Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Doenja

Doenja

16-09-2017 om 10:41

Tante boos op mijn moeder en daardoor ook op mij

Ik zit met een lastige situatie die ik niet heel makkelijk en kort kan uitleggen. Maar ik ga een poging wagen.

Mijn moeder is de 70 al gepasseerd en ze heeft enkele zussen en een broer. Nu is een zus boos op mijn moeder. Omdat mijn moeder destijds de opleiding voor gezinshulp heeft gedaan en de zus vind dat mijn moeder ook maar voor had had moeten zorgen dat ze een opleiding kreeg. Destijds kond iedereen in dat gezin een opleiding doen die dat wilde. Alles binnen de eigen capaciteiten, niks hoogdravends, mbo is de hoogst genoten opleiding. Zus heeft dus nooit een opleiding gevolgd en altijd divers ongeschoold werk gedaan. Mijn moeder heeft lang niet gewerkt toen er kinderen kwamen, zo ging dat in die tijd, en mijn vader heeft na een herscholings traject ook pas later echt een beetje een redelijk salaris gehad. Mijn ouders woonden in een goedkoop huurhuis en pas toen mijn ouders eind 40 waren konden ze hun eerste en enige huis kopen. Twee onder een kap, in een goedkope gemeente. Zus heeft direct na haar trouwen een vrijstaande woning gekocht met haar man, altijd een eigen auto gehad. Gun ik haar van harte!!! Ze heeft het financieel altijd beter gehad dan mijn moeder. Zus is boos, want mijn moeder doet zich beter voor dan ze is en zus heeft nooit kansen gehad.
Leeftijdsverschil tussen mijn moeder en haar zus waar ze problemen mee heeft is 3 jaar. Beide hebben ondertussen AOW. Mijn moeder doet divers vrijwilligers werk in het verlengde van haar licht-medische kennis (rolstoel maatje enzo). Ook daar is haar zus boos over, want dat wil zij ook! ' Dan doe je dat toch ook' zegt mijn moeder dan, maar er gebeurt niks. Tot dusver prima, en ik heb er niks mee te maken zou je denken.
Maar nu heb ik al jaren een eigen bedrijf waarbij ik evenementen organiseer in de kunstzinnige en creatieve hoek (wil dit even vaag houden ivm herkenbaarheid). En de zus van mn moeder (mijn tante dus) kwam daar ook wel eens. Ze was bevriend met mijn medewerker. Nu gaat de zus van mijn moeder vele klanten en ook mijn medewerker lelijke dingen vertellen over MIJ! Ik zou arrogant zijn, ze heeft nooit gekregen waar ze recht op had, mijn moeder zou overal rondbazuinen dat ze de jongste is en dat is zus...pfffff etc. etc. Onzin, leugens, maar mijn medewerker is vorig jaar hier al razend en tierend vertrokken omdat ze de leugens en verhalen van zus geloofde. Die medewerker heeft zelfs mijn moeder (die me af en toe helpt in mn bedrijf) uit staan te schelden. Ze bestookte mijn moeder met allerlei leugens die van zus afkomen. Wat we ook zeggen; wij liegen. Het is nu zover dat een zakenpartner niet meer met mij samen wil werken en diverse klanten waar ik op kon bouwen niet meer komen.
Hoe kan ik dit oplossen? Hoe zorg ik dat deze totale verzinsels stoppen? Wat doen jullie aan jaloers gedrag van anderen (zo zie ik het).
Doe nooit zaken met familie wordt er wel eens gezegd. Maar als je tante, de zus van mijn moeder, graag bij je evenementen komt, kun je moeilijk zeggen nee, je mag niet. Maar het voelt nu of ik heel veel onheil op me afgeroepen heb. En ik weet niet wat ik gedaan heb, want het is zus/tante die heel boos is op alles wat mijn moeder heeft.
Iemand tips?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-09-2017 om 10:54

Bijzonder

Waar haal je toch die types vandaan die maar lopen te schelden en tieren? Ik zou het compleet afkappen, de relatie met dat soort hysterische types, en me richten op mensen die wel normaal kunnen doen.

Doenja

Doenja

16-09-2017 om 11:05

Phryne

Ik hoef het niet af te kappen, ze doen het zelf al. Maar waarom zijn mensen dan zo jaloers en denken ze het nodig te vinden om daarom iemand kapot te maken? Waarom kunnen mensen zich niet druk maken over hun eigen leven, ipv het leven van een ander? Heb je tips hoe ik deze (in jouw bewoordingen) hysterische types buiten mijn leven hou? Hoe herken je ze vooraf?

Mask

Mask

16-09-2017 om 11:06

probleem

Het probleem zit 'm denk ik meer in het zakelijke gevolg, tenminste, dat zou het bij mij zitten.
Als iemand niet met me wil dan maar maar zonder me, maar als mijn bedrijf naar de haaien gaat door laster zou ik daar wel wat aan doen of proberen te doen.

Daarnaast kan TS wel met tante willen kappen, maar als die op blijft draven op de evenementen en daar voor onrust zorgt, zou dat toch heel lastig zijn. Tante weren van evenementen levert vast weer het een en ander aan roddel en achterklap op en op social media achtervolgt je dat tot in lengte van dagen.

Ik zou er een dreigementje aan wagen richting tante, dat je aangifte zult doen als het niet stopt.

Doenja

Doenja

16-09-2017 om 11:13

Mask

Dank je Mask, je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb er zakelijk last van. Anders was het heel simpel: daaaaaaaag. Ik hou absoluut niet van dreigen, afschuwelijk. Maar ik weet niet hoe ik duidelijk kan maken dat ze veel en veel te ver gaat. Ze is inmiddels ook begonnen om me te beconcureren... (daar heb ik een hele poos terug onder een andere naam al iets over geschreven). Ze kijkt wat ik organiseer, gaat dan zelf ook doen, en nodigt mijn klanten uit. Voor een fractie van de prijs. Gelukkig zien veel klanten dat ik toch echt meerwaarde heb, maar ik krijg er ook vragen over van klanten.
Toch zoek ik naar een oplossing zonder een dreigement uit te hoeven sturen. En als dit op sociale media naar buiten komt, dan ben ik echt het haasje. Alhoewel; wat er zwart op wit staat daar kun je aangifte van doen (smaad en laster).

Mask

Mask

16-09-2017 om 12:26

Dreigen

Ik bedoel niet dreigen met iets afschuwelijks hoor, maar wel met het doen van aangifte.
Verzamel bewijs als het er is, vorm zelf een dossier, stel een heel zakelijke aangetekend verzonden brief op (mail kan ze zeggen dat die niet is gelezen of ontvangen), waarin je neutraal en zakelijk kort de situatie schetst en dat je bij voortgang genoodzaakt bent aangifte te doen. Dat ze een maand heeft om te stoppen met laster en smaad.
Concurrentie kun je weinig aan doen, tenzij er weinig punten anders zijn aan een exclusief product, er patent is enz.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-09-2017 om 13:07

Buiten je leven houden

Ik maak uit jouw stukjes op dat je heel open en gastvrij bent en makkelijk mensen in je 'kringetje' haalt. Daarmee haal je kennelijk ook snel 'rare types' binnen. Ik ben totaal het tegenovergestelde. Ik kan prima beleefd met anderen omgaan, me openstellen voor een gesprek of leuke avond, maar slechts een enkeling vertrouw ik (op termijn) zoveel dat ze in mijn eigen leefomgeving mogen komen. Scheelt ook dat ik die mensen niet nodig heb, introvert ben en zelfs moet opletten dat ik geen totale kluizenaar wordt.
Ik heb ook rare tantes. Die zie ik op de verjaardag van mijn ouders, soms nodig ze uit voor het kerstdiner, en ik heb een enorme teflonlaag voor eventueel lullige opmerkingen.
Met dreigen heb ik dan weer geen enkel probleem. Als ik echt last heb van mensen maak ik hen echt wel duidelijk dat ze het met mij beter niet aan de stok kunnen krijgen. Ik heb later wel eens terug gekregen dat iemand anders van zo iemand had gehoord dat ik niet te vertrouwen was. Gelukkig vormen de meeste mensen hun eigen oordeel en niet van horen zeggen.
Die tante van jou zou er bij mij niet meer in komen. Sneu type.

Doenja

Doenja

16-09-2017 om 14:54

Heel goed

Ik heb veel gehad aan t antwoord van Mask ook al vind ik nog erg heftig om zo'n dreigbrief te sturen. Vrees ook dat zo'n brief bij diverse mensen in haar kringetje onder de neus gewreven wordt. Of zelfs openbaar gemaakt wordt met hun versie van het verhaal erbij. Copyright wordt er wel degelijk geschonden door tante. En ze werkt zwart, ze draagt geen lasten af van haar verdiensten. Ze is niet eens n officieel bedrijf.
Phryne gaf ook veel verheldering in haar laatste antwoord. Ze is zelf introvert op t kluizenaarsachtige af. Ik ben extravert en dat heb ik ook nodig voor mijn bedrijf. Net als een bakker of plaatselijke kroegbaas heb je je klanten nodig. Je kunt je moeilijk achter je toonbank verschuilen in de hoop dat mensen weggaan. Ik laat niet mensen toe in mijn kringetje, ik probeer omzet te maken. En in mijn werk moet die omzet toch echt komen van consumenten. Net zoals ik medewerkers nodig heb om het werk gedaan te krijgen. Maar eigenlijk is het de omgekeerde wereld; is het niet tante die haar persoonlijke frustraties vertaald in een haatdragende boodschap naar anderen?
Overigens komt deze tante nooit op mijn kerstdiner. Alsjeblieft zeg. Daar nodig ik mensen voor uit die me echt na aan het hart liggen.

Ik zou geen brief sturen

Ik denk dat je met een aangetekende dreigbrief olie op het vuur gooit en dat de situatie dan slechter wordt. Valt er nog met haar te praten? Vaak schrikken mensen als je één op één aan hen uitlegt wat het allemaal met je doet. Al naar gelang haar reactie zou ik dan wel duidelijk zeggen dat je niet meer wil dat zij achter jou rug om kwaadspreekt en dat het per direct moet stoppen omdat je je anders genoodzaakt ziet verdere maatregelen te nemen.
Dat die ex-medewerker haar eigen handeltje op zet daar kan je weinig mee alleen maar vertrouwen in je eigen kracht en professionaliteit en een stapje er bij zetten omdat je nu, hopelijk tijdelijk, concurrentie hebt. Schijnbaar heb je zo'n leuk product dat mensen dat ook willen verkopen en schijnbaar hebben ze zelf de creativiteit niet om zelf iets te bedenken, dat zegt genoeg. Houd de eer aan jezelf en ga niet over en weer met modder gooien; als er geen reactie van jou komt op al die kwaadsprekerij dan is het ook niet interessant voor anderen en waait het hopelijk snel over.

Anke

Anke

16-09-2017 om 17:39

aangetekende brief

Als je een brief stuurt om uit te leggen dat je - als ze doorgaat - genoodzaakt bent aangifte te doen van smaad en laster, schrijf haar dan dat ze PER DIRECT ermee stopt! Natuurlijk niet een maand de tijd geven!

Misschien kan je langs het juridisch loket als je er geen geld aan wilt besteden. Of alvast bij de politie informeren wat je tegen deze smaad en laster kunt doen?

En vermeld ik de brief natuurlijk alleen maar feiten zoals jij die teruggekoppeld hebt (zonder namen te noemen - voor het geval ze de brief openbaar maakt).

Het zou kunnen dat ze gevoelig is voor dreigement van jouw zijde dat je gaat melden dat ze zwart werkt. Het kan zijn dat dat uiteindelijk de enige manier is om haar tot rust te krijgen. Het is nl. niet alleen illegaal, maar ook nog eens oneerlijke concurrentie richting jou.

Wat ik denk ik zou doen:
0.,Vanaf nu zoveel mogelijk bewijs verzamelen.
1. Proberen een gesprek met haar te regelen en vragen wat er toch is dat ze jou zo probeert te beschadigen. Misschien dat je door "zielig" te doen nog een snaar bij haar raakt en dat ze er dan toch mee stopt (de laster)? Nb Neem het gesprek met je telefoon op! Dat mag heb ik gelezen, hoef je geen toestemming voor te vragen.
2. Als dat niet helpt een boze en aangetekend brief, zakelijk en strak opgesteld.
3. Als dat niet helpt, aangifte doen bij de politie.
4. En ik zou ernstig overwegen haar niet meer uit te nodigen bij jouw evenementen (nadat je 1. gedaan hebt). Je gaat een concurrent toch niet uitnodigen. Als je bang bent dat ze dan stennis gaat schoppen, zou ik het toch echt met de politie opnemen. Kan toch niet waar zijn dat zij zich dan daar bij jou misdraagt? Misschien kan de politie even langskomen (buiten) of kan je afspreken dat je een belletje geeft zodra zij verschijnt, dus voor het moment dat jij haar zegt dat ze moet vertrekken.

Naar hoor. Sterkte ermee.

saar

saar

16-09-2017 om 17:55

hoo

Waar gaat dit over??
Snap hier echt niets van, maar dat zal wel komen door mijn aard die ook nogal kluizenaarstrekjes heeft...
Maar politie inschakelen bij een hoop geroddel? Succes ermee maar hoop eigenlijk dat politie zich niet leent hiervoor.

Anke

Anke

16-09-2017 om 17:56

indruk maken

Jij Kent je tante het beste, maar als een gesprek dus niet helpt, zou je ook kunnen overwegen toch een advocaat in de arm te nemen en die een brief te laten sturen. Die advocaat moet dan bij voorkeur ervaring hebben met smaad, laster en oneerlijke concurrentie (vraag ernaar en laat je doorverwijzen naar iemand die er ervaring mee heeft). Een serieuze brief van een advocaat kan bij dit soort praktijken nog wel helpen, denk ik.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-09-2017 om 18:18

Zwart werken

Dat is natuurlijk een sterke troef. In een persoonlijk gesprek melden dat je erg aangeslagen bent door haar gedrag en wilt dat ze daarmee stopt, en dat je anders niet zult aarzelen om een melding te doen wegens concurrentievervalsing door zwartwerken. Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat zij met haar huiskamerhandeltje dezelfde kwaliteit kan bieden als jij.

Doenja

Doenja

16-09-2017 om 23:56

Even wat recht zetten

Ik moet eerst eveb wat rechtzetten: t is mijn tante die mijn concurent speelt (ze is notabene 72!) en mijn oud mederwerker niet. De oud medewerker is bevriend met mijn tante en is nogal idolaat van de zskebpartner die opeens de deur dichthoudt. Vragen waarom krijg ik geen antwoord op.
Tante heeft me deze zomer twee keer opgebeld met dreigementen dat ze me kan maken of breken. (Ik moet doen wat xij wil, anders...). Daarop heb ik drie maal een afspraak willen maken, maar ze kan nooit. Ze heeft geen werk. Ze wil alleen maar afspreken als ze weet dat ik druk ben met mn bedrijf. Ik zie dat als n pestactie om me op kosten te jagen omdat ik dan vervanging moet regelen.
Ook belangrijk is dat tante niet meer op mijn evenementen komt of bij mn bedrijf. Ik nodig haar niet uit, maar ze komt zelf ook niet.
Tante doet wel aan copyright schending EN geeft haar inkomsten niet op. T zwart werken en concurentievervalsing zijn sterke argumenten om haar te laten stoppen. En ik had er twee jaar geleden zulke leuke nieuwe klanten bij! Maar die zie niet tot nauwelijks meer. Sommige klanten hebben me zelfs geblokeerd. Totaal geschokt was ik...
Vind het zo'n moeilijke situatie. Dit speelt al een jaar en de gevolgen (wegblijven klanten en zakenrelaties keren me de rug toe) worden steeds meer merkbaar. Ik durfde t hier ook niet te vertellen. Bang dat ik opmerkingen zou krijgen dat ik vast van allerlei lelijks gedaan zou hebben. De aantijgingen van tante zijn zo leugenachtig en kinderlijk! Ik zie nu duidelijk dat tante enorme frustraties heeft opgelopen in haar leven. Maar daar hoef ik toch niet voor te boeten? Moet ik bij mn klanten en zakenrelaties mn verontschuldigingen aanbieden voor t gedrag van mn tante?

Brief kan ook tegen je gebruikt worden

Het bestaan van een brief kan de tante ook tegen TS gebruiken. Zo van ' kijk eens wat ze mij stuurt!!!' 'ZIe hier het bewijs dat ze niet wilt dat jullie goedkoper uit zijn bij mij! '

Het is vervelend maar als TS zelf betere perodukten verkoopt, is dat het enige waarmee zij klanten tot zich kan binden. Klantenbinding kost tijd. Vaste klanten komen bij TS voor een reden.
Pas op met je verlagen tot het niveau van de tante.

Kan je evetueel ook workshops geven? Dat is ook zo'n sterke vorm van klantenbinding.

Copyright

Je kan de persoon die getroffen wordt door copyright, attenderen op je waarnemingen. Mag die het zelf uitzoeken hoe dit aan te pakken.

saar

saar

17-09-2017 om 08:25

jongens toch

Hou toch op over smaad en laster! Ts is voor arrogant uitgemaakt!
Vervelend, maar daar krijg je een advocaat niet mee aan het werk.
Een beetje zelfde niveau als ts hier laat zien al pratende over haar tante. Over en weer kwaadsprekerij.

saar

saar

17-09-2017 om 08:26

En sinds

wanneer is er iets mis met concurrentie?

Anke

Anke

17-09-2017 om 08:51

saar

"Hou toch op over smaad en laster! Ts is voor arrogant uitgemaakt!
Vervelend, maar daar krijg je een advocaat niet mee aan het werk."

Ben jij advocaat?

Je kunt met smaad en laster vast wel wat doen. En TS heeft het ook over copyright/auteursrechtinbreuk (dus ik neem aan het letterlijk kopiëren van teksten - moet het wel (nagenoeg) letterlijk).

"Een beetje zelfde niveau als ts hier laat zien al pratende over haar tante. Over en weer kwaadsprekerij."
De vraag is wat TS kan aantonen over alle leugens die ze verspreidt. Als tante leugens verspreidt en TS vertelt hier in haar wanhoop alleen de waarheid dan is het natuurlijk raar om TS te verwijten dat ze kwaad spreekt over tante.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-09-2017 om 08:54

en met concurrentie is niets mis

maar wel als jij wit probeert te concurreren tegen iemand die zwart werkt. Ik zou daar toch wel snel klaar mee zijn.

Mask

Mask

17-09-2017 om 08:55

Flanagan/saar

Flanagan: Je zegt de brief kan meer kapot maken, maar ik denk dat dat station al is gepasseerd.
In het stukje erna zeg je dat ze de persoon die getroffen is door copyright kan attenderen, maar TS zelf is degene die wordt getroffen, of snap ik je nu niet? Ze moet haar tante dus attenderen, maar ervoor zeg je dat dat het erger maakt.

saar: het zit je hoog, ik merk het. Ik heb zelf het een en ander aan de hand gehad in nog onschuldiger vorm, met iemand die ik niet kende en waarvan ik niet wist dat zij soortgelijk product maakte. Slecht onderzoek door mij dus, maar ik was een beginneling. Ik had binnen 48 uur een email te pakken van het bedrijf dat voor haar filterde en haar inseinde als er dus "plagiaat" werd gepleegd en daarin kon ik aan 3 voorwaarden voldoen, anders had ik een rechtszaak aan mijn broek hangen.
Hier speelt nog meer, haar medewerker is opgestapt, en tante maakt haar zwart bij iedereen waardoor zij inkomsten is verloren. Het gaat hier niet om een moeder die sleutelhangers maakt, maar wel iets groters.
Dat TS hier advies vraagt zie ik niet als roddelen, ze vraagt tips wat ze kan doen, het is namelijk nog lastiger: het is familie en dan kan je klantenkring uit mensen bestaan die veel overlappingen hebben, zeker als het uit een bepaalde hoek komt.

Mask

Mask

17-09-2017 om 08:57

Met onschuldiger vorm bedoel ik dat het puur zakelijk was, dat er geen familiebanden waren, geen zwartmakerij. Dit is gecompliceerder, maar TS staat zeker in haar recht.

Anke

Anke

17-09-2017 om 09:00

aanpakken

Ik begrijp dat TS er al een jaar last van heeft.

Hopen dat alle leugens / smaad en laster verspreiden overwaaien heeft kennelijk niet geholpen. Niets doen helpt niet.

Als ze dus iets wil ondernemen, dan moet ze kijken wat wel helpt. Soms moet je je helaas verlagen tot het niveau van de lastpak, omdat dat de enige taal is die ze spreken.

Net als bij kinderen. Soms slaat het ene kind de andere (zonder dat juffen of meesters iets zien) en doet degene die geslagen wordt niets terug. Dat kan zo doorgaan. Tot de geslagene opeens ook een harde klap teruggeeft (al dan niet na verdedigingslessen of zoiets). Dan schrikt die ander en stopt die ermee.

Ik ben echt niet van geweld, laat dat duidelijk zijn, maar bij zo'n type zou dreigen met aangifte of belastingaangifte wel kunnen helpen.

Misschien gewoon een keer na je werk bij haar langs gaan en aanbellen en haar aanspreken? Of inderdaad een formele brief van een advocaat (als je dat geld ervoor over hebt)?

Als je een advocaat overweegt, bel eerst rond (gratis info inwinnen) totdat je een goede advocaat hebt en totdat je gehoord hebt dat zo'n brief wel degelijk zin kan hebben. De brief moet vanzelfsprekend zakelijk zijn. Maar als je die alleen naar haar stuurt is dat vanzelfsprekend niet lasterlijk zoals zij wel doet.

Mask,

Inderdaad verwarrend. Tijdens het versturen van de eerste post had ik de laatste post van TS gekruisd.
Ik doel met het niet schrijven op het beschermen van een respectvol contact met de klanten. Band met de tante is ' over'. Maar als TS haar een brief stuurt, kan de tante die brief gebruiken om klanten tegen TS op te zetten. De tante lijkt mij in staat om die brief als munitie te gebruiken om zo TS nog meer schade aan te brengen.

De brief is zwart op wit en eenmaal verstuurd, kan je hem niet terug halen. TS kan zich focussen op haar produkten en haar tante volledig negeren, ook als anderen haar vragen stellen. Er boven blijven staan, om geen verdere naambeschadiging op te lopen.

Maar toen kwam de melding over de copyright.
Daar gaat de tante de mis in. TS hoeft niet haar tante te attenderen, verre van dat want dat kan weer leiden tot een ordinair bekgevecht met getuigen op de koop toe.
TS kan degene die door de tante wordt ' bestolen' informeren. Het is niet aan TS het probleem van de benadeelde op te lossen. Dat mag diegene zelf doen. Maar TS kan om haar eigen toko te beschermen tegen verlies, het balletje opgooien omdat het ook een zakelijke kwestie is. Business is business.

Mask

Mask

17-09-2017 om 12:07

bijna

"TS kan degene die door de tante wordt ' bestolen' informeren. Het is niet aan TS het probleem van de benadeelde op te lossen. Dat mag diegene zelf doen."

Maar dat bedoel ik: dat is ze zelf. TS wordt door tante bestolen. En dat moet ze niet in de familiesfeer, maar heel zakelijk oplossen.

Ava

Ava

17-09-2017 om 14:02

Termijn

Als ik mij niet vergis zit er een termijn aan smaad an laster. Die is niet lang, een paar maanden meen ik. Dus als je daar nog iets mee wil, moet je opschieten. Daarmee bedoel ik niet perse aangifte maar dat leg ik hier onder uit.

Ik zou een advocaat zoeken en dit voorleggen. Je kan een bepaalde strategie kiezen, zodanig dat alle juridische aspecten afgedicht zijn. Een strategie kan zijn dat je eerst een charme offensief probeert met een gesprek of een vriendelijke brief, geschreven door de advocaat maar vanuit jouw taalgebruik en door jou opgetekend op jouw eigen papier. Met de advocaat kan je overleggen in welke sfeer jij de brief wilt zodanig dat tante (nog) niets te merken krijgt van de advocaat. Misschien kiest jouw tante eieren voor haar geld of moet er nog een briefje volgen, bijvoorbeeld wel met briefhoofd advocaat of alsnog een vanuit jou maar dan met aangepast stelliger taalgebruik. En dan natuurlijk liefst binnen de termijn zodat je aangifte kan doen als tante bij haar standpunt blijft. Je zou bijvoorbeeld kunnen eisen dat je een gesprek met haar wilt, op kantoor van de advocaat en tot die tijd voorlopig afziet van aangifte. De advocaat kan jouw tante uitleggen waarom wat zij doet juridische niet aan de haak is en welke gevolgen dat voor haar kan hebben. Als tante tijdens dat gesprek op kantoor halsstarrig blijft in haar gedrag, kan je alsnog aangifte doen.

En ik zou tante nooit meer uitnodigen. Je haalt daarmee de duivel binnen. Je hebt nu gemerkt dat zachte heelmeesters, stinkende wonden maken. Dit vraagt duidelijk om een andere aanpak!

Ava

Ava

17-09-2017 om 14:11

Tip van Flanagan

Die tip vind ik eigenlijk heel goed.

Je zou tante kunnen waarschuwen dat als zij dit gedrag doorzet, je hier wel werk van moet maken. Als je het op de juiste manier zegt, kan je dit ook als een bescherming van jou naar tante brengen. En dan moet ze je wel dankbaar zijn. Of als een correct gevolg van haar handelen. Al naar gelang de situatie, natuurlijk. Afhankelijk van tantes eigen te kiezen pad.

Het fijne ervan is dat je alles juridisch vastlegt, voor een eventuele volgende keer. Maar zij wordt wel gelijk aangesproken en op de hoogte gebracht van haar kwalijke gedrag.

Maar dat zou ik toch wel met een advocaat willen overleggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.