Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Roosje

Roosje

21-08-2020 om 23:06

Stom, verliefd op getrouwde man

Mijn eigen relatie zit al lange tijd in het slop. Een van de lastigste dingen is dat mijn man totaal geen prater is. Heel lange tijd bleef ik toch gek op hem of hoop houden maar sinds een jaar is dat helaas over. Voor het eerst sinds 20 jaar werd ik een paar maanden geleden verliefd op iemand anders. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ik nog verliefd kon worden. Het is een kennis die ik af en toe zie en dan is het leuk, gezellig. Er gebeurt niks, hij weet er ook niks van. Hij is getrouwd, heeft een leuke vrouw, een gezin. Ik voel me zo suf dat ik gevoelens heb voor een totaal onbereikbaar iemand in een situatie waarin het allemaal niet kan. En voel me nog suffer dat mijn fantasie soms met me aan de haal gaat ( misschien is zijn relatie ook wel bijna ten einde en wordt het wat). Kortom, ik moet er eigenlijk vanaf. Maar hoe! Eerst hielp het wel om hem gewoon niet te zien dus ik zorg dat ik hem zo weinig mogelijk zie. Maar nu denk ik er toch veel aan. En ik ken mezelf , ik kan hardnekkig lang verliefd blijven. Hoe zorg ik dat dit gevoel verdwijnt?

Niets mis mee

Beetje fantasie, verliefdheid, daar is toch niets mis mee? Waarom zou je dat gevoel moeten laten verdwijnen?

Je doet er alleen niets mee. Je zorgt dat het een fantasie blijft.

@Emma

@Emma

22-08-2020 om 07:31

Fantasie

Fantasie is niet verkeerd, zolang het fantasie blijft en je zelf de grens weet.
De relatie met je man is echter geen fantasie. Daar moeten jullie mee aan de slag. In het beste geval samen, maar als hij niet wil meewerken jij alleen. Hoe komt het dat je 20 jaar bij iemand blijft die volgens jou hopelijk nog wel verandert? Daar zou ik me meer zorgen over maken.

Roosje

Roosje

25-08-2020 om 22:53

Minder

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik voel me er wat minder slecht over. En je hebt gelijk, ik moet naar mijn relatie kijken. Doe ik ook. En toen kwam dit. Maar wel goed om te lezen dat het niet gelijk heel erg is als je er verder niks mee doet.

Merel

Merel

26-08-2020 om 12:56

ook gehad

Ik was een tijd lang ook hopeloos verliefd op een onbereikbare man. Nooit iets mee gedaan, maar ik werd ook wel gek van mezelf, want door dat gezwijmel steek je ook geen tijd in je eigen relatie en ga je dingen vergelijken etc.
Uiteindelijk ging het toch gewoon over, duurde zeker wel een jaar.
Zou het helpen als jullie relatietherapie gaan doen? Je hoeft geen knallende ruzie te hebben om daarmee te starten, het kan jullie weer een extra boost geven in jullie relatie. Tevens kan je eens gaan verzinnen hoe het vroeger tussen jullie was, toen er nog geen kinderen waren, wat deden jullie toen? Is het misschien mogelijk om de activiteiten van toen weer eens opnieuw te gaan oppakken? Of juist een alternatief verzinnen wat jullie weer wat meer samenbrengt en uit het slop trekt.
Bij mijn man hielp bijv. een etentje of een keer een hotel boeken niet echt, dan hadden we nog niets te bespreken. Wat wel hielp is samen een cursus doen, of een sport, of een activiteit waarbij je samen moet werken, of waarbij je samen iets nieuws leert (in coronatijd misschien lastig) zoals bijv. op salsadansen gaan, of een klimmuur bezoeken, of gaan squashen samen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.