Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

ienie

ienie

10-03-2010 om 19:27

Schoonmoeder alleen aandacht voor baby


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mona Wilma

Mona Wilma

14-04-2010 om 22:26

Krampachtig van 2 kanten

Misschien zou het eventueel zo kunnen zijn dat de relatie met je schoonmoeder zo krampachtig is geworden dat zij ook niet meer weet hoe ze zich moet opstellen en geen initiatief durft te nemen en dat ze zich geen raad weet met de situatie? Ik weet het, we hebben het natuurlijk wel over een afgrijselijk koud emotieloos totaal gestoord mens dat thuis voor de lol kattensnorharen afknipt/haar man verrot scheldt omdat die weer alleen met het oudste kleinkind zat te spelen/haar geld (dat ze uitspaart door nooit iets met de kleinkinderen te doen) zit te tellen. Maar is het misschien mogelijk dat zij moeite met de situatie heeft, bijvoorbeeld doordat dat jij altijd meteen zo boos kijkt zodra ze de baby op schoot neemt?
Zit je al op de kast? Goed zo, ik ga je er hopelijk nog verder op jagen. Lees en huiver: als jij haar strijd/verdriet niet ziet, kan die nog wel bestaan! Want je kan iemand wel voor het hoofd kijken, maar niet erin. Dit is wat mij enorm stoort: je bent steeds maar aan het invullen waarom oma doet was ze doet en het kan alleen maar komen uit pure slechtheid. Probeer eens door haar ogen te kijken: wat ziet zij als ze bij jullie binnen stapt, wat voelt ze, wat denkt ze? En zeg nou niet ''ze ziet alleen de baby en verder niets'', ik daag je uit om een stap verder te kijken.

ienie

ienie

16-04-2010 om 16:38

Mona wilma

Ach, weet je vanaf het moment dat zij mij ontmoette, kon ze mij al uitkotsen en de uitspraken die ze over mij heeft gedaan (zelfs toen ze mij nog niet eens gezien had ja...) liegen er niet om. Ze heeft me van meet af aan als een indringer gezien; de slet die haar zoon heeft ingepikt en heeft zich sindsdien altijd zo opgesteld naar mij toe; dat je er toch niet bij hoort.
Vanaf dat moment is het misgegaan en nooit meer goed gekomen. Dan kun je je best doen wat je wilt, maar als iemand je gewoon niet moet.....dat voel je wel. Ik ben op mijn beurt ook steeds meer een antipathie gaan opbouwen naar haar toe. Ik zie haar liever nooit meer en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in haar "hoofd te kijken". Klinkt misschien vreemd, maar ik heb er de puf niet meer voor en het interesseert me eigenlijk helemaal niet meer wat zij voelt of denkt.
Ik hoop alleen dat ze snel weer weg is als ze bij ons is. Wellicht denkt ze ook zo over mij.

Moraz

Moraz

16-04-2010 om 18:08

En nu?

En hoe ga je nu verder? Ga je haar dit op deze manier vertellen? Of het vertellen aan je man, ook op deze manier? Of ga je bedenken hoe je de rest van de tijd met haar om denkt te gaan, dus verdiepen in autisme, proberen op die manier handvatten te vinden hoe je misschien beter om kunt gaan met haar?
Nogmaals, blijf niet hangen in het verleden, naar dingen die toen IN JOUW OGEN verkeerd zijn gegaan maar kijk wat je kan doen of veranderen zodat het nu en de toekomst beter kan gaan. De enige die kan veranderen ben jij!

Mona Wilma

Mona Wilma

17-04-2010 om 19:46

Praten met schoonma ipv over schoonma

En wanneer ga je nu een 1 op 1 gesprek met haar aan om in elk geval een poging te hebben gedaan om te praten over wat jullie allebei dwars zit ipv zo door te modderen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.