtelijke seks hebben met mannen of met vrouwen? 

Vraag jezelf af wat zijn voor jou persoonlijk (los van de kinderen) redenen om nog samen te blijven? Een tijdelijke opleving in goed gedrag zegt niets. Jij kent hem op de lange termijn. Mensen op deze leeftijd veranderen niet meer echt. Zijn karakter en persoonlijkheid is wat het is. Zitten daar nog dingen bij die jou aanspreken als partner? Als het respect echt weg is doe je er beter aan om te vertrekken. Dan passen jullie niet meer bij elkaar. Ga niet eindeloos tijd steken in hem veranderen (dat lukt niet, zonde van de tijd en je moet hem accepteren zoals hij is). Ga tijdelijk uit elkaar en kijk of jij hem mist en of jij nog toekomst ziet. 

Hij liegt veel dus. Blijft dat ook stug volhouden blijkbaar en doet alsof jij gek bent. Overal heeft hij ook wel een uitleg voor. 

Zo'n bos bloemen is natuurlijk zo gekocht. Kleine moeite. Maar wat heb je er aan als het liegen gewoon doorgaat?

De situatie is compleet anders, maar dat liegen doet me wel denken aan mijn (ex-)partner. Ook dat ze overal wel een uitleg of excuus voor paraat heeft. Ze kan in de zomer bij wijze van staalhard liegen dat het buiten sneeuwt en doen alsof ik gek ben als dat niet zo is. 

Op aanraden van iemand op dit forum meer gaan lezen over gaslighten. Daar lijkt dit wel erg op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.