Relaties Relaties

Relaties

Toch maar weer even de buren...

Al een tijdje heb ik last met de buren, ik heb er ook al eerder hier over gepost. Het zijn drie meiden, die zich gedragen alsof ze in een studentenflat wonen in plaats van in een woonwijk met kleine kinderen. Inmiddels heb ik mijn huis te koop gezet, maar de makelaar verwacht dat het nog wel even kan duren voordat het is verkocht. Intussen ben ik half overspannen van de overlast. Na wel 40 'goede gesprekken', uitnodigingen bij mij thuis, bemiddelingspogingen met derden en meer pogingen om begrip te kweken heb ik het opgegeven. De politie is geweest en kan wel 's nachts optreden, maar doet overdag niets tegen de voortdurende harde muziek. Ik heb al gebeld met het juridisch loket, de wijkagent, mijn advocaat, de gemeente... niemand die iets kan doen. Voorlopig zit ik hier dus nog en ik werk ook nog thuis, dus zit ik 24 uur per dag in de ellende. Heeft iemand nog tips? Praten helpt echt niet, dat heb ik al heel erg vaak geprobeerd. Ze zeggen alleen maar: "We moeten toch kunnen leven?" En hun manier van leven is zich van niets aantrekken. En terugpesten is eigenlijk niet mijn stijl.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips?

Ik lees al een tijdje met je mee. Het lijkt me verschrikkelijk zo'n stel buren. En nog erger de machteloosheid omdat zelfs officiele instanties niets kunnen doen. Ze zijn je gewoon aan het terroriseren.
Is het niet mogelijk om ergens/bij iemand anders te werken? Heb je een laptop, kan de telefoon niet doorgeschakeld worden naar je mobiel?
Wie weet kan je dan op die dagen dat je weg ze op de eoa manier terugpakken. Het ligt niet in je aard. Ook niet in de mijne. Maar op een gegeven moment houdt het op.
Bij wijze van spreken een emmer water boven de ingang zetten en zodra ze naar buiten komen valt het water over ze heen. Kunnen ze afkoelen. Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik wens je veel sterkte in de strijd.
Gr, Pisa

Rafelkap

Rafelkap

02-12-2008 om 18:54

Wat ideeën en sterkte!

hoi Stoepkrijt
Oh wat rampzalig zeg!!!! En leuk voor de nieuwe bewoners van je huis! Ook niet goed voor de verkoop.. (hopelijk lukt het toch nog je droomhuis te bemachtigen!) Tja als eindeloos praten niet helpt.. ik ben ooit 's nachts toen de buren keiharde muziek aan hadden gaan boren, een werkstukje, ik zat op de kunstacademie. Nou, dat hielp meteen! Het was meteen stil, alleen was ik niet meteen klaar
Dus misschien een idee als er weer lawaai is: hang een boekenrekje op met heeeeel veel gaatjes in de muur.
Of gooi het over een andere boeg; ga heel lief aankondigen dat je komend weekend een kleine verbouwing hebt. Ga dan heel veel boren (in beton liefst) en ander klusgeluid maken. Biedt daarna nog een bosje bloemen aan voor de overlast Dan laat je zien hoe het hoort.
Misschien kan je nog de ouders van die meiden erop aanspreken (die zullen alleen vast wel blij zijn dat ze niet meer thuis wonen), of hun huisbaas (vast al gedaan).
Sterkte!

Pennetje

Pennetje

02-12-2008 om 20:41 Topicstarter

Leuke tips

Maar Sini, toen had je zeker nog geen kinderen? Als ik terug ga pesten heb ik ook mijn dochter ermee. Ik heb wel een bed op zolder op dochters kamer erbij gezet, als het 's nachts te erg wordt ga ik daar logeren. Maar meestal ben ik dan al zo opgefokt dat ik geen oog meer dichtdoe.
Ik woon al sinds mijn scheiding (negen jaar geleden) in appartementen en ben gewend rekening te houden met buren. Schoenen uit, kinderen alleen op zolder lawaai maken, deuren rustig dichtdoen enz. Ik kan het dus echt niet begrijpen dat een ander daar zo lak aan kan hebben. Hopelijk zijn er een paar aso's die mijn huis willen kopen, dan kunnen ze elkaar uitroken. Ik heb naast het droomhuis met mijn zus (zie Nieuwe Huishouden) ook een betaalbaarder en minder uitgewoond huisje voor dochter en mij op het oog. Maar ik zal toch eerst dit huis kwijtmoeten...

Pennetje

Pennetje

02-12-2008 om 21:18 Topicstarter

Oja

Die eigenaar heb ik elke keer dat ik overlast had opgebeld, dus ook midden in de nacht. Inmiddels dreigt hij een advocaat op mijn nek te sturen als ik hem nog een keer lastig val. Echt een lekker vent dus.

Makke

Makke

02-12-2008 om 22:01

Ik denk iets heel ergs...

Ik vind het eigenlijk niet kunnen maar zeg het toch: je zou toch potverdorrie zin krijgen om er een paar jongens op af te sturen! Die niets aanraken hoor maar gewoon even fijntjes laten weten dat dit afgelopen moet zijn.. want anders. Hmmm, mag zeker niet he? Jammer!

Vreselijk deze terreur! Wat een egoïstische #&$%_&_)(&_&/ trutten!

Makke

Makke

Makke

02-12-2008 om 22:02

Paar jongens

moet zijn

een paar zware jongens, je weet nog wel, uit de Donald Duck

Pennetje

Pennetje

02-12-2008 om 22:34 Topicstarter

Zware jongens

Die had ik ook al bedacht. Maar hun vriendjes zijn zelf zware jongens van het type waarvan je altijd hoopt dat je dochter er nooit mee thuis komt (capuchon op, gouden voortand, afgezakte broek en een heel raar soort Nederlands spreken).
De meiden werken 'in de zorg' wat een eufemisme is voor het feit dat ze schoonmaken in een instituut voor geestelijk gehandicapten hier in de buurt. Ze werken dus wel, maar er lijkt er altijd wel eentje thuis te zijn om de muziek hard te zetten. En anders zijn die jongens er wel. Hun seksleven is ook tamelijk luidruchtig, maar de sessies zijn gelukkig erg kort. Als ik zo'n minnaar had gooide ik hem eruit wegens wanprestatie

Hanne.

Hanne.

03-12-2008 om 09:52

Sexleven..

"Hun seksleven is ook tamelijk luidruchtig, maar de sessies zijn gelukkig erg kort. Als ik zo\'n minnaar had gooide ik hem eruit wegens wanprestatie "

Heb je ze al verteld dat je ook mee kan genieten van hun sexleven? En dan met een duidelijke hint dat je het zo jammer voor ze vindt dat het altijd zo kort is, en of ze dat niet heel vervelend vinden, en of ze nog tips nodig hebben.

Of...na een sexpartij eens heel hard roepen ' was dat alles?' Misschien dat ze die 'overlast' minder leuk vinden.

Bordkrijt

Bordkrijt

03-12-2008 om 10:23

Andere buren?

Jeetje Stoepkrijt, wat een ellende. Ik zou moordneigingen krijgen van dit soort buren. Wat zeggen de andere buren ervan? Kan je niet met de buren die er ook last van hebben, samenspannen en iets leuks bedenken? Of met z´n allen naar het politiebureau of de wijkagent? Als je met meer mensen bent, lijkt het me dat het meer indruk maakt.
Je kan ook de televisie bellen (weet zo gauw niet voor welk programma, maar er bestaat vast wel iets wat hier op aansluit), en ze uitnodigen om te komen filmen en er een programma van te maken. Dan meteen natuurlijk die meiden laten interviewen en hun vriendjes en vóór de deur ook de politie en burgemeester...... Een artikel in de krant maakt wat minder indruk, vrees ik, behalve natuurlijk als je een heel leger paperazzi opvallend voor de deur zet en ze opvallend foto´s laat maken vanuit allerlei hoeken. Dat kan je ook met een legertje vrienden doen, alsof het journalisten zijn.....

Pfff, het valt niet mee als je tegen zoveel muren oploopt. Ik wens je sterkte.

Bordkrijt

Pennetje

Pennetje

03-12-2008 om 11:06 Topicstarter

Wel gezegd

Ik heb inderdaad verteld dat ik mee kan genieten van hun magere seksleven en dat ik ze aanraad wat minder egocentrische minnaars te kiezen. Het boeit ze helemaal niet.
Ik woon helemaal aan het einde van een doodlopend straatje en de andere - leuke - buren wonen een eindje verderop. De buurvrouw die het dichtst bij woont heeft een hond en als ze die gaat uitlaten hoort ze de muziek en het geschreeuw wel door de dichte ramen van mijn buren heen. Maar als ze zelf binnen zit hoort ze het niet. De buren aan het eind van het straatje hebben wel last van de afremmende auto's omdat de dames net iets te hard rijden. Wel maken alle buren zich zorgen of dat te hard rijden niet binnenkort het leven van een kind of huisdier gaat kosten. Alle tuinen komen uit op het straatje en de kinderen zijn gewend dat ze zo het straatje in kunnen rennen omdat de mensen die er rijden heel goed uitkijken. En andere mensen dan bewoners rijden er niet omdat het doodloopt (en er aan het begin een enorm parkeerterrein is waar bezoekers kunnen parkeren).

MaximeM

MaximeM

03-12-2008 om 12:22

Appartement toch

Hoi Stoepkrijt,

Ik snap het niet helemaal, maar misschien heb ik iets verkeerd begrepen. Woon je nu in een appartement met deze dames naast je, of is het soms een 2 onder een kap huis dan? Er zijn verder naast deze meiden geen buren? Ik heb wel met je te doen hoor, zou ook hele lelijke dingen bedenken maar nooit durven uitvoeren. Wat ze nu doen is jou wegpesten. Misschien kan je zelf zo'n geluidsdichte gehoorbeschermer op doen en de muziek zelf eens een hele dag knalhard aanzetten? (tja ik zou het zelf niet durven, maar als je ALLES al geprobeerd hebt) En je hebt natuurlijk liever geen ruzie met de buren (en hun louche vrienden)
Waarom mag je trouwens de huiseigenaar niet meer lastig vallen, hij is toch uiteindelijk verantwoordelijk voor deze situatie en mag ze misschien wel het huis uitzetten. Ik zou deze optie toch eens uitdiepen, desnoods bij een rechtswinkel/prodeo advocaat, wat daar nog mogelijk is.

Heel veel sterkte en blijf hier anders maar mopperen over ze, wellicht lucht dat een beetje op.

Maxime

Pennetje

Pennetje

03-12-2008 om 14:52 Topicstarter

Maxime

Het is een oud kerkje, waarin twee appartementen zijn gemaakt. Ik heb de eerste en tweede verdieping, zij hebben de begane grond. Ik woon dus boven ze. Wel heb ik aan de voorkant van het gebouw een eigen tuintje. Zij hebben aan de zijkant een tuin. Hun vrienden pleuren hun fietsen gewoon in mijn tuin en de dames rijden ook regelmatig een boodschappenwagentje van de supermarkt vol spullen naar huis en dumpen het karretje dan in mijn tuin. Daar heb ik wel korte metten mee gemaakt: dochter mag de karretjes terugbrengen naar de supermarkt en het geld houden en fietsen zet ik in de schuur met de deur op slot. Mogen ze netjes vragen of ze 'm terug mogen en krijgen ze meteen te horen wat ik ermee ga doen als ik die fiets nog eens in mijn tuin vind.
Vroeger was er om het kerkje heen een pleintje, vandaar dat de andere huizen op een paar meter afstand staan.
Die eigenaar is zelf een eikel (sorry), die wil gewoon flink geld vangen en verder geen gezeur. Dat ik steeds klaag vindt hij lastig. Ik heb vijf jaar op een advocatenkantoor gewerkt en ik heb natuurlijk meteen één van de advocaten gebeld. Die zei dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk werd om de dames eruit te krijgen en als het al zou lukken zou het heel lang gaan duren. Gisternacht werd ik tot mijn eigen verbazing huilend wakker, ik denk toch van de stress die alles met zich meebrengt. Ik heb dan ook maar een makelaar gebeld om de verkoop van mijn huis in gang te zetten, maar ook dat zal wel een tijd duren...

mirreke

mirreke

03-12-2008 om 15:57

Overlast via vloer

Hoe hoor je precies het geluid, via het trappegat, de vloer, zijn er geluidslekken bv. via de ramen? Zou het niet mogelijk zijn om er iets tegen te doen via isolatie oid. Is het een houten vloer?
Het ziet er namelijk niet naar uit dat je buren snel iets aan hun gedrag veranderen, dus zou ik proberen of er niet op een andere manier iets aan te doen valt, om het leven voor jezelf dragelijk te maken.
Dan over de auto's, heb je daar al over gebeld met de politie? Is het een woonerf, zodat ze maar 30 mogen rijden? Daar zou ik in ieder geval over blijven zeuren bij de instanties, en evt. samen met buren blijven bellen zodat daar wat aan gedaan wordt.
Verder lijkt het me een hopeloze zaak, van die asociale jonge meiden die nog nooit ervan hebben gehoord rekening met iemand te houden, die zich niet kunnen verplaatsen in een ander. Lijkt me een ramp...
En terugpesten, ik weet niet, je moet ertegen kunnen want het kan nog veel erger worden.
Hoe zit het met die huisbaas, die is toch officieel verantwoordelijk voor het woongedrag van zijn huurders. Het lijkt mij dat hij jou helemaal niet kan dreigen met een advokaat. Wie weet kun je iets met de rijdende rechter...? Sterkte...

Pennetje

Pennetje

03-12-2008 om 17:05 Topicstarter

Overal...

Het geluid komt overal door naar binnen, voornamelijk via mijn vloer/hun plafond. Ze hebben hun muziek zo hard dat de vloer er hier van trilt. Ik heb zelf al geluiddempende platen met daaroverheen vloerbedekking (tja, om de buren geen overlast te bezorgen dus), maar daar komt het dwars doorheen. Verder smijten ze zo hard met de deuren dat het hele huis ervan schudt (niet overdreven) en de geluiden die ze buiten maken komen door mijn dubbele glas naar binnen.
De politie heeft de dames aangesproken op hun rijgedrag en alle buren hebben er ook iets van gezegd, maar ze ontkennen gewoon glashard dat ze te hard rijden. Welles-nietes dus. Die huisbaas is een Neanderthaler die denkt dat hij met dreigen en hard schreeuwen gelijk krijgt. Hij schreeuwt alleen tegen de verkeerde.
Het lijkt mij ook een hopeloze zaak. Verhuizen dus maar!

Rafelkap

Rafelkap

03-12-2008 om 19:34

Dat klinkt

allemaal helemaal hopeloos. Tot de verhuizing er maar het beste van maken. En proberen ergens anders te werken dan thuis.
heel veel sterkte

MaximeM

MaximeM

03-12-2008 om 21:11

Jemig zeg

Hoi,

En kan je geen camera neerzetten om het rijgedrag te filmen, idem met het geluid wat uit hun huis komt? Of heb je daarna nog steeds geen poot om op te staan? Kunnen je ex-collega's bij het advocatenkantoor niets voor je betekenen? Desnoods naar de huiseigenaar toe, wellicht dat een brief met een indrukwekkend logo en ondertekening indruk maakt? Goh ik heb echt met je te doen hoor ! Zoiets kán toch niet? Ik heb net even gegoogled, en ken je de site www.goedeburen.nl, misschien dat daar wat goede tips voor je op staan?

Heel veel sterkte hoor!!

Maxime

Pennetje

Pennetje

03-12-2008 om 21:48 Topicstarter

Jullie zijn lief!

Fijn dat jullie zo meeleven, dat doet me echt goed. De rijdende rechter, daar zie ik niet zoveel heil in. Dan krijg ik gelijk, maar wat dan? Ze vertrekken heus niet. Mijn oud collega's bij het advocatenkantoor willen vast wel een brief schrijven, ik heb degene die ook mijn scheiding heeft gedaan al gebeld om advies te vragen. Hij zei direct dat verhuizen de beste optie was, omdat dit soort zaken jaren kan blijven slepen. De verkoop van mijn huis zie ik inderdaad somber in met die trutten, maar misschien kan ik wel een deal met ze sluiten dat ik ophoepel als zij zachtjes doen tijdens bezichtigingen. En dan verkoop ik het gewoon aan een stel aso's. Mijn zus en ik willen niet huren van die neanderthaler, ten eerste is zijn huur echt idioot hoog en ten tweede hebben we dan nog niet genoeg ruimte voor het bedrijf.
Nadat mijn bejaarde moeder gisteren één van de dames de huid heeft volgescholden (helemaal niet haar stijl, maar kom niet aan haar kindje) is het trouwens opvallend rustig. Ik heb zowaar een paar uur achter elkaar kunnen werken en vannacht heb ik redelijk geslapen. Nou ja, voor zolang het duurt dan...
Die site over die buren ga ik eens bekijken.

Saskia

Saskia

04-12-2008 om 15:29

Hetzelfde gehad!

Hoi hoi,

Uit eigen ervaring weet ik hoe vreselijk dit is. Je hebt geen huis meer. Bij mij dus hetzelfde verhaal. Inmiddels is het gelukkig achter de rug, ze zijn verhuisd. Maar inmiddels ben ik wel een overlast expert geworden.

Wat kan ik je voor tips geven: wij hadden een hele betrokken wijkagent. Die heeft ons geadviseerd een dagboek bij te houden, alles erin opnemen. En blijven bellen, de politie. Zij bouwden gelijk met ons dossier op. Op een gegeven moment mochten wij zelfs 112 bellen als het weer erg was. Doel van het dossier: een rechtzaak uiteindelijk. Gelukkig heeft het zo ver niet hoeven komen (ze zijn zelf vertrokken).

De politie gaf wel heel eerlijk aan dat ze eigenlijk weinig kunnen doen. Vooral omdat het om een koopwoning gaat. Wel is het zo dat de eigenaar van het huis verantwoordelijk is. Dus eigenlijk moet je die aanspreken en verantwoordelijk stellen. Maar volgens mij heb je dat al gedaan.

Verder hebben wij geluidsisolatie aangebracht. En dit heeft een geweldig resultaat opgeleverd. Dit zou je ook kunnen overwegen. Het is een behoorlijke kostenpost maar ons heeft het zo veel opgeleverd. Wij hebben materiaal van Acousticon uit Nieuwegein. Informeer ook eens bij hen. Ze kunnen je adviseren. Alleen contactgeluiden horen we nog van de buren, muziek komt er niet meer doorheen.

Heel veel sterkte!

O ja > wij hebben uiteindelijk ook hulp gehad van een instantie in de stad. Die ging bemiddelen. Dat was erg positief. Als ze het van een ander horen komt dat beter over. Daarnaast is de politie regelmatig met ze wezen praten.

Daarbij snap ik dat je je huis te koop zet. Als ze niet verhuisd waren hadden wij hetzelfde gedaan (toen hadden we de geluidsisolatie nog niet).

Groet, saskia

Klikken

Waarschijnlijk verhuurt die man dat appartement illegaal en weet zijn hypotheekverstrekker van niks. Is er een manier om er achter te komen bij welke bank zijn hypotheek loopt? Wie weet kan je makelaar er achter komen, eventueel via de notaris waar de stukken zijn getekend. Dan kun je dreigen met de bank inlichten of het meteen doen. Als de bank er achter komt dan heeft die 'buurman' van jou echt grote problemen.
Vraag aan je bevriende advocaten of je hier iets mee kunt.
Het is natuurlijk klikken, maar in deze situatie meer dan gerechtvaardigd.
Ik snap echt niet dat mensen zo afschuwelijk kunnen zijn.

Rafelkap

Rafelkap

04-12-2008 om 18:50

Stoepkrijt

Kennelijk hadden de grijze haren van je moeder enig overwicht. Die moet je er vaker op af sturen
En zijn het nog redelijk jonge meiden en vallen de ouders niet te achterhalen en aan te spreken?

Pennetje

Pennetje

04-12-2008 om 21:32 Topicstarter

Tja

De advocaat kan zo achterhalen waar de hypotheek loopt, maar volgens hem heeft het weinig zin. Zolang de hypotheek netjes wordt betaald, zou de hypotheekverstrekker er toch niks aan doen, zegt de advocaat.
De ouders van die meiden zijn van hetzelfde niveau. Eentje belde laatst per ongeluk bij mij aan in plaats van bij haar dochter. Toen ik opendeed zei ze heel dom "o", draaide zich een kwartslag om zodat ik vanuit de deuropening tegen haar rug aan keek en ging bij de goede deur aanbellen. Niks "sorry" of zelfs maar "vergissing". Vandaag pakte ik een kopje uit de vensterbank toen de ouders van meid nummer twee aankwamen. Die staken hun middelvinger op. Charmant.
De advocaat gaat wel de eigenaar aanschrijven, maar ziet daar ook weinig heil in. Als je een huurovereenkomst wilt ontbinden moet de eigenaar daartoe het verzoek doen bij de rechtbank. En daar heeft hij helemaal geen zin in want hij vangt zijn geld en heeft geen last van de herrie.
Ik zal eens contact opnemen met dat bedrijf. Kijken of ze ook geluid van beneden naar boven kunnen isoleren. Maar als het in het voorjaar weer mooi weer wordt krijgen we natuurlijk wel dat gekrijs in de tuin. En daar doe je niks aan met isolatie...

tonny

tonny

04-12-2008 om 22:36

Te koop

Toch vraag ik me af of het de hypotheekverstrekker allemaal worst is, 'zolang de hypotheek betaald wordt'. Ik kan me haast niet voorstellen, als ik jouw beschrijvingen zo lees, dat de huurders zorgvuldig en gepast met de gehuurde ruimte omgaan. Dat betekent dan dus waardevermindering van het pand en daar zit de eigenaar of eigenlijk de hypotheekverstrekker (want die is de eigenlijke eigenaar toch?) niet op te wachten.

Pfoe, wat een ellende.

(Je zou je eigen plekje haast gaan verhuren aan gelijkgestemden met je benedenburen; ga eens vragen of ze vrienden hebben die er willen wonen, dan kun jij tenminste weg.)

Ik hoop echt dat je een uitweg vindt!

tonny

Niet per se waar

hoor. Een bank kan wel degelijk problemen maken als hij er achter komt dat zijn onderpand verhuurd wordt ook al wordt de hypotheek netjes betaald. Zodra een huis verhuurd wordt daalt het namelijk in waarde en is hun onderpand niet meer toereikend voor het bedrag wat ze geleend hebben.
Een vriend van mij is dit overkomen. Hij kon nog net voorkomen dat zijn huis door de bank werd geveild.
Ik zou toch iets hiermee doen als ik jou was.

mirreke

mirreke

05-12-2008 om 13:40

Grondig isoleren

Ik zou investeren in grondig isoleren. Ik weet dat je heel veel kunt doen, via vloergeluid ed, ook op een houten vloer. Saskia noemt een bedrijf, ik zou eens gaan praten. Hoe dan ook is het belangrijk, want blijkbaar is het toch wel gehorig in je apartement. Ik denk dat je ook bij eventuele kopers dan de kous op je kop kunt krijgen, vanwege bv. verzwegen informatie. En denk je echt dat deze dames willen meewerken als jij je huis wilt verkopen? Ik denk dat ze dan eerder nog meer lawaai zullen produceren om je te pesten. Het lijkt me ook niet prettig om telkens tussen hoop en vreze kijkers te laten kopen.
Dus investeer in isolatie, laat iemand komen die ervan weet en vraag naar de mogelijkheden. Het maakt je leven een stuk draaglijker. Want niets is zo slopend als deze constant aanwezige stress, je wordt er stapeloverspannen van. (Ooit hadden wij vreselijke buren, ze zijn godzijdank jaren geleden zomaar verhuisd, joepie, maar als ik er aan denk voel ik weer die druk.)
Daarna kun je proberen je huis snel te verkopen. Het klinkt namelijk ideaal, in een verbouwd kerkje op een doodlopend hofje/straatje. Echt juppig. Gooi de prijs iets naar beneden en hoop en duim dat het snel gaat.
Ondertussen zou ik blijven zeuren over het harde rijden, telkens weer de politie bellen, en afspraken maken over dossieropbouw, ook hierboven genoemd. Ook hier heb ik zelf ervaring mee ivm een asociaal gezin dat vroeger bij ons in de straat woonde en waarvan de mannen echt met een rotgang het woonerf op kwamen scheuren. Regelmatig stonden de slipafdrukken op de straat en rook je verbrand rubber! Bij ons heeft het trouwens niets uitgehaald.
Ik hoop bij jou wel.
groet, Mirjam

Pennetje

Pennetje

05-12-2008 om 15:09 Topicstarter

Vanmorgen

Vanmorgen had ik tweehonderd keer achter elkaar "O happy days" door de vloeren schallen. Werd ik echt happy van, maar niet heus. Ik heb maar een koptelefoon met mooie muziek opgezet.
Ik ga maar eens aan de slag met die hypotheek, de isolatie en het aanleggen van een dossier. En hopen dat een Yup mijn huis wil kopen.

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

06-12-2008 om 18:31

Geen advies

Ik wil je alleen maar heel heel veel sterkte wensen. Ik weet hoe het is als je ergens niet meer fijn woont. Ik ben er letterlijk gek van geworden en was heel blij dat we konden verhuizen. Helaas bracht onze hals-over-kop verhuizing weer andere problemen mee maar we wonen nu wel veel fijner
Groetjes,
Manon

MaximeM

MaximeM

08-12-2008 om 11:44

Ik vond nog iets voor je

Hoi Stoepkrijt,

Weet niet over je dit al gelezen hebt hoor, maar wellicht staat er in onderstaand artikel nog iets waar je wat aan hebt:

http://www.dejuridischewegwijzer.nl/radio/buren%20overlast.htm

Groetjes
Maxime

Pennetje

Pennetje

08-12-2008 om 22:17 Topicstarter

Dank

Ik ga er morgen even rustig naar kijken. Ik dacht even dat er vooruitgang was geboekt, want toen ik om 19.00 uur iets in de vuilnisbak ging gooien werd ik aangesproken door twee van de dames, dat ze zo eventje een gaatje moesten boren om iets op te hangen. Wat netjes, dacht ik, en ik bedankte ze voor het melden. Een uur gebeurde er helemaal niets. Maar net toen dochter in bed lag begon er een complete verbouwing, die tot nu aan de gang is.
Ik heb een oudejaarslot gekocht. En nu maar hopen op die 27 miljoen...

Pennetje

Pennetje

09-12-2008 om 16:10 Topicstarter

Nou ja! ik ben verontwaardigd

Vandaag werd ik opgebeld door de politie. De eigenaar van het verhuurde pand had hen opgebeld en gezegd dat ik een zeurpiet ben die niet tegen normale woongeluiden kan. Hij beschuldigde mij van het lastigvallen van hem en zijn huurders. Hij had (volgens hem) op verschillende tijden bij het huis staan posten om te kijken of er geluidsoverlast was. En er was helemaal niets te horen. Verder had hij bij verschillende buren aangebeld om te kijken of er iemand anders last had. Voor zover ik van de buren heb gehoord heeft hij bij één huis aangebeld. Die mensen woonden er toen net twee dagen. De andere buren die last hebben van het optrekken en remmen van de auto's van de drie dames en hun vriendjes liepen zelf naar buiten toen ze hem zagen, maar daar liep hij hard voor weg.
De politie-dame sprak mij toe op een toon die wel eens voor lastige bejaarden wordt gebruikt. Betuttelend en sussend. Toen ik mijn kant van het verhaal wilde vertellen werd daar slecht naar geluisterd. En toen ik daar een opmerking over maakte schoot de agente in de verdediging. Kortom, daar hoef ik ook niks meer van te verwachten. Mijn advocaat vindt dat mijn zaak er daardoor slechter voorstaat: als buren, eigenaar én politie mij afschilderen als een zeikerd, zal een rechter dat ook eerder geloven.
Verhuizen dus maar. Maar hoe raak ik mijn huis kwijt met zulke buren?

Rembrand

Rembrand

09-12-2008 om 19:16

Vraagje.

Zijn de politie en de verhuurder al eens bij jou in huis geweest om te luisteren ?
Wellicht kan je een bandopname maken om te bewijzen hoe het klinkt ?
Of toch de rijdende rechter inschakelen ?
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.