Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Puravida

Puravida

04-10-2017 om 15:59

Tips gevraagd ivm gesprek over pesten

Ik heb al eens eerder gepost over mijn zus, haar zoon en mijn zoon die niet bij hen wilde logeren. Dat is uiteindelijk ook niet gebeurd, maar nu is het volgende aan de hand.
Sinds het begin van het schooljaar is neef mijn zoon aan het pesten. Ze zitten bij elkaar in de klas (13 jaar) en konden het vorig jaar goed vinden, maar nu heeft neef het op zoon voorzien. Hij maakt hem zwart bij anderen, lacht hem uit, pakt dingen af, scheldt hem uit, krast in zijn boeken, dat soort dingen. Mijn zoon snapt er helemaal niks van en zit er echt mee. Hij gaat er soms tegenin, negeert het soms, maar dan wordt het alleen maar erger.
Nu denk ik dat er een gesprek met zus moet komen, maar ik heb haar al eerder horen praten met ouders die kwamen praten over het pestgedrag van neef en dan legt ze het probleem grotendeels bij de andere jongen. Dat gaat ze bij mij ook doen, ik weet dat ze mijn zoon te soft vindt (en mij ook) en dat ze vindt dat ik mijn zoon beter op het harde leven moet voorbereiden, jongens zijn nu eenmaal grof tegen elkaar.
Hebben jullie een tip hoe ik dit aan kan pakken, dingen die je in zo'n gesprek beter wel of niet kan zeggen of doen? Zus luistert slecht en praat heel veel, dus ik heb er een hard hoofd in, maar dit kan zo niet langer.

Angela67

Angela67

04-10-2017 om 19:59

Niet zelf doen

Laat mentor maar praten met de jongens.
Het is toch een schoolding?
Gr Angela

Puravida

Puravida

04-10-2017 om 20:18

Mentor

Zoon wil absoluut niet dat ik met de mentor praat. Hij voelt zich dan een verrader. Mentor is nogal een botterik die misschien neef hard gaat aanpakken en dan wordt neef nog veel bozer op zoon. Mijn zus zou het ook niet waarderen denk ik.
Omdat het neven zijn, had ik er ook niet aan gedacht. Misschien toch doen dan...

tante Sidonia

tante Sidonia

04-10-2017 om 21:25

ja

lijkt mij ook echt beter om het toch via school te doen.

Waarom niet..

met de bully eerst zelf praten?
Vriendelijke aanpak maar wel duidelijk zijn.
Het verwijt van verraad naar jouw zoon komt toch, hoe je het ook aanpakt.
Ik zou liever de touwtjes dan eerst in eigen handen willen houden zonder dat allerlei familie dynamieken gaan meespelen.
Neem hem desnoods ergens mee naartoe voor een rustig en ongestoord gesprek?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.