Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Sleurtje

Sleurtje

19-09-2017 om 08:06

Sleur tegengaan

Dag ouders,
Wat voor tips hebben jullie tegen sleur binnen een relatie? Hebben jullie ook wel eens zo'n periode gehad, hoe lang duurde het en hoe ging dat over? Wat kan je er tegen doen?
Hebben jullie wel eens dat je over je partner denkt: ben je nou eigenlijk gewoon saai of ligt het aan mij?
Wat doen jullie om die sleur te doorbreken? Gewoon algemene praktische tips, bijvoorbeeld een gezellig uitje oid. (Maar ook en vooral tips voor thuis gezellig en leuk maken en houden, ipv moeite met het vinden van oppas voor jonge kinderen.) Alvast bedankt!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2017 om 08:38

Heb je dat al aan je man gevraagd?

Natuurlijk niet 'schat je bent saai hoe zullen we het eens leuker maken?', maar eerder 'Schat, ik zou wel eens iets anders willen doen dan we altijd doen, wat lijkt je leuk?'.

Sleurtje

Sleurtje

19-09-2017 om 08:48

Ja, maar hij is niet zo creatief. Af en toe met een cadeautje of iets lekkers thuiskomen doet hij wel maar meer weet hij ook niet zo goed. Dat begrijp ik ook wel want hij werkt namelijk hard en veel. Hij staat wel overal voor open. Dus als ik iets voorstel doet hij erg zijn best en dat is lief. Ben dus vooral op zoek naar ideeen aan activiteiten en wat we soms anders kunnen doen.

tante Sidonia

tante Sidonia

19-09-2017 om 11:29

met name samen

iets spannends doen kan je relatie een boost geven. Ga bungee jumpen of iets dergelijks.
Als hij niet zo creatief is, ben jij dat dan wel? Want je moet elkaar een beetje aanvullen natuurlijk en iets bedenken wat je samen kunt doen. Iets wat buiten het normale valt. Ik kan het ook niet zo ophoesten eerlijk gezegd: wij doen ook geen bijzondere dingen maar weten het toch leuk te houden.
Sleur kun je ook doorbreken door kleine dingen anders te doen dan anders. Wat dacht je van een verrassing? Hem vragen een avond vrij te houden en dan iets leuks te gaan doen?
Of wat groter; een weekend?

het is gemakkelijk om te concluderen dat je man wel saai zal zijn nu de relatie in een sleur zit. Maar je kunt je vent niet veranderen en van verwijten gaat de sfeer niet opknappen. Probeer dus zelf iets te bedenken hoe klein ook!

40er

40er

19-09-2017 om 11:32

Nou

Als de kinderen in bed liggen lekker samen onder de douche stappen. Keer een massage geven (of krijgen). Juist in hele drukke tijden samen koken en gezellig samen eten. Wij hebben een tijd 1 avond wekelijks vrij gehouden om gezellig samen op de bank te zitten. Tv aan, kaarsjes aan. Heel ontspannen en toch samen.

Verder vinden wij het heerlijk om een keer naar de film te gaan, of naar de sauna, maar dan zou je oppas nodig zijn.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-09-2017 om 11:39

' ik wil sleur met jou '

Af en toe iets bijzonders tussendoor is verfrissend. Maar daarnaast een vertrouwd alledaags leven - heerlijk. Niets gerieflijker dan dat.

Sleurtje

Sleurtje

19-09-2017 om 12:02

bedankt

Voor de duidelijkheid ik verwijt hem helemaal niets hoor. Hij doet zijn best en de kleine dingen zijn heel waardevol. Maar we missen iets spannends af en toe denk ik. Zelf ben ik wel creatiever dan hij dus wat dat betreft vullen we elkaar wel aan. Maar soms zijn mijn ideeen op of staar ik me blind op hetzelfde waardoor ik op iets heel simpels als een massage dus niet kom. Dan is zo'n inbreng wel fijn.
Ik heb het overigens niet over jarenlange sleur hoor, meer van de laatste paar maanden, en allebei zijn we rustige mensen die niet perse veel nodig hebben om gelukkig te zijn dus het valt allemaal wel mee, ben gewoon op zoek naar wat ideetjes want ik wil het vooral voor zijn.

Sleurtje

Sleurtje

19-09-2017 om 12:09

ben ook wel benieuwd of anderen ook zulke periodes hebben en hoe ze die doorbreken. Zo'n periode dat je wat minder met elkaar praat en ieder vooral z'n ding doet: werken, huishouden, kinderen, hond etc en dat je dan allebei gewoon te moe bent om nog supergezellig te doen aan het eind van de dag. We hebben dat eerder ook wel eens gehad maar dat loste zich vanzelf op toen we met feestdagen allebei thuis waren en veel tijd hadden.

Juline

Juline

19-09-2017 om 13:10

En hier

Wij legden de kinderen, toen die nog kleuters waren, regelmatig op tijd op bed om dan samen rustig te kunnen eten. Ik weet niet hoe jong je kinderen zijn, maar je rent soms zo langs elkaar heen. Dan vond ik rustig kunnen eten, net weer even andere dingen eten dan "kindereten" heel prettig. Tijd om echt naar elkaar te luisteren enzo.

Niki73

Niki73

19-09-2017 om 13:17

Vaste oppas

Ik zou inzetten op een vaste oppas, bijvoorbeeld elke donderdagavond of eens in de 2 weken. Dat is jullie avond. Dan gaan jullie samen iets doen: parachutespringen, bungee-jumpen, waarom niet? Of gewoon uit eten, naar de film, een concert, een toneelstuk, naar de kroeg op de hoek of een stevige wandeling maken. Maakt niet uit, maar ga iets samen doen en blijf dat doen. Dat versterkt jullie band en dat is goed voor iedereen, ook voor de kinderen.

Sleurtje

Sleurtje

20-09-2017 om 08:07

Bedankt

voor de tips. Oppas regelen kan ik uitzoeken. Lijkt me fijn een vaste avond.
Iemand nog activiteiten voor thuis of in de tuin? Kan ook met de kinderen zijn. We gaan wel eens naar het park met z'n allen maar dat is nu ook steeds hetzelfde. We wonen niet in de buurt van de zee helaas. Zo'n binnenspeeltuin lijkt me horror, maar het is toch wel leuk voor de kinderen en ik gun het ze wel dus daar moet ik me ook eens overheen zetten. Kunnen man en ik gezellig koffie drinken. Toch weer wat anders dan elke zondag naar hetzelfde park.

Senna

Senna

20-09-2017 om 09:06

binnenspeeltuin

Mijn advies: wacht er zo lang mogelijk mee. Je kinderen overleven het echt wel als ze er nog een tijd zonder doen. Ik vond het ook helemaal geen gezellig plek om met volwassenen iets te drinken. Kost daarnaast ook handenvol geld. Voor kleine kinderen vaak ook too much.
Ik ben er ook wel geweest, maar echt pas toen ze ouder waren, misschien al een jaar of 8 of 9.
Voor ons was het ook een 15-20 min rijden.

Mocht er bos (ipv park) in de buurt zijn (of op een stukje rijden), dan zou ik daar heen gaan met kleine kinderen.
Of toch ergens een speeltuin met zandbak of meertje met zandstrandje? Dat laatste natuurlijk alleen als het droog is.

En een kinderboerderij? Altijd leuk!

En spelletjes doen, dingen (hut met stoelen en oude lakens) maken in huis?

Eigenlijk wil je dus zowel de sleur met je man als met het gezin doorbreken?

Vaak kunnen kinderen erg genieten van sleur. Maar ik snap het wel, jij wil ook wat.

Sleurtje

Sleurtje

20-09-2017 om 09:29

Ja

Ja eigenlijk hebben de kinderen er geen last van en doen ze het natuurlijk juist heel goed op voorspelbaarheid en herhaling. Denk dat ik voor mezelf gewoon afwisseling wil.
Ze zijn nog láng geen 8 of 9 dus die binnenspeeltuin stel ik nog wel even uit. Meer spelletjes ga ik wel in huis halen, oudste is inmiddels al toe aan 'moeilijkere' spelletjes. Een hut is ook leuk, ik zag dat ze bij de Ikea leuke speeltentjes hebben. Bos is er, wel een stukje rijden maar dat vind ik het wel waard.
En ik had al bedacht om van het weekend lekker popcorn te maken en dan een filmavond te houden met man, als we dan toch nog geen oppas hebben gevonden, dan maar zelf een biosje organiseren. Gisteren met hem gepraat over dat ik toch wel merk dat het wat monotoon aan het worden was zeg maar. Hij vroeg zelf hoe het met me ging en of ik me verveelde, en stelde ook voor om wat leuks te doen, als we oppas hadden gevonden waren we direct vertrokken, maar helaas. Toch fijn dat hij wel bereid is aan te pakken en dat telt het meest en stelt me gerust.

Paddington

Paddington

20-09-2017 om 14:08

Ook leuk voor thuis

De tafel beschermen met plastic (opengeknipte vuilniszak) en lekker knutselen/schilderen enz met elkaar. Met wat mooier weer is het samen maken van een vogelhuisje/egelhuisje natuurlijk erg leuk.

Kleine hapjes maken en die met het gezin opeten tijdens een bordspel? Kinderen van Catan is heel erg leuk. Je kunt ook de rollen eens om draaien. Je maakt de hapjes klaar en laat de kinderen deze aan tafel brengen voor jullie, zeg maar restaurantje spelen met echt eten. Kan prima vanaf een jaar of 4.

Buiten; naar het park is natuurlijk leuk. Kijk eens wat er nog meer in de buurt zit. Een kinderboerderij? Een doolhof?
In het bos is heel veel te zien. Kijk eens op de website van OERRR.

Persoonlijk houd ik van mijn sleur. Wellicht omdat ik af en toe een aparte uitspatting heb. Zo heb ik bij regenachtig weer regelmatig de neiging om de honden iets 'nieuws' te leren. Het gezicht van de kinderen toen een van de honden de deur dicht deed omdat deze weer eens 'vergeten' werd.

Voor de ouders is het ook heel leuk om dat soort dingen met de kinderen te doen. Je zult zien dat het jullie band enorm kan versterken.

mijk

mijk

20-09-2017 om 14:25

Hier was de oplossing nog meer sleur

We laten tegenwoordig wat meer samen de hond uit in plaats van om de beurt. Praten we dagelijks even echt. En samen een serie op netflix is gewoon gezellig. In de vakantie met de kinderen ook iets gezamenlijks gekeken...

Hanny61

Hanny61

20-09-2017 om 20:52

Picknick in de woonkamer

Was hier een groot succes bij de kinderen, ook en vooral toen ze kleuters waren. Wij aten altijd aan tafel met mes en vork, dus zomaar op een kleed in de kamer zitten en met je handen eten werd hier zeer gewaardeerd.
En elke week aten de kinderen een avond vooraf. Wij zaten daar dan bij met een aperitiefje en een voorgerechtje. Een van ons bracht dan de kinderen naar bed en de ander kookte de rest van onze maaltijd. Lekker glaasje wijn erbij en gezellig samen kletsen. Nu ik dit opschrijf realiseer ik me, dat we dit zelden meer zo doen. Onze kinderen zijn inmiddels volwassen, dus we zouden hier nu veel tijd voor kunnen hebben. Tijd voor ons om een avondje uitgebreid samen koken en eten weer in te voeren.

Pennestreek

Pennestreek

20-09-2017 om 22:03

Samen huis/kamer opknappen?

Tenzij je natuurlijk samen niet lekker klust, dan is het contraproductief .
Een uurtje lekkere muziek draaien en samen dansen. Spontaan een feestje organiseren voor/met familie, vrienden of buren. Samen lekker koken, dat kan ook met (kleine) kinderen. Die kunnen wat rauwkost in bakjes doen, voorzichtig een dressing kloppen voor de sla, boterhammetjes roosteren. Spelletjes doen. Hier vonden de kinderen het heerlijk om de open haard aan te doen, kopje warme chocomel en dan marshmellows in de open haard (mochten ze op die leeftijd nog niet zelf uiteraard). En veel naar buiten. Leen een buurhond en ga wandelen, dat is heel anders dan zonder hond. Ga fietsen, of met mooi weer (nu dus even niet) in een bootje het water op (zwemvesten aan). Picknickmand mee en ergens aanleggen voor de lunch. Sowieso doet picknicken het goed, kan ook in eigen tuin op een plaid! Of in de huiskamer, hebben wij ook wel eens gedaan met slecht weer. Groot succes!

lieverdje

lieverdje

20-09-2017 om 22:43

binnenspeeltuin (ot)

daar zou ik dan juist niet mee wachten tot de kinderen een jaar of 8-9 zijn.... dan zijn ze er al bijna te groot voor! Ook al zijn ze niet zo gezellig, voor de kinderen is het wel leuk. En als ze nog klein zijn heb je een excuus om zelf ook die speelkooi in te gaan :-p

Sleurtje

Sleurtje

20-09-2017 om 22:50

Hier kan ik zeker wat mee!

Wat fijn zo veel reacties, wat een leuke ideeen! Vooral thuis samen wat knutselen of klussen vind ik een goeie. Bedankt allemaal.

Sleurtje

Sleurtje

20-09-2017 om 22:55

lieverdje

Ben ooit eens met neefjes mee wezen springen, erg bevrijdend

Sleurtje

Sleurtje

20-09-2017 om 23:01

bericht was nog niet af..

Ik vond dat toen wel stiekem leuk, maar ik weet wel dat ik helemaal gek werd van het lawaai. En ik was ze zo vaak kwijt!

tante Sidonia

tante Sidonia

21-09-2017 om 01:44

sleurtje

je begon de draad met sleur binnen je relatie. Ga je nu werkelijk waar gezellig met je vent naar de trampolines? Helemaal leuk!

Sleurtje

Sleurtje

21-09-2017 om 07:37

tante Sidonia

Haha ja wie weet, de trampolines ben ik niet zo heel zeker over maar samen knutselen of klussen wil ik wel graag doen. En ik heb al oppas geregeld voor een avondje uit binnenkort, zo fijn om daar naar uit te kijken. Nu voelt het ook helemaal niet saai meer omdat je al wat gepland hebt staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.