Relaties Relaties

Relaties

Knijster

Knijster

30-08-2011 om 10:47

Schoonmoeder perikelen (lang)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

01-09-2011 om 00:00

Ach nee!

Zoals ik het lees, ga je samen met je zus uiteten ter ere van de verjaardag van jullie mannen. En tracteren jullie daarbij meteen de wederzijdse ouders.

Zou bij ons ook kunnen gebeuren. En wie bepaalt dan dat ik ook nog moet gaan betalen voor de broers van mijn man? Dat is toch te gek voor woorden. Je eigen zus betaalt toch ook voor haar gezin. Lijkt me dus dat als de broers meewillen dat ze dan ook lekker zelf mogen betalen. Het is al leuk zat dat jullie de ouders vrijhouden.

Ik zie het zo: je schoonmoeder krijgt gratis een etentje aangeboden. En daar heeft ze alleen maar dankjewel op te zeggen en voor de rest niets. Graag of niet hoor.

Maar al lezende krijg ik het idee dat ze sowieso niet de makkelijkste is...

Jade

Jade

01-09-2011 om 00:10

Ook mee eens:

"maar als je iemand toch een plezier kan doen en het kost je niks extra dan doe je dat toch gewoon?"

Ik ben er al-lang achter dat dat niet voor iedereen geldt. Wat ik wel jammer vind is dat jouw schoonmoeder tot 2x toe de hoorn op de haak heeft gesmeten. Niet erg netjes.

Wij hebben geen contact meer met mijn jongste schoonzus en gezin. En dat alleen omdat wij niet duidelijk aan konden geven wanneer een verjaardag gevierd kon gaan worden (wegens enorme drukte konden wij 1-2-3 geen datum prikken......dat wisten ze overigens). Tot 2x toe (jawel, dit ge-emmer over verjaardagen is 2x eerder voorgekomen) heb ik de telefoon gepakt om het "goed te maken", deze keer heb ik het laten gaan (letterlijk en figuurlijk).

Maar goed, ik dwaal af........Knijster, succes met je beslissing

Ongehoorzame dochter

Ongehoorzame dochter

02-09-2011 om 15:16

Wat mij ooit gebeurde......

......was dat mijn broer om een mij onduidelijke reden niet op mijn bruiloft wenste te komen. Hij kon het niet opbrengen, ik wist wel waarom, bladiebladiebla. Er was niet over te praten zonder dat ik een scheldkannonade over mij heen kreeg. Nou oke, dan niet.

Vervolgens mijn ouders: of ik toch wel wist hoe erg dit voor hen was en dat zij zonder hun zoon niet naar de bruiloft kwamen. Dus of ik hem op wilde bellen om mijn excuses aan te bieden en desnoods te smeken of hij toch kwam. Als me dat zou lukken en ze ook nog getuige mochten zijn, dan zouden ze komen.....

Heb het niet gedaan. Ze zijn niet gekomen en wij hadden dankzij hun afwezigheid (ze lopen toch altijd te zieken) een prachtige dag.

Dat het hen puur om bepalen gaat, blijkt wel. In de pogingen daarna nog in gesprek te gaan, erkennen ze vervolgens mijn niet omdat 'ze niet bij het huwelijk aanwezig geweest zijn.' Pff is goed hoor. Dan zak je toch lekker in de *****.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik vind dat je je eigen grenzen trouw moet blijven. Je idee is helemaal niet gek. En als je je aan haar aanpast, dan heeft ze de volgende keer toch wel weer wat om te zeuren.

Maria

Maria

04-09-2011 om 01:20

Knijster

ik leef met je mee hoor en begrijp je wel.

Ik vermoed dat degenen die het raar vinden dat broerlief niet uitgenodigd is (nb wel uitgenodigd voor taart maar niet voor etentje) zich minder goed kunnen voorstellen dat sommige families of relaties tussen broers of broers en zussen minder hecht zijn.

Je moet het kunnen vieren zoals je wilt, en overigens heb je er (wat mij betreft) een goed verhaal bij. Als ze dat niet snappen/accepteren, hun probleem.

Wel is waar dat je soms misschien beter het anders in kunt kleden (voor de lieve vrede), dus bijv zeggen: weet je wat: we vieren het gewoon traditioneel met taart en iedereen is welkom en dan op een (niet verder genoemd) moment jullie eigen plan trekken (zonder schoonmoeder). Maar ja, misschien heb je geen zin in de lieve vrede.

Maar jak, zo'n manipulerende schoonmoeder waardoor ze ook niet komt als halfzus komt, vreselijk.

En onthoud: doe niets voor een ander omdat je denkt dat je er iets voor terugkrijgt, in elk geval niet meer bij schoonmoeder .....

Veel begrip en sterkte toegewenst van mijn kant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.