Relaties Relaties

Relaties

Ms. Simone

Ms. Simone

28-02-2018 om 19:44

Spin Off draad: ouderschap met (ex) partner met “moeilijk karakter”.


Truman show

Het verhaal van Doenja doet me denken aan de Truman-show: plotseling erachter komen dat de wereld waarin je leeft (hij was dan gelukkig) een filmset is, een productie. Daarna moet je al je ervaringen gaan herzien. Dat gebeurt niet systematisch, maar in de vorm van onverwachte flashbacks, herinneringen, plotseling oplichtende betekenissen die een oud verhaal in een ander perspectief plaatsen.
Alsof je je eigen geschiedenis moet herschrijven. En tegelijkertijd je nieuwe leven leven, waarbij oud en nieuw niet in balans te krijgen zijn, omdat ze elkaar intens raken, vooral doordat de kinderen nog volop in het oude leven zitten ingekapseld. Zeg maar: alsof Truman door de filmset is gebroken, maar erachter komt dat de belangrijkste mensen nog steeds in de productie zitten en dat niet weten.

Tsjor

Doenja

Doenja

02-04-2018 om 22:05

Bedankt Tsjor

Bedankt Tsjor voor dit bijzonder treffende voorbeeld. Zo voelt het inderdaad.

Ms. Simone

Ms. Simone

17-06-2018 om 11:50

Ontwikkelingen

We zijn inmiddels een aantal maanden verder en er hebben zich een aantal ontwikkelingen voorgedaan.
Met zoon ging het een periode niet zo goed, wat zich vooral uitte in uitbarstingen (meltdowns) bij mij thuis, maar ook op school was hij wat lastiger in de omgang. Hiervoor ben ik op verschillende fronten hulp gaan zoeken, maar daarvoor hadden we wel (op zijn minst) toestemming van ex nodig. Hierover had ik, vanwege ervaringen in het verleden, nogal wat stress en daarover schreef ik hier dan ook in dit draadje.

De hulpaanvraag is uiteindelijk op gang gekomen (maar niets gaat wat dat betreft snel) en ex is zelfs uit eigen beweging een aantal keer aanwezig geweest (op school en bij het behandelteam). Het gekke is dat ik hem daardoor weer even in een ander licht zie(zag) en zelfs even denk(dacht) dat ik me toch in hem vergist heb. Zo werkt(e) dat dus.

Ondertussen ging het met dochter, die een stuk minder aandacht vraagt (en dus ook krijgt, als ik niet uitkijk) weer wat beter. Dat had zich, zo vertelde ze later, rond de kerst erg depri gevoeld. Dit wist ik en ik probeerde haar hiermee ook te helpen, maar zoiets kun je niet opdringen.

Nu is het echter zover gekomen dat dochter een aantal weken geleden in aanvaring is gekomen met de vriendin (Truus)van haar vader. De keer daarop moest erover gepraat worden en is de boel verder geëscaleerd. Dochter heeft toen een brief geschreven aan haar vader, dat ze voorlopig geen contact met hem wil en dat ze Truus nooit meer wil zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.