Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Annie

Annie

22-01-2012 om 23:00

Tijdelijk? uit elkaar [depressie man]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

07-02-2012 om 13:48

Judith-t (slachtofferschap vs. depressie)

Ik wilde een tegengeluid laten horen als antwoord op degenen die - even kort door de bocht en heel zwartwit - Annie bekritiseren als hard en meedogenloos omdat ze een zielige zieke in de steek laat. Laten we het erop houden dat de irritatiegrens met depressieven bij mij lager dan gemiddeld is door wat ik vroeger zelf heb meegemaakt. Ik begrijp heel goed dat een ziekte iemand kan veranderen en heb daar ook echt wel begrip voor, mensen die mij kennen weten dat en kunnen met voorbeelden aankomen.

Ik haal in discussies meestal mijn eigen ervaringen aan omdat ik dat een zinvulle aanvulling vind en riskeer daar dus mee dat mensen me wegzetten als iemand die zich door een jeugdtrauma laat leiden. Het zij zo.

jippa

jippa

08-02-2012 om 18:26

Ook mogelijk

..dat de depressieve persoon pas gaat opknappen als de omgeving de handen er vanaf haalt. Dat heb ik twee keer zien gebeuren. In beide gevallen had de partner zich jaren opgeofferd en zijn/ haar eigen leven in de ijskast gezet en er dus uiteindelijk de zaak ook geen goed gedaan. Dus alleen maar 'stand by your man' is ook niet altijd de oplossing denk ik. Ik ben blij dat ik nooit voor zo' n duivels dilemma heb gestaan. Ik kan wel veel begrip opbrengen voor de keuze van Annie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.