Relaties Relaties

Relaties

Signalen ex niet duidelijk

Vanwege financiële problemen (remigratie uit België/verhuiskosten en geen inkomsten) door mijn ex uit huis gezet, omdat haar familie enkel financieel wilde helpen als ik bij haar en onze dochter (14 maanden) weg was.
Hun motivatie: ik was niet verantwoordelijk genoeg en deed niet genoeg mijn best om weer werk te vinden in Nederland.
Dat ik op dat moment nog 14 sollicitaties had lopen en ik gewoon hielp met de zorg van onze dochter boeide blijkbaar niemand.

Op dit moment is de situatie nu dus zeer beroerd: geen inkomen, geen vaste woon/verblijfplaats en ben nu bezig met een daklozenuitkering.
Ik heb tot op heden minimaal contact met mijn ex en begrijp haar signalen niet meer.
Ze zegt eerst geen contact te willen, dan opeens stuurt ze leuke foto's/video's van onze kleine om vervolgens weer kortaf te doen.
Nu 2 weken later stuurt ze dagelijks foto's van onze kleine, maar als ik normaal vraag hoe het met haar gaat, dan weer kortaf reageren en gesprek afbreken.
Ze wil het contact tussen de kleine en mij niet in de weg staan, maar krijg ook niet het idee dat ze oplossingen probeert te vinden.
Ik snap de signalen totaal niet meer en durf, om spanning te voorkomen, ook niet te vragen wat hier de bedoeling van is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Kan het haar overspannenheid zijn? Verborgen gevoelens?
Ook net voor de breuk begreep ik al niets meer van haar signalen.
Soms kon ze mij niet uitstaan, om vervolgens over een 2e te beginnen.
Soms heel lief en begripvol, om vervolgens te zeggen waar het gat van de deur is.

Ik hoop dat iemand goede tips heeft, want dit hele gebeuren begint mij aardig op te breken.


saar

saar

15-10-2017 om 17:28

Ik denk

Natuurlijk kan ik niet oordelen uit je kleine stukje tekst.
Wil je echt weten hoe het zit zul je gewoon met haar moeten praten en vragen hoe het zit, en dat serieus nemen.
Maar wat uit je stukje springt is dat ze geen relatie meer met je wil maar hard haar best doet je te blijven betrekken in het leven van jullie dochter.

Trotse Vader

Trotse Vader

15-10-2017 om 17:44 Topicstarter

Signalen ex niet duidelijk

Ik vind het gewoon zo bijzonder dat ze enkele dagen voor de breuk het nog heeft over een 2e kind en onze toekomst en dan een paar dagen later mij zo op straat zet zonder zich ook maar een moment druk te maken en nu dagelijks contact zoekt en foto's/video's stuurt.

Ik vind dit erg verwarrend en ook confronterend, want hoe het nu er voor staat kan ik niet de vader zijn die ik graag zou willen zijn.
Kan liefde echt zo snel omslaan?

Familie

'....omdat haar familie enkel financieel wilde helpen als ik bij haar en onze dochter (14 maanden) weg was.' Ik denk dat je grootste probleem bij haar familie ligt. Zij willen haar financieel wel helpen, maar jou niet. Beroerd.

Tsjor

Trotse Vader

Trotse Vader

15-10-2017 om 18:03 Topicstarter

Signalen ex niet duidelijk

Ja, het is zeker beroerd. Je krijgt een keuze, maar eigenlijk ook niet.
Ik werd hier ook kwaad om, omdat ik nooit mijn ex en mijn dochter zou laten verhongeren.
Binnen 2 minuten had mijn ex de huissleutels al ingenomen, dus zij koos voor haar familie, maar ik weet ook dat ze een hele andere kant heeft.

to

to

15-10-2017 om 18:07

Hoezo?

omdat haar familie enkel financieel wilde helpen als ik bij haar en onze dochter (14 maanden) weg was.
Hun motivatie: ik was niet verantwoordelijk genoeg en deed niet genoeg mijn best om weer werk te vinden in Nederland.

wat is daaraan vooraf gegaan dan?
Het zal niet als donderslag bij heldere hemel geweest zijn die houding.

zou er sprake kunnen zijn van postnatale depressie??

saar

saar

15-10-2017 om 18:11

Ik weet niet of ze koos

voor haar familie, het lijkt me eerder dat ze koos voor haar kind.
Op straat met een baby is nu eenmaal niet te doen.

saar

saar

15-10-2017 om 18:13

Probeer je toch

op jezelf te focussen nu, hoe moeilijk dat ook is. Zorg dat je je leven op de rit krijgt. Zorg voor inkomen. Voor jezelf en je kind. Dan kunnen jullie daarna wel weer verder zien.

tante Sidonia

tante Sidonia

15-10-2017 om 21:06

dat klinkt

alsof je ex ook erg beinvloedbaar is. En wisselend van stemming. Wat is er aan dit geheel vooraf gegaan~?
Tip± Praat gewoon wel eens goed met haar. Vraag hoe zij de toekomst ziet en wat er in haar gedachte speelt. Toon je een verantwoordelijk vader+ zeg haar dat je samen met haar je kind wil verzorgen en laat ook zien dat je dit doet.

Trotse Vader

Trotse Vader

15-10-2017 om 22:18 Topicstarter

Wat er vooraf ging

In België kreeg zij erg heimwee toen de kleine werd geboren en zodoende zijn wij na 2,5 jaar terug naar Nederland gegaan. Door dit hele gebeuren, dus de verhuizing, de financiële kosten die nog doorliepen in België, de kosten die in NL erbij kwamen, zorgden ervoor dat wij zo goed als geen geld meer hadden.

Ik wilde zodoende fulltime gaan werken in NL (hier was in België al mee bezig), maar doordat bedrijven/uitzendbureaus trager reageerden dan verwacht, had ik na 1,5 week nog geen baan en de kosten bleven wel oplopen.
Toen mijn ex bij haar moeder om hulp vroeg, kwam de aap uit de mouw en kreeg ik verwijten dat ik niet verantwoordelijk was, anders had ik al wel een baan.
Ik had op dat moment 14 sollicitaties lopen en had diverse contacten via bedrijven lopen.
Omdat mijn schoonfamilie een andere visie had van mij dan het in werkelijkheid was, wilde zij enkel financieel helpen als ik bij mijn ex weg was.

Het resultaat is nu dat ik op 3 adressen de nodige dingen doe, een briefadres via Leger des Heils heb en genoodzaakt ben om een daklozenuitkering aan te moeten vragen.
Ik heb nu dus totaal geen basis om er voor mijn dochter te zijn en moet het nu dus doen met de signalen die mijn ex geeft en die zijn erg onduidelijk.

Lara

Lara

15-10-2017 om 22:38

schulden

He? Begrijp ik nou dat je 1,5 week (echt week, niet maand of jaar)geen baan had?

En hadden jullie nou al (veel) schulden voor je 1,5 week (?!) zonder baan zat?

Was de nood zo hoog dat ze bij haar familie om financiële hulp vroeg? Was er geen andere optie om aan geld te komen tot jij (en zij?) weer een baan had?

Hoe lang ben je nou weg bij je ex?

Wilde zij nou echt dat jij bij haar weg ging? Of wilde alleen haar familie dat?

Waarom ben je gegaan?

Werkt je ex?

Hoe lang werk je nu weer? En verdien je daar voldoende mee om je ex en kind te onderhouden? En dan bedoel ik eigenlijk: als je bij je ex en kind zou wonen?

Ik heb de indruk dat je ex misschien niet ervan overtuigd is dat deze situatie ideaal is en daardoor nogal wisselvallig reageert. De ene keer mist ze je misschien, de andere keer is ze misschien weer opgestookt door haar familie en doet ze onaardig. Zou dat kunnen?

Hoe oud zijn jullie? Hoe lang kennen jullie elkaar?

Lara

Lara

15-10-2017 om 22:40

waarom?

Met de vraag: waarom ben je weggegaan bedoel ik: wat is de reden dat je aan dat verzoek van haar familie gehoor hebt gegeven? Ik vind het nl. nogal bijzonder.

Je kunt best financieel krap zitten of zelf problemen hebben, maar om dan maar meteen je vriendin/vrouw en kind te verlaten en zelf dakloos te worden? Wat maakte dat je dat deed, terwijl je zelf wist dat er 14 sollicitaties liepen en de kans reëel was dat je weer snel een baan zou hebben (zo begrijp ik jouw verhaal) en er dus weer geld binnen zou komen?

Trotse Vader

Trotse Vader

15-10-2017 om 22:51 Topicstarter

Toon goede wil

@Tante Sidonia,

Ik toon goede wil en laat ook merken dat ik een verantwoordelijke vader ben.
Ik geef allerlei mogelijkheden, maar ik krijg dan te lezen.....je komt er niet in.
Juist door deze houding weerhoudt mij er van om verder te vragen.
Bang dat ze 'dicht klapt' en helemaal niets meer zegt tegen mij.
Het lijkt soms of ze totaal niets meer om mij geeft, maar ook weer wel.
Anders zou ze denk ik ook niet de leuke momenten delen...

Trotse Vader

Trotse Vader

15-10-2017 om 23:05 Topicstarter

Wat er vooraf ging

Wij hadden een maand voor we naar Nederland gingen onze banen opgezegd, zodat we konden focussen op Nederland.
We hadden geen schulden en de nood was hoog, in de zin dat we die week daarom bijna geen eten hadden voor ons 3. Ik heb mijn ex verteld dat ik goede kansen maakte bij die sollicitaties en dat bleek ook toen ik 3 dagen later werd uitgenodigd voor 2 banen.
Ik ben weggegaan omdat het huis op haar naam stond en zij mij ook duidelijk maakte dat ik kon vertrekken en natuurlijk zou ik hun niet laten verhongeren.
Mijn ex heeft nu alles op orde en kan maandag werken, terwijl ik nu dus diep in de shit zit.
November zouden wij 5 jaar samen zijn geweest en ik ben begin 30, zij midden 20.

Lara

Lara

16-10-2017 om 07:14

Dank

Bedankt voor je antwoorden.

Ik snap het nog steeds niet.

Hadden jullie al langer problemen? Of vroeg ze jou te vertrekken alleen maar omdat jullie op dat moment geen geld hadden (maar naar ik begrijp verder geen schulden).

Je hebt niet alle vragen in mijn twee postings beantwoord. Wil je de rest ook beantwoorden? (en ook de vragen in deze posting)

Ik begrijp trouwens niet waarom jullie allebei je baan hebben opgezegd, zeker als jullie geen reserves hadden om een tijd te overleven zonder nieuwe banen, maar het lijkt een erg gezamenlijk besluit en gezamenlijke actie, dus vreemd om, zoals het nu lijkt, het jou dan kwalijk te nemen dat er geen inkomen is.

Hoe was jullie relatie totdat jullie gingen verhuizen?

Trotse Vader

Trotse Vader

16-10-2017 om 09:54 Topicstarter

Wat er vooraf ging

We hadden onze baan opgezegd omdat we binnen een maand terug zouden gaan naar Nederland en op basis daarvan hadden we ook genoeg buffer.
Echter bleek het in Nederland allemaal tegen te zitten (huis oplevering 3 weken later/verhuiskosten hoger/bureaucratie)en de buffer die we hadden was sneller leeg dan we dachten en bleken er in België ook nog financiële dingen te zijn die we waren vergeten.
Er waren in België wel prikkelingen, maar dat werd afgedaan als heimwee en dat ze met zichzelf in de knoei zat.
Wel merkte ik daar dat wisselvallige gedrag al op.
Kort lontje gevolgd door blijdschap/kinderwens duidelijk maken over een jaar of 2 en haar liefde aan mij tonen.
Ze zei dat ze het gevoel kreeg er alleen voor te staan, terwijl dit helemaal niet ter sprake was. Ik hielp gewoon mee met de huishouding, de zorg voor onze dochter en inkomen.

Juli was de 1e keer de bom gebarsten en wilde ze een pauze, geen relatie, gevolgd door toch wel verder te willen met mij.
Ze was toen dus ook zo wisselvallig.
Vanaf dat moment merkte in ook veranderingen op bij mijn schoonfamilie en dat vond ik vreemd, want ik heb altijd een leuke tijd met hun gehad.
Dit gevoel bleef ik houden totdat mijn gevoel bevestigd werd door mijn ex.
Mijn schoonfamilie mocht mij niet meer en ging in het verhaaltje mee van mijn ex.
Ik begreep er dan ook niets van, want ik heb altijd gewoon geholpen met huishouden/zorg voor onze dochter en inkomen, terwijl ik het verwijt kreeg van niet.
Ook kreeg ik het verwijt in België nooit een fulltime baan te hebben gehad, terwijl ik dit na lang zoeken wel had.
Er waren in België genoeg fulltime banen, alleen wilde mijn ex niet van baan wisselen, maar wel minder werken. Ik kon zodoende heel veel banen niet aannemen, omdat we anders in de knoei kwamen met de kinderopvang.

Ik ben die avond, nadat duidelijk werd dat mijn schoonfamilie enkel mijn ex wilde helpen, weggegaan omdat het officieel (op haar naam) haar huis was en ik daartoe ook werd 'verzocht' door mijn ex.
Om escalatie te voorkomen hier dan ook niet verder op ingegaan.

Ik heb op dit moment geen baan omdat ik op 3 verschillende adressen ben, zolang dit mogelijk is.
Een huurhuisje duurt voor mij ongeveer 3 a 4 jaar en particulier huren in geen optie omdat ik 0,0 inkomen of geld heb.
Daklozen uitkering aanvragen duur minimaal 1 maand of langer.
Ik ben nu dus enorm de pineut.

Maar goed, zoals de topic al aangeeft, ik begrijp de signalen van mijn ex niet meer.
Ze wil dus dat ik wel contact kan blijven houden met onze dochter en stuurt dan ook dagelijks foto's/video's.
Ze typt dan ook normaal als het om onze dochter gaat.
Tegelijkertijd laat ze mij wel in deze rotzooi zitten en biedt nergens een helpende hand en als er tegenvallers zijn dan krijg ik nog wel verwijten.
Al worden de verwijten wel minder.
Ik vind het verwarrend, want hoe kan ik in hemelsnaam betrokken blijven bij mijn dochter zoals ik nu leef?
Ik vind het verwarrend als ze wel leuke foto's/video's stuurt van onze dochter en over koetjes en kalfjes praat, maar als dan het onderwerp gevoelens (hoe het met haar gaat/mijn situatie) aan bod komt, dan klapt ze dicht en breekt ze gesprekken af via whatsapp.

Nu even niet

Het lijkt alsof je nu even niet zoveel kunt doen. Je ex wil je wel op de hoogte houden van de ontwikkelingen van je dochter, vandaar de foto's. Maar verder elke vorm van relationele communicatie uitbannen.
Mocht je eindelijk een daklozenuitkering hebben, dan kun je wellicht een keer een dagje met je kind doorbrengen, ergens, in een speeltuin of iets dergelijks.
Ik hoop dat je snel werk vindt. Mag je van de schoonfamilie weer bij je ex gaan wonen als je werk hebt gevonden? Of bouwt je ex nu schulden op bij haar familie en kan haar familie haar daardoor onder druk zetten om bepaalde beslissingen te nemen?
Als je weer werk hebt moet je dat misschien aan haar vragen: hoeveel schuld heb je bij je familie. Dan zorg je dat je dat geld bij elkaar spaart en de familie in een keer afbetaalt. Daarna is je ex weer vrij om haar eigen beslissingen te nemen.
Die wisselvalligheid in haar reacties lijkt iets te zijn wat bij haar hoort.
Lijkt mij trouwens vreselijk, een schoonfamilie die een man alleen maar ziet als iemand die moet vrouw en kind moet voorzien van geld.
Overigens: is er wellicht een mogelijkheid dat jij voor je kind zorgt als zij werkt? Bespaart haar opvangkosten.

Tsjor

Trotse Vader

Trotse Vader

16-10-2017 om 17:12 Topicstarter

Signalen ex niet duidelijk

Zij heeft nu een kleine schuld bij haar familie, maar de woning staat op haar naam, dus heeft die familie eigenlijk niets te zeggen of ik wel of niet weer intrek
Dat haar familie bepaalde druk uitoefent....daar ben ik wel van overtuigt.
Nee, ik heb helaas geen mogelijkheid om nu voor de kleine te zorgen, hoe graag ik dit ook zou willen.

tante Sidonia

tante Sidonia

17-10-2017 om 00:24

uh...

Welke zwaarwegende reden heb je nu dan om niet voor je dochter te kunnen zorgen?

Lara

Lara

17-10-2017 om 07:10

geen baan

Hoe lang ben je nu weg van je ex?

Heb je nou geen baan?

Je schreef eerder dat je 14 sollicitaties had lopen. Heeft geen ervan tot een baan geleid?

Als het zo is dat je nu geen baan hebt, ben je dan wel druk aan het solliciteren? Ik zou als de wiedeweerga welke baan dan ook accepteren. Zorgen voor meer inkomsten dan een daklozenuitkering en zorgen voor een eigen etage of kamer om mee te beginnen.

Heb je trouwens NIEMAND die je kan helpen? Geen familie of vrienden? Of ben je dakloos, terwijl je wisselend bij familie/vrienden logeert, omdat je geen vaste verblijfplaats hebt?

Hulp van vrienden/familie is natuurlijk wel heel fijn, zodat je je leven (beginnend met een baan) op de rit kunt zetten? Dan wordt het daarna ook misschien weer makkelijker richting je ex en kind.

En probeer je een baan (en daarna een woning) in de buurt van je ex te vinden? Dat maakt het ook veel makkelijker regelmatig contact met jullie kind te hebben.

zebra

zebra

17-10-2017 om 13:50

helaas

is niet elk bedrijf even snel met het reageren op een sollicitatie en soms hoor je ook helemaal niks, zelfs geen afwijzing. Of er zijn zoveel kandidaten waardoor de selectieprocedure lang duurt. Dus dat topicstarter nog niet aan het werk is, ondanks de vele sollicitaties kan best kloppen. Ik hoop oprecht dat er toch snel een baan op zijn pad komt zodat er weer aan een toekomst gebouwd kan worden.

Trotse Vader

Trotse Vader

17-10-2017 om 17:04 Topicstarter

Signalen ex niet duidelijk

Mijn ex wil morgen wel zorgen dat ik mijn dochter kan zien.
Toch is ze nu duidelijk...niets vragen/praten met haar, want als mijn dochter er niet was, dan wilde ze sowieso geen contact meer.

zebra

zebra

17-10-2017 om 18:21

wat een toestand

als ik het goed begrijp wil ze dus geen relatie meer? Ook niet als je je leven weer wat op de rails hebt?
Ik denk dat je je nu vooral moet focussen op werk en een woning, liefst zo dicht mogelijk bij je ex waardoor het makkelijker is om je dochtertje wat vaker te zien.

Trotse Vader

Trotse Vader

17-10-2017 om 19:53 Topicstarter

Signalen ex niet duidelijk

Nee, mijn ex is vandaag heel duidelijk geweest: zonder onze dochter was er geen contact meer.

Ze heeft geen haat, maar wil verder ook niets meer met mij te maken hebben op onze dochter na.
De vooruitzichten die ik heb: voorlopig geen vaste woon/verblijfplaats, voorlopig geen geld, voorlopig geen werk omdat ik her en der moet verblijven zorgen er voor dat mijn emmer dreigt over te lopen.
Het lijkt sommige mensen ook niet te boeien en maken er zelfs grappen over, maar bij mij tikt het bommetje wel verder.

saar

saar

17-10-2017 om 21:24

Wat er aan voorafging

Hoe had je je het voor gesteld?
Kun je voor jezelf duidelijk krijgen hoe je zomaar kunt gaan verhuizen zonder baan?
(Als je jezelf die vragen niet stelt en zoekt naar antwoorden blijf je in de problemen komen)

Lara

Lara

17-10-2017 om 22:42

tip

Even los van hoe je het hopelijk gaat lukken een baan te vinden en een woning, en allemaal in de buurt van jullie kind, waardoor je kind regelmatig kunt zien of zelfs mede-opvoeden, nog even dit.

Saar snijdt een belangrijk punt aan: waarom ben je het huis uitgegaan, terwijl je geen baan en nog geen andere woning had?

Je zegt: zij is eigenaar van het huis.

Maar dan nog? Moet je dan maar per direct vertrekken en dakloos worden?

Oftewel: denk er goed over na, hoe dit jou heeft kunnen overkomen. Je kunt het verleden niet veranderen, maar wel erover nadenken dat dit je niet nogmaals overkomt als je weer een nieuwe relatie hebt.

Een manier om dat te voorkomen (mocht je weer bij een vriendin intrekken die een eigen huis heeft) is om een samenlevingscontract te sluiten en daarin te regelen dat als de relatie fout loopt, jij de een aantal maanden (tot een half jaar) de tijd hebt om een andere woning te zoeken. Zoiets. En dan kan je zorgen dat je EERST een baan hebt en dan een woning regelt.

Maar voor nu: het is ellendig, het is niet fijn, maar geef niet op. Zet alles op alles om zo snel mogelijk een baan te vinden. Wees niet te kieskeurig. De woning komt dan vast ook wel goed. En dan kan je op zoek naar een betere baan. De markt trekt aan. Heb je een opleiding? Je hebt werkervaring, begrijp ik. Zie je er wel verzorgd uit als je solliciteert? Gaat vast lukken! Veel sterkte.

Trotse Vader

Trotse Vader

18-10-2017 om 00:42 Topicstarter

Signalen ex ondertussen wel duidelijk

Ik heb alle opties gedaan en momenteel is briefadres/daklozenuitkering helaas aanvragen de laatste mogelijkheid.
Zodra ik vaste plek heb, dan zal het vaste beter gaan.
Mijn ex maakt zich niet druk om mij, want zij heeft wel haar eigen problemen zegt ze.
Door deze puinhoop zit ik ook echt niet te denken aan een nieuwe relatie, laat staan of ik die vertrouwen nog op kan wekken.
Dit hele gebeuren heeft een behoorlijke impact op mij.....

saar

saar

18-10-2017 om 02:00

uuh nee

Dat bedoelde ik niet bepaald.
Ik bedoelde waarom je alles in België op zegde terwijl in Nederland niets geregeld was...een baan is toch het eerste??

Lara

Lara

18-10-2017 om 06:36

tip

TS, mijn tip m.b.t. een samenlevingscontract zijn natuurlijk voor ALS je weer een nieuwe relatie krijgt. Ik snap dat je hoofd daar nu niet naar staat. Maar ik hoop wel dat je hiervan geleerd hebt dat het niet handig is uit het huis van je vriendin te vertrekken als je en geen baan en geen andere woning hebt.

Hoe lang ben je nu bij haar weg?

En hoe lang heb je nu geen baan?

Kan je nu geen baan krijgen, enkel omdat je geen (brief)adres hebt? Zorg dan inderdaad dat je dat zsm krijgt. Maar ken je echt niemand bij wie je je tijdelijk kunt inschrijven om een adres te hebben, zodat je een baan kunt krijgen?

Of heb je gewoon moeite om een baan te krijgen? Is geen van die 14 sollicitaties wat geworden, trouwens?

Lara

Lara

18-10-2017 om 06:41

saar

"Ik bedoelde waarom je alles in België op zegde terwijl in Nederland niets geregeld was...een baan is toch het eerste??"

Ik vind dat ook niet slim. Het was trouwens een gezamenlijke beslissing, dus van allebei niet slim. En ze hadden overigens wel wat reserves om te overbruggen, maar veel te weinig. Ook niet slim. Tja, zelfs al was zijn vriendin ongelukkig in België en wilde zij terug naar Nederland, dan nog moet je blijven nadenken. Zeker omdat zij kennelijk wel een huis had/kreeg (?) op alleen haar naam.

Ook dat is weer een leerpunt voor TS: voortaan huis op beider naam laten zetten en niet per definitie met wens van vriendin meebewegen als het financieel onverstandig is. Maar goed, dat is voor later.

Nu eerst een adres en werk. Daar al je energie op zetten en vaart achter zetten.

Boink

Boink

18-10-2017 om 09:32

Tja

Een relatie hoort helaas ook niet bij je eerste levensbehoefte nu en lijkt me daarom niet meldenswaardig als zijnde probleem.

Opvang, postadres, werk en huis, dat zijn je taken nu om weer mee te draaien in de maatschappij en je dochter ook bij je te kunnen hebben.
Je moet helaas vanaf 0 beginnen, maar het is niet onmogelijk. Je moet er wel wat voor doen. Dus pak je het eerste het beste werk aan dat je kunt vinden, al moet je poepscheppen en vandaar uit solliciteer je verder. Nu weer zorgen dat je een thuis kunt maken voor je kind.
Hoe je er psychisch mee om moet gaan?
Bedoel je dat met de tegenstrijdige signalen van je ex of met de zooi die achterbleef?
Je ex zou ik laten voor wat het was, geen oorlog maken want je hebt samen een kind.
De rest zou ik mn stinkende best voor doen en accepteren dat het zo is.
Moeilijk, ik weet het, maar er is geen keuze; het is pompen of verzuipen. Sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.